Waterboys med nytt album og turne i Norge!

Started by auren, February 14, 2007, 03:38:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

For alle som er glade i Waterboys - De kommer med nytt album 2.april og skal spille både i Bergen (29.mars), Stavanger (30.mars) og Oslo (31.mars).

Her er en smakebit fra deres nyeste album, sangen "Nobodys Baby Anymore"

http://www.myspace.com/mikescottwaterboys

Tror det nye albumet blir meget bra, da jeg alt har hørt halvparten av albumet på diverse konserter, i tillegg til sangen på myspace og at de vil gi ut "You In The Sky" på nytt. Sistnevnte sang ble også utgitt på dobbel cden "Fisherman's Blues - The Collector's Edition".

Gled eder folkens!

auren[:D][:D][:D]

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

flynn

Gleder meg voldsomt, og Oslo-konserten er på planen selv om det forsinker avreise til Påske-fjellet. Var på konsert i Konserthuset i Oslo for to/tre år siden, og det var store greier, Mike Scott er sjefen!

flynn

kjelvi

var litt skuffet over konserten på Rockefeller i april i fjor.
gleder med til å sjekke ut den nye skiva. har også hørt noen av sangene før - lover godt!
ellers er det store 'Boys-minnet Roskilde 1987 (eller var det 88?) i 1989 (har sjekka!).

auren

Har sjekket set-lista for deg kjelvi. Disse sangene opplevde du:

ROSKILDE FESTIVAL,DENMARK July 1 1989

On My Way To Heaven *
Strange Boat
Girl From The North Country *
Bed On The Floor *
Has Anybody Here Seen Hank ?
When Ye Go Away
Old England
Billy The Kid *
And A Bang On The Ear
The Whole Of The Moon
Jimmy Hickey's Waltz
When Will We Be Married? *
Mr Customs Man
Buckets Of Rain *
Fisherman's Blues
This Land Is Your Land *
________
Medicine Bow
Lost Highway *

Her var tre sanger jeg ikke har hørt om før. "Bed on the floor", "Billy the kid" og "Buckets of rain".

Mitt beste WB minne er fra konserten i Bergen i november 2001. I tillegg til en forrykende konsert, fikk jeg møte både Scott og Wickham etter konserten. STORT![8D]

auren

Leeds
Till
I
Die!

kjelvi

quote:
Originally posted by auren

auren

Hmmmmm. Brings back memories!
Reiste nedover med et par kompiser som jobbet i Beat. Full presseakreditering, hotellrom, m.m.
Drita fra A til Ã... selvsagt.
Laget litt skandale. Ramlet inn på en pressekonferanse med Katarina and The waves, som lanserte sitt andre album etter forfriskende 'Walking on sunhine'. EMI hadde gitt oss en lyttekassett for turen nedover. Skiva var ræva, noe vi ga høylytt, direkte og usminket uttrykk for på pressekonferansen. Tror det var når jeg antydet at dette var en patetisk mellomting mellom Suzi Q. og engelske fotballsanger i et spørsmål at bandets trommeslager kom flyvende over bordet for å gjøre slutt på mine plager. Han nådde aldri helt bak til meg, men det ble et pent masseslagsmål i presseteltet. Store oppslag både i danske og svenske aviser.
Det verste var likevel kjeften fra Beat-sjef Tom Skjæklesæther, som nettopp hadde røyk fredspipe med EMI etter en to år lang annonseboikott etter klusset med Anita Skorgans bart... Sjøl den dag i dag mener han at det nye boikotten fra EMI (som nå hadde blitt svære, bl.a. oppkjøp av Virgin, distribusjon av Grappa/Amigo, m.m.) etter dette hadde hovedansvaret for at Beat til slutt gikk inn (via etter lite mellomspill i Se og Hør Forlag).

auren

Utrolig historie som knapt kan være sann, men i disse uvirkelige Leedsdager så kjøper jeg den fullt ut... :-)

auren

Leeds
Till
I
Die!

kjelvi

quote:

Utrolig historie som knapt kan være sann.
auren

Faktisk omtalt i Dagbladet for fem-seks år siden. De hadde en fredagsspalte 'Jeg møtte Sissel', hvor mer eller mindre kjente folk skulle fortelle om sine treff med kjendiser.
Tidligere BEAT-journalist, senere redaktør og nå politisk i VG - Eirik Mosveen - fortalte om sitt kjendistreff og navnga seg sjøl og undertegnede.
Denne kvelden fikk Kjelvi en telefon fra sin mor...

riksen

quote:

On My Way To Heaven *
Strange Boat
Girl From The North Country *
Bed On The Floor *
Has Anybody Here Seen Hank ?
When Ye Go Away
Old England
Billy The Kid *
And A Bang On The Ear
The Whole Of The Moon
Jimmy Hickey's Waltz
When Will We Be Married? *
Mr Customs Man
Buckets Of Rain *
Fisherman's Blues
This Land Is Your Land *
________
Medicine Bow
Lost Highway *

Her var tre sanger jeg ikke har hørt om før. "Bed on the floor", "Billy the kid" og "Buckets of rain".

Mitt beste WB minne er fra konserten i Bergen i november 2001. I tillegg til en forrykende konsert, fikk jeg møte både Scott og Wickham etter konserten. STORT![8D]

auren

Leeds
Till
I
Die!

Er red army blues fullstendig gravlagt?

SlappChappy
Legenden Leffe Nordli

Einar

Strålende nyheter dette. Jeg var på konsert med gutta på gamle Club7 mens jeg fortsatt avtjente verneplikten (i en noe høy alder). Det måtte vel være i -86. Jeg får vel forsøke å få med meg konserten i Oslo...

auren

Ã... nei du. Red Army Blues ble spilt flittig i hele 2006. Grunnen til at Mike Scott ikke har villet spilt den har vært at deler av teksten har blitt kritisert av russere som var med under den andre verdenskrig. Han har nå gjort om disse delene:

"My mother said to me, its not how many germans you kill that count but how many people you set free" Denne er blitt endret til:

"My mother said to me, kill as many nazi's you can - go and set your people free".

Har en akustisk versjon av Red Army Blues med bare piano, gitar og fele. Den er strålende, og kanskje bedre enn den elektriske versjonen.

auren

Leeds
Till
I
Die!

Trond A

Var også på konsert med Waterboys i 86, men det var på Maxime i Bergen. Ser frem til konserten i slutten av mars.

Trond, Luscos medl. 338
Luscos medl. 338

Sheridan

Morro å lese om Waterboys kunnskapene dine, Auren.
Håper å få sett de live denne gang....

auren

Stort fan ser du Sheridan. Har "alt" av dem, dog enkelte fans har drøssevis av dvder fra konserter og cder fra ymse ting.
Anbefaler deg virkelig å gå på konserten. Prisen er noe stiv (400 kr) men er verdt hvert røde øre.

Så kan der jo nevnes at et annet favorittband, Levellers, kommer både til Bergen og Oslo (7. og 8. mars)...

auren

Leeds
Till
I
Die!

kjelvi

Morsomt poeng fra april06-konserten:

The Waterboys & Askil Holm !
Mike Scott invited Askil to play with the legendary scottish group !
Askil Holm was a special guest on The Waterboys concert in Oslo on saturdag the 29th of April. They played "How Long Will I Love You?" from the "Room to Roam" album and "Fisherman´s Blues". Mike Scott introduced Askil as the new talented Singer-Songwriter from Norway.
(Fra Askilholm.com)

http://askilholm.com/html/menu/WaterboysRockefeller.htm

Mike fortalte på scenen at han fra tid til annen blir kontaktet av andre artister - stort sett ukjente, som ville spille inn en av sangene hans. Det eneste kravet han stiller - ved siden av roalities selvsagt, er å få tilsendt et eksemplar av skiva.
Han fortalte om en telefon fra en ung nordmann som snakket så dårlig engelsk at det nesten var umulig å få med seg hva han ville. Noen måneder etter kom en cd i posten med "How will...." - og han ble blåst av stolen. I følge Mike sjøl var dette den beste cover-innspillingen ever av en Scott/Waterboys-låt.
Så ble Askil introdusert - rett til Rockefeller med sine 1.500 tilskuere fra et utsolgt Spektrum med sine 9.000 for å høre en Holm/Lind/Nilsen/Fuentes-konsert (verden er gal. skulle selvsagt vært omvendt).
Hyggelig innslag. Skulle egentlig bare vært med på "How will...", mens Mike insisterte på at han skulle være med på enda en låt - selveste "Fisherman's Blues". Askil var tydelig stolt!

auren

Har faktisk en bootleg fra nevnte konsert. Denne nye versjonen av "How long will I love you" ble for suppesøt synes jeg (gjør oppmerksom på at jeg kun har hørt live opptaket fra denne konserten og ikke versjonen kun til Askil Holm). Teksten er utrolig flott. Det er noe Mike kan - å lage love songs uten at det blir patetisk eller klisje aktig. I tillegg har han en så røff og rå stemme at det blir langt mindre klisjeaktig enn når en pusestemme som Mr. Holm synger.

auren - noget forundret over hvorfor 6 ganger flere vil se De Nye Gitarkameratene i stedet for ekte rock!

Leeds
Till
I
Die!

flynn

quote:

Stort fan ser du Sheridan. Har "alt" av dem, dog enkelte fans har drøssevis av dvder fra konserter og cder fra ymse ting.
Anbefaler deg virkelig å gå på konserten. Prisen er noe stiv (400 kr) men er verdt hvert røde øre.

Så kan der jo nevnes at et annet favorittband, Levellers, kommer både til Bergen og Oslo (7. og 8. mars)...

auren

Leeds

Till
I
Die!

Levellers også ja, nå er virkelig på bølgelengde her Auren [8D]

Så de live på Rockefeller for veldig lenge siden, mens kompisene mine prioriterte Hooters på Centrum Scene samtidig. Shame on them!

auren

Ja, de var faktisk på John Dee i fjor også (Levellers). En god konsert, dog jeg var noget bedugget. Tror de kommer til John Dee 8.mars også. Mye billigere konsert (180 kr), så jeg synes du skal ta turen flynn. Jeg blir nok kun å gå her i Bergen.

auren

Leeds
Till
I
Die!

kjelvi

Ikke Waterboys-relatert, men en trist nyhet:

Anthony Wilson, the man behind some of Manchester's most well-known bands including Joy Division, New Order and the Happy Mondays, has been diagnosed with cancer and has undergone emergency surgery to remove a kidney. The 56-year-old will begin chemotherapy treatment at the Christie hospital in Withington next week.
Wilson is largely responsible for shaping Manchester's music scene, and was the founder of the Hacienda nightclub and Factory records. He was impersonated by Steve Coogan in the semi-fictional film 24 Hour Party People.

Sammen med Paul Weller, Billy Bragg og kanskje Johnny Marr kanskje britisk musikk viktigste innovatør og aktivist de siste 30 årene. Hilste på mannen i forbindelse med In The City-festivalen i 2005 - og ble fryktlig imponert. Det er nesten ikke en eneste nyvinning i britisk rock de siste ti-årene som han ikke hadde en finger eller fem med i.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tony_Wilson

kjelvi

Kan bli knall.....

Gore vil redde verden med rock: Lanserer «Live Earth».
Den tidligere amerikanske visepresidenten Al Gore annonserte i går en verdensomspennende konsertserie som skal sette fokus på globale miljøproblemer, skriver bransjebladet Variety.
Begivenheten skal hete «Live Earth» og går av stabelen 07.07.07 på sju kontinenter.

Konserter er allerede bekreftet i Shanghai, Sydney, Johannesburg og London, mens det fortsatt jobbes med å finne egnede lokasjoner i USA, Brasil, Japan og på Antarktis.
Over hundre artister vil delta, og blant de foreløpig offentliggjorte navnene finner man Red Hot Chili Peppers, Foo Fighters, Snoop Dogg, Bon Jovi, Sheryl Crow, John Mayer, Snow Patrol, Kelly Clarkson, Lenny Kravitz, Bloc Party og de meksikanske rockerne Maná.
Black Eyed Peas har fått æren av å skrive arrangementets temalåt.

http://www.kjendis.no/2007/02/16/492231.html

Per-Stian

Dåkke får ha meg unnskuldt for mi uvisse og nyfikenheit, men er det nokon som kan gi meg ei kort musikalsk skildring av Waterboys? Eg kjenner sjølvsagt til namnet, men ingen songar/melodiar dukkar opp i hovudet mitt. Let det seg samanlikne med andre britiske band?

flynn

Waterboys er Mike Scotts prosjekt, og han har skiftet besetning en rekke ganger oppgjennom åra. Dog er bl.a Steve Wickham på fele en som nesten alltid er med.
Sjangermessig er de egentlig todelt, på den ene siden (og der det startet) spiller de storslått og majestetisk rock med irsk/britisk folkinspirasjon, i U2 terrenget. Innemellom (spesielt på platene Fisherman's blues og Room To Roam) er de helt over i folkrock-verdenen, ala Pogues. Som de fleste eldre menn har Scott roet seg ned noen hakk på de siste skivene, og har også utgitt to nesten helakustiske solo-plater som er vel verdt å få med seg.

Av de mest kjente sangene:

The whole of the moon
A girl called Johny
Don't bang the drum
This is the sea
Fisherman's blues
A man is in love
Glastonbury Song
Red Army blues
Further up, further in

flynn

Kjell Skjerven

Skal på konserten i Bergen eg og.Det blir min andre Waterboyskonsert.Fekk desverre ikkje oppleva dei i Bergen i fjor.

http://z4.invisionfree.com/lufcultras04/index.php?
Side before self,every time.

Per-Stian

Fine smakebitar, kjelvi. Kanskje noko i mi musikkgate[:)]

Sheridan

quote:

auren

Leeds
Till
I
Die!

Ja skjønner dette auren [:)]
Og det er jo jækla bra musikk - det svinger!
Er igang med å overtale ett par kamerater nå.....

kjelvi

Ronald

Har stor sans for både Mike og bandet. Må få lov å skryte av at eg har fått gjengen som "Friends" på myspace siden min [:D][:D]

Lille, amatørmessige musiker-meg![:p][:p]

Man tuktes av den man elsker :-)

http://www.myspace.com/ronnythefingal

kjelvi

quote:
Originally posted by Ronald

Da kjenner du sikkert til Sharon Shannon, Mikes gamle trekkspill-spiller på "Room To Room".

http://www.myspace.com/sharonshannon
http://www.daisydiscs.com/ss/

flynn

quote:
Originally posted by Ronald

Har stor sans for både Mike og bandet. Må få lov å skryte av at eg har fått gjengen som "Friends" på myspace siden min [:D][:D]

Man tuktes av den man elsker :-)

http://www.myspace.com/ronnythefingal

Kult [8D]
Musikken var også fin forresten, selv om dette jo er musikk som først kommer skikkelig til sin rett på public houses!

flynn

auren

Nærmer seg konsert nå. 2 uker og 2 dager igjen. Hvis noen vil ha en smakebit av singlen "Everybody Takes a Tumble" er den å finne her:

http://www.myspace.com/mikescottwaterboys

Veldig Fisherman's Blues sound. Men den ble da også laget ganske så samtidig som denne kjente sangen.

Noen som skal på konserten i Bergen?

auren

Leeds
Till
I
Die!