Skrevet av Emne: Derby borte - en ønskemotstander..?  (Lest 993 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

veteranen

  • Gjest
Derby borte - en ønskemotstander..?
« på: April 22, 2007, 23:54:12 »
Det er sikkert mange som stusser litt på overskriften i denne tråden, men la meg få forklare hva jeg mener før dere fastslår at det har tiltet fullstendig for den gamle vestlendingen! [:)]

Hvis Birmingham og Sunderland vinner sine hjemmekamper mot Sheff W og Burnley, samtidig som Derby avgir poeng borte mot Palace, så kan ikke Derby klare direkte opprykk.

Et Derby-lag som kan rykke direkte opp hvis de slår oss, vil være en helt annen motstander enn et Derby-lag som vil ha fokus på de kommende play-off kampene. Ja, jeg vil påstå at et play-off fokusert Derby, som garantert vil spare flere av sine nøkkelspillere, vil være en ønskemotstander i siste kamp!

Så laget vi virkelig bør krysse fingrene for neste helg, er Crystal Palace!

auren

Re: Derby borte - en ønskemotstander..?
« Svar #1 på: April 23, 2007, 00:00:50 »
Enig. Men vil si at resultatet i den kampen er tredje viktigst. Først må vi vinne mot Ipswich, så håper jeg at Hull avgir poeng, og så håper jeg at Palace kan ta skalpen til Derby samtidig som både Sunderland og Birmingham vinner. Mange faktorer som bør gå vår vei, og jeg vil nok ikke tro at alt dette hender. Spennende blir det ihvetfall!

auren - som lurer på om vettisen skal på fotballpuben nok en gang?

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Re: Derby borte - en ønskemotstander..?
« Svar #2 på: April 23, 2007, 00:06:22 »
Følger du ikkje med i utviklingen av "The Great Escape" Vetten?
Dette har vert annonsert ved eit tidlegare høve og ikkje nødvendig å opprette ny topic for.
[;)]

http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8038&whichpage=3


quote:
Originally posted by veteranen

Det er sikkert mange som stusser litt på overskriften i denne tråden, men la meg få forklare hva jeg mener før dere fastslår at det har tiltet fullstendig for den gamle vestlendingen! [:)]

Hvis Birmingham og Sunderland vinner sine hjemmekamper mot Sheff W og Burnley, samtidig som Derby avgir poeng borte mot Palace, så kan ikke Derby klare direkte opprykk.

Et Derby-lag som kan rykke direkte opp hvis de slår oss, vil være en helt annen motstander enn et Derby-lag som vil ha fokus på de kommende play-off kampene. Ja, jeg vil påstå at et play-off fokusert Derby, som garantert vil spare flere av sine nøkkelspillere, vil være en ønskemotstander i siste kamp!

Så laget vi virkelig bør krysse fingrene for neste helg, er Crystal Palace!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
« Siste redigering: April 23, 2007, 00:07:48 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

veteranen

  • Gjest
Re: Derby borte - en ønskemotstander..?
« Svar #3 på: April 23, 2007, 00:14:01 »
Vår kamp mot Ipswich er selvsagt viktigst, men hvis det nå skulle vise seg at vi kan redde plassen med seier mot Derby, så kan kan spørsmålet om Derby har sjanse til direkte opprykk eller ikke, vise seg å bli svært avgjørende.

Det blir dessverre ikke noe fotballpub på meg neste helg. Jeg kan gjøre mye for Leeds, men det blir litt slitsomt å kjøre helt til Bergen fra Sverige. [:)]

Promotion 2010

Re: Derby borte - en ønskemotstander..?
« Svar #4 på: April 23, 2007, 00:20:45 »
quote:
Originally posted by veteranen

Det er sikkert mange som stusser litt på overskriften i denne tråden, men la meg få forklare hva jeg mener før dere fastslår at det har tiltet fullstendig for den gamle vestlendingen! [:)]

Hvis Birmingham og Sunderland vinner sine hjemmekamper mot Sheff W og Burnley, samtidig som Derby avgir poeng borte mot Palace, så kan ikke Derby klare direkte opprykk.

Et Derby-lag som kan rykke direkte opp hvis de slår oss, vil være en helt annen motstander enn et Derby-lag som vil ha fokus på de kommende play-off kampene. Ja, jeg vil påstå at et play-off fokusert Derby, som garantert vil spare flere av sine nøkkelspillere, vil være en ønskemotstander i siste kamp!

Så laget vi virkelig bør krysse fingrene for neste helg, er Crystal Palace!


Ja-ja, vi får klamre oss til håpet....

Når jeg tenker på den tiden du og jeg har vært supportere av denne klubben, er det helt utrolig hvor lite klubbens ledere har lært. Fra å være et av europas beste lag i Revieperioden, så hadde vi ikke engang et stadion i superklassen. Etter 8 annendivisjonsår brakte Wilko suksess i noen få år....og hva skjedde? Nedtur igjen midt på nittitallet. O'Leary spant videre på Graham-perioden og fikk relativ suksess, men hva har skjedde igjen. Fra å være en stormakt innen engelsk og europeisk toppfotball er vi igjen dusteklubben som alle ler av.

Hva var det folk kalte Leeds da Revie overtok...? Søleklubben eller noe i den dur.... Vi kommer nok aldri opp av søla permanent. Til det så har vel neppe noen sjef i klubben tenkt langsiktig og bygget suksessen på annet enn luftslott....

Ved et nedrykk står vi uten kontrakt med 12 av spillerne og kan fritt hente inn noen fler amatører. City rykket vel opp takket være litt kvalitet som ble igjen. Det gjør ikke vi...


Og vet, Bates kan du kaste til ulvene for meg....sammen med Wise, hvis de rovdyrene orker å sette tenna i dem da.... Håper de blir båret ut av Leeds dyppet i olje og fjær..... [;)]


Og du, JEPP....det er lov å endre mening!!! [8D]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

veteranen

  • Gjest
Re: Derby borte - en ønskemotstander..?
« Svar #5 på: April 23, 2007, 00:21:53 »
quote:
Originally posted by Tom S

Følger du ikkje med i utviklingen av "The Great Escape" Vetten?
Dette har vert annonsert ved eit tidlegare høve og ikkje nødvendig å opprette ny topic for.
[;)]



Beklager så mye, Tom! Ser nå at du skrev så og si nøyaktig det samme, en snau halvtime før meg.

Disse tankene kom til meg mens jeg spiste middag, og jeg skrev mitt innlegg uten å lese gjennom de andre trådene først.

Der ser du: To mennesker - èn tanke! [:D]

« Siste redigering: April 23, 2007, 00:56:47 av veteranen »

veteranen

  • Gjest
Re: Derby borte - en ønskemotstander..?
« Svar #6 på: April 23, 2007, 00:54:24 »
quote:
Originally posted by Promotion 07



Når jeg tenker på den tiden du og jeg har vært supportere av denne klubben, er det helt utrolig hvor lite klubbens ledere har lært. Fra å være et av europas beste lag i Revieperioden, så hadde vi ikke engang et stadion i superklassen. Etter 8 annendivisjonsår brakte Wilko suksess i noen få år....og hva skjedde? Nedtur igjen midt på nittitallet. O'Leary spant videre på Graham-perioden og fikk relativ suksess, men hva har skjedde igjen. Fra å være en stormakt innen engelsk og europeisk toppfotball er vi igjen dusteklubben som alle ler av.

Hva var det folk kalte Leeds da Revie overtok...? Søleklubben eller noe i den dur.... Vi kommer nok aldri opp av søla permanent. Til det så har vel neppe noen sjef i klubben tenkt langsiktig og bygget suksessen på annet enn luftslott....

Og vet, Bates kan du kaste til ulvene for meg....sammen med Wise, hvis de rovdyrene orker å sette tenna i dem da.... Håper de blir båret ut av Leeds dyppet i olje og fjær..... [;)]

Og du, JEPP....det er lov å endre mening!!! [8D]



Enig.
Dårlig ledelse har ridd denne klubben som en mare gjennom så og si hele dens historie. Egentlig begynte elendigheten helt tilbake i tiden som Leeds City. Da klubbens ledelse klarte å rote det til under første verdenskrig, hadde vi Herbert Chapman som manager. Da klubben ble ekskludert/nedlagt og spillerene ble solgt på tvangsauksjon, forsvant Chapman til Huddersfield og seinere Arsnenal. Han hadde enorm suksess i disse klubbene, og blir regnet som en av de absolutt største managerene i engelsk fotballs historie. Hadde vi fått beholdt Chapman, så ville vår historie sannsynligvis sett helt annerledes ut.

Under Revie tror jeg faktisk det var Revie selv som i stor grad drev hele klubben. Ok, Harry Reynolds var en god og viktig mann da Revie var fersk, men etterhvert tror jeg de "sigar-røykende" hadde mindre og mindre betydning sålenge Revie var i klubben. Og vi så jo hvor fort de klarte å rote det til når Revie var borte!

Den nyere ledelse/lidelse-historien kjenner jo alle til, så den orker jeg ikke å skrive noe om i denne sammenheng.

Men spørsmålet om nye eiere/ledelse, er utvilsomt det helt avgjørende for denne klubb. Jeg mener at det spørsmålet er mye viktigere enn om vi spiller i the Championship eller League One neste sesong.

Til slutt: Vilje og evne til å forandre mening, er ikke noe svakhetstegn - heller tvertimot! [:)]
« Siste redigering: April 23, 2007, 00:57:17 av veteranen »