Main Menu

Stafettquiz

Started by Sten, July 08, 2007, 16:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

Quote from: Per Arne on February 01, 2009, 16:36:04
[Kanskje det er litt juks? Hvis man ikke har svaret i hodet, skal man kanskje la andre som vet det slippe til?

Hva synes dere?

Jeg syns litt begge deler. Av og til er spørsmålene fra oss 40+ litt for sære for den gemene hop... (så da måå jo stakkarene google...)  Men litt av vitsen blir jo borte da.

Så jeg liker at det innimellom kommer 'lette spr' - og unngår å svare på de.

Men det beste er jo en miks av lett & vanskelig da :)

Forresten så har jo uansett tråden litt 'undervisning' i seg, mange fine historier som kan poppe opp via spr.
Bare fint det :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kjelvi

Quote from: kjelvi on February 01, 2009, 16:27:04
Quote from: Per Arne on February 01, 2009, 16:23:28
Quote from: kjelvi on February 01, 2009, 16:14:39
Quote from: Per Arne on February 01, 2009, 16:10:09
Hyvinkaan Palloseura
googla eller bare rasende flink på finske lag i de lavere divisjoner?
Du Kjelvi, jeg er rasende flink på å lete i oppslagsverk...  ;D
det er da noe... ;D
kjør på!
Kanskje det er litt juks? Hvis man ikke har svaret i hodet, skal man kanskje la andre som vet det slippe til?
Hva synes dere?

ALT er lov!

kjelvi

Quote from: Per Arne on February 01, 2009, 16:33:11
Hvem var første Chairman i Leeds United?

J. Hilton Crowther

Ja, ja - har Googla
Visste at Huddersfield-formannen 'relanserte' Leeds Utd i 1919 etter at Leeds City ble oppløst.

http://en.wikipedia.org/wiki/Leeds_United_A.F.C._Personnel#Chairmen
http://en.wikipedia.org/wiki/Hilton_Crowther

Rudi G.

Quote from: Asbjørn on February 01, 2009, 16:41:22
[Kanskje det er litt juks? Hvis man ikke har svaret i hodet, skal man kanskje la andre som vet det slippe til?

Hva synes dere?

Jeg syns litt begge deler. Av og til er spørsmålene fra oss 40+ litt for sære for den gemene hop... (så da måå jo stakkarene google...)  Men litt av vitsen blir jo borte da.

Så jeg liker at det innimellom kommer 'lette spr' - og unngår å svare på de.

Men det beste er jo en miks av lett & vanskelig da :)

Forresten så har jo uansett tråden litt 'undervisning' i seg, mange fine historier som kan poppe opp via spr.
Bare fint det :)

Til dere som kaller dere 40+. Leeds historie fra la oss si før 1960. Er det bare noe dere er medfødt til å vite, eller har dere opp igjennom årenes løp tilegnet dere kunnskap ved lektyre og senere med internett. Jeg bare lurer så vi som er under 40 vet hva som er akseptabelt å bruke som hjelpemidler. :D

Per Arne

Quote from: kjelvi on February 01, 2009, 16:54:28
Quote from: Per Arne on February 01, 2009, 16:33:11
Hvem var første Chairman i Leeds United?

J. Hilton Crowther

Ja, ja - har Googla
Visste at Huddersfield-formannen 'relanserte' Leeds Utd i 1919 etter at Leeds City ble oppløst.

http://en.wikipedia.org/wiki/Leeds_United_A.F.C._Personnel#Chairmen
http://en.wikipedia.org/wiki/Hilton_Crowther

Flink gutt

;D

kjelvi

Bill Fothersby (1996-97), Peter Ridsdale (1997-03), Trevor Birch (2003-04), Gerald Krasner (2004-05) og Ken Bates (2005-->) er noen av våre siste styreledere/Chairmen i Leeds.

Alle disse har vært innblandet (før eller etter sin tid i Leeds) i en eller flere klubber.

Må ha minst tre av disse i forbindelse med minst en klubb??

Per Arne

Quote from: kjelvi on February 01, 2009, 17:20:07
Bill Fothersby (1996-97), Peter Ridsdale (1997-03), Trevor Birch (2003-04), Gerald Krasner (2004-05) og Ken Bates (2005-->) er noen av våre siste styreledere/Chairmen i Leeds.

Alle disse har vært innblandet (før eller etter sin tid i Leeds) i en eller flere klubber.

Her velger jeg å ta en "Asbjørn". Spm er så enkelt at jeg ikke gir svar på det. Særlig...

;D

kjelvi

Quote from: Rudi G. on February 01, 2009, 17:07:02
Quote from: Asbjørn on February 01, 2009, 16:41:22
Hva synes dere?
Jeg syns litt begge deler.
Til dere som kaller dere 40+. Leeds historie fra la oss si før 1960. Er det bare noe dere er medfødt til å vite, eller har dere opp igjennom årenes løp tilegnet dere kunnskap ved lektyre og senere med internett. Jeg bare lurer så vi som er under 40 vet hva som er akseptabelt å bruke som hjelpemidler. :D

ALT er lov.
Når det gjelder oss gamlingene, så er autisme et fellestrekk...

Rudi G.

Birch, Krasner og Bates har forbindelser igjennom Chelsea :D

kjelvi

Quote from: Rudi G. on February 01, 2009, 17:51:08

Nope. Ikke Krasner.

Understreker at de ulike navnene trenger ikke ha forbindelse gjennom en og samme klubb. Hver for seg har alle minst to klubber de har vært innom som CEO, styreformann eller annet.

Rudi G.

Quote from: kjelvi on February 01, 2009, 19:03:56

Nope. Ikke Krasner.

Understreker at de ulike navnene trenger ikke ha forbindelse gjennom en og samme klubb. Hver for seg har alle minst to klubber de har vært innom som CEO, styreformann eller annet.

Beklager. Missforstod spørsmålet. Birch og Bates Chelsea. Krasner Bournemouth. Ridsdale Cardiff.  :D

kjelvi

Quote from: Rudi G. on February 01, 2009, 19:43:01
Quote from: kjelvi on February 01, 2009, 19:03:56
Nope. Ikke Krasner.

Beklager. Missforstod spørsmålet. Birch og Bates Chelsea. Krasner Bournemouth. Ridsdale Cardiff.  :D

Fotherby = Harrogate
Ridsdale = Cardiff, Barnsley
Birch = Chelsea, Derby, Southampton, Everton
Bates = Chelsea, Oldham, Wigan
Krasner = B.mouth

Per Arne

Fy faen, jeg har leita for å finne forbindelser mellom disse. Misforsto spm fullstendig...

;D

kjelvi

Quote from: Per Arne on February 01, 2009, 20:32:53
Fy faen, jeg har leita for å finne forbindelser mellom disse. Misforsto spm fullstendig...

;D

Sorry gutter!
Knølete utformet som gir grunn til å misforstå.
PA; Jeg som trodde du bare tok en 'Asbjørn'!

Rudi - Next Question Please

kjelvi

forbindelser mellom disse.

En opplagt forbindelse er der jo; Money grabing bastards

Per Arne

Quote from: kjelvi on February 01, 2009, 20:42:23

;D

Sorry gutter!

Jeg bare jugde

;D

Rudi G.

Quote from: Per Arne on February 01, 2009, 20:56:44
Quote from: kjelvi on February 01, 2009, 20:42:23

;D

Sorry gutter!

Jeg bare jugde

;D

Hvilke fire tidligere Leeds spillere har mottatt FWA pris som årets spiller mens de spilte for Leeds U. ;D

veteranen

Quote from: Rudi G. on February 02, 2009, 12:04:22

Hvilke fire tidligere Leeds spillere har mottatt FWA pris som årets spiller mens de spilte for Leeds U. ;D

Tre kortvokste skotter (65, 70 og 91) - og en engelsk sjiraff (67)!  ;)

kjelvi

Quote from: veteranen on February 02, 2009, 12:23:59
Quote from: Rudi G. on February 02, 2009, 12:04:22

Tre kortvokste skotter (65, 70 og 91) - og en engelsk sjiraff (67)!  ;)

I Rudi's fravær - right on!
Next please, Mr. Senior Leeds Supporter!

veteranen

(Collins (65), Charlton (67), Bremner (70) og Strachan (91) var altså svaret på Rudis spørsmål.)

Neste spørsmål: NRK begynte å sende tippekamper fra England høsten 69. Hvem scoret det første Leeds-målet i tippekamp-sammenheng? Fortell gjerne også hvem som var motstander, og hva som ble resultatet i denne "historiske" kampen.

Rudi G.

21.03.1970 Wolves-Leeds 1-2 Jones, Clarke ;D

Rudi G.

Hva var spesielt med banen i den første tippekampen som ble vist på NRK i 69? :D

Per Arne

Spesielt og spesielt, fru Blom. Vel hadde det snødd endel, så banen var jo hvit, men det var kanskje ikke dette du var ute etter?

Rudi G.

Joda, Per Arne. Det var faktisk det jeg var ute etter ;D så du får bare stille neste spørsmål ;D

veteranen

Quote from: Rudi G. on February 02, 2009, 18:19:10

Her er det meste riktig, bortsett fra det som var hovedspørsmålet (Hvem scoret det første Leeds-målet i tippekamp-sammenheng?).

Rett svar er Allan Clarke. Mick Jones gjorde deretter 2-0 før pause. Wolves reduserte til 1-2 i andre omgang, som også ble sluttresultatet.

Så Rudi svarte ikke helt rett. Men jeg må allikevel si at jeg er litt imponert over at han husker dette, særlig med tanke på at han knapt nok var født da det skjedde!  ;D

Rudi G.

Quote from: veteranen on February 02, 2009, 20:02:03
Quote from: Rudi G. on February 02, 2009, 18:19:10

Her er det meste riktig, bortsett fra det som var hovedspørsmålet (Hvem scoret det første Leeds-målet i tippekamp-sammenheng?).

Rett svar er Allan Clarke. Mick Jones gjorde deretter 2-0 før pause. Wolves reduserte til 1-2 i andre omgang, som også ble sluttresultatet.

Så Rudi svarte ikke helt rett. Men jeg må allikevel si at jeg er litt imponert over at han husker dette, særlig med tanke på at han knapt nok var født da det skjedde!  ;D

Riktig det. Jeg var ganske ung da kampen ble spilt, knappe 2 mnd men god fotball lektyre er greit å ha for oss ungfoler. Vil ellers legge til at det var Curran som reduserte for Ulvene ;D Venter spent på neste spørsmål ;D

Per Arne

Neste spørsmål:

Navngi minst 4 personer du kan finne bak kranene på Commercial.

Fornavn holder.

;)

Asbjørn

Quote from: Per Arne on February 02, 2009, 21:14:18
Neste spørsmål:

Fornavn holder.

;)

Jeg kan bare bidra med mine to venner, en skotte ved navn Peter & en hissig austalier, Kelly :)

Du, Per Arne, rakk vel å bli kjent med flere :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

Quote from: Asbjørn on February 02, 2009, 21:20:24
Neste spørsmål:

Fornavn holder.

;)

Jeg kan bare bidra med mine to venner, en skotte ved navn Peter & en hissig austalier, Kelly :)

Pass :)

Per Arne

Quote from: Asbjørn on February 02, 2009, 21:20:24
Neste spørsmål:

Fornavn holder.

;)

Har tilbrakt noen kvelder (og enkelte formiddager + ettermiddager  ;D), og har lært et par av dem overflatisk å kjenne...

:)