Skrevet av Emne: VÃ…R FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÃ… GJØRES  (Lest 2374 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jarle

VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« på: Mai 17, 2007, 21:18:13 »
Nr 1 - La oss være enige om at Bates er en kynisk businessmann uten hjerte for Leeds
Si hva du vil om Roman i Chelski - men han vil noe med klubben... han er lei seg når de taper og jubler når de vinner... Det tyder på at han tross alt brenner for klubbben.

Det gjør ikke Bates med Leeds, han har sittet å sett på laget rykke ned til div 3. uten å løfte en finger.
Men han var raskt fremme med en administrasjon set up så han kunne slette gjeld og annen faenskap å få klubben gratis tilbake i sine hender.
Det var vel neppe noe han fant på over natten.

KONKLUSJON: ut med BATES

2. Bygging av et nytt lag
a) Eier
b) Manager
c Spiller

a) EIER
Alle storlag i Europa har vært bygd på et "lokalt eierskap" En eier som brenner for laget og kombinerer business med fotball
Juventus og Agnelli familien
Milan og Berlusconi
Real Madrid og sine lokale presidenter som velges

KONKLUSJON: Dette må Leeds også kopiere. Tenk langsiktig


b) MANAGER
Vi må finne en unik manager som er villig til å blø for å bygge et nytt storlag.
Hva med Gary Speed. (en unik spiller muligens en unik manager)

KONKLUSJON: Vi må nå finne vår nye manager for de neste 10 årene!!!


c) SPILLERE
Leeds er ikke verdens navle... det er et lite spennende sted nord i England
Vi må bygge med unge spillere fra som under Revie.
Og igjen se på hvordan mange storlag er bygd opp. La ungutter få sjannsen, bygg over tid.
Eks Man U... de var ikke noe kongelag når du unge gutta stormet frem.
Se på hva et talent som har skjedd med de talentene vi slapp igjennom som ifølge Graham ikke var gode nok, men som 1 år senere tok oss til semifinale i UEFA...
Er du dårlig hjelper alder ingen ting... Er du et talent kan utviklingen gå veldig fort til et meget høyt nivå.

Nå har vi muligheten i div 3. La de unge få tillit, kombiner det med rutine og lederskap.
Finn spillere som blør for Leeds...
Og for guds skyld slutt å kjøp inn alt det søplet vi har sett de siste 4 årene... 70% har vært ubrukelige og vi kunne like gjerne beholdt det vi hadde.


KONKLUSJON: Bygg sten for sten, finn de talentene og sats på de i kombinasjon med de "gode" spillere vi har.


1.ankergren
res. lund

2.frazer
3.rui marques
4.heath
5.gray
res. parker


6. carole
7. kish
8.thompson
9.lewis
 res.rose
res. howson
bayly

10. creswell
11. beckford
res. JJ
res. elliot
kandol


Ungutta må kjempe seg inn på dette laget i pre seasson.
hvis denne 11´vern ikke rykker opp fra div 3??? da.......

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #1 på: Mai 18, 2007, 15:46:30 »
Det gjør den definitivt ikke da laget du her har satt opp allerede er historie, flere av dem er vist utgangsdøra på ER allerede!
Yeboahs vitne

SveinArve

Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #2 på: Mai 18, 2007, 17:15:20 »
Enig i alt, utenom laget Jarle.

------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com





------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

larss

Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #3 på: Mai 18, 2007, 20:09:06 »
Er enig i det Jarle skriver og han har vel tatt utgangspunkt i det laget/troppen vi har pr.dato.

LarsS, som konstatere at Leeds ikke blir nedrent av kvalitetspillere.
LarsS

jarle

Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #4 på: Mai 19, 2007, 03:03:16 »
Litt dårlig norsk her og der ser ja, tror det ble litt mye vin til lunsj...

hvem er sparket ut allerede...noe jeg ikke har fått med meg?


Men godt å se at poengene mine ble tatt...

NÃ… MÃ… VI BYGGE GRUNNMUR OG DEN SKAL STÃ… NOEN Ã…R!!!

VI ØDELA REVIE LAGET
VI ØDELA WILKO LAGET
OG VI ØDELA DOL LAGET

DE ANDRE LAGENE VI SAMMENLIGNER OSS MED ER DER OPP PÅ HØYT NIVÅ HELE TIDEN...HVORFOR???


Adis

Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #5 på: Mai 19, 2007, 03:19:06 »
Dessuten skal det perverst mye til å få opp en generasjon som den 92-generasjonen til Scum. Sånne spillere kommer ikke alle opp samtidig som de gjorde der spesielt ofte. Og i tillegg ikke bare etablerer seg men blir profiler av en annen verden. Once in a clubs lifetime tror jeg.





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Øystein E

Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #6 på: Mai 19, 2007, 03:29:05 »
Så gikk det slik som jeg fryktet. Mitt kjære Leeds United måtte den tunge veien ned til league one, eller tredje divisjon som jeg alltid har kalt den divisjonen (er tross alt 1965 årgang).
Det er ikke enkelt for meg og vite (her i det kalde forblåste øst finnmark) hva som foregår i kulissene på Elland Road.Hva har den gamle luringen av en forretningsmann Ken Bates gjort med laget mitt? Hva ville han i utgangspunktet med Leeds United? Berge oss? sier han nå selv. leke med oss? Det ville muligens ikke vært helt enkelt å vite noe særlig mer hva som skjer bak veggene på Elland road om jeg så hadde bodd på loftet til old peacock.
Men jeg kan jo alltids synse litt jeg også. Har nå uansett på følelsen at han ikke er så veeldig godt likt i byen Leeds.
Veien opp kan bli lang og hard. det sies at spillestilen i 3.divisjon er vanskelig å venne seg til for lag som rykker ned. Men jeg håper jo som oss alle at Leeds skal surfe seg gjennom divisjonen. Det er viktig med håp. Det var håpet og kjærligheten til Leeds United som fikk meg til å bevare troen sist vi rykket ned, tidlig på 80 tallet.
Men skuffelsen var stor da vi i åpningskampen bare klarte 0-0 mot grimsby, tror jeg det var.
Men vi kom oss da opp til slutt. Selv om det gikk 8 år. Tror det går raskere denne gang med opprykk til championship.
Håper dere alle har troen på at det går bra.
Leeds hilsen til alle.
Øystein Eriksen, Barsnes.
 

jarle

Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #7 på: Mai 19, 2007, 04:36:26 »
Hvis vi ikke rykker direkte opp er det en SKAM...

Ser YEOVIL spiller play off mot gamle storlaget Skogvokterne...

Vet ikke hvilken by pub´en Yeovil ligger i men slår vi ikke slike gatelag da kan vi legge ned hele klubben.


Men en ting kan jeg love dere skal man rykke opp må man ha større budsjett, bedre spillere og bedre manager en lagene vi møter.

Stadion, tilhengere og treningsfasiliter og draktfarge er vi verdensmester på!!!

baste

Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #8 på: Mai 19, 2007, 09:25:19 »
quote:
Originally posted by jarle

Litt dårlig norsk her og der ser ja, tror det ble litt mye vin til lunsj...

hvem er sparket ut allerede...noe jeg ikke har fått med meg?


Men godt å se at poengene mine ble tatt...

NÃ… MÃ… VI BYGGE GRUNNMUR OG DEN SKAL STÃ… NOEN Ã…R!!!

VI ØDELA REVIE LAGET
VI ØDELA WILKO LAGET
OG VI ØDELA DOL LAGET

DE ANDRE LAGENE VI SAMMENLIGNER OSS MED ER DER OPP PÅ HØYT NIVÅ HELE TIDEN...HVORFOR???





[V] synd å si det..men det e LEEDS sin historie....feil på feil...all the way..

Roy

Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #9 på: Mai 19, 2007, 17:18:51 »
Synes Yeovil er et kult navn da... Samtidig må vi stikke fingeren i jorda og se hvor vi er. 3 nivå [:(!][:(!][:(!] Utfordringen blir å opptre som et CCC lag både sportslig og økonomsisk. Da kan vi gå rett opp igjen - men jeg tror ikke akkurat at vi kommer til å spasere oss til det [:D]
quote:
Originally posted by jarle

Hvis vi ikke rykker direkte opp er det en SKAM...

Ser YEOVIL spiller play off mot gamle storlaget Skogvokterne...

Vet ikke hvilken by pub´en Yeovil ligger i men slår vi ikke slike gatelag da kan vi legge ned hele klubben.


Men en ting kan jeg love dere skal man rykke opp må man ha større budsjett, bedre spillere og bedre manager en lagene vi møter.

Stadion, tilhengere og treningsfasiliter og draktfarge er vi verdensmester på!!!

« Siste redigering: Mai 19, 2007, 17:19:51 av Roy »
Stand up and sing for LEEDS UNITED

OPM

Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #10 på: Mai 20, 2007, 02:00:42 »
quote:
Originally posted by jarle

Hvis vi ikke rykker direkte opp er det en SKAM...

Ser YEOVIL spiller play off mot gamle storlaget Skogvokterne...

Vet ikke hvilken by pub´en Yeovil ligger i men slår vi ikke slike gatelag da kan vi legge ned hele klubben.


Men en ting kan jeg love dere skal man rykke opp må man ha større budsjett, bedre spillere og bedre manager en lagene vi møter.

Stadion, tilhengere og treningsfasiliter og draktfarge er vi verdensmester på!!!

Som du ser virker vinen her også Jarle... Du har helt rett i at vi må ha større budsjett og bedre spillere enn de andre for å rykke opp. Trolig er begge deler på plass før sesongstart. La oss bare håpe at Bates er ute i god tid før det, slik at vi også kan få tid til erstatte Wise, - som etter min oppfatning ikke har det som trengs for å rette opp situasjonen hos oss. Jeg vil fremdeles hevde at spillermaterialet var godt nok til at vi burde sikret fremtidig spill i CC.
Jeg tenkte tilfeldigvis også på Gary Speed i dag, - han burde kunne være et godt valg til å løfte oss tilbake blant de 3-4 beste i Premier League i løpet av 4-5 år. Uansett en forutsetning er: Ute med Bates/Wise og få tilbake positiviteten med basis i lokale spillere

OP
 

Jon R

Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #11 på: Mai 20, 2007, 02:30:32 »
quote:
Originally posted by jarle

Hvis vi ikke rykker direkte opp er det en SKAM...

Ser YEOVIL spiller play off mot gamle storlaget Skogvokterne...

Vet ikke hvilken by pub´en Yeovil ligger i men slår vi ikke slike gatelag da kan vi legge ned hele klubben.

Men en ting kan jeg love dere skal man rykke opp må man ha større budsjett, bedre spillere og bedre manager en lagene vi møter.

Stadion, tilhengere og treningsfasiliter og draktfarge er vi verdensmester på!!!



Tror nok også at en god porsjon ydmykhet vil hjelpe på ,jarle. Ikke sånn "a cute little club" eller "pub-lag" holdninger til motstanderene, som alle har langt større kompetanse på å spille på dette nivået enn hva vi har. Nedlatenhet overfor motstanderne vil bare forsterke et allerede brennende ønske om å slå det gamle storlaget Leeds United ned i støvlene. [B)]

Jon R.
Jon R.

GeirO

Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #12 på: Mai 20, 2007, 03:06:38 »
Og Yeovil dunka jo ut Nottingham i semi'n. Så det er godt mulig Yeovil spiller en divisjon høyere enn Leeds i august. Artig!
MOT

Roy

Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #13 på: Mai 20, 2007, 03:51:17 »
Kanskje mer sjokkerende enn artig, men det er nå en gang slik verden ser ut for tiden. [V][V][V]
quote:
Originally posted by GeirO

Og Yeovil dunka jo ut Nottingham i semi'n. Så det er godt mulig Yeovil spiller en divisjon høyere enn Leeds i august. Artig!

Stand up and sing for LEEDS UNITED

Volda69

Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #14 på: Mai 20, 2007, 07:44:13 »
Då kan det i alle fall bli storoppgjer mot skogvoktarane neste sesong. Skal me tru 35 000 på ER?

MOT
MOT

Eriksen55

Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #15 på: Mai 20, 2007, 16:52:20 »
Hva er det som tilsier at Gary Speeds er en god Manager? Stor respekt for mannen, men om han er noen bra manager vet vi jo ikke. Men klart, er han det så vil det løfte Leeds masse som klubb,næringsliv og supportere. Men jeg har fortsatt tiltro til Wise, syntes han gjorde en grei jobb. Nå har han hele sommern på seg, og kan forme laget slik han vil. Tror litt kontinuitet på manager siden er kanskje det aller viktigste.


Roy

Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #16 på: Mai 20, 2007, 17:14:07 »
Helt riktig at vi ikke har noen garantier for Speeds manager talenter, men han hadde fått en mulighet til å vise hva han er god for. Muligens hadde det vært et greit sted å starte sin "nye" karriere? Men hva med Radebe/Kelly? Burde være et bra tospann å prøve ut.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Eriksen55

Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #17 på: Mai 20, 2007, 17:45:06 »
om situasjonen hadde vært at vi måtte ha ny manager er det greit å prøve. men kvitte oss med wise nå, for så og finne ut at speed ikke duger.. tror det er for stort sjansjespill.

sitat eggen jr i går så trengte en ny manager i en klubb 4-6 mnd i en klubb før man kan si dem er samspilte på alle plan.. hans kilde var psykologer ol. ikke vet jeg, men mye kan tyde på det..sjelden lag som bytter manager ofte har suksess..vi er nok de verste ekemplene.


jarle

Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #18 på: Mai 20, 2007, 18:20:10 »
Ydmykhet er vel  alltid bra JR men vi skal vel ikke akkurat stå med lua i hånda heller...

WE ARE LEEDS og det vil aldri forandre seg...

Problemet vårt er at vi har blitt sås årlige at lag vi møter tror de kan slå oss... det burde vært motsatt...de skulle pisse i buksa når de så de hvite draktene...

Gleder meg til epeisode 323 i Fawlty Leeds og hva som  skjer neste sessong og ikke minst start 11 i første kamp...

Jeg er helt sikker på at det ike kan bli verre enn iår...


Trygve

  • Gjest
Re: VÅR FREMTID OG FORANDRINGER SOM MÅ GJØRES
« Svar #19 på: Mai 20, 2007, 20:54:28 »
Kan ikke vente at de skal pisse i buksa når de møter Leeds. Det er ikke akkurat "storlaget" Leeds de møter i dag. Det er en grunn til at Leeds er der de er i dag.
Det må startes på ny frisk,og bygges opp igjen. Kan ikke leve på gamle meritter .
Fler i den div. som har gamle meritter langt tilbake i tid,men de er der de er samme f***.
Men det må bygges opp igjen av edruelige personer,og litt tålmodighet. (ikke fort og gale)
Samtidig må det være et mål og komme seg opp en div.fort, siden det vil være større muligheter for inntekter der. For noe må jo komme inn den veien også,ikke bare fra (nye)eiere av klubben.