Skrevet av Emne: Thompsons utvisning  (Lest 4263 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

flynn

Thompsons utvisning
« på: April 23, 2007, 23:00:44 »
Ser at Leeds har søkt om "benådning" for Thommo etter utvisningen lørdag, og at saken skal behandles onsdag.
Jeg håper det er mulig å få omgjort dette, utvisningen var fullstendig på trynet synes jeg. Riktinok takler Thompson Soton- spilleren i innledningen til situasjonen, men dette kan umulig være mer enn et hardt idømt gult kort i så fall. Deretter oppfatter Thommo at Soton-spilleren er på veg for å ta Lewis, som står med ryggen til. Thommo tar et godt tak i ham og får ham snudd unna en eventuell konfrontasjon med Lewis. Det er ikke noe stygt i dette, faktisk burde han fått ros for å forsøke å unngå en krangel mellom de andre.
At det går an å feiltolke denne situasjonen der og da er en ting, men med videobildene til hjelp kan jeg ikke forstå annet enn at Thommo må frikjennes!
Denne beslutningen er etter mitt skjønn utrolig viktig for oss, Thommo's rutine og pasningsfot trengs virkelig i de siste kampene.
Den feilaktige utvisningen kostet oss dyrt på lørdag, nå har FA sjansen til å minimere skaden i alle fall, tar de ikke den er de feige!

flynn

Sleivind

Re: Thompsons utvisning
« Svar #1 på: April 23, 2007, 23:46:11 »
Faktisk så er det et av de billigste røde kortene jeg noensinne har sett[B)]

Karl Hot Shot

Re: Thompsons utvisning
« Svar #2 på: April 23, 2007, 23:47:50 »
Jeg tipper The Football League stryker dette røde kortet veldig enkelt. Dommeren misforstod rett og slett situasjonen. Det er ikke vanskeligere enn det.
 

Oggy

Re: Thompsons utvisning
« Svar #3 på: April 23, 2007, 23:54:39 »
Skal han slippe karantene, må dommeren frikjenne
Thommo ut i fra TV-bildene.

Har ikke sett situasjonen, så jeg kan ikke uttale meg.
Oggy

auren

Re: Thompsons utvisning
« Svar #4 på: April 23, 2007, 23:57:38 »
Tja... Tror ikke det røde kortet blir strøket. Synes heller ikke det røde kortet var så veldig strengt. Han tar jo strupetak på motspiller Jones. Forut for dette lagde også Thompson et stygt frispark. At han skal prøve å stoppe en mulig konfrontasjon mellom Jones og Lewis holder ikke.

Ihvertfall to klare gule kort, som oppsumert blir rødt. Muligens dommeren burde gitt to ganger gult før det røde.

Og hva med dette angitte slaget fra Chris Baird på Thompson? Umulig å se fra bildene, kunne dog ut se som han såvidt fikk en hånd i nærheten av ansiktet.

auren - som er ganske så sikker på at Thommo har spilt sin siste kamp i Leedstrøya...

Leeds
Till
I
Die!
« Siste redigering: April 23, 2007, 23:59:11 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Stifler

Re: Thompsons utvisning
« Svar #5 på: April 23, 2007, 23:57:53 »
Enig med Sleivind.  Aldri et rødt kort.
Ser enkelt og greit at Thommo prøver å dra han vekk, selv om det ser litt villt ut

She has a face on her like a bulldog that's just licked piss off a nettle…….
-Nr 2 er den første taperen-

auren

Re: Thompsons utvisning
« Svar #6 på: April 24, 2007, 00:03:58 »
Trist baklengs vi slipper inn. Er det Frazer som på klumsete vis ikke klarer å få klarert ballen?

Atter en gang felt av personlige feil!

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Stifler

Re: Thompsons utvisning
« Svar #7 på: April 24, 2007, 00:53:29 »
ja. det er nok Frazer...
men syntes nå ballen kom litt fort på han,men skal uansett få den ballen bort!

She has a face on her like a bulldog that's just licked piss off a nettle…….
-Nr 2 er den første taperen-

Hallgeir *

Re: Thompsons utvisning
« Svar #8 på: April 24, 2007, 00:59:11 »
Må si med en gang at jeg ikke har sett episoden. For å få strøket kortet, er det uvesentlig om intensjonen var god. Spørsmålet er på HVILKEN MÃ…TE en konfrontasjon ble avverget på. Tar han strupetak på motstanderen hjelper vel ikke alle verdens gode intensjoner. Men det er jo lov å håpe. Vi trenger alle spillerne tilgjengelig nå.
Super Leeds since 1968

morvar

Re: Thompsons utvisning
« Svar #9 på: April 24, 2007, 01:08:01 »
"ja. det er nok Frazer...
men syntes nå ballen kom litt fort på han,men skal uansett få den ballen bort!"

- Huff! Kan ikke få meg til å tenke på at en mer rutinert høyreback kunne klart oppgaven bedre. Synd vi ikke har en rutinert høyreback i stallen som kanskje kunne klart å bli nominert til beste høyreback i CCC forrige sesong..

Som jeg hater Wise/Bates! Håper vi får vite sannheten om Kelly en gang. Tviler på at sannheten (også denne!) kan få Leeds United's "beloved" chairman og manager virke særlig mer profesjonell.
 

MooCow

Re: Thompsons utvisning
« Svar #10 på: April 24, 2007, 01:08:18 »
Tja ikkje så godt å sjå her:
http://www.youtube.com/watch?v=kPYBDQAaIlE

Men er jo borti dommaren litt også, uansett direkte raudt var nok strengt ja.......

kjelvi

Re: Thompsons utvisning
« Svar #11 på: April 24, 2007, 01:34:31 »
Thommo appeal heard on Weds
Leeds' appeal against Alan Thompson's dismissal for violent conduct at Southampton will be heard by FA disciplinary chiefs on Wednesday.
The midfielder was shown a straight red card in Saturday's 1-0 defeat at the St Mary's Stadium and could miss United's last two matches through suspension.
Thompson, given his marching orders by referee Tony Bates for allegedly grabbing Southampton's John Viafara round the throat during a first-half melee, will be handed an automatic three-match ban if the appeal is unsuccessful.
Leeds manager Dennis Wise was scathing in his criticism of Bates and his assistants after the match for their interpretation of events which led to Thompson's costly sending off.
Wise only has two games left to plot Leeds' great escape and cannot afford to be without the former Aston Villa and Celtic star for next Saturday's home clash with Ipswich and the last-day trip to Derby.

TeamTalk

Jon R

Re: Thompsons utvisning
« Svar #12 på: April 24, 2007, 01:42:45 »
Som noen debattanter har nevnt tidligere: Kommentatoren peker på noe av problemet ved å bruke Blake og Thompson samtidig på midtbanen:

"..overrunned mostly in midfield, they dropped of alarmingly, as Southampton went on them with pace and purpose.."

Det er slett ikke sikkert at det blir noe stort problem at Thommo er ute de siste to kampene. Alternativene er ikke så mange, men en spiller som Howson har en helt annen aksjonsradius enn stasjonære Thompson. Dessuten har vi andre spillere med god venstrefot i laget, som Lewis og Gray/ Elliot. Helst ville jeg sett en løpssterk og "matchfit" Gylfi som erstatter. Vi vet jo ikke helt hvorfor islendingen ikke spiller, men han spiller da kamper for reservelaget? [8)]

Jon R.
« Siste redigering: April 24, 2007, 01:43:37 av Jon R »
Jon R.

Runar

Re: Thompsons utvisning
« Svar #13 på: April 24, 2007, 01:47:00 »
Som du sikker vet så var jeg kritisk til å ha tommo og blake i sammen ledd[:p][:p][:p]

Tror Howson kan gjøre en forskjell  - han har fysikk og skills til å skape rom og dekke rom..
 

pale

Re: Thompsons utvisning
« Svar #14 på: April 24, 2007, 02:02:49 »
Det skulle aldri vært rødt!
Han fortjener kanskje gult for taklingen og det er alt.
Thompson trekker bare Sotospilleren vekk fra situasjonen, nei makan!

Det MÃ… bli trukket tilbake.

auren

Re: Thompsons utvisning
« Svar #15 på: April 24, 2007, 02:56:48 »
Det finnes mange måter å trekke spillere bort fra en situasjon på. Ã… legge hele armen rundt halsen og trekke ham bort er ingen fin måte. Da kan man like godt skubbe fyren vekk. Tror Thompson uansett hadde fått gult kort for taklingen på Jones. Borttrekkingen er også et soleklart gult kort. Gult + gult blir rødt. Dog dommeren valgte å gi direkte rødt.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

kjelvi

Re: Thompsons utvisning
« Svar #16 på: April 24, 2007, 03:25:51 »
Sett tv-bildene først nå - ikke faen om det var rødt!

Promotion 2010

Re: Thompsons utvisning
« Svar #17 på: April 24, 2007, 04:35:15 »
quote:
Originally posted by Jon R

"..overrunned mostly in midfield, they dropped of alarmingly, as Southampton went on them with pace and purpose.."

Jon R.



Jeg tror nok heller han refererte til perioden etter at Tommo ble utvist, ikke til de 34 første minuttene.

Ellers så har jo pint-sized-Wise sagt at taktikken var 60 minutter i forsvar og så go-for-it... Vet ikke hvilke storlag som bruker denne taktikken, men er vi så svake som Kish mener så høres det lurt ut...(?)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

pesi

Re: Thompsons utvisning
« Svar #18 på: April 24, 2007, 05:25:32 »
dette er ikke noe rødt kort, for meg virker det nesten som han prøver å få motstanderen vekk for å unngå konfrotasjon, dommeren har nok misforstått alt, å jeg håper at vi kan bruke Thommo resten av kampene, men med flaksen vår så tror jeg nok ikke det... men d var ett skikkelig drittmål vi slapp inn.

Side before self!!!
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

baste

Re: Thompsons utvisning
« Svar #19 på: April 24, 2007, 05:27:46 »
Det var ikke i nærheten av rødt kort...man ser helt klart at Thomsom bare drar han vekk....Rart at noen her (Leeds fan) klarer å si seg enig i det røde korte...i allefall etter å ha sett youtube filmen..

Vi må nok ned i L1 er jeg redd for...siste halve sesongen har dog vært mye mye bedre en starten..så Wise har gjort noe riktig...

Marhing on together

Lids

Re: Thompsons utvisning
« Svar #20 på: April 24, 2007, 05:42:55 »
Det skulle aldri vært rødt kort, utrolig bittert! Men jeg tror fortsatt vi klarer oss med et nødskrik...

Thomas
Thomas

Oggy

Re: Thompsons utvisning
« Svar #21 på: April 24, 2007, 05:43:18 »
Ikke rødt kort, gult får holde!
Hva i huleste er d Frazer gjør, klarer ikke stokke bena sine.
Oggy

Jon R

Re: Thompsons utvisning
« Svar #22 på: April 24, 2007, 05:43:31 »
quote:
Originally posted by Promotion 07

quote:
Originally posted by Jon R

"..overrunned mostly in midfield, they dropped of alarmingly, as Southampton went on them with pace and purpose.."

Jon R.



Jeg tror nok heller han refererte til perioden etter at Tommo ble utvist, ikke til de 34 første minuttene.

Ellers så har jo pint-sized-Wise sagt at taktikken var 60 minutter i forsvar og så go-for-it... Vet ikke hvilke storlag som bruker denne taktikken, men er vi så svake som Kish mener så høres det lurt ut...(?)



Det virker ikke som han snakker om bare etter utvisningen nei. Kommentatoren innleder jo med dette og viser flere målsjanser for the Saints før utvisningen. Det var jo rimelig one-way traffic før vi ble redusert til 10 mann også. [xx(]

Jon R.
Jon R.

Trygve

  • Gjest
Re: Thompsons utvisning
« Svar #23 på: April 24, 2007, 13:28:12 »
Rødt virket litt i overkant , men dommeren så det nok ikke som vi så det på tv.

Milou

Re: Thompsons utvisning
« Svar #24 på: April 24, 2007, 13:47:21 »
Litt vanskeleg å sjå av bildene, men eg er nok mest einig med Auren si tolking her. Ein betre dommar gjer nok ikkje raudt kort her, men det er urutinert av Thompson å opptre som han gjer. Tvilar sterkt på om det blir omgjort. Dette er ikkje ein klar feil av dommaren, men ein vurderingssak om bl.a. kva motiv Thompson har med det han gjer.

GeirO

Re: Thompsons utvisning
« Svar #25 på: April 24, 2007, 14:11:14 »
Mulig det er Thommo sin tackling dommeren gir rødt for (men var maks verdt et gult kort, etter min mening). At han drar bort spilleren er vel så vanlig at det ikke kvalifiserer for kort.

MOT

auren

Re: Thompsons utvisning
« Svar #26 på: April 24, 2007, 14:57:52 »
Poengterer nok en gang at det å dra bort en spiller ved å legge armen rundt halsen ikke (!) er vanlig, og fortjener et gult kort. Synes dommer kunne gitt to gule, og så rødt. Hva Thommo gjør som "fredsmekler" skjønner jeg heller ikke. Jones blir sur fordi Lewis spiller bort ballen og fyker tilsynelatende bort til ham, men stopper opp, og det ser igrunnen ut til at Jones kun vil ordlegge seg kraftig verbalt. Det må han få lov til. Kan ikke akkurat si at det var stor fare for at Jones ville slå ned Lewis i det tilfellet. Og hvis det var tilfelle, så hadde Soton mistet en mann istedet for oss, og resultatet ville sett helt annerledes ut. Sukk!

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Re: Thompsons utvisning
« Svar #27 på: April 24, 2007, 15:13:18 »
Ã’bjektivt, ærlig talt..........ikke pen takling/felling først,og så napper han tak i halsen til Saints`spilleren. Rødt er greit faktisk.
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Thompsons utvisning
« Svar #28 på: April 24, 2007, 17:07:15 »
quote:
Originally posted by auren

Det finnes mange måter å trekke spillere bort fra en situasjon på. Ã… legge hele armen rundt halsen og trekke ham bort er ingen fin måte. Da kan man like godt skubbe fyren vekk. Tror Thompson uansett hadde fått gult kort for taklingen på Jones. Borttrekkingen er også et soleklart gult kort. Gult + gult blir rødt. Dog dommeren valgte å gi direkte rødt.

auren

Leeds
Till
I
Die!



Har ikke sett bildene selv, men tydeligvis delte meninger om dette- kan jeg få sende deg en dommerfløyte forresten?[:D]
Yeboahs vitne

knut_eknes

Re: Thompsons utvisning
« Svar #29 på: April 24, 2007, 21:51:15 »
Elendige Southampton supportere jublet når Hull puttet. Heller være litt opp og ned som Leeds en et konstant møkka-lag som Southampon, de er bare misunnelige på vår fantastiske historie, både den vi har skrevet og den vi skal skrive i alle de utallige årene som kommer. Og når det gjelder det røde kortet var det jo ikke i nærheten engang. Men dommere kan gjøre feil, regner med dette forsvinner ut av verden etter at saken blir behandlet.