Skrevet av Emne: Et forum for naivitet?  (Lest 2223 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

peacock

Et forum for naivitet?
« på: Mars 14, 2007, 14:33:20 »
En ting har undret meg veldig. Jeg synes at mange av våre nyeste signeringer for i vel overkant positiv omtale av mange her inne. Noen eksempler:
- Ankergren har vel ikke overbevist særlig. Jada, en særdeles viktig strafferedning, men det betyr vel ikke at vi MÃ… sikre oss ham permanent. Jeg er av den oppfatning at spillere ikke kan vurderes på bakgrunn av noen få kamper.

- Heath har nå nærmest blitt akseptert. Dette etter noen kamper uten de horrible tabbene. Heath er og blir en forferdelig midtstopper!

- Jeg registrerer også at mange har store forventninger til Flo og Thompson etter et par mål på begge, i tillegg til greie spillemessige innsatser. Get real! To "over-the-top" spillere som er svært på hell. Skal disse redde oss fra nedrykk? Neppe!

Hvem skal da redde oss?
Vel, jeg mener at støttespillere må være "husvarme" spilere som: Lewis, Douglas, Blake, Cresswell, Healy, samt at det er viktig å sikre oss Kishishev for resten av sesongen. Han er av en annen klasse.
Det virker da som om vi må leve med at vår beste keeper er sendt ut på lån, at den beste høyre backen ikke er med i planene, og at midtforsvaret er vår svakeste lagdel. Måtte det bare holde.....

flynn

Re: Et forum for naivitet?
« Svar #1 på: Mars 14, 2007, 14:38:51 »
Det gjelder å stikke finger'n i jorda peacock. Pt er Ankergren en god keeper i Leeds-målestokk, og Heath en ditto midtstopper. Tror ingen her inne mener at dette er spillere som skal få Leeds tilbake til øvre halvdel av PL, men de blir viktige i forhold til å berge plassen i år. Dermed fortjener de vår støtte!

flynn

Mats-

  • Gjest
Re: Et forum for naivitet?
« Svar #2 på: Mars 14, 2007, 14:48:58 »
quote:
Originally posted by flynn

Det gjelder å stikke finger'n i jorda peacock. Pt er Ankergren en god keeper i Leeds-målestokk, og Heath en ditto midtstopper. Tror ingen her inne mener at dette er spillere som skal få Leeds tilbake til øvre halvdel av PL, men de blir viktige i forhold til å berge plassen i år. Dermed fortjener de vår støtte!

flynn



Hear, hear!

pedro

Re: Et forum for naivitet?
« Svar #3 på: Mars 14, 2007, 14:54:37 »
Kisishev har vel også kun spillt noen få kamper og burde vel heller ikke vært hauset opp da[?] Vel, jeg synes han virker veldig bra, og som flynn sier, disse opphausede spillere skal i første omgang være med på å redde oss fra nedrykk. Neste sesong blir noe helt annet når en vet hvilken divisjon vi spiller i. Det tror jeg blir CCC og Wise får bruke preseason effektivt til å bygge opp selvtilliten i laget og forhåpentligvis skaffe noen forsterkninger.

Berger vi plassen i CCC er jeg rimelig sikker på at vi vil kjempe i andre enden av tabellen neste år.
Leedsomaniac

Robert H.

Re: Et forum for naivitet?
« Svar #4 på: Mars 14, 2007, 15:07:16 »
100% enig peacock!

HåvardK

Re: Et forum for naivitet?
« Svar #5 på: Mars 14, 2007, 15:17:39 »
Enig med peacock i hans vurderinger. Men ser ikke særlig grunn til å stole på at Healy kan framstå som noen redningsmann. Han har virkelig skuffet kapitalt denne sesongen.

peacock

Re: Et forum for naivitet?
« Svar #6 på: Mars 14, 2007, 15:59:50 »
"Kisishev har vel også kun spillt noen få kamper og burde vel heller ikke vært hauset opp da"

Han har bevist over tid i Premier League, i tillegg til mange landskamper. En viss forskjell.....

kjelvi

Re: Et forum for naivitet?
« Svar #7 på: Mars 14, 2007, 16:12:23 »
quote:
Originally posted by peacock

En ting har undret meg veldig. Jeg synes at mange av våre nyeste signeringer for i vel overkant positiv omtale av mange her inne. Hvem skal da redde oss?
Vel, jeg mener at støttespillere må være "husvarme" spilere som: Lewis, Douglas, Blake, Cresswell, Healy, samt at det er viktig å sikre oss Kishishev for resten av sesongen. Han er av en annen klasse.
Det virker da som om vi må leve med at vår beste keeper er sendt ut på lån, at den beste høyre backen ikke er med i planene, og at midtforsvaret er vår svakeste lagdel. Måtte det bare holde.....



godt sagt og vurdert!

men en ting som er så herlig befriende med Forum er svingningene. helt en dag, judas dagen etter. playoff den eneste timen, for så å gi opp den andre, o.s.v.

det har vært et jævla sesong - fordi at vi har et j.. dårlig lag, spiller j.. dårlig fotball, j.. dårlig manager, j.. dårlig formann/eier og j.. uflaks.
Dette på tross av at laget har verdens beste fans.

nå må vi overleve, så rydde opp og ny frisk med langsiktighet.

Oggy

Re: Et forum for naivitet?
« Svar #8 på: Mars 14, 2007, 16:15:29 »
Kishishev har etter min mening tilført oss mer ro i spillet på midtbanen,
en slik spiller skulle vi hentet for lenge siden.

Oggy

auren

Re: Et forum for naivitet?
« Svar #9 på: Mars 14, 2007, 17:07:31 »
Er delvis enig i det du sier peacock. Det beste er faktisk overskriften. Vi fans kan være utrolig naive til tider.
Når det gjelder Ankergren så er jeg enig. En keeper må ikke ha noen store svakheter, hverken feltarbeid, fotarbeid, strekspill eller mann mot mann. Er man svak på en av disse punktene blir man aldri en skikkelig god keeper. Ankers har dessverre bevist til tider elendig feltarbeid. Og er du dårlig i feltet, sprer du også usikkerhet blant medspillerne dine.

Heath er kanskje ikke god nok, men synes han har gjort det greit i det siste. Foretrekker heller han istedetfor Foxe, men det beste hadde selvsagt vært en spiller av Kishis klasse på midtstopperplassen. Michalik har ikke overbevist meg, så jeg foretrekker i grunnen Heath fremfor slovaken.

Du har helt rett i at Flo og Thompson neppe blir noen redningsmenn for Leeds. Begge er for skadeutsatt. Men man vet aldri. De er greie å ha i stallen, og kan forhåpentligvis spille en rolle som jokere i de siste kampene.

Healy har vært en gedigen skuffelse denne sesongen. Regner med at han spiller mot Southend på lørdag hvis ikke JJ er frisk. Er det selvtilliten som har fått seg en knekk, eller mistrives han i Leeds?

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Re: Et forum for naivitet?
« Svar #10 på: Mars 14, 2007, 17:22:50 »
Du treffer spikeren, Peacock.

Resten av fotball-Norge ler av oss når vi henter Flo, men her inne skal han altså fungere som redningsmann. Han er neppe god nok for League One.

Kishishev er vel den eneste signingen som det lyser en viss kvalitet av. Thompso har en bra fot, men er over the top. Hjelper jo heller ikke at han blir kastet innpå omtrent før gipsen er av.

Heath, Stack, Ankergren, Marquez, Sa, Elliott, Johnson, Kandol osv er ikke kvalitet. Det er nettopp pga slike spillere vi ligger råttent plassert i CCC.

Så du har helt rett, Peacock.
 

ragnar

Re: Et forum for naivitet?
« Svar #11 på: Mars 14, 2007, 17:34:40 »
Mangen av signingene Wise har gjort er jo mye pga at det de spillerene som har vært gratis som han har hentet. Eller han har hentet spillere på lån. Den spilleren som vi vel alle kan være enige om har tilført oss kvalitet er Kishishev. Ellers har vel det vært litt preg av kvantitet heller enn kvalitet siden Wise kom.

Per dags dato har Leeds mange mindre gode spillere. Dette ser jo de fleste, men de blir "akseptert" mye pga vi har ikke andre alternativer.

Supportere flest er vel kjent for å være litt naive ovenfor egne spillere. [}:)]

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

lojosang

Re: Et forum for naivitet?
« Svar #12 på: Mars 14, 2007, 22:22:57 »
Jeg likte det lille jeg har sett av Johnson. Han virket kjapp og brukbart sterk i kroppen til å være den lille spretten han er.

At mange på forumet er naive (eller i overkant optimistiske) har dere helt rett i.
At minst like mange er pessimister (eller realister, som alle pessimister kaller seg selv) stemmer vel også.

Og vi er jo alle enige (om vi er pessimister eller optimister) at det er forferdelig når pessimistene har rett, og fantastisk når de tar feil. [:]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Jon R

Re: Et forum for naivitet?
« Svar #13 på: Mars 14, 2007, 22:31:01 »
Kish er pure class. Resten av bermen er stort sett dårligere enn spillerne de var ment å erstatte. [B)]

Jon R.
Jon R.

Per-Stian

Re: Et forum for naivitet?
« Svar #14 på: Mars 14, 2007, 22:37:32 »
Personleg var eg iallfall meget naiv og blåaugd ved sesongstarten. Eg trudde faktisk spelarar som Stone, Healy, Butler, Sullivan, Douglas, Carole og Kilgallon skulle befeste vår posisjon i toppen av CCC, ja kanskje spele oss tilbake til Premier League. Hausten kom og Blackie fekk fyken, Kilgallon vart seld, det rakna fullstendig bakover samstundes som vi hadde skåringsvegring. Situasjonen og synet mitt på klubben endra seg dramatisk. Eg trudde lenge at vi faktisk hadde eit godt lag "på papiret", men i praksis såg eg at eg var disillusjonert.

Når realitetane kom over meg forstod eg at nesten kvar ei forsterkning var positiv. Eg prisa meg lukkeleg når vi signerte Thommo, Flo, Ankergren med fleire. Og når Marques vart henta fram frå mørkret og gjorde ein god kamp, flørta eg med tanken om ein ny Radebe.

No, derimot, ser eg mørkt på det meste. Kishishev har vore vår desidert beste spelar (jamnt over) sidan han kom. Ein reserve frå eit botnlag i PL skulle altså etter kort tid vise seg å vere vår beste spelar! Det viser kor dårlege vi er, og at vi må sjå oss sjølve i spegelen kvar morgon.

mari

Re: Et forum for naivitet?
« Svar #15 på: Mars 15, 2007, 00:42:00 »
Takke meg til for litt ungdommelig naiv optimisme - jeg synes ikke det er noen påtrengende mangel på dommedagsprofeter her inne.. Synes selv at de tre siste signingene har hevet spillergruppa (Johnson, Kirishev og Lubo), jeg mener også at Thompson er en klassespiller på dette nivået. Marques synes jeg også har vist bra takter etter at Wise ga han tillit - . Beklager - dette ble vel naivt.
 

Dennis

Re: Et forum for naivitet?
« Svar #16 på: Mars 15, 2007, 03:14:23 »
quote:
Originally posted by Jon R

Kish er pure class. Resten av bermen er stort sett dårligere enn spillerne de var ment å erstatte. [B)]

Jon R.





Skriver under på dette, Johnny! [8D]

- Dennis
Marching on together!

RoarG

Re: Et forum for naivitet?
« Svar #17 på: Mars 15, 2007, 21:17:48 »
Mulig at Wise forsøkte dette da han hentet Thompson, men han ble som kjent skadd etter få kamper. Men for all del - Kishishev kunne med fordel godt ha kommet i januar han også.
quote:
Originally posted by Oggy

Kishishev har etter min mening tilført oss mer ro i spillet på midtbanen,
en slik spiller skulle vi hentet for lenge siden.





Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Re: Et forum for naivitet?
« Svar #18 på: Mars 16, 2007, 01:18:25 »
Vanskelig å vite hvor lenge Wise har vært ute etter Kish. Vi får bare håpe at han blir med oss ut sesongen.
Spørsmålet er jo, som nevnt tidligere, hvor dårlige spillerne våre er når Kish skinner som en diamant, og han ikke er god nok for benken til et av bunnlaga i PL. Eller blir faktisk Kish endelig brukt i sin beste posisjon (sentral midtbane)? Han har vel spilt både høyreback og høyre ving i Charlton. Noe utpreget ving er han ihvertfall ikke.

auren, som frykter lørdag 17.mars...

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.