Liker ikke dette her......

Started by Cherry, July 03, 2007, 14:56:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Nå er det høyesterett som behandler saken da. Er ikke noen rett som er over denne
quote:
Originally posted by Sydhagen

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

POSITIVE UTFALL
* Om IR får gjennomslag for sin klage, vil det da si at eierskapet til Leeds United overføres tilbake til administratorene - eller aldri går tilbake til Ken Bates - og at de står fritt til å selge til høystbydende.

tror ikke at dette kommer til å skje idag, men det kan skje etter noen runder i retten...

Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg

fmtj

http://www.yorkpress.co.uk/sport/yorksport/display.var.1525130.0.new_twist_for_leeds.php

Også i "The Press" gjentar Franks at de er klar til å dekke kortsiktige kostnader dersom Bates i et anfall av furting stopper pengeinnsprøytingen i klubben. Dette betyr antagelig at vi uansett er sikret drift vil jeg tro! Simon Franks har sagt dette til media nå og mener tydeligvis alvor.
Yeboahs vitne

4ever arcticwhite

quote:
Originally posted by h.b

Men uansett så tror jeg utfallet idag blir at Høyesterett finner de andre tilbudene til kreditorene mere penger til dem. Derfor så har ikke høyesterett noe annet valg enn å sende saken tilbake til KPMG og si det høyeste budet vinner.
Selvsagt kan da Bates finne på å legge ned hele klubben, men dette er bare tomme trusler. Han vil aldri sitte å se på at sine innvesteringer bli helt borte. Han tar nok da til takke med de pengene klubben går for.
Tipper at han får 10 mill for klubben og kjøperen av Leeds kommer til enighet med de andre kreditorene.Til og med Bates lar ikke 10 mill pund gå ned i dass

Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg

Kan ikke se at Bates bare kan "Legge ned klubben". Når han har sendt klubben til administrasjon, så har han samtidig sagt fra seg eierskapet. Det nye selskapet har en avtale om å kjøpe tilbake dersom kreditorene godtar det, og inntil videre skulle det nye selskapet stå for driften av klubben. Foreløpig eier ikke Bates (m/kumpaner) klubben så vidt jeg skjønner, og kan følgelig heller ikke legge den ned.

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

Dennis

Enig, 4ever!

Slik jeg også ser det, dersom det stemmer at KMPG har kontraktsfestet at de kan kjøpe tilbake klubben for £1 dersom ikke Bates' overtakelse går i orden. Dermed kan ikke Bates legge ned klubben, ettersom han faktisk ikke har noen klubb å legge ned. IRs klage ordnet det slik at han faktisk ikke er den egentlige eier av Leeds United pr i dag. Er det ikke slik at KMPG eier klubben?

- Dennis
Marching on together!

Ferre

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

POSITIVE UTFALL
* Om IR får gjennomslag for sin klage, vil det da si at eierskapet til Leeds United overføres tilbake til administratorene - eller aldri går tilbake til Ken Bates - og at de står fritt til å selge til høystbydende. Redbus, Morris, Revie + Makthoum(?) eller andre interesserte må da tilfredsstille IRs krav og overta resterende gjeld på £3-400.000? Vi blir kvitt Ken Bates og går ut av administrasjon. Klubben får opphevet sitt transferembargo og den positive innflytelsen det vil ha, gjør at vi får hentet spillere med gode navn på dette nivået. Leeds blir en slagkraftig klubb neste sesong.

Let's hope!

-WE'LL BE BACK-

GeirO

Jeg har oppfattet at Bates's trusler om å legge ned klubben hvis ikke han får eierskapet, dreier seg om enorme regninger (lik i lasten) han vil komme med etterpå til klubben. Men når jeg tenker bedre etter måtte jo han kommet med kravene innen fristen gikk ut. Han kan vel ikke komme etterpå, hvis ikke et av hans lyssky selskaper har en utrolig avtale med klubben som kan koste klubben dyrt. Mange teorier her....
MOT