Skrevet av Emne: NYTT: Cardiff pair handed FA charges  (Lest 1861 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kjelvi

NYTT: Cardiff pair handed FA charges
« på: Februar 28, 2007, 04:31:20 »


Cardiff manager Dave Jones and midfielder Simon Walton have both been charged by the Football Association of Wales after the fiery encounter with Leeds earlier this month.

Jones has been given a disrepute charge over alleged comments he made about referee Mark Clattenburg after the Bluebirds' 1-0 win over United, during which Walton and Michael Chopra were both sent off.

If Jones is found guilty, the governing body will almost certainly implement a suspended £1,000 fine on the former Southampton and Wolves boss.

He escaped a touchline ban last summer when he accused match referee Andy Woolmer of "cheating" his players after a 3-3 draw at Luton in February 2006.

Walton, who was controversially sent off for two yellow cards, faces a charge of improper conduct for kicking the fourth official's electronic board as he walked off the pitch.

The referee's assessor's report confirmed that the on-loan Charlton man's dismissal for alleged diving was wrong, but that has not saved him from a charge.

Jones and Walton have 10 days to appeal, but will not know their possible punishment until after that period.


Kilde: http://www.sportinglife.com/football/news/story_get.cgi?STORY_NAME=soccer/07/02/27/SOCCER_Cardiff.html
« Siste redigering: Februar 28, 2007, 04:32:49 av kjelvi »

RoarG

Re: NYTT: Cardiff pair handed FA charges
« Svar #1 på: Februar 28, 2007, 04:37:13 »
En del managere er dårlige forbilder for unge spillere. Jones kan vanskelig irettesette Walton for dårlig oppførsel når han er busemann selv[}:)].Like greit at Walton ikke spiller i Leeds lenger?

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Re: NYTT: Cardiff pair handed FA charges
« Svar #2 på: Februar 28, 2007, 04:56:28 »
Godt vi iallefall har en som er et skikkelig forbilde
 

Papi

Re: NYTT: Cardiff pair handed FA charges
« Svar #3 på: Februar 28, 2007, 15:12:37 »
Kan jo godt skjønne frustrasjonen mot Clattenburg. Makan til elendig dommer skal ein leite lenge etter.....


I`d rather walk alone
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

ragnar

Re: NYTT: Cardiff pair handed FA charges
« Svar #4 på: Februar 28, 2007, 21:14:35 »
Kan skjønne frustrasjonen overfor dommeren om han dømte dårligt, men å syte å klage på dommeren har aldri hjulpet og vil aldri gjøre det. Syter en mye på dommeren får en dommerene i mot seg, noe som de som spiller fotball selv her inne sikkert har registrert.

En dommer godtar en spontan reaksjon på en hendelse, men da er toleransegrensen nådd. Dommeren tålererer ikke syting og gnåling lenge etter en situasjon har vært. Saklig diskusjon kan du kanskje få til, men her er dommerene forskjellige.

Det å snakke nedsettende om en dommer/fjerdedommer/linjemann hører ingensted hjemme. De må dømme lag der spillere/trenere har laaaaaangt over deres egen lønn. De må dømme lag der de "ansatte" har det som heltidsjobb, mens jeg mener at det bare en et fåtall av dommerene i England som faktisk har dømming som heltids jobb. De gjør en jobb som faktisk et fåtall er villige til å gjøre og som egentlig ingen misunner dem. Så det å tenke seg om to ganger om før en kommer med usaklig kritikk av dommerstanden vil være lurt.

Vidoedømming ved uenighet om ballen var inne eller ei og ved spesielle situasjoner på banen som dommer og linjemennene ikke fikk med seg må komme inn som hjelpemidler. Dette vil gjøre dommerens jobb litt enklere.

*Champions of CCC 06/07*
« Siste redigering: Februar 28, 2007, 21:16:52 av ragnar »
*In El Loco we trust!*

Per-Stian

Re: NYTT: Cardiff pair handed FA charges
« Svar #5 på: Februar 28, 2007, 21:35:55 »
quote:
Originally posted by kato

Godt vi iallefall har en som er et skikkelig forbilde



Finfin kommentar, Kato[:D]

Læshy

Re: NYTT: Cardiff pair handed FA charges
« Svar #6 på: Mars 01, 2007, 01:18:22 »
quote:
Originally posted by RoarG

En del managere er dårlige forbilder for unge spillere. Jones kan vanskelig irettesette Walton for dårlig oppførsel når han er busemann selv[}:)].Like greit at Walton ikke spiller i Leeds lenger?

Change is the constant that cannot be changed.



Ja, det er vell like greit. for vi har mye bedre midtbanespillere og forsvarspillere enn både Ipswich og Cardiff. Det er bare flaks som gjør at de ligger over oss på tabellen? Hvor er logikken?

It´s only one United... Leeds United!
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

kjelvi

Re: NYTT: Cardiff pair handed FA charges
« Svar #7 på: Mars 01, 2007, 01:57:55 »
walton er et kjempetalent som aldri skulle ha forlatt Leeds - i likhet med mange andre.
riktignok var det han sjøl som ivret etter å forlate klubben som lærte han opp.

bare et tidsspørsmål før han finner stabilitet - og blir en stødig Premiership-spiller enten det er for Charlton eller andre.

RoarG

Re: NYTT: Cardiff pair handed FA charges
« Svar #8 på: Mars 01, 2007, 04:50:55 »
Logikken er at vi, med en bølle til manager, ikke trenger lettpåvirkelige fyrstikkhoder til spillere! Tror ikke unge hr. Walton er så god at hans avgang forklarer Cardiffs høye tabellposisjon, og Leeds ditto dårlige. En del Leedsfans ser tydeligvis enhver spilleravgang som årelating og blir like traumatiserte som kvinnelige skilandslagsløpere ute av form. For øvrig er det visst lenge siden managere og spillere holdt noe særlig nivå m.h.t. disiplin. Jeg tenker på salige B.Clough som bøtela spillerne hvis de pådro seg GK og RK for protester mot dommeren. I våre dager oppfører både spillere og managere seg som små bortskjemte drittunger bare noe går dem i mot. In fact, they are bickering like old hags[:(!][xx(][:(][xx(].
quote:
Originally posted by Læshy

quote:
Originally posted by RoarG

En del managere er dårlige forbilder for unge spillere. Jones kan vanskelig irettesette Walton for dårlig oppførsel når han er busemann selv[}:)].Like greit at Walton ikke spiller i Leeds lenger?

Change is the constant that cannot be changed.



Ja, det er vell like greit. for vi har mye bedre midtbanespillere og forsvarspillere enn både Ipswich og Cardiff. Det er bare flaks som gjør at de ligger over oss på tabellen? Hvor er logikken?

It´s only one United... Leeds United!



Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kjelvi

Re: NYTT: Cardiff pair handed FA charges
« Svar #9 på: Mars 01, 2007, 16:18:36 »

CARDIFF want to leave the FA of Wales — but insist it is nothing to do with the disrepute charges slapped on their manager Dave Jones.

Bluebirds boss Jones was given a fine and touchline ban for his outburst against ref Mark Clattenburg in City’s stormy win over Leeds last month.
Yet City chairman Peter Ridsdale insisted: “It’s something we are looking at but not in any way is it linked to the FAW’s disciplinary procedures.
“It is connected with the future feasibility of us playing in Europe.”

Kilde: The Sun

flynn

Re: NYTT: Cardiff pair handed FA charges
« Svar #10 på: Mars 01, 2007, 18:28:42 »
Jeg blir særdeles overrasket om Walton noen gang blir en god PL-spiller. Hadde jeg hatt hatt, og ikke hatt hatteallergi skulle jeg spist hatten min om jeg tar feil her.

flynn

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: NYTT: Cardiff pair handed FA charges
« Svar #11 på: Mars 01, 2007, 21:45:15 »
quote:
Originally posted by RoarG
 En del Leedsfans ser tydeligvis enhver spilleravgang som årelating og blir like traumatiserte som kvinnelige skilandslagsløpere ute av form.


[:D]
...du skal ha for billedbruken, Roar  [:)]


Men for Lars Petter å se Simon forlate Leeds var nok som for deg se  Peter, Billy, Duncan og Jackie dra i løpet av en sesong eller to...



It ain't that I'm questionin' you to take part in any quiz
It's just that I ain't got no watch and you keep askin' me what time it is

B.Dylan
« Siste redigering: Mars 01, 2007, 21:46:19 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan