Transfer-rykte: Darius Henderson (Watford)

Started by kjelvi, June 19, 2007, 18:28:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kjelvi

Leeds after Watford star

Unsettled Watford striker, Darius Henderson is a target for League 1 side Leeds United.

Leeds are all but clear to enter the transfer market again and manager Denis Wise has been given the go ahead to splash the cash. I'm sure Mr Boo the DJ is happy since he got 1p in the pound for the money the Yorkshire club owed him, but hey this business is about looking after number 1 not some little guy struggling to survive. Anyway, Darius Henderson is the top target for Leeds, with many players expected to leave Leeds as soon as the embargo is lifted, they club will want to move quickly to replace them.

Darius didn't enjoy a great season in the Prem, bagging just 3 goals and is thought to be available for around £500,000. With Watford being linked with every striker that moves, Henderson has become increasingly unsettled. He also faces an uphill task to win over a good majority of Watford fans.

The major stumbling block is obviously whether Darius fancies a move to League One and will be looking at other options, especially if West Brom up their interest.
Sources close to the club have said that Wise has made an initial enquiry and now Watford are waiting for the opening bid to hit their desk.

Kilde: watford.vitalfootball.co.uk

http://en.wikipedia.org/wiki/Darius_Henderson

Papi

Ein som spelte i Premier League forrige år må da verta ein nyttig mann for klubben.
Spørsmålet er kor gammel denne duden er?

I`d rather walk alone
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Stifler

Tviler sterkt på at Henderson kommer til Leeds.
Men om det skulle skjed syntes jeg det hadde vært en stor forsterkning.

Enjoy you sick bastard:)
-Nr 2 er den første taperen-

Stifler

Han er vel 28-30 år hvis jeg husker riktig.

Enjoy you sick bastard:)
-Nr 2 er den første taperen-

Læshy

For å være ærlig tror jeg dette ryktet er rent oppspinn. Hvordan i alle dager skal vi lokke en spiss som i fjor spilte i Premier League til Leeds United og League One. Henderson er en stor og robust spiss, som jeg velger å definere som targetman (det som kalles tanksenter på norsk). Selvfølgelig håper jeg vi får han, men jeg tviler veldig ettersom han nok ikke vil ta steget til League One.

Det jeg finner positivt av dette ryktet er at Dennis Wise muligens får penger å handle for, ettersom det ryktes at Henderson skal selges for omlag £500 000. Da må det ryktes/være sant at vi har £500 000 å handle for...

It´s only one United... Leeds United!
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Dennis

Jeg tviler sterkt på dette ryktet!

Henderson var god i CCC, mens Premier League ble nok et litt for høyt nivå for han, i alle fall i fjorsesongen. Tror nok en CCC klubb er mer aktuelt for han, enn en klubb i League One. Men for all del, dersom vi får muligheten sier jeg: Løp og kjøp! Minner meg litt om Rob Hulse i spillestilen.

- Dennis
Marching on together!

veteranen

Ikke umulig at det er noe i dette...

Henderson er Yorkshire-gutt (født i Doncaster, i 81). Han har faktisk tidligere vært tilknyttet Leeds, men fikk som 13-14 åring beskjed om at klubben ikke ville satse på ham. Ifølge ham selv var dette den største skuffelsen han har opplevd...

Hans kvaliteter? Han er en bra hodespiller, er sterk i duellspill og jobber hardt. Han er ikke spesielt hurtig og kan heller ikke kalles en teknisk begavelse, men han vil utvilsomt holde i massevis som targetman på vårt nivå. Han har jo også i flere sesonger vist at han holder god Championship-standard - han scoret f,eks 14 ligamål på 28 kamper for Watford i 05/06 sesongen...

Hvor mye vil han koste? Watford betalte 450.000 pund da de kjøpte ham sommeren 2005. Vi må vel kanskje betale litt mer nå, men neppe betydelig mer. Kan lønna bli et problem? Da Watford kjøpte ham hadde de selv betydelige økonomiske problemer, så han tjener neppe mer enn en gjennomsnittlig championship-spiller - og det bør vi vel klare å matche, eller..?

Dennis

Spørsmålet er vel heller hvor villig Bates er til å matche den lønna, veteranen? Han satser jo tydeligvis ikke penger oppimot lønnstoppen (£6000) på annet enn gamle Chelsea-spillere.

- Dennis
Marching on together!

veteranen

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Spørsmålet er vel heller hvor villig Bates er til å matche den lønna, veteranen? Han satser jo tydeligvis ikke penger oppimot lønnstoppen (£6000) på annet enn gamle Chelsea-spillere.- Dennis

Nei, det er ikke godt å vite, Dennis.

Egentlig så vet vi forsvinnende lite for tiden, og sånn kommer det vel til å være til vi er kommet inn i juli måned - minst!

Så vi her går vi og famler rundt i halvmørket...! [8)][:)]

Leedsulf

Hadde vært bra om Henderson kom, så lenge han ikke fortsetter å slåss med Leedsspillerne [:p]
Har vel blitt utvist to ganger mot oss, først slagsmålet med Michael Gray når han spilte for Gillingham, så albuen mot Gregan da han var Watfordspiller.

kjelvi

En sunn skepsis er fornuftig i disse 'silly season'-tider.
Men likevel bør disse ryktene, nyhetene og registreringene omtales.

Det som gjør meg mest skeptisk er kilden - Vitalfootball's egen Watford-side.
Hadde vært en av avisene eller de 'tyngre' nettstedene, hadde dette ryktet vært noe mer fast i fisken.
Men - time will show...