Morris angriper Bates!

Started by fmtj, May 18, 2007, 15:52:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fmtj

http://www.leedstoday.net/leeds-united-news?articleid=2884322

ENDELIG! Nå får Bates sitt skrev påpasset. Morris sier i fra til kreditorene at Bates har gitt dem et skambud og at hans bud vil gi dem mer penger! Bates reagerer som han alltid har gjort; "vis meg penga!" Han virker nærmest litt desperat nå, livredd for at hans deal skal strande. Klarer han dette har han altså kuttet Leeds gjeld ned til 350.000,- pund og kan etterhvert selge igjen og sitte igjen med mye penger.
Yeboahs vitne

Boxman

Kuttet ned gjelda til £350 000? Hvor har du det regnestykket fra? All gjeld til f.eks lønninger, MÃ... betales uansett. Og bare det klubben skylder Mills og Ricketts, tilsvarer jo den summen du viser til.
Dessuten, hva med å følge litt med i timen. Hvorfor snakkes det om at Bates får kjøpe tilbake klubben? Jo, fordi han er den største kreditoren. Det er mao ingen som taper mer penger på dette, enn Bates(Firmaene han kontrollerer).
Personlig mener jeg at Bates ikke bør får kjøpe opp "konkursboet". spesielt med tanke på at det foreligger andre bud. Men de som sier at Bates har tjent penger på dette, snakker tull. Får han kjøpe tilbake klubben derimot, kan han selvsagt selv bestemme hvilken pris han vil ta, og da kan han sikkert gjøre seg noen £.

quote:
Originally posted by fmtj

ENDELIG! Nå får Bates sitt skrev påpasset. Morris sier i fra til kreditorene at Bates har gitt dem et skambud og at hans bud vil gi dem mer penger! Bates reagerer som han alltid har gjort; "vis meg penga!" Han virker nærmest litt desperat nå, livredd for at hans deal skal strande. Klarer han dette har han altså kuttet Leeds gjeld ned til 350.000,- pund og kan etterhvert selge igjen og sitte igjen med mye penger.

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

Sydhagen

all gjeld som har med det fotballmessige å gjøre må vi fortsatt betale (viss jeg har forstått dette rett)
men tror ikke at dette utgjør så mye i den store sammenhengen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Svend Anders

De £350.000 det snakkes om er vel pengene Bates har tilbudt kreditorene (ekskl. football-related creditors). Hvor stor andel disse fotball-pengene er totalt vet jeg ikke, men jeg tipper noen millioner pund.

Skal Bates - som kreditor - godta bud fra andre via administratorer, må det helt sikkert bys minst £25 millioner, om ikke mer. Dersom noen byr mer enn "1 pence per pund" så vil dette også gjelde for de øvrige kreditorene, slik at hele tilbudet ikke går til Bates (sine selskaper), noe de vil gjøre dersom Bate selger ETTER at han fått tilbake klubben slik han ønsker.

I øyeblikket er det bare Morris som vel har lagt inn bud på £10 millioner, et villt (?) tips fra meg er at Bates i beste fall tar halvparten av dette. Det er LANGT under hva han har brukt på klubben eller hva han evt taper.

Uansett hvordan noen andre enn Bates ønsker å ta kontroll over klubben tipper jeg de må ut med £30 millioner for å få den kjøpt og gjeldfri.

SA,
spekulerer mye nå...

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

fmtj

quote:
Originally posted by Boxman

Kuttet ned gjelda til £350 000? Hvor har du det regnestykket fra? All gjeld til f.eks lønninger, MÃ... betales uansett. Og bare det klubben skylder Mills og Ricketts, tilsvarer jo den summen du viser til.
Dessuten, hva med å følge litt med i timen. Hvorfor snakkes det om at Bates får kjøpe tilbake klubben? Jo, fordi han er den største kreditoren. Det er mao ingen som taper mer penger på dette, enn Bates(Firmaene han kontrollerer).
Personlig mener jeg at Bates ikke bør får kjøpe opp "konkursboet". spesielt med tanke på at det foreligger andre bud. Men de som sier at Bates har tjent penger på dette, snakker tull. Får han kjøpe tilbake klubben derimot, kan han selvsagt selv bestemme hvilken pris han vil ta, og da kan han sikkert gjøre seg noen £.

quote:
Originally posted by fmtj

Proud to be Leeds!

Hvis man følger med i mer enn en time er det enkelt å forstå at Bates sier pundet er verd 1p for de som har penger til gode!
Yeboahs vitne

Boxman

Det er hva Bates tilbyr kreditorer som ikke er "football-related", og har ingenting med hva gjelden til klubben vil være, etter en evt godkjenning på at Bates får fortsette som eier av klubben.
Dette er ikke vanskelig, så jeg skjønner ikke nødvendigheten av å måtte diskutere dette!

[/quote]

Hvis man følger med i mer enn en time er det enkelt å forstå at Bates sier pundet er verd 1p for de som har penger til gode!
[/quote]

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!