Main Menu

Stafettquiz

Started by Sten, July 08, 2007, 16:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Jon R

Mike Whitlow kom fra en amatørklubb noen år tidligere. Er det han du vil frem til? [8)]

Jon R.
Jon R.

veteranen

quote:
Originally posted by h.b

La oss si at spilleren det er snakk om er defansiv og fortalte meg dette selv på turen til Østersund når Leeds hadde treningsleier der

Leeds var i Østersund sommeren 97. Kelly og Wetherall var de eneste defensive spillerne fra 91/92 sesongen som fremdeles var i klubben på den tiden. De fikk begge 1 kamp som innbytter i 91/92.

Wetherall studerte i sin ungdom kjemi ved universitetet i Sheffield. Kelly var 17 år da han kom til Leeds, så jeg kan vanskelig se for meg at han fikk tid til å skaffe seg en rørlegger-utdannelse.

Det er ikke Mark Beeney du tenker på da, Håkon? Han kom til Leeds våren 93, og debuterte i sesongens siste ligakamp borte mot Coventry...

h.b

Wetheral er korrekt ifølge ham selv. Han tok et såkalt hjemmestudie og fikk godkjenning av et rørleggerfirma. Altså utdannet rørlegger, men om dette hadde holdt til å få fast jobb som rørlegger er nok mere usikkert

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Jon R

Wetheral var da kjent som den i Leeds troppen som hadde akademisk utdannelse. [8)]

Jon R.
Jon R.

h.b

Vet det. Stusset også på dette i ettertid, men jeg vet ikke om man kan ta rørleggerutdannelse for hjemmebruk alene eller om dette kun er ment som en gimmickutdannelse på kveldstid fra hans side.
Uansett så var det det han sa til meg

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

veteranen

quote:
Originally posted by h.b

Vet det. Stusset også på dette i ettertid, men jeg vet ikke om man kan ta rørleggerutdannelse for hjemmebruk alene eller om dette kun er ment som en gimmickutdannelse på kveldstid fra hans side.
Uansett så var det det han sa til meg

[?]  [8)]

Jon R

Kanskje han laget himkok? Trenger vel både kjemikunnskaper og noen rør for å få det til? [:D]

Jon R.
Jon R.

Asbjørn

quote:
Originally posted by Jon R

Kanskje han laget himkok? Trenger vel både kjemikunnskaper og noen rør for å få det til? [:D]

Jon R.

Da jeg skulle hjelpe Håkon med et korrekt svar, kom jeg dessverre over denne på "leedsfans.org" [V]

quote:
Ste says: Sorry everyone - bad news - I was a massive Wetherall fan - even after he left but I recently spoke to him at Valley Parade and he laughed at Leeds' current plight - pathetic David! And i thanked him for the beating Scum memories - a sad day we think.

All my powers of expression and thoughts so sublime
Could never do you justice in reason or in rhyme

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

veteranen

quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:
Originally posted by Jon R

Jon R.

Da jeg skulle hjelpe Håkon med et korrekt svar, kom jeg dessverre over denne på "leedsfans.org" [V]

Og hva er så det korrekte svaret? [:)]

kjelvi

Jeg tar sjansen på å bryte gjennom.
Ser ikke for meg Wetherall som rørlegger....

Leeds-legende Trevor Cherry spilte 399 kamper og puttet 24 mål i sin tid på Elland Road (1972-82), samt 27 kamper for England.
Han kom i sin tid fra Huddersfield (188 kamper - 12 mål) - og avsluttet med knappe tre år i Bradford (92 kamper).

I fem år var han manager for hvilken klubb?

lojosang

quote:
Originally posted by kjelvi

Jeg tar sjansen på å bryte gjennom.
Ser ikke for meg Wetherall som rørlegger....

Kanksje h.b husker feil, og at han bare bøyde seg framover, og således et øyblikk bare kanaliserte visse rørleggertrekk? [:o)]

OK, for å ha et påskudd til å komme med den har jeg også delvis jukset (les googlet) at Cherry var sjæf i Bradford.

Og så drar jeg et spørsmål som selv de yngste blant oss burde kunne være med på:

Hvem scora Leeds' første League 1-mål gjennom tidene?

- Leif Olav
Foreningen mot signaturhets
- Leif Olav

lowfields

Matt Heath.
Hva het spissen som var på lån vinteren -92 og spilte 2 kamper?

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

kjelvi

enkelt.
selve storoksen - tony agana

kjelvi

en forsvarssliter la opp sommeren 1991 som Leeds-spiller. Kom til klubben i 1986.
var en viktig brikke i opprykkssesongen 1989-90 - og var en av Wilkos favorittspillere. Men store skadeproblemer ødela mye, selv om han fikk 146 kamper og ett mål for Leeds.
Hvem?

[LUSCOS hadde testimonail-lotteri for spilleren, hvor en av de gjeveste premiene var en Leeds-trøye signert av hele stallen. Henger på kontoret mitt!]

veteranen

Peter Haddock er svaret.

Hvilken engelskmann takket nei til managerjobben i Leeds, sommeren 78?

Trond A

Lawrie Mcmennemy?

Luscos medl. 338
Luscos medl. 338

veteranen

quote:
Originally posted by Trond A

Lawrie Mcmennemy?
Luscos medl. 338

Svaret er rett, Trond. [:)]

Trond A

Siden gullet er i ferd med å komme hem til Vestlandets hovedstad, velger jeg en Brann vri på spørsmålet. Hvilken tidligere Leeds trener var aktuell som hovedtrener i Brann?

Luscos medl. 338
Luscos medl. 338

Asbjørn

Det skulle tatt seg ut om Brann (eller Brannn) i disse tider ble ledet av Roy Aitken...

B.Dylan
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...and now for all the young ones too. [:)]

(for gamlisene husker ikke så kort tid tilbake [:)])

Hvem scoret det siste målet vårt i CCC for enn så lenge(siste ligamålet i fjor, mao.)?

B.Dylan
Tell me  Tell me

Dylan

Sheridan

Asbjørn

quote:
Originally posted by Sheridan

cresswell

Imponerende husk, Ole [:)]

Din tur...

B.Dylan
Tell me  Tell me

Dylan

Sheridan

quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:

cresswell

Imponerende husk, Ole [:)]

Din tur...

B.Dylan

Æ fuska [8)] Slo opp i bøkene [8)] Huff [V]

To år på rad nådde Leeds semifinalen av ligacupen. Hvilke? [:)]

Jon R

Dette må ha vært på andre halvdel av 70 tallet. Det ene året tapte vi stort sammenlagt for Nott F. Tipper 76-77 og 77-78.

Edit: Eller blander jeg med Fa cupen semi mot Man U nå? det var flere semifinaler på den tiden. [:0]

Jon R.
Jon R.

Jon R

Nå må du komme med fasiten snart Ole før jeg sprekker og løper inn i bøkene. Anyone? [}:)]

Jon R.
Jon R.

Knut-

Det var i 77-78 og 78-79.

Ikke så langt unna Jon R.

Medlem 191
medlem 191

Sheridan

Jepp [:)]

veteranen

quote:

To år på rad nådde Leeds semifinalen av ligacupen. Hvilke? [:)]

77/78: Leeds - Forest 1-3
     Forest - Leeds 4-2

78/79: Leeds - Southamton 2-2
     Southampton - Leeds 1-0

1-3 tapet mot Forest skjedde på min 18 års dag. Forferdelig nedtur! [B)]
Mot Southampton ledet vi 2-0 hjemme på Elland Road, men rotet bort ledelsen. [B)]
Terry Curran scoret det avgjørende målet i returkampen.

Knut-

Har ikke vært innom denne tråden før, men forstår jeg reglene rett så stiller jeg neste spørsmål.

I en cupturnering en sesong spilte Leeds 2 omkamper i tillegg til den ordinære kampen. En Leeds-spiller laget mål i alle 3 kampene. Hvem og når ?????

Kanskje det er flere enn det året jeg vet om, men det finner vi vel ut etter hvert.

Medlem 191
medlem 191

Jon R

quote:
Originally posted by tyfus

Har ikke vært innom denne tråden før, men forstår jeg reglene rett så stiller jeg neste spørsmål.

I en cupturnering en sesong spilte Leeds 2 omkamper i tillegg til den ordinære kampen. En Leeds-spiller laget mål i alle 3 kampene. Hvem og når ?????

Kanskje det er flere enn det året jeg vet om, men det finner vi vel ut etter hvert.

Medlem 191

Mot Arsenal i 82-83? Aiden Butterworh?

Jon R.
Jon R.