Leedstur. Leeds - Southend

Started by Øystein E, June 29, 2007, 21:08:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Øystein E

Min første tur til Leeds siden jeg så Leeds - Man City. Da med El Tel som manager. Begynner å bli noen år siden.
Regner med at det er en hel horde av dere som skal på sesongens første hjemmekamp.
Gi gjerne lyd om dette[:)]
Har booket meg inn på Marriott fredag til mandag.
Regner med at det er tidsnok å kjøpe kamp-billett på fredag?

Øystein (one pint of john smiths extra smooth bitter, please) Eriksen

(Flyttet til "På tur til England" av Lids)
 

h.b

Ser på denne kampen. Men da å bo på Queens.
Marriot stinker. Hver eneste gang folk har bodd der så har de dobbelt charget visakortet deres. Hva må lille jeg da, jo låne de penger til livets opphold



Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg

Øystein E

Oi, h.b. Var ikke klar over at marriott drev med slikt. Får bare håpe det går bra med meg da.
 

chief

quote:
Originally posted by h.b

Ser på denne kampen. Men da å bo på Queens.
Marriot stinker. Hver eneste gang folk har bodd der så har de dobbelt charget visakortet deres. Hva må lille jeg da, jo låne de penger til livets opphold



Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg



Murphy`s lov rammer enkelte, oftere og hardere enn andre.

Har for meg at du er en av disse h.b.[8D]


1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

leeds-4-eva

quote:
Originally posted by Øystein E

Min første tur til Leeds siden jeg så Leeds - Man City. Da med El Tel som manager. Begynner å bli noen år siden.
Regner med at det er en hel horde av dere som skal på sesongens første hjemmekamp.
Gi gjerne lyd om dette[:)]
Har booket meg inn på Marriott fredag til mandag.
Regner med at det er tidsnok å kjøpe kamp-billett på fredag?

Øystein (one pint of john smiths extra smooth bitter, please) Eriksen

(Flyttet til "På tur til England" av Lids)



Hold deg til Tetley' du, my friend, om du skal ha bitter ( og da på CASK  )
 

peacock

Svindel på Marriott? Vås! Har bodd der mange ganger og er alltid fornøyd. Du har nok vært så full at du glemte alle drinkene du tok på rommets regning[:)]

Lids

#6
Tror ikke Marriot hadde eksistert lenge hvis de dobbelt charged alle gjestene sine. [:)]

Thomas
Thomas

Torgeir

Det er ikke bare Marriott som "reserver" penger fra din konto når du sjekker inn på Hotell når du bruker visa. Har opplevd det på flere Hoteller i England...Bruk Mastercard eller betal kontant så slipper du problemet...

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


h.b

Har ikke sagt svindel. Men Torgeir her bekrefter det faktiske forhold
quote:
Originally posted by peacock

Svindel på Marriott? Vås! Har bodd der mange ganger og er alltid fornøyd. Du har nok vært så full at du glemte alle drinkene du tok på rommets regning[:)]





Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Øystein E

Er det noen som har peiling på om det går buss(er) fra manchester airport til leeds?
Sist jeg reiste utenom fellestur tok jeg tog, men mannen bak billetluka så litt rart
på meg da jeg ba om "cheap return" billett fra leeds city station til manchester airport.
Mener å ha hørt at enveis billett er dyrere enn tur retur.
Mulig dette ikke går lenger?
Dette var vel i år 2000 tror jeg. Ting kan jo ha forandret seg siden da?
 

h.b

Bussen bruker ufatteli lengre tid enn tog fra denne stasjonen.Først inn til sentrum av manchester. Der må man vente inntil 4 timer på en ny buss. Toget er den raskeste veien.Kjøp bilett i Leeds du min lille forkynner. Billig og greit



Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

chief

quote:
Originally posted by Øystein E

Er det noen som har peiling på om det går buss(er) fra manchester airport til leeds?
Sist jeg reiste utenom fellestur tok jeg tog, men mannen bak billetluka så litt rart
på meg da jeg ba om "cheap return" billett fra leeds city station til manchester airport.
Mener å ha hørt at enveis billett er dyrere enn tur retur.
Mulig dette ikke går lenger?
Dette var vel i år 2000 tror jeg. Ting kan jo ha forandret seg siden da?



Ikke dyrt med t/r tog  Sjekk her.

https://www.buytickets.virgintrains.co.uk/timetableandavailabilitymat
rix.aspx

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Giske

Vi ble trekt dobbelt opp for hotellrommet på Marriott i fjor høst.. Vi hadde forhåndsbetalt rommet, gav beskjed om det, men de trengte for evt ekstra kostnader (som minibar osv?). Dagen etter var x antall tusen borte fra konto. Da fikk vi vite at det hadde skjedd titt og ofte opp igjennom årene. Kun iherdig arbeid fra Sparkebank1 Ørsta Volda kl 4 på en fredag, reddet helga for vår del (da smakte det veldig godt med ei øl på old peacock etterpå, sant Torgeir?).

Så for all del:vær obs når de spør etter visakortet ditt! I følge banken vår, har de ikke rett til kreve dette på forhånd.  Men ellers så var Marriott suverent!


www.giskeil.no

h.b

Det er det jeg har sagt hele tiden Giske. Har ikke noe imot Marriot, bortsett fra dette med Visa kortet da.Men hva banken din sier og hva Marriot sier er 2 forskjellige ting. Hvis du nekter å levere fra deg Visa kortet når du kommer dit, så kan det hande de avviser deg som gjest her. Dette har skjedd med en jeg kjenner. Da er det bedre å si at du har glemt det hjemme og heller legger igjen 200 pund som sikkerhet i resepsjonen.



Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Øystein E

Nå har jeg allerede oppgitt mitt visakort nr til marriott. Gjorde det da jeg reserverte rom
via internett. Det gikk ikke an og reservere rom uten å oppgi visanr.
Da sitter jeg vel med sjegget i postkassa?
Kan jo alltids gi klar beskjed når jeg sjekker inn: "I have the sjegg in the poscass alredy, so please don't
belast my visacard more than the rompris".
 

peacock

Helt trygt med Visa på Marriott. Det er umulig å reservere hotell uten at det oppgis kortnummer. Tøvete at det påstås svindel her.

Giske

Påstår ikke svindel, men at det har blitt gjort feil... missforstå meg rett!

www.giskeil.no

Torgeir

Riktig det Atle...og øl`n smakte godt.....det er mange som har blitt "reservert" alt for mye på Marriott. Dette er ett problem som ligger inne i deres systemer.Som sagt så er det flere hotel kjeder som gjør akkurat det samme i England, men jeg fårstår situasjonen når folk stikker fra regninga. jeg har hatt med meg hundrevis av reisende til Leeds oppigjennom årå og alle har ikke vært like "flinke" til huske hva dem har gjort......ikke bare nordmenn,men skotter, irer, dansker, australia...mange. vi Ødelegger for oss sjæl(Lørenskog dialekt).

Det er stressende når de "tømmer kontoen".....derfor så sier jeg, bruk mastercard eller cash...

Cash går helt fint, men de stenger minibaren......og det er vell kanskje like greit :)

....og til slutt...Marriott er ikke det samme som før....det "vokser" hoteller opp som "paddehatter" i Leeds.....sjekk ting....

Det hadde vært konge om vi kunne brukt Marriott som en fast "møteplass" uansett hvor folk bor.

Syntes styret, Petter og Jan Ove har gjort en bra jobb, men kanskje Petter tar en telefon til Marriott og tar opp visa problemet??????????

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


h.b

Kan godt bruke marriot som samlingspunkt. Så slipper vi å tilbringe 15 flasker vin hos Vicente hver dag



Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Torgeir

quote:
Originally posted by h.b

Kan godt bruke marriot som samlingspunkt. Så slipper vi å tilbringe 15 flasker vin hos Vicente hver dag



Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag



Det problemet slipper du....hvis du syntes det er ett problem...

La Comida er solgt....

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Asbjørn

quote:
Originally posted by Torgeir
La Comida er solgt....

"I`m hard but fair-like Leeds United"





Ã...h, det var jo egentlig trist [V]

Kjenner du/vi den nye eieren, hilst på ham?  Inntrykk?



I offer'd her my hand   She took me by the arm
I knew that very instant  She meant to do me harm

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Torgeir

quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:
Originally posted by Torgeir
La Comida er solgt....

"I`m hard but fair-like Leeds United"





Ã...h, det var jo egentlig trist [V]

Kjenner du/vi den nye eieren, hilst på ham?  Inntrykk?



I offer'd her my hand   She took me by the arm
I knew that very instant  She meant to do me harm

B.Dylan



Nei, jeg vet ikke, men kanskje Jan Ove kan si noen ord????

En ting til....skaff dere Marriott kort så går ting så meget bedre...



"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Øystein E

Det hadde vært helt supert om noen snille, greie (Petter?) hadde tatt opp dette med dobbelbelastning hos marriott.
Da kan vi jo bare på tro og ære love at vi ikke har til hensikt å snike oss unna på noen måte når vi sjekker inn. Gjerne legge fram en stor seddel eller to.
 

janove

quote:
Originally posted by Torgeir

quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:
Originally posted by Torgeir
La Comida er solgt....

"I`m hard but fair-like Leeds United"





Ã...h, det var jo egentlig trist [V]

Kjenner du/vi den nye eieren, hilst på ham?  Inntrykk?



I offer'd her my hand   She took me by the arm
I knew that very instant  She meant to do me harm

B.Dylan



Nei, jeg vet ikke, men kanskje Jan Ove kan si noen ord????

En ting til....skaff dere Marriott kort så går ting så meget bedre...



"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir




janove

La Comida hadde sin siste åpningsdag lørdag 28. juli.
Salg var avtalt med noen tyrkere, via en eiendomsmegler.
I dagene som fulgte ble lokalet ryddet og vasket. Alle drakter og bilder var fjernet, da jeg kom til Leeds 1. august. Tegningen på speilet av John Charles ble vasket bort ved en feiltagelse. Vince hadde lovt at Torgeir skulle få dette.
Det som har skjedd siden, er at tyrkerne har fått problemer med finansieringen. Meningen var at de skulle starte umiddelbart med samme konseptet. Hva som skjer videre er ikke godt å si.
Selv om restauranten er stengt, har vi vært noen få , som har prøvd å tømme varebeholdningen om kveldene. En veldig rar følelse å se La Comida slik. Mange av dere som skal over denne sesongen, vil nok merke at noe av Leeds er borte.
De fleste har sikkert fått med seg at også Dinos stengte dørene på mandag.
Nå vet ikke jeg hvor mange som reiser over neste helg, men jeg vil foreslå at fredagskvelden settes av til å besøke Joses restaurant Lilis. En liten koselig restaurant like utenfor sentrum. Alle husker Jose som kokk for Vince i mange år. Der er det rent og pent, samt god mat. Transport blir organisert.
La Comida RIP

h.b

Merkelig å dra over til Leeds når mitt faste vin og mathull er borte.Vince gjorde mye rart, men mannen var jo som en ekstra far i så måte.Joses restaurant Lilis har jeg aldri vært på, men skal ikke se bort fra at det blir en tur dit når jeg er i Leeds. Får se dette med nedleggelsen som noe positivt. Kan da få sett litt mere av leeds(som om jeg ikke har sett nok av denne byen), men får bevege meg mere fra tetley bryggeri og innover mot den eldre delen av byen.
Jeg vet ikke om dere husker denne puben. Det er en utrolig liten pub som ligger i den litt eldre delen av sentrum av Leeds. På den puben må man holde magen inne når noen skal forbi der. Føles ihvertfall slik da den er utrolig smal. Lang og smal.
Finnes denne enda. Og hva heter denne igjen. Torgeir har vært innom der tror jeg.



Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Sverre

Du tenker nok på Leeds' triveligste pub, Whitelocks.

Det har lenge vært spekulert på om også denne moderniseres, men foreløpig tror jeg byens eldste pub har overlevd.

Torgeir har vel neppe vært innom, da han har annet å gjøre i Leeds enn å besøke puber... [8D]
 

h.b

Takker Sverre med stor S.
Luscos burde kanskje nå gjøre dette ypperlige og koselig/intime vannhull til vårt møtested i Leeds.
Er ikke mange slike herlige steder igjen i Leeds. beklageligvis blir det mere og mere barer ut av de gamle pubene



Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Torgeir

quote:
Originally posted by Sverre

Du tenker nok på Leeds' triveligste pub, Whitelocks.

Det har lenge vært spekulert på om også denne moderniseres, men foreløpig tror jeg byens eldste pub har overlevd.

Torgeir har vel neppe vært innom, da han har annet å gjøre i Leeds enn å besøke puber... [8D]



Livet er uretferdig...må til og med gå på kamp[}:)][}:)][}:)][:D][:D]

Skal ikke se bort fra att jeg har funnet meg nytt fast tilholdsted når jeg kommer hjem neste søndag[8D][8D][8D][8D]

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


h.b

Skulle gjerne blitt med torgeir, men akkurat nå er kassa skrapa og jeg regner med en tur over til Huddersfield kampen den 08 des.



Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag