Main Menu

Stafettquiz

Started by Sten, July 08, 2007, 16:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Hallgeir *

I denne dø-tiden som landslagspausen utgjør, prøver jeg å blåse liv i denne tråden igjen. Håper den kan engasjere mer enn det å diskutere hvorfor enkelte "forumister" melder seg ut av det gode selskap....

Altså...mitt spørsmål:

Kun to Leeds-spillere har scoret fire mål i en og samme Europacup-kamp (i hver sin kamp selvfølgelig). Hvem er disse to? Dersom du vet navnet på lagene vi møtte i disse to kampene, blir jeg imponert. Da kan du din Leeds-historie (eller du har et godt oppslagsverk til disposisjon).
Super Leeds since 1968

Tom S

Den eine må vere Smithy mot Hapoel Tel Aviv i 2002.
Den andre må "googles" ;) Sannsynlegvis tilbake på 70-tallet?
COME ON LEEDS !!

HåvardK

Tom kom meg i forkjøpet på den første; men jeg fant etter hvert ut at en herre ved navn Peter Lorimer scoret fire mål mot Spora Luxemburg i Fairs Cup i 1967. Kampen endte 0-9.

lojosang

Putta Bremner fire mot Godset? Eller Sniffer?
Ã...ja. Der var Håvard frampå med rett svar. Da benytter jeg sjansen til å si

Garn ta deg autokorrekt. Igjen Putta. Ikke purgatoriet. Timållsseier skal ikke forbindes med noen skjærsild på min vakt.
- Leif Olav

Hallgeir *

Tom S hadde rett når det gjaldt Alan Smith i bortekampen mot israelerne. Kampen gikk forøvrig i Italia på Fiorentinas hjemmebane.

Peter Lorimer var den første som gjorde fire mål. Korrekt som du skriver, HåvardK.

Vi er igang med quizen igjen, og jeg foreslår at en av dere tar neste etappe.  :)
Super Leeds since 1968

asLeeds

Hvilke lag har vi møt flest ganger i liga kamper?

Litt seint ute med fasit... ;D

Riktigt svar er Leicester city
DALHEIM WHITES

Tom S

Quote from: asLeeds on November 12, 2011, 13:00:33
Hvilke lag har vi møt flest ganger i liga kamper?

Det kan ikkje vere nokon av dei "store" då dei knapt har vert utanfor div.1. Det må vere eit lag som har vert litt opp og ned.

Tipper Newcastle?
COME ON LEEDS !!

Imsdal

Newcastle har vel strengt tatt ikke vært sååå mye opp og ned i divisjonene, men jeg personlig har ingen peiling, så da får vi satse på at Tom S har rett. :)

RoarG

Tipper på Arsenal.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Puster nok en gang liv i Stafettquiz-tråden. Jeg har endelig noen fridager i sikte, og med det anledning til å spekulere i mer eller mindre intrikate spørsmål..

Kjøpt fra Blackburn for £357000, rekord for en back på det tidspunktet. Han spilte 200 kamper og scoret 21 mål for Leeds. Spilte også for Burnley. Hvem er han?
Super Leeds since 1968

Ihag

Kevin Hird. Denne klarte jeg uten hjelpemidler

Hallgeir *

Quote from: Ihag on December 28, 2011, 20:29:02
Kevin Hird. Denne klarte jeg uten hjelpemidler

Selvfølgelig korrekt! Da tar du neste spørsmål.
Super Leeds since 1968

Ihag

En tidligere spiller spilte kun 2 kamper i sin Leeds karriere. Begge kamper var i europacuper og i begge kamper ble kan byttet ut. Hvem ?

Masinga

Må innrømme at dette er et spørsmål jeg ikke kan!

Etter litt leting foreslår jeg:

John Faulkner i 1969/70. Midtstopper.
Masinga, medl.nr. 1250

Ihag

Bra Masinga, men svaret er feil. JF spilte også to ligakamper i tillegg. Men fornavnet er riktig og
tidsangivelsen din er også rimelig close.

Masinga

OK. Prøver igjen!

John Shaw, 1971 - 74. Keeper.
Masinga, medl.nr. 1250

Ihag

Masinga

Denne bør mange kunne uten å google. Jeg skal frem til en tidligere manager i Leeds United. Vedkommende ble tilbudt jobben som landslagstrener for England, men takket høflig nei. I stedet ble det Alf Ramsey... Hvem?
Masinga, medl.nr. 1250

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Trond A

Luscos medl. 338

Masinga

Korrekt svar er Jimmy Adamson. Gratulerer, Trond A! Din tur til å lage spørsmål.
Masinga, medl.nr. 1250

Trond A

Hvem er de tre siste Leedsspillere det er arrangert testimonials for på Elland Road?
Luscos medl. 338

Hallgeir *

Gary Kelly og Lucas Radebe er i alle fall to av tre.
Super Leeds since 1968

Trond A

Quote from: hallghel on December 30, 2011, 18:50:49

Det stemmer.
Luscos medl. 338

fmtj

Quote from: Trond A on December 30, 2011, 19:20:10
Quote from: hallghel on December 30, 2011, 18:50:49

Det stemmer.

Siden ikke det kommer flere forslag her kan du vel røpe det da?? Forøvrig må jeg si at dere har en fantastisk kunnskap folkens. Gøy å følge denne tråden selv om jeg ikke har kunnskapen/hukommelsen som dere skilter med...!!
Yeboahs vitne

Masinga

Må vi tilbake til 90-tallet?
Masinga, medl.nr. 1250

Trond A

Luscos medl. 338

Masinga

Masinga, medl.nr. 1250

Trond A

Quote from: Masinga on January 03, 2012, 14:15:30
Peter Haddock?

Haddock hadde sin testimonial på Elland Road, men dette er ikke den tredje siste.

Ã...rstall for testimonial en skal frem til er 1996.
Luscos medl. 338

Glenn K