Skrevet av Emne: TEMA: Elland Road  (Lest 262837 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Budda

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #420 på: November 02, 2016, 18:44:50 »
Enig med TK20. Ikke noe poeng å bygge ut stadion nå mtp. antall tilskuere vi har på kampen. Rykker vi opp og begynner å fylle stadion, kan det være et poeng.
Endre

Josch

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #421 på: November 02, 2016, 23:27:38 »
Leeds MÃ… ha et nytt stadion om ikke så lenge. Det ligger i kortene at vi rykker opp snart.  Klubber som f.eks Derby, Leicester, Brighton og West Ham har relativt nye stadion. Hvorfor skal da  ikke en klubb som Leeds ha nytt stadion? Jeg tror Elland Road er historie om noen år. Et topp moderne stadion vil gjøre klubben mer attraktiv for spillere og sponsors. Gode spillere vil spille på et moderne stadion hvis de får velge. Samme med gode trenere , eller turister som vil se fotball. De ønsker komfort og fotballopplevelse. Hvofor skal de velge en klubb med gammelt stadion i Yorkshire?
« Siste redigering: November 03, 2016, 17:47:48 av Josch »

Kickthemdown

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #422 på: November 02, 2016, 23:33:11 »
Leeds MÃ… ha et nytt stadiom om ikke så lenge. Det ligger i kortene at vi rykker opp snart.  Klubber som f.eks Derby, Leicester, Brighton og West Ham har relativt nye stadion. Hvorfor skal da  ikke en klubb som Leeds ha nytt stadion? Jeg tror Elland Road er historie om noen år. Et topp moderne stadion vil gjøre klubben mer attraktiv for spillere og sponsors. Gode spillere vil spille på et moderne stadion hvis de får velge. Samme med gode trenere , eller turister som vil se fotball. De ønsker komfort og fotballopplevelse. Hvofor skal de velge en klubb med gammelt stadion i Yorkshire?
Nei Nei Nei. Alle klubbene som bytter stadion bytter samtidig sjel og lidenskap mot penger. Da hopper jeg glatt av toget... Elland Road er vårt hjem, ingen andre steder.

2 av de verste eksemplene på dette er Maine Road og Upton Park. Et hån mot fotballen at de to stadioene er borte.

« Siste redigering: November 02, 2016, 23:35:40 av Alta-White »

Xern

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #423 på: November 03, 2016, 00:23:21 »
Enig, Elland Road er synonymt med Leeds United. Spillere og sponsorer tiltrekkes nok vel så godt av et pent oppusset og utbygget Elland Road - som i samme slengen har sjel, historie og et navn.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Josch

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #424 på: November 03, 2016, 00:24:30 »
Kanskje det, men det blir vanskelig uten skikkelig moderne stadion.

baste

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #425 på: November 03, 2016, 02:52:34 »
Gunners økte omsetningen med 50% første året med ny stadion.

Ingen tvil om at vi må utvide/ pusse opp/ bygge nytt. Vi må mao bruke penger, førr å tjene penger.

We are Leeds

Sydhagen

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #426 på: November 03, 2016, 07:56:28 »
Meningsløst å bygge ny stadion slik situasjonen er idag.
Vi spiller i Championship, går med underskudd, har i snitt like over 20 000 tilskuere per kamp etc etc...

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #427 på: November 03, 2016, 09:16:21 »
bygge nytt?? Nå?
Litt Ridsdale over det..er det ikke? Piss* i buksa for å holde varmen?
Greit å pusse opp, evt utvide, men jeg vil gjerne komme ned gamle Elland Road når jeg skal se fotball i Leeds.
Bør unasett ta disse tingene i "riktig" rekkefølge.
Ups & Ups!!

Bjorn

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #428 på: November 03, 2016, 11:08:20 »
bygge nytt?? Nå?
Litt Ridsdale over det..er det ikke? Piss* i buksa for å holde varmen?
Greit å pusse opp, evt utvide, men jeg vil gjerne komme ned gamle Elland Road når jeg skal se fotball i Leeds.
Bør unasett ta disse tingene i "riktig" rekkefølge.

En real oppussing er det nok behov for.
Jeg er ikke fremmed for tanken på ny stadion, men helst på samme sted. Kankskje rive/bytte ut seksjon etter seksjon?

Uansett tror jeg drift av gammel stadion er dyrere enn en ny og moderne stadion.
Ingen tvil om at føleler og sentimentalitet er knyttet til dette.
Vi trenger kanskje ikke legge oss på 70.000 seter stadion, med mindre det blir en slags flerbruksstadion? Men vi burde reflektere utviklingen av Leeds som by og moderniseringen som brer seg utover mot E.R.
Det bør være et sted vi er stolte av å vise frem for omverdenen, som også passer til å evt spille VM og EM kamper på igjen? Pr nå er vel ikke dette like aktuelt som før?

Annet enn noe ytre fasadearbeid på deler av stadion og VIP bokser, er det nyeste over 20 år gammelt.

 


Marching On! 4276

Nørgaard

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #429 på: November 03, 2016, 13:24:49 »
Hvor er det pengene skal komme fra til alle de store planer?

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #430 på: November 03, 2016, 13:56:41 »
En eier av Leeds United skal alltid bruke mere penger enn som kommer inn. Hvis Cellino ikke vil bruke egne penger. Da har ikke Leeds United bruk for ham. Da bør han selge, og da håper jeg evt nye eiere enten spytter inn de summene selv, eller så får de andre til å sponse et nytt stadion. Det gjøres i andre klubber, så hvorfor ikke i Leeds

B_Ød

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #431 på: November 03, 2016, 14:07:41 »
En eier av Leeds United skal alltid bruke mere penger enn som kommer inn. Hvis Cellino ikke vil bruke egne penger. Da har ikke Leeds United bruk for ham. Da bør han selge, og da håper jeg evt nye eiere enten spytter inn de summene selv, eller så får de andre til å sponse et nytt stadion. Det gjøres i andre klubber, så hvorfor ikke i Leeds

er dette vanlig i klubber rundt forbi? Praksisen..mer ut enn inn?? Er ikke det litt sånn luxusfelle a?
Ups & Ups!!

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #432 på: November 03, 2016, 14:19:39 »
En eier av Leeds United skal alltid bruke mere penger enn som kommer inn. Hvis Cellino ikke vil bruke egne penger. Da har ikke Leeds United bruk for ham. Da bør han selge, og da håper jeg evt nye eiere enten spytter inn de summene selv, eller så får de andre til å sponse et nytt stadion. Det gjøres i andre klubber, så hvorfor ikke i Leeds

er dette vanlig i klubber rundt forbi? Praksisen..mer ut enn inn?? Er ikke det litt sånn luxusfelle a?

Suksess krever bruk av penger. Ã…ssen tror du City kom dit de er i dag

Sydhagen

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #433 på: November 03, 2016, 14:23:03 »
En eier av Leeds United skal alltid bruke mere penger enn som kommer inn. Hvis Cellino ikke vil bruke egne penger. Da har ikke Leeds United bruk for ham. Da bør han selge, og da håper jeg evt nye eiere enten spytter inn de summene selv, eller så får de andre til å sponse et nytt stadion. Det gjøres i andre klubber, så hvorfor ikke i Leeds

er dette vanlig i klubber rundt forbi? Praksisen..mer ut enn inn?? Er ikke det litt sånn luxusfelle a?

Suksess krever bruk av penger. Ã…ssen tror du City kom dit de er i dag

Men da må man først ha en eier som er villig til å spytte ut så mye cash.
Per idag er Leeds langt unna dette. Vet at du ønsker verdens rikeste eier for Leeds, men idag har vi Cellino og vi må se litt realistisk på ting.

Hva kan og bør gjøres per idag med stadion?
I og med at klubben går med underskudd så mener jeg at det er feil å sette i gang en stor investering på stadion nå.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #434 på: November 03, 2016, 14:30:28 »
En eier av Leeds United skal alltid bruke mere penger enn som kommer inn. Hvis Cellino ikke vil bruke egne penger. Da har ikke Leeds United bruk for ham. Da bør han selge, og da håper jeg evt nye eiere enten spytter inn de summene selv, eller så får de andre til å sponse et nytt stadion. Det gjøres i andre klubber, så hvorfor ikke i Leeds

er dette vanlig i klubber rundt forbi? Praksisen..mer ut enn inn?? Er ikke det litt sånn luxusfelle a?

Suksess krever bruk av penger. Ã…ssen tror du City kom dit de er i dag

neimen om jeg vet...men er det sånn og forstå, at eier der har tapt penger fra dag1, og fortsetter smilende med dette?
Ups & Ups!!

Nørgaard

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #435 på: November 03, 2016, 15:06:20 »
Man kan da ikke bruge flere penge end der kommer ind? Det er jo det financial fairplay handler om.

Runar

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #436 på: November 03, 2016, 15:09:23 »
En eier av Leeds United skal alltid bruke mere penger enn som kommer inn. Hvis Cellino ikke vil bruke egne penger. Da har ikke Leeds United bruk for ham. Da bør han selge, og da håper jeg evt nye eiere enten spytter inn de summene selv, eller så får de andre til å sponse et nytt stadion. Det gjøres i andre klubber, så hvorfor ikke i Leeds

er dette vanlig i klubber rundt forbi? Praksisen..mer ut enn inn?? Er ikke det litt sånn luxusfelle a?

Suksess krever bruk av penger. Ã…ssen tror du City kom dit de er i dag

Ingen som må noe som helst.... Du ser deg blind på antall pund, og tar det for god fisk at det er det som skal til.... En kan ikke kjefte på at Cellino ikke bruker mer av sine egne private pengene på Leeds og samtidig streame kampene på radio over en gratislink...

Championship har i flere år vist seg å være en divisjon det er mulig å komme seg ut i fra uten å ha den høyeste bruken. Det handler om kompetanse. Det hadde vært fint om vi hadde nok penger til å handle blindt, kjøpe tilbake treningsanlegg og stadion, men når det ikke er tilfellet er det ikke slik at det ikke er mulig å få gode resultater.

Skal klubben komme opp på nivå med City, Arsenal over tid, så MÃ… det naturlig nok inn en eier som har mer penger enn Cellino, Da må det inn en med grotesk mye penger. Det er ikke bare for Cellino å gi fra seg klubben til en slik, dersom ingen slike melder seg...

Det gjelder jo å gjøre klubben attraktiv nok for kinerese, arabere eller amerikanere - eller hvem det måtte være som har alle pengene i verden.
 

Runar

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #437 på: November 03, 2016, 15:10:02 »
Man kan da ikke bruge flere penge end der kommer ind? Det er jo det financial fairplay handler om.

Jo det kan du, men det er regulert hvor store underskudd og kostnadsprosenter du kan ha....
 

Nørgaard

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #438 på: November 03, 2016, 15:20:03 »
Man kan da ikke bruge flere penge end der kommer ind? Det er jo det financial fairplay handler om.

Jo det kan du, men det er regulert hvor store underskudd og kostnadsprosenter du kan ha....

Men et nyt stadion ville nok ikke være muligt for en klub som Leeds

DenHviteYeboah

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #439 på: November 03, 2016, 15:20:12 »
Hvorfor diskuterer vi dette egentlig? Vi eier jo ikke Elland Road, det er det Jacob Adler som gjør, og det selskapet tar vel høy leie hvert år?
Det at Elland Road ikke er kjøpt tyder på haugevis av skjelett i skapene >:(
Tror vi bør kjøpe tilbake ER før grandiose planer legges....

B_Ød

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #440 på: November 03, 2016, 15:25:33 »
Hvorfor diskuterer vi dette egentlig? Vi eier jo ikke Elland Road, det er det Jacob Adler som gjør, og det selskapet tar vel høy leie hvert år?
Det at Elland Road ikke er kjøpt tyder på haugevis av skjelett i skapene >:(
Tror vi bør kjøpe tilbake ER før grandiose planer legges....

høres ut som et fornuftig sted og starte det ja.
Ups & Ups!!

Josch

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #441 på: November 03, 2016, 17:50:58 »
Dette handler jo om noen år frem i tid. Men når Leeds er i PL så bør ny stadion eller oppgradering være på agendaen. Værende i ch.ship så er dette uaktuelt.

Xern

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #442 på: November 03, 2016, 18:14:27 »
Hvorfor diskuterer vi dette egentlig? Vi eier jo ikke Elland Road, det er det Jacob Adler som gjør, og det selskapet tar vel høy leie hvert år?
Det at Elland Road ikke er kjøpt tyder på haugevis av skjelett i skapene >:(
Tror vi bør kjøpe tilbake ER før grandiose planer legges....
Vi kan jo si at stadion skal gjevnes med jorden og bli lagt asfalt over, uten at det spiller noen som helst rolle. Det er vel mer ønsketenkning og deling av meninger dette handler om, det er tross alt bare et forum  :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Hallgeir *

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #443 på: November 03, 2016, 18:33:53 »
En eier av Leeds United skal alltid bruke mere penger enn som kommer inn. Hvis Cellino ikke vil bruke egne penger. Da har ikke Leeds United bruk for ham. Da bør han selge, og da håper jeg evt nye eiere enten spytter inn de summene selv, eller så får de andre til å sponse et nytt stadion. Det gjøres i andre klubber, så hvorfor ikke i Leeds

er dette vanlig i klubber rundt forbi? Praksisen..mer ut enn inn?? Er ikke det litt sånn luxusfelle a?

Suksess krever bruk av penger. Ã…ssen tror du City kom dit de er i dag

Siste setningen din minner meg om en sketsj med Lystad/Mjøen, der millionæren blir spurt om hvordan han ble så rik.

Svaret hans: "Jeg begynte egentlig med to tomme hender og en steinrik far".

City kom vel dit de er i dag ved at de har en eier med ei bunnløs lommebok - eller konto.

Ellers er jeg jo enig i at det ofte koster litt ekstra å oppnå suksess, eller så må man ha en genial manager og en tålmodig eier.

Det siste har vi definitivt ikke.
Super Leeds since 1968

Xern

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #444 på: Januar 12, 2017, 13:48:43 »
Må si jeg er nyforelsket i Elland Road etter å ha sett Chelseas nye, stygge stadionprosjekt til 5 milliarder.
« Siste redigering: Januar 12, 2017, 14:39:38 av Xern... »
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #445 på: Januar 12, 2017, 13:59:05 »
Må si jeg er nyforelsket i Elland Road etter å ha sett Chelseas nye, stygge stadionprosjekt til 5 milliarder.

Har du link eller bilde. Er så mange diverse bilder ute å går
Eller er det det her du mener

Hallgeir *

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #446 på: Januar 12, 2017, 14:23:46 »
Må si jeg er nyforelsket i Elland Road etter å ha sett Chelseas nye, stygge stadionprosjekt til 5 milliarder.

Har du link eller bilde. Er så mange diverse bilder ute å går
Eller er det det her du mener


Grusomt stygg!
Super Leeds since 1968

B_Ød

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #447 på: Januar 12, 2017, 14:31:30 »
ser ut som et slags beltedyr....takke meg til ER da ja...
Ups & Ups!!

Hallgeir *

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #448 på: Januar 12, 2017, 14:34:02 »
ser ut som et slags beltedyr....takke meg til ER da ja...

....eller en rekke med bilder på dias klar for lysbildevisning.
Super Leeds since 1968

Xern

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #449 på: Januar 12, 2017, 14:39:12 »
Må si jeg er nyforelsket i Elland Road etter å ha sett Chelseas nye, stygge stadionprosjekt til 5 milliarder.

Har du link eller bilde. Er så mange diverse bilder ute å går
Eller er det det her du mener

Det er den.. greia der jeg snakker om ja. ???
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly