Tippeligaen 2007-08

Started by Per-Stian, February 16, 2007, 19:27:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mighty whites

1.  RBK
2.  LSK
3.  Brann
4.  Viking
5.  VIF
6.  Start
7.  Lyn
8.  Odd
9.  Tromsø
10. Strømsgodset
11. AaFK
12. Sandefjord
13. Odd
14. Stabæk

Forever Leeds!!!
Forever Leeds!!!

Per-Stian

Den tidligere Inter-spilleren Matías Almeyda (33) kan være på vei til Lyn.

Almeyda la opp som aktiv for halvannet år siden, men har holdt formen ved like - blant annet sammen med Diego Maradona og hans showkamp-turne i fjor.

- Ville vært fint
Nå vurderer den tidligere Sevilla-, Lazio-, Parma- og Inter-spilleren å gjøre comeback - for FC Lyn Oslo.

Sammen med sin landsmann José Oscar Flores (34) har han i helgen vært i samtaler med Lyn-ledelsen i Oslo.

Almeyda selv ønsker en overgang til Oslo-klubben.

- Ja, det ville vært fint. Alt er ikke bekreftet, men det ville vært fint å vende tilbake til fotballen etter halvannet år, sier Almeyda til TV 2 Sporten.

http://www.fxt.no/tippeligaen/lyn/article945999.ece

Budda

quote:
Originally posted by Per-Stian

Den tidligere Inter-spilleren Matías Almeyda (33) kan være på vei til Lyn.

Almeyda la opp som aktiv for halvannet år siden, men har holdt formen ved like - blant annet sammen med Diego Maradona og hans showkamp-turne i fjor.

- Ville vært fint
Nå vurderer den tidligere Sevilla-, Lazio-, Parma- og Inter-spilleren å gjøre comeback - for FC Lyn Oslo.

Sammen med sin landsmann José Oscar Flores (34) har han i helgen vært i samtaler med Lyn-ledelsen i Oslo.

Almeyda selv ønsker en overgang til Oslo-klubben.

- Ja, det ville vært fint. Alt er ikke bekreftet, men det ville vært fint å vende tilbake til fotballen etter halvannet år, sier Almeyda til TV 2 Sporten.

http://www.fxt.no/tippeligaen/lyn/article945999.ece

Skjønner ikke helt vitsen av å hente to avdankede spillere som ikke har spilt fotball på 1.5 år. Da må jo det være bedre å satse på unge spillere som har karrieren foran seg. Disse to kommer til å bli en flopp. Mark my words!
Endre

Per-Stian

Har Gislason skreve under ein ny avtale med Lyn no? Almeida er kanskje utpeikt som erstattar for islendingen?

Kjenner litt for lite til Øyvind Gram og Bjarne Ingebregtsen, men tvilar på at desse vil konkurrere direkte med Almeida om ein defensiv midtbaneposisjon.

Men denne Flores undrar eg meg meir over. Spissar har vel Lyn nok av?
Hoff og Edu er sjølvskrevne på laget. Holmen, Bala, McAllister, Powell og Tessem får krige om den siste plassen.

Budda

quote:

Har Gislason skreve under ein ny avtale med Lyn no? Almeida er kanskje utpeikt som erstattar for islendingen?

Kjenner litt for lite til Øyvind Gram og Bjarne Ingebregtsen, men tvilar på at desse vil konkurrere direkte med Almeida om ein defensiv midtbaneposisjon.

Men denne Flores undrar eg meg meir over. Spissar har vel Lyn nok av?
Hoff og Edu er sjølvskrevne på laget. Holmen, Bala, McAllister, Powell og Tessem får krige om den siste plassen.

Den judasen og idioten Gram kan brenne en hvis plass. Makan til idiot skal du lete lenge etter
Endre

Per-Stian

quote:
Originally posted by Budda

Den judasen og idioten Gram kan brenne en hvis plass. Makan til idiot skal du lete lenge etter

Kva var eigentleg greia der? Ville han forlate Molde for å ta utdanning i Danmark? Så hamna han på feil fly og forvilla seg til Oslo?

Budda

quote:

quote:

Kva var eigentleg greia der? Ville han forlate Molde for å ta utdanning i Danmark? Så hamna han på feil fly og forvilla seg til Oslo?

Han takket nei til et kontraktstilbud fra Molde (et knalltilbud vel og merke)og ønsket ikke å være i Molde ut den resterende kontrakstiden fordi han ville til Danmark for å bli student med noen kompiser. Med en gang han havnet i Danmark så begynte han å lete etter en ny klubb og forventet at Molde skulle slippe han gratis. Plutselig så bestemte han seg for å dra til Oslo og trene med Lyn. Studiene var vist ikke så viktig like vel! Molde vil selvsagt ikke slippe han gratis da han er fortsatt under kontrakt så de gikk med på en låneavtale til sommeren med opsjon på at Lyn skal  kjøpe han ut av kontrakten (dette vil ikke være store summen da det er snakk om et halvt år). Makan til umoden og kvalm oppførselen!!! Den jeg synes virkelig synd på er hans moderklubb Træff som inngikk en avtale med MFK da de kjøpte han der de fikk videresalgsprosenter og ikke så mye i rene overgangspenger. Disse pengene går de glipp av nå. Dette er penger som de virkelig kunne ha trengt. Gram har valgt en idiotisk og feig vei som har gjort han nokså upopulær i hjemlige trakter.
Endre

Per-Stian

quote:

Han takket nei til et kontraktstilbud fra Molde (et knalltilbud vel og merke)og ønsket ikke å være i Molde ut den resterende kontrakstiden fordi han ville til Danmark for å bli student med noen kompiser. Med en gang han havnet i Danmark så begynte han å lete etter en ny klubb og forventet at Molde skulle slippe han gratis. Plutselig så bestemte han seg for å dra til Oslo og trene med Lyn. Studiene var vist ikke så viktig like vel! Molde vil selvsagt ikke slippe han gratis da han er fortsatt under kontrakt så de gikk med på en låneavtale til sommeren med opsjon på at Lyn skal  kjøpe han ut av kontrakten (dette vil ikke være store summen da det er snakk om et halvt år). Makan til umoden og kvalm oppførselen!!! Den jeg synes virkelig synd på er hans moderklubb Træff som inngikk en avtale med MFK da de kjøpte han der de fikk videresalgsprosenter og ikke så mye i rene overgangspenger. Disse pengene går de glipp av nå. Dette er penger som de virkelig kunne ha trengt. Gram har valgt en idiotisk og feig vei som har gjort han nokså upopulær i hjemlige trakter.

Han tok "ein Bergdølmo" altså. Skjønar godt at du karakteriserar han som ein svikar og bedragersk då. Smaklaus oppførsel!

MrK

Ser at både nettavisen og aftenposten tipper bunn i TL riktig - VG bommer litt med FFk men de blir og svake!

"ingen kler ORANGE"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Per-Stian

Aftenposten meldar no i ettermiddag at Almeida og Flores har signert prestasjonsbaserte kontraktar med Lyn. http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article77737.ece#

kjelvi

quote:

Øyvind Gram

Slapp av - Øyvind blir en flopp i Lyn.
Det er ikke mange moldensere som klarer å få til noe utenfor byens grenser. Det er som svensker (minus Freddy Lungberg) og Premier Leauge.
Tror det var lurt av Bjarman/Berg å nøye seg med en utlånsavtale, slik at de kan sende han hjem etter hvert...

MrK

quote:
Originally posted by MrK

Ser at både nettavisen og aftenposten tipper bunn i TL riktig - VG bommer litt med FFk men de blir og svake!

"ingen kler ORANGE"

Fikk ikke med meg denne!

Nå er vel greia at Gram hadde en piss kontrakt - fikk tilbud om en ny piss kontrakt før de endelig tok tegninga. At han tok en Bergdølmo er på sett og vis greit. Gutten nekter å spille for MFK av forskjellige årsaker og da har en ikke mange valg.
Utleie til Lyn for deretter overgang - helt OK.
Mr. Gram kan bli så god som han selv vil, synd for MFK men til glede for andre!

"ingen kler ORANGE"

Budda

quote:
Originally posted by MrK

quote:
Originally posted by MrK

"ingen kler ORANGE"

Fikk ikke med meg denne!

Nå er vel greia at Gram hadde en piss kontrakt - fikk tilbud om en ny piss kontrakt før de endelig tok tegninga. At han tok en Bergdølmo er på sett og vis greit. Gutten nekter å spille for MFK av forskjellige årsaker og da har en ikke mange valg.
Utleie til Lyn for deretter overgang - helt OK.
Mr. Gram kan bli så god som han selv vil, synd for MFK men til glede for andre!

"ingen kler ORANGE"

Han fikk vel et tilbud på rundt 700 000 og det er ikke et dårlig tilbud for en unggutt med bare et par kamper i tippeligaen. At han ikke ville spille for MFK kan jeg akseptere, men måten han har opptrett på er IKKE akseptabelt. Han har opptrett som en snørrunge med ingen respekt for andre enn seg selv. Kunne i det minste spilt ut sesongen og hjulpet Molde og da bedt om å bli solgt. Nei, Gram er et godt eksempel på dagens grådige fotballspillere. Blir kvalm av mindre!
Endre

Per-Stian

quote:
Han fikk vel et tilbud på rundt 700 000 og det er ikke et dårlig tilbud for en unggutt med bare et par kamper i tippeligaen. At han ikke ville spille for MFK kan jeg akseptere, men måten han har opptrett på er IKKE akseptabelt. Han har opptrett som en snørrunge med ingen respekt for andre enn seg selv. Kunne i det minste spilt ut sesongen og hjulpet Molde og da bedt om å bli solgt. Nei, Gram er et godt eksempel på dagens grådige fotballspillere. Blir kvalm av mindre!

700.000 for å spele i Adecco-ligaen?!??! Sjølv om han kanskje fekk dette tilbodet medan Molde var i øvste ligaen, syns eg framleis det verkar heilt urimeleg for ein relativt uprøvd ungdom.

Per-Stian

Razak Pimpong signerte idag ei fireårskontrakt med Viking. Han kjem frå FCK for omlag fire millionar kroner.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article77849.ece

MrK

quote:
Han fikk vel et tilbud på rundt 700 000 og det er ikke et dårlig tilbud for en unggutt med bare et par kamper i tippeligaen.

Det der stemmer ikke- han hadde en dårlig kontrakt- fikk tilbud om 4 års kontrakt med ca. 350.000 i lønn siste året. Takket nei og ville dra - i ettertid kom MFK på banene med bedre kontrakt men det var ikke så høyt som du skisserer...........men da var uviljen for stor!

Synd men sånt skjer men litt for ofte i Molde. Per Stian - ja det var TL kontrakt!

Bergdølmo har bare 1,8 mill og trenger 15 kamper for å få ett år til - det er grei betaling det!

"ingen kler ORANGE"

ToreLA

quote:

Razak Pimpong signerte idag ei fireårskontrakt med Viking. Han kjem frå FCK for omlag fire millionar kroner.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article77849.ece

Begynner å se veldig bra ut dette her. Med spillere som Stokholm, Gaarde, Ijeh, Pimpong, Berg og Sigurdsson fremover på banen skal vi nok score langt flere mål enn ifjor, i det minste...

Budda

quote:
Originally posted by MrK

quote:
Han fikk vel et tilbud på rundt 700 000 og det er ikke et dårlig tilbud for en unggutt med bare et par kamper i tippeligaen.

Det der stemmer ikke- han hadde en dårlig kontrakt- fikk tilbud om 4 års kontrakt med ca. 350.000 i lønn siste året. Takket nei og ville dra - i ettertid kom MFK på banene med bedre kontrakt men det var ikke så høyt som du skisserer...........men da var uviljen for stor!

Synd men sånt skjer men litt for ofte i Molde. Per Stian - ja det var TL kontrakt!

Bergdølmo har bare 1,8 mill og trenger 15 kamper for å få ett år til - det er grei betaling det!

"ingen kler ORANGE"

Har ganske sikre kilder på at han fik et sted mellom 600 000 og 700 000. Vet ikke hvor du dine,men uansett så blir det vel ord mot ord. Jeg vet vet at han fikk en dårlig første tilbud, men et betraklig bedre andre tilbud. Hvorfor de ga han et dårlig førstetilbud vet jeg ikke. Men uansett så forsvarer ikke det oppførselen hans!
Endre

Per-Stian

Nettavisen, og heilt sikkert fleire, lokkar nordmenn til å delta i "Drømmeligaen" der ein skal setje saman eit lag frå Tippeligaen for ein gitt pris.

Her er topp 10 hos Nettavisen (http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article947244.ece):

1. Kim Andre Madsen (Lyn)
2. Jon Midttun Lie (Start)
3. Allan Jepsen (Vålerenga)
4. Magnus Powell (Lillestrøm)
5. Adriano (Sandefjord)
6. Erik Huseklepp (Brann)
7. Mihaly Attila Toth (Fredrikstad)
8. Bjørn Dahl (Brann)
9. Bård Borgersen (Start)
10. Erik Mjelde (Sandefjord)

Ikkje mange "stjerner" på denne lista. Fleire av desse vil nok t.o.m. slite med å kome med på sine respektive lag.

Per-Stian

Mitt "drømmelag" i 4-4-2:

1.Arason (VIF)

2.Dahl (Brann)
3.Reginiussen (TIL)
4.Steenslid (Viking)
5.Stoor (RBK)

6.Tettey (RBK)
7.Gislason (Lyn)
8.Gaarde (Viking)
9.Lindpere (TIL)

10.Sigurdsson (Viking)
11.Traore (RBK)

Per-Stian

Vidar Riseth takket nei til den amerikanske klubben Los Angeles Galaxy og muligheten til å bli lagkamerat med David Beckham.

Riseth ble nylig spurt om han var interessert i en toårsavtale med LA Galaxy, men partene kom aldri til kontraktsforhandlinger.

- Det var ikke aktuelt å rive opp ungene fra skolen og barnehagen, sier Riseth til Trønder-Avisa.

Veteranen har kontrakt med RBK ut neste sesong, men er villig til å flytte på seg dersom han får for lite spilletid for trønderne.

- Jeg er innstilt på å bli i Rosenborg og kjempe om en plass på laget, men når en er i min alder og skal spille på dette nivået, er man nødt til å spille regelmessig for å holde kroppen i gang.

- Dersom jeg får lite spilletid, blir jeg nødt til å se meg om etter andre muligheter. Den evalueringen får jeg i så fall ta til sommeren. Spill i utlandet er ikke aktuelt, forteller han.

http://www.dagbladet.no/sport/2007/03/28/496355.html

ToreLA

Per-Stian, du vet at Gaarde er ute med skade til juni`? Spørs hvilken form han kommer tilbake i også. Håper det er den samme gode Gaarde.

Per-Stian

quote:
Originally posted by ToreLA

Per-Stian, du vet at Gaarde er ute med skade til juni`? Spørs hvilken form han kommer tilbake i også. Håper det er den samme gode Gaarde.

Joda[:)] Laget mitt er like fiktivt som konseptet "Drømmeligaen". Eg har (så langt) ikkje betalt og meldt meg inn. Veit at Aftenposten har ein gratis-versjon med fine reisepremiar.

ToreLA

Fant ut at Nettavisen hadde Steenslid som midtbanespiller, og dermed droppet jeg nettavisen sitt alternativ...

Asbjørn

quote:
Originally posted by ToreLA

...IMIDLERTID SIER RYKTENE AT HAN VIL DRA AV GAARDE... [:o)]

ELLER?

Einstein, disguised as Robin Hood  With his memories in a trunk
Passed this way an hour ago, with his friend, a jealous monk

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ToreLA

Lids

Start leder 1-0 over Blackburn

Thomas
Thomas

Budda

quote:
Originally posted by Lids

Start leder 1-0 over Blackburn

Thomas

Blackburn B er det vel[:)]. Hadde nok ikke greid å ledet over a-laget gitt.
Endre

Lids

Start leder 2-0 over Blackburn (Wright)

Thomas
Thomas

kjelvi

Gir deg fotballvorspielet gratis

Tippeliga-lagene har bare generalprøven igjen før seriestarten neste helg. Lyn og Lillestrøm har lagt sitt interne møte til spanske Marbella, mens Vålerenga tar turen til Stockholm for å måle krefter med Hammarby.

De elleve andre klubbene spiller vinterens siste treningskamp hjemme i Norge. Vi har en god nyhet til deg som elsker fotball - søndag og mandag sender TV 2 SPORT ti av Tippeliga-lagenes treningskamper på tv2.no.

Her finner du alle treningskampene som vises

Dette er kampene som vises:

Søndag 1. april:

14.00: Rosenborg - Fredrikstad
15.00: Stabæk - Strømsgodset, Nadderud

Mandag 2. april:

16.00: Tromsø - Bodø/Glimt, Alfheim
17:00 Brann - Start, Fana Stadion
18:00 Viking - Odd, Viking Stadion
18:00 Aalesund - Molde, Color Line Stadion