leeds i europa

Started by monsivar, April 11, 2007, 15:59:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

monsivar

på slutten av nitti tallet (og helt, helt i starten av 2000, hva var den største seieren til leeds? (tenker da på siffrene i målprotokollen)

flynn

Leeds - Besiktas 6-0 (3-0)

Lagene:

Leeds: Martyn - Kelly, Harte, Dacourt, Radebe, Viduka, Bowyer, Smith, Mills, Bakke, Matteo
Innbyttere: Robinson, Bridges, Huckerby, McPhail, Jones, Hay, Burns

Besiktas: Shorunmu - Kahran, Tayfur, A. Dursun, Nihat, Münch, Ümit, Khlestov, Erman, Ibrahim, Nouma
Innbyttere: Fevzi, Rahim, Fazli, Mehmet, Bayram, Murat, Yasin

Kampen:

Kampen igang på Elland Road.
Smith legger farlig inn, men ingen Leeds-spillere er der til å avslutte.
1-0 BOWYER (7): Ian Harte kommer fri på venstrekanten. Backen slår inn, og der er Bowyer som ikke gjør noen feil fra kort hold.
Viduka blir spilt fri, men misser alene med keeper.
2-0 VIDUKA (12): Australeren header lett inn sitt første mål for Leeds, etter en nydelig pasning fra Gary Kelly.'
Leeds presser voldsomt.
Eirik Bakke blir tilsynelatende brakt ned innen for Besiktas sin 16-meter. Dommer vinker spillet videre.
Bakke er drivende god for hjemmelaget, og er veldig involvert i spillet.
3-0 MATTEO (22): Et innlegg fra Dacourt skaper røre innen for 16-meteren. Der dukker Matteo opp, som tar ned ballen, og setter den forbi en utrusende Fevzi i Besiktas-målet.
Tyrkerne kommer på en sjelden visit. Men corneren avklares enkelt av Leeds-forsvaret.
Bakke spiller glimredne igjennom Viduka som tvilsomt blir avvinket for offside.
PAUSE
Eirik Bakke gjør glimrende forarbeid, og slår inn til Alan Smith som header upresset fra tre meter. Unggutten unngår mirakuløst å score.
Dursun med en farlig sjanse, men Martyn redder.
4-0 BAKKE (65): Viduka serverer Bakke innenfor 16-meteren. Nordmannen setter ballen opp i nettaket.
Leeds leder skuddstatistikken 11-2.
Smith får gult kort, og må stå over neste kamp i Champions League.
Bakke header like utenfor.
5-0 HUCKERBY (90): Huckerby scorer etter corner.
6-0 BOWYER (90): Bowyer scorer, og markerer slutten på en glimrende oppvisning av Leeds.
SLUTT

RoarG

Mener at Leeds' største seier kom mot Besiktas på Elland Road i gruppespillet i CL. Resultatet ble 6-1 og var til da scoringsrekord i CL. Den ble senere overgått av Lyons (?)/PSGs(?) slakt av Rosenborg. Nå er det vel Scum som har den rekorden etter gårdagens slakting av Roma. [:(][:(][:(]

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

monsivar

flynn

quote:
Originally posted by RoarG

Mener at Leeds' største seier kom mot Besiktas på Elland Road i gruppespillet i CL. Resultatet ble 6-1 og var til da scoringsrekord i CL. Den ble senere overgått av Lyons (?)/PSGs(?) slakt av Rosenborg. Nå er det vel Scum som har den rekorden etter gårdagens slakting av Roma. [:(][:(][:(]

Hmmm, jeg trodde også det ble 6-1, med vi husker nok feil Roar. Hvilket vil si at vi fortsatt har størst seiersmargin i en kamp, sammen med bl.annet Man U nå da.
Se forøvrig en fin oversikt over våre CL-bravader det året her, //http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/champions_league/1054013.stm

RoarG

Ups, det er bare å innrømme tabben med å gi motsatnderne et mål i CL[:I]. Resultatet ble, som andre her så korrekt har poengtert, 6-0[:p].

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Mats-

Monaco har rekorden. Monaco 8 Deportivo 2.

Dennis

Mats-, jeg mener Monaco slo Deportivo 8-3, slik at den kampen kun ble scoringsrekord og ikke seiersrekord! Den har vel Scum etter tirsdagens Roma-buffet, mens Marseille hadde rekorden på 6-0, som Leeds tangerte.

Etter det jeg forstår er var rekorden slik, før tirsdag.
Marseille - CSKA Moskva 6-0 (92\93?)
Leeds tangerte 6-0 mot Besiktas
Man Utd - Roma 7-1 nå på tirsdagen er ny største-seier.

Mens den mest målrikte matchen kom da Monaco knuste Deportivo 8-3

- Dennis
Marching on together!

RoarG

RBK tapte jo stygt i Frankrike. 2-7? Mot PSG?

Mats-

Helt rett der Kaizer! My mistake

Dennis

quote:
Originally posted by Mats-

Helt rett der Kaizer! My mistake

No problemo! [:D] En fantastisk kamp må det ha vært [:p]

- Dennis
Marching on together!

Asbjørn

quote:
Originally posted by flynn

Hmmm, jeg trodde også det ble 6-1, med vi husker nok feil Roar.

Si meg, hva er det med oss????

Jeg satt jo samme kveld og lurte, hva var det vi vant med, 6-0 eller 6-1?  Fasiten lette jeg ikke opp, men antok at jeg husket feil og at det nok ble 6-1 etter et late baklengsmål...

Hvorfor er vi så defensiv i tankegangen, mon tro?!

I'm gonna have to go to college
'cause you are the Book of Knowledge
Rita May

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

JanPSyse

Den samme kvelden Leeds slo Besiktas 6-0, slo RBK IFK Goteborg 6-1, kanskje det er her ting blir blandet sammen..?
Det var gode tider det...
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-