Bates har kontrollen

Started by Leeeeeeeeeeeeds, June 04, 2007, 17:55:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leeeeeeeeeeeeds

Så er det offisiellt. Bates er godkjent. I følge Leeds hjemmeside er det ferdig nå. Men, hva skjer nå? Vil Bates selge klubben til høystbydende?Jeg tror det

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Sleivind

quote:
Originally posted by Leedsvik

Så er det offisiellt. Bates er godkjent. I følge Leeds hjemmeside er det ferdig nå. Men, hva skjer nå? Vil Bates selge klubben til høystbydende?Jeg tror det

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com

Han kan ikke selge klubben før om 6 måneder.

Papi

Nå er vel klubben GJELDSFRI right?? 0 kroner i minus?
Sikkert dumt spm, men men. Godt og få det på det reine;)

I`d rather walk alone
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

samadhi

Vil dette nå si at vi endelig kan starta å bygge opp det sportslige i Leeds United igjen??

...jeg håper det, begynner å bli mektig lei av penger og maktkamp på Elland Road!

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Karl Hot Shot

Det måtte bare gå slik. Ken Bates er en slu rev med hensyn til slike oppkjøp og forretningsetableringer. Vil han selge om seks måneder til? Dersom Leeds United i desember ligger på en av de første plassene i League One, tror jeg dessverre at vi må slite med ham videre.

RoarG

Den gamle reven fiksa det. Dersom jeg nå har fått med meg det vesentlige betyr det:
1). Bates eier klubben [xx(]
2). Klubben er gjeldsfri [:)]
3). Wise fortsetter [B)]
4). Som følge av 3): Leeds kan etablere seg som en League One-klubb i uoverstigelig fremtid[:(!].

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

baste

punkt 4 er nu litt "fjernt"? Wise / Bates ønsker selvsagt Leeds opp i PL..men om de er rette folka er jo en annen sak. Her må det innvesteringer til. Leeds bør klare å tjene penger fra dags dato.
Støtt opp om LEEDS. 30.000 tilskuerer...hver eneste kamp...Come on

jarle

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzz

VEKK MEG OPP NÃ...R VI ER I PL IGJEN...

Per-Stian

Eg har haldt meg på sidelinja under desse oppheita maktkampane og forhandlingane denne helga, men no er det altså klart. Ken Bates er einerådande eigar av klubben vår, vi er gjeldsfrie og eit nytt kapittel kan opnast. Reknar med det vert ei forsiktig satsing frå Kenny-boy, så forventar ingen store signingar. Han vil heilt sikkert vere forsktig med å satse mykje framover, fordi eg trur han med tida ønskjer å selje seg ut med ein fin liten profitt.

fmtj

Ja, saken er klar...eller...? La oss håpe det ihvertfall, så klubben kan starte forberedelser til sesongen. Det er faktisk det sentrale nå. L1 er ikke walk over, gammel storhet betyr ingen ting på løkkene i L1.
Yeboahs vitne

Per-Stian

Frå Leedsunited.com:

Following the Leeds United creditors meetings that have taken place on Friday 1 June and Monday 4 June, the Administrators of Leeds United Association Football Club Limited (The) can confirm the result of the vote on the CVA (company voluntary arrangement) proposal to sell the Club to a newly formed company, Leeds United Football Club Ltd.

Creditors have approved the CVA proposal, which means, subject to Football League and Football Association approval, the business and assets, including players, of the Club will transfer to Leeds United Football Club Ltd, the directors of which are Ken Bates, Shaun Harvey and Mark Taylor.

Richard Fleming, joint administrator and KPMG Restructuring partner said: "I am satisfied that in voting to accept this CVA proposal the creditors have approved a solution that allows the Club to plan ahead for next season; reduces uncertainty for all those with an interest in Leeds United; provides some return for creditors; and avoids liquidation.

"Leeds United Football Club Limited must now seek approval from the Football League and can begin to rebuild for next season. The supervisors can also begin the process of agreeing creditors' claims for dividend purposes."

The CVA proposal was approved by 75.2 percent of the creditors who voted, by value. It required 75 percent of the vote.

The creditors will receive an initial dividend of 1p in the £ with a substantial additional dividend to follow in the event that the Club regains Premiership status within five seasons.

fmtj

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_2165558,00.html

For de som ønsker det eller ikke har sett det; Teamtalk har satt inn et bilde av julenissen istedet for Bates, ihvertfall er det en person som ser godlsig å snill ut, og det kan da ikke være Bates????[:o)]
Yeboahs vitne

auren

Vi er tilnærmet gjeldsfri! Det er uansett en stor og god nyhet.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Start opp oppkjøpet av verens stjernespillere!
MOT

TrJ

quote:
"The creditors will receive an initial dividend of 1p in the £ with a substantial additional dividend to follow in the event that the Club regains Premiership status within five seasons."

Hvor mye penger snakker man om her da? Hvis de skal ha de resten av pundet da så er vi vel nesten tilbake i sumpa igjen??
Jeg regner i hvert fall med at vi er i PL innen 5 sesonger så det er aktuelt..
/Terje

"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.

auren

Hvis ikke Bates spekulerer i å sitte i Leeds minst 5 år til - å sikre at vi ikke når PL slik at vi slipper å betale millioner av penger...

auren

Leeds
Till
I
Die!

SirOlsen

Få den geitebukken langt til pokkern vekk fra vår kjære klubb!
-SirOlsen-

Boxman

Noen ganger kommer det så smarte kommentarer her, at jeg blir nesten målløs!
Ja, Bates vil unngå å rykke opp i PL, som fra og med kommende sesong garanterer £60 mill i året, for å slippe å betale £5 mill til kreditorene!
Noen som ser den logiske bristen her?

quote:
Originally posted by auren

Hvis ikke Bates spekulerer i å sitte i Leeds minst 5 år til - å sikre at vi ikke når PL slik at vi slipper å betale millioner av penger...

auren

Leeds
Till
I
Die!

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

roffe65

Trur ikke vi skal väre altfor negative mot Bates her. Han er nok smatere enn de fleste andre investorene på banen. Ã... jeg trur ikke han er i Leeds for å ta en hevn somm sitter igjen fra 70'tallet.
Husk Bates er en gammel mann, snart 80. Han har gjort klubben gjeldsfri på en meget slu måte, noe som får fölger for hvordan ting blir gjort i fremtiden, tenker da på administrasjonen för siste kamp etc...La oss gi han litt tid, å manageren fred. Så kanskje vi reiser oss fra asken :-)

Roffenator

Roffe
Roffe

Sydhagen

quote:
Originally posted by fmtj

Ja, saken er klar...eller...? La oss håpe det ihvertfall, så klubben kan starte forberedelser til sesongen. Det er faktisk det sentrale nå. L1 er ikke walk over, gammel storhet betyr ingen ting på løkkene i L1.

leste på en eller annen nettside at vi ikke er ute av admin før 1.juli uansett..vi får derfor ikke kjøpt spillere før denne dagen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Tom S

Meiner vi er under adm i 30 dager, dette får at evt kreditorer skal kunne anke saken.
Så det blir ingen nye spillere før etter 1/7.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

baste

stemmer vel at det er 28 dager før dette er "rettskraftig" Evt saksmål må komme innen den tid.
Spennende tid foran oss, all gjeld, også til Mills og co er så godt som slettet nu. Lover bra...

h.b

Leste faktisk et sted at spilllerlønningene var det som hadde 100% prioritet ifølge loven. Så Mills får nok sine velfortjente gryn

Svend Anders

quote:
Originally posted by Tom S

Meiner vi er under adm i 30 dager, dette får at evt kreditorer skal kunne anke saken.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!

Det er vanlig prosedyre ved et hvert administrasjons-opplegg med 28 dager til å gjennomføre betlinger, ha "anketid", etc.

Nå åpner jo ikke transfervinduet før 1.juli uansett, så man trenger ikke bekymre seg alt for mye for disse 28 dagene.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Svend Anders

quote:
Originally posted by h.b

Leste faktisk et sted at spilllerlønningene var det som hadde 100% prioritet ifølge loven. Så Mills får nok sine velfortjente gryn

Det er ikke bare lønningene, men "football-related debt" - som må betales i sin helhet (ifølge Football League-regler). Jeg tror dette dreier seg om rundt £2 millioner (ikke sikker), men blant dette er også andre ting enn penger - f.eks de med 20 års sesongkort.

Denne faste summen gjør at mange tror f.eks Morris £10 millioner-tilbud ville gitt alle kreditorene de millionene på flat deling - men i virkeligheten er det en del lavere, siden enkelte skal ha alt uansett.

Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

h.b

Enig i at det åpner 1 juli. Men alle klubber er i dialog med spillere uansett Leeds, som ingen tør å gå i dialog meg fordi usikkerheten er der. Selv om vinduet åpner 1 juli så snakkes man før det
quote:
Originally posted by Svend Anders

quote:
Originally posted by Tom S

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!

Det er vanlig prosedyre ved et hvert administrasjons-opplegg med 28 dager til å gjennomføre betlinger, ha "anketid", etc.

Nå åpner jo ikke transfervinduet før 1.juli uansett, så man trenger ikke bekymre seg alt for mye for disse 28 dagene.

SA

Roy

Tror nok at Leeds er godt i gang med en del samtaler allerede. Det er nok en del spillere der ute som vil være med på oppturen, og selv om det har vært (er) mye rot så går jo ting riktig vei.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

rastafari

Vi får ikke signere en spiller før om tidligst 28 dager.

Gledelig er at vi er en klubb med muligheter da gjelda er realiteten borte. Men fri og bevare meg for en Julenisse uten tenner.
Så nå vil jeg følge md i et skjulte, for jeg er redd følelsene kan renne over for meg framover.

Lykke til LEEDS UNITED!!
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

Per-Stian

Kva kan vi eigentleg risikere på å måtte vente med å signere spelarar? Vi er jo ingen attraktiv klubb på høgt plan lenger, så vi må nok likevel leite nedover i divisjonane og i ulent terreng på det afrikanske kontinentet (der ingen andre gidd å leite).

auren

quote:
Originally posted by Boxman

Noen ganger kommer det så smarte kommentarer her, at jeg blir nesten målløs!
Ja, Bates vil unngå å rykke opp i PL, som fra og med kommende sesong garanterer £60 mill i året, for å slippe å betale £5 mill til kreditorene!
Noen som ser den logiske bristen her?

quote:
Originally posted by auren

auren

Leeds
Till
I
Die!

Proud to be Leeds!

Du må ha store klyper for å få med deg den mengden salt![:)]

Leeds
Till
I
Die!