Leeds blir etterforsket

Started by h.b, June 14, 2007, 15:06:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2102477,00.html
Dette ser ikke pent ut. regner faktisk med at de finner et eller annet. Bates er en sleiping.Kan det her vær bestikkelser av KPMG. Det gikk litt for enkelt og litt for mye godvilje fra administratorene Samtidig så blir det nok rettsak

Sverre

Denne saken stinker bare mer og mer ettersom tiden går.

KPMG said in response that because Astor and Krato were owned overseas "it was not for us to discover any more about their ownership than Mark Taylor and Ken Bates assuring us that they were not connected parties". Bates reacted to the MP's intervention with customary belligerence. The club issued a statement saying: "We challenge Phil Willis to repeat his allegations outside the House of Commons, and we will see him in court if he does."

Både KPMG og Bates/Astor/Krato bør gås meget grundig etter i sømmene.  Hvordan kan KPMG hevde at de ikke har ansvar for å sjekke eierforholdene i Astor/Krato så lenge de "avgjør" hvem som blir eier av klubben?  Hvem - ved sine fulle fem - kan stole på det Ken Bates sier?  Har ikke historien lært oss noen ting?

Og Bates selv reagerer akkurat som forventet.  Han truer de som sier ham aldri så lite imot.

Nei, siste ord i denne saken er nok ikke sagt.  

Hvem det går ut over?  Klubben Leeds United!  Men det gir Ken Bates blanke i...  [:(]

Boxman

Enda mer halvsannheter fra deg altså!?! Hva med å prøve å være litt korrekt, når du først skal uttale deg?

"Call for fraud squad to probe Leeds deal"

Hva betyr dette? Det betyr i hvert fall ikke at Leeds United blir etterforsket.
At en politiker går ut i media og oppfordrer til etterforskning, er ikke det samme som at det blir etterforskning!
Når det er sagt, så kan det selvsagt bli det, men for øyeblikket får vi forholde oss til den virkelighet som eksisterer pr i dag.
Jeg bare nevner det....

quote:
Originally posted by h.b

Dette ser ikke pent ut. regner faktisk med at de finner et eller annet. Bates er en sleiping.Kan det her vær bestikkelser av KPMG. Det gikk litt for enkelt og litt for mye godvilje fra administratorene Samtidig så blir det nok rettsak

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

rasandeokse

quote:
Originally posted by Boxman

Enda mer halvsannheter fra deg altså!?! Hva med å prøve å være litt korrekt, når du først skal uttale deg?

"Call for fraud squad to probe Leeds deal"

Hva betyr dette? Det betyr i hvert fall ikke at Leeds United blir etterforsket.
At en politiker går ut i media og oppfordrer til etterforskning, er ikke det samme som at det blir etterforskning!
Når det er sagt, så kan det selvsagt bli det, men for øyeblikket får vi forholde oss til den virkelighet som eksisterer pr i dag.
Jeg bare nevner det....

quote:
Originally posted by h.b

Proud to be Leeds!

Applaus!!! her er det viktig å legge trykk på med en gang for å vrenge hver en nyhet for alt som er av negativitet!

h.b

Hvis det blir satt igang etterforsking ang fraud, så gjelder dette Bates. Og dermed Leeds United. Her har muligens Bates og de 3 største kreditorene drivet dette. Dette er direkte straffbart. Nåe det gjelder Bate. Alt han foretar seg av lyssky virksomhet vil slå tilbake på Leeds.Når det gjelder denne administrasjonen og Leeds, så forundrer det meg ikke om Bates har bestukket KPMG.
Det at de går så hardt inn for Bates sitt tilbud som er skammelig når det foreligger bedre løsninger for kreditorene er ytterst tvilsomt.

rasandeokse

du har ikke forstått det! et poeng her er at Leeds IKKE etterforskes, men det kan skje.. men neppe på bakgrunn av denne mannens kommentarer..

Ang overtagelsen så er jeg meget tvilende til at Bates kan ha bestukket et stort og tungt firma som KPMG!

Bates har direkte eier interesser i flere av de store Kreditorene til Leeds noe som gjorde det meget usannsynlig for noen annen aktør å få 75% oppsluttning rundt sitt bud. Hadde dermed morris fått 40% og bates 40% osv ville vi måttet vente enda lenger på en avklaring og ny runder med forhandlinger måtte til, noe som jeg ikke tror ville vært i leeds uniteds beste interesse.

Boxman

Alle er vel enige om at saken stinker, men det bør likevel gå an å forholde seg til den virkelighet som vi faktisk kjenner til.
Faktum er som følger:

- Bates, via Forward Sports Fund, har fått godkjent gjenkjøpsavtalen av klubben.
- Ingen av kreditorene, eller Bates' konkurrenter, har gått til rettsak.
- Bates ble aldri bedt av KPMG å vise at han hadde £10 mill, som andre investorer ble avkrevd.
- Ingen etterforskning pågår!

Dette var altså fakta, og den virkelighet vi har å forholde oss til pr i dag. Motstrider du noe av dette, vil jeg be deg dokumentere det...

Og hva mener du med dette:

quote:
Originally posted by h.b

Hvis det blir satt igang etterforsking ang fraud, så gjelder dette Bates. Og dermed Leeds United. Her har muligens Bates og de 3 største kreditorene drivet dette. Dette er direkte straffbart.

Først sier du, korrekt nok, "muligens", så fastslår du at det er direkte straffbart.
Moralen i det som Bates har gjort, kan vi alltids diskutere, men så langt er det ikke bevist noe straffbart her. Vet du om noe straffbart her, bør du absolutt ta kontakt med rette vedkommende, så dette blir etterforsket. Inntil da, med fare for å gjenta meg selv, får vi forholde oss til de fakta som foreligger.

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

Boxman

Ett av de viktigste poengene her, er at Bates ikke har interesser i de to-tre største kreditorene. Hvis noen kan bevise at han har det, blir det bråk. For da vant Bates avstemningen på falskt grunnlag. Husk at Bates har gitt skriftlig garanti på at det ikke er noen forbindelse mellom han og de nevnte kreditorer.

quote:
Originally posted by rasandeokse

du har ikke forstått det! et poeng her er at Leeds IKKE etterforskes, men det kan skje.. men neppe på bakgrunn av denne mannens kommentarer..

Ang overtagelsen så er jeg meget tvilende til at Bates kan ha bestukket et stort og tungt firma som KPMG!

Bates har direkte eier interesser i flere av de store Kreditorene til Leeds noe som gjorde det meget usannsynlig for noen annen aktør å få 75% oppsluttning rundt sitt bud. Hadde dermed morris fått 40% og bates 40% osv ville vi måttet vente enda lenger på en avklaring og ny runder med forhandlinger måtte til, noe som jeg ikke tror ville vært i leeds uniteds beste interesse.

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

h.b

Hvis det viser seg at Bates har eierandeler i disse firmaene så har KPMG gjort en gedigen tabbe. Da skulle han ikke fått ført ordet.Han ville da vært innhabil på dette møtet.
Hvis det er slik så er dette desto verre og bør sørge for at Leeds som klubb overlever, men uten Bates inne i den
quote:

Boxman

Nå er jeg usikker på hva du mener med at Bates ikke skulle fått ført ordet. Men jeg kan i hvert fall informere deg om at Bates ikke var tilstede på det møtet du snakker om.

quote:
Originally posted by h.b

Hvis det viser seg at Bates har eierandeler i disse firmaene så har KPMG gjort en gedigen tabbe. Da skulle han ikke fått ført ordet.Han ville da vært innhabil på dette møtet.
Hvis det er slik så er dette desto verre og bør sørge for at Leeds som klubb overlever, men uten Bates inne i den
quote:

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

veteranen

Jeg har ingen tro på at det dreier seg om noen bestikkelser overfor KPMG. Men samtidig synes jeg det er vanskelig å være imponert over det arbeidet dette administrasjonselskapet har gjort.

På møtet med kreditorene fortalte Krasner at regnskapet som ble offentliggjort juni 2006, viste at Astor og Krato hadde interesser i selskapet som formelt eide klubben. Representantene for KPMG sa da at dette hadde de ikke fått med seg. Bates` mann, Taylor, grep da ordet og sa: "Jo, det var sånn dengang, men det er ikke sånn nå (!)." Så enkelt er det altså...

Alle skjønner at her har det foregått triksing og miksing, men så er det dette med å bevise at det har forgått noe ulovlig, da...

Men en ting er sikkert: Ingenting har fått meg til å forandre det standpunktet jeg inntok da ble kjent at Bates ville få kjøpe klubben tilbake fra adminstrasjon - dette er en god deal for Bates, men en dårlig deal for Leeds!

Jon R

Krisemaksimering? Kanskje. Har jeg forståelse for at historien har skapt paranoia og skepsis hos mang en Leeds supporter? Utvilsomt. [B)]

Jon R.
Jon R.

baste

Hvis Hb sine innspill skaper paranoia hos Leeds supportere så bør han kanskje utestenges fra Forumet?

[xx(]  
"Dette er en massiv økning i anandamidnivå hos Luscos medlemmer, sier JonR"
[8D]

Målingene ble gjort i den cerebrospinale væsken. Det betyr at nivåene i selve synapsene, hvor nervesignalene finner sted, kan være 100 ganger høyere hos Leeds supportere enn hos andre supportere.

Mellom fem og 30 prosent av friske mennesker har i løpet av livet hatt symptomer som vrangforestillinger eller hallusinasjoner. Dette kan bli utløst av så enkle ting som søvnmangel.

*God natt* til denne tråden...

Baste som sover jævla godt..til tross

Sten

quote:
Hvis Hb sine innspill skaper paranoia hos Leeds supportere så bør han kanskje utestenges fra Forumet?

Selv om man er paranoid betyr det ikke at man ikke er ute etter deg - glem ikke det..

Sten
Sten

Jon R

quote:
Originally posted by baste

[xx(]  
"Dette er en massiv økning i anandamidnivå hos Luscos medlemmer, sier JonR"
[8D]

Målingene ble gjort i den cerebrospinale væsken. Det betyr at nivåene i selve synapsene, hvor nervesignalene finner sted, kan være 100 ganger høyere hos Leeds supportere enn hos andre supportere.

Mellom fem og 30 prosent av friske mennesker har i løpet av livet hatt symptomer som vrangforestillinger eller hallusinasjoner. Dette kan bli utløst av så enkle ting som søvnmangel.

*God natt* til denne tråden...

Baste som sover jævla godt..til tross

Jeg skjønner nå at jeg må lese meg opp på nevrofysiologien og -anatomien, baste. [:0][8D]

Jon R.
Jon R.

baste

he he..en resultat av kjedsomhet...God natt folks..

Sikker på at du kan mer enn nok om anatomi etc...

Sølvreven

Posted - 14 Jun 2007 :  22:15:31          
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Selv om man er paranoid betyr det ikke at man ikke er ute etter deg - glem ikke det..

Sten

He he. Jævla godt sagt, Sten. Jeg lo godt av denne kommentaren.

Better dead than red.

Leeds United. R.I.P.

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Erik M

quote:

Alle er vel enige om at saken stinker....

[/quote]

Jeg er ikke nødvendigvis enig.  Dette handler om en gedigen maktkamp og om masse penger.  Hva er det som tilsier at interessenter som forsøker å "ta fra" Bates Leeds United har så uendelig mye edlere motiver??

Dersom du skal ta over Leeds United bør du satse på en Friendly Takeover.  La Bates forlate Elland Rd med litt av æren og litt av pengene i behold. Det er i klubbens langsiktige interesse.

De som forsøker en Hostile Takeover og bruker pressen til å sverte det sittende regimet har heller ikke klubbens og supporternes interesse at heart.

Boxman

Det som stinker, er at Bates mistet kontrollen idet klubben ble satt under administrasjon, for så å få den tilbake 5 minutter etterpå, og da var klubben kvitt nærmere £30 mill i gjeld.

quote:
Originally posted by Erik M

quote:

Alle er vel enige om at saken stinker....

Jeg er ikke nødvendigvis enig.  Dette handler om en gedigen maktkamp og om masse penger.  Hva er det som tilsier at interessenter som forsøker å "ta fra" Bates Leeds United har så uendelig mye edlere motiver??

Dersom du skal ta over Leeds United bør du satse på en Friendly Takeover.  La Bates forlate Elland Rd med litt av æren og litt av pengene i behold. Det er i klubbens langsiktige interesse.

De som forsøker en Hostile Takeover og bruker pressen til å sverte det sittende regimet har heller ikke klubbens og supporternes interesse at heart.
[/quote]

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

LeedsUnited

Merkelig at enkelte medlemmer på disse sidene kan komme med all slags svadainnlegg som ikke har noe med trådene å gjøre uten at administratorene gjør noe, mens andre blir slått hardt ned på hvis de gjør det samme.

MrK

for å si det slik; KPMG var og revisor for Finance Credit............I rest my case!

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã...lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Sverre

Nok en MP har uttalt seg i sakens anledning.  Vet ikke helt om Andrew McKay er Englands svar på Per Sandberg eller Kåre Willock, men han bruker ord som "Straffbar" og "Falsk" om administrasjonen som er gjennomført.

fmtj

quote:
Originally posted by Sverre

Nok en MP har uttalt seg i sakens anledning.  Vet ikke helt om Andrew McKay er Englands svar på Per Sandberg eller Kåre Willock, men han bruker ord som "Straffbar" og "Falsk" om administrasjonen som er gjennomført.

Nærmere Sandberg enn Willoch vil jeg tro.
Yeboahs vitne

Sverre

Fra dagens Y.P.:

Late debt swung football club vote for Bates

By Rob Waugh
Exclusive
THE controversial vote to approve the resale of Leeds United to Ken
Bates was won with the crucial help of a £480,000 debt to a radio
station set up by Mr Bates last year, the Yorkshire Post can reveal today.

The debt to Yorkshire Radio did not appear on the original list of
creditors. However, it was later approved by administrators KPMG before
the meeting where Mr Bates, the club's chairman, narrowly gained the 75
per cent majority of creditor votes needed to regain control of the club.

Without the later emergence and acceptance of the debt â€" around 1.3 per
cent of the £35m-plus debts total â€" Mr Bates would not have regained
power because the final vote was 75.2 per cent in favour.

Mr Bates is listed as a director of Yorkshire Radio, along with his
close business associate and Leeds co-director Mark Taylor, who is also
the sole shareholder.

Shortly before the radio station was launched a year ago Mr Bates said
it had attracted five-figure investment courtesy of sponsorship deals
and would break even in its first year of operation. He said club funds
had not been used to set up the station, which broadcasts match
commentaries as well as music and chat.

Questions about the emergence of the debt to Yorkshire Radio were raised
at a meeting between a group of Yorkshire MPs and Treasury Minister Ed
Balls yesterday.

The issue has also been raised with HM Revenue and Customs, who are
still considering challenging the outcome of the creditors' vote which
meant just 1p in every £1 owed by the club would be repaid.

The deal for a company voluntary arrangement â€" controversially approved
through the block votes of anonymously owned offshore companies â€" meant
the public purse lost £7m in unpaid tax.

The taxman has until July 3, the end of a statutory 28-day period
following the creditors' vote, to launch a legal challenge.

KPMG declined to give details of the debt last night beyond stating it
referred to an existing contract between Yorkshire Radio and Leeds United.

However the administrators have told a creditor, who does not wish to be
named, that the debt relates to "a contractual liability giving the
right to broadcast certain football matches".

Neither Leeds United nor Ken Bates would comment last night.

Creditors not included on the original list when a company goes into
administration are entitled to make a claim. In this case, KPMG approved
the later claim of Yorkshire Radio prior to the meeting.

However there is an obligation for administrators to allow creditors
access to the evidence put forward to
substantiate a debt.

KPMG have so far declined to provide the evidence despite requests from
creditors and Phil Willis, MP for Harrogate and Knaresborough. He
attended yesterday's meeting at the Treasury along with Colin Burgon, MP
for Elmet, Leeds East MP George Mudie and Sports Minister Richard Caborn.

Mr Willis said senior civil servants had also been at the meeting who
had confirmed that "HM Revenue and Customs are actively investigating
the outcome of the creditors meeting and whether a case should be
brought before July 3."

He said the Yorkshire Radio issue formed part of their considerations.

At the creditors meeting, the anonymously-owned offshore company Astor,
the largest creditor, effectively controlled the outcome by warning it
would not accept any bid to buy back Leeds other than that from Mr Bates
- even though other bidders were offering more money to creditors.

Svend Anders

Jeg skjønner at skattemyndighetene vil se nærmere på ting når de mister en 80 mill over natta.

Samtidig så var vel ikke radiostasjonen eller Taylor de eneste som "oppjusterte" gjelda si rett i forkant/mellomtiden frem til møtet.

For også skattemyndighetene gikk fra omlag £5,5 mill - via et krav om £8,5 (?) mill - til £7,7 i det endelige oppgjøret på kun et par timer (jeg tar talla i forbifarten, mulig de ikke er helt presise).

SA, som håper vi snart kan få en slutt på hele smørja...

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

abbe

Syns Leeds går fra å være en jovial Yorkshire klubb til å være et instrument for Bates høyst suspekte "forretninger". Hele klubben vår stinker. :-( Jeg er deppa og lei hele dritten. Man går ikke med Leeds trøye og hevet hode lenger. Jeg blir f.eks. ikke forbløffet om Bates har lånt penger av Toska, Leeds United har drevet med trafficing for å spe på inntektene e.l. Det er ingen ære i det klubben vår bedriver for tiden. For håpe det snart blir satt en sluttstrek for denne sørgelige affæren.

KPMG...det var vel de som var revisorer for Finance Credit også...

Sverre

quote:
Originally posted by abbe

Syns Leeds går fra å være en jovial Yorkshire klubb til å være et instrument for Bates høyst suspekte "forretninger". Hele klubben vår stinker. :-( Jeg er deppa og lei hele dritten. Man går ikke med Leeds trøye og hevet hode lenger. Jeg blir f.eks. ikke forbløffet om Bates har lånt penger av Toska, Leeds United har drevet med trafficing for å spe på inntektene e.l. Det er ingen ære i det klubben vår bedriver for tiden. For håpe det snart blir satt en sluttstrek for denne sørgelige affæren.

Så sant som det er sagt, Abbe.  Har også eksakt den samme følelsen som Leeds-supporter.  De verste tingene med situasjonen etter min mening, er likevel at jeg ikke er i stand til å se en eneste liten lysning. IKKE EN!  Videre synes jeg det er direkte skremmende at enkelte kan forsvare det som pågår på på Elland Road pr. i dag, men det er selvsagt en annen skål.

Og jo - KPMG har andre svin på skogen...

Svend Anders

quote:
Originally posted by Sverre

quote:
Originally posted by abbe

Så sant som det er sagt, Abbe.  Har også eksakt den samme følelsen som Leeds-supporter.  De verste tingene med situasjonen etter min mening, er likevel at jeg ikke er i stand til å se en eneste liten lysning. IKKE EN!  Videre synes jeg det er direkte skremmende at enkelte kan forsvare det som pågår på på Elland Road pr. i dag, men det er selvsagt en annen skål.

Og jo - KPMG har andre svin på skogen...

Du referer vel bl.a. til meg her?

Det er ikke snakk om forsvare alt - ingen her synes det er hyggelig at klubben går i administrasjon - men det handler om å kunne se at ikke ALT nødvendigvis behøver være på grunn av en ondskapsfull Bates.

Jeg tror mange er enige med meg i at det vil være det beste for både klubb, fans og Bates dersom dette nå kan bli LØST, snarest.

Enkelte holdninger ser jo nesten ut til å ønske at skattemyndighetene tar Bates KUN for å se Bates mislykkes. DET er å gjøre Ken Bates større enn klubben, det.

SA,
som tar ferie!

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

espenm

Det er ikke første gang i historien at det er blitt sådd tvil om KPMGs etikk.
Dog er det vel ikke blitt direkte anklaget for å motta bestikkelse.
I Norge har det tidligere vært en del rundt deres rolle i offentlige/private samarbeider.

veteranen

QuoteOriginally posted by Sverre

"Så sant som det er sagt, Abbe.  Har også eksakt den samme følelsen som Leeds-supporter.  De verste tingene med situasjonen etter min mening, er likevel at jeg ikke er i stand til å se en eneste liten lysning. IKKE EN!"

Må dessverre si meg helt enig. Får mer og mer en deprimerende avmaktsfølelse rundt det som skjer med klubben. Skal kanskje være forsiktig med å bruke for sterke metaforer, men det føles nærmest som at vi blir holdt i et torturlignende jerngrep.

Ken Bates er en katastrofe for Leeds! Jo lengre han blir sittende, jo sterkere blir klubben formet i hans energier - og vi blir uungåelig en ufordragelig drittsekk-klubb. Og klubben har allerede kommet skremmende langt i den retningen...

Når en snakker med folk og leser litt om hva som blir skrevet på nettet, så kan en få inntrykk av det er ganske mange Leeds-supportere som ikke synes "det er så ille" at Bates fremdeles styrer klubben. Og dette klarer de å si og skrive selv etter at Bates har vist sitt "sanne jeg" ved å true med å kjøre klubben inn i konkurs hvis han ikke fikk viljen sin! Men fremdeles finnes det altså noen som mener at Bates vil klubbens beste! Sannheten er at Bates kun er opptatt av seg selv, sine investeringer og mulige avkastninger. Han driter 20-0 i klubben og dens supportere!