Main Menu

Stafettquiz

Started by Sten, July 08, 2007, 16:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

lowfields

Husker jeg ikke feil var det 31 og han ble dermed ligaens toppscorer(totalt) den sesongen.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Robert H.

1990/1991 var en herlig sesong. Mener å huske han hadde ca 30 mål totalt i alle konkurranser. Tipper han hadde ca 20 ligamål da...

Sheridan

Quote from: lowfields on October 19, 2007, 17:11:17
Husker jeg ikke feil var det 31 og han ble dermed ligaens toppscorer(totalt) den sesongen.

Helt riktig, Lowfields.

21 Ligamål.

Jah, det var en herlig sesong, Robert!  :)

lowfields

I hvilken lamp debuterte Eric Cantona?
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Jon R

Mot Oldham. Tap 2-0
Jon R.

Lids

Hvor drar Lids på ferie i morgen, og hvor mange liter San Miguel skal han drikke?
Thomas

Robert H.

1. Gran Canaria
2. Slutt og skryt din heldiggris  ;)

Quote from: Lids on October 19, 2007, 19:03:53
Hvor drar Lids på ferie i morgen, og hvor mange liter San Miguel skal han drikke?

Lids

Robert, har du googla nå?  ;D
Thomas

kjelvi

Nytt spørsmål:

Toppscorer i ligaen 2006-07? En spiller!
Toppscorer i ligaen 2005-06? To spillere

Navn, klubb de kom fra og hvor er de nå?

flynn

2005-06:
Healy og Hulse endte vel likt, med Blake hakk i hæl? Tror de scorte over 10, men mindre enn 15. La oss si 12

2006-07:
Healy da også vel, 11 mål?

Healy kom fra Preston, nå i Fulham
Hulse fra WBA, nå i Sheff.Utd

flynn, endelig et spørsmål jeg tror jeg klarte  ???

kjelvi

Flynn

Ikke gærnt!

05-06: Huls og Healy med 12 (Blake jaget bak med 11!)
06-07: Healy med 10.

flynn

Mulig varianter av dette spørsmålet har vært oppe tidligere, men...

I sesongen 79-80 hadde vi nesten et helt lag av spillere hvis etternavn startet på H.
Navngi dem i en 4-4-2 formasjon, og finn spillere fra andre tidsepoker som også starter på H for å fylle inn de ledige posisjonene!

flynn

Jon R

Kom på disse i farten. Som noen kanskje vil oppdage, slet jeg litt med venstre backen  ::):

Harvey - Hampton, Hart, Haddock, Hdorigo   - Harle, Hamson, Hird, Harris-  Hankin, Hawley

Uthevet de jeg mener var i stallen den sesongen

Jon R.

flynn

Quote from: Jon R on October 25, 2007, 13:37:21
Kom på disse i farten. Som noen kanskje vil oppdage, slet jeg litt med venstre backen  ::):

Harvey - Hampton, Hart, Haddock, Hdorigo   - Harle, Hamson, Hird, Harris-  Hankin, Hawley

Du har navngitt alle, men "glemte" at Peter Hampton også var i klubben. Altså var det totalt 8 spillere med etternavn på H. Av andre du kunne nevnt, f.eks på venstreback tenkte jeg først og fremst på en kar ved navn Ian Harte. Ellers hade jeg jo trodd at du tok med Howson på midten, men David Harle hadde jo en imponerende karriere på hele 3 kamper for Leeds så den er grei.
Av alternative midtstoppere ville jeg foretrukket Hunter framfor Haddock, men den er jo også grei!

godt gjort Jon!

flynn

Jon R

Quote from: flynn on October 25, 2007, 15:49:19
Quote from: Jon R on October 25, 2007, 13:37:21

Du har navngitt alle, men "glemte" at Peter Hampton også var i klubben. Altså var det totalt 8 spillere med etternavn på H. Av andre du kunne nevnt, f.eks på venstreback tenkte jeg først og fremst på en kar ved navn Ian Harte. Ellers hade jeg jo trodd at du tok med Howson på midten, men David Harle hadde jo en imponerende karriere på hele 3 kamper for Leeds så den er grei.
Av alternative midtstoppere ville jeg foretrukket Hunter framfor Haddock, men den er jo også grei!

godt gjort Jon!

flynn

WOW! Denne gangen ble jeg faktisk veldig overrasket over at jeg klarte alle fra 79-80. Navnene bare rant ut av hjernen liksom.  :o

Hvordan kunne jeg glemme Ian Harte!  :-[

Faktisk hadde jeg Hampton med før "edit", men så  begynte jeg å tenke at han ble solgt sommeren 78 eller 79.  ::)
Jon R.

veteranen

Siden Jon lider av en sterkt utviklet vegring mot å stille spørsmål, tar jeg "ansvar" i denne tråden.  :)

Etter åtte lange år i andre divisjon, vant i omsider opprykk i mai 1990.

Hvem scoret vårt første mål i ligaåpningen i toppdivisjonen, august 1990?
Hvem var motstander, og hva ble resultatet?

Lids

Vi banka Everton borte, 3-1, tror jeg. Husker ikke hvem som putta målene, men tipper på Chapmann, Speed og Strachan .
Thomas

veteranen

Quote from: Lids on November 01, 2007, 23:00:10
Vi banka Everton borte, 3-1, tror jeg. Husker ikke hvem som putta målene, men tipper på Chapmann, Speed og Strachan .

Oppsumering av dine svar:

Du hadde riktig motstander, men feil resultat.
Du hadde èn riktig målscorer, men han scoret ikke det første målet.

Ikke gi deg, Thomas!  :)

Jon R

Quote from: veteranen on November 01, 2007, 22:47:59
Siden Jon lider av en sterkt utviklet vegring mot å stille spørsmål, tar jeg "ansvar" i denne tråden.  :)

Etter åtte lange år i andre divisjon, vant i omsider opprykk i mai 1990.

Hvem scoret vårt første mål i ligaåpningen i toppdivisjonen, august 1990?
Hvem var motstander, og hva ble resultatet?

Dette spørsmålet tror jeg vi har hatt tidligere i denne tråden?

Resultatet ble 3-2 til Leeds og målscorere var Speed, Fairclough og Varadi ( eller var det selvmål?)
Jon R.

veteranen

Quote from: Jon R on November 01, 2007, 23:22:17

Dette spørsmålet tror jeg vi har hatt tidligere i denne tråden?

Resultatet ble 3-2 til Leeds og målscorere var Speed, Fairclough og Varadi ( eller var det selvmål?)

Det er mulig spørsmålet er blitt stilt før, jeg husker ikke.
Resultat og målscorere er riktig, men hvem scoret det første målet?

Lids

Thomas

veteranen

Det var Fairclough som scoret det første målet. Han "headet" ballen over linja, ved hjelp av skuldra!  :)

Speed gjorde 2-0. Denne scoringen komm etter en løpeduell mellom ham og Neville Southall. Speed løp mot mål, mens Southall løp ut fra mål. Speed fikk en tå på ballen, som deretter trillet i mål, før han braste inn i en utrusende Everton-keeper.

Varadi økte til 3-0, i andre omgang, da han dundret ballen i mål, fra hele 30 centimeter!  :)

Ellers husker jeg godt at BBC`s reporter skremte livet av meg under den kampen. På stillingen 1-0, ble det satt over til Goodison, der reporteren kunne fortelle at stillingen nå var 1-1, etter at Everton hadde utlignet på straffe. Så gikk det et par minutter før programlederen fortalte at reporteren på Goodison hadde noe å meddele oss. En tydelig stresset og pinlig berørt reporter dukket så opp i eteren og fortalte at den Everton-straffen som han trodde gikk i mål, i realiteten gikk utenfor - og dessuten har Speed nettopp gjort 2-0 for Leeds!  ;D

veteranen

Da tar vi et nytt spørsmål fra samme sesong, altså 90/91.

Høsten 1990 kunne vi for første gang siden januar 1982 se Leeds-kamp på Norsk tv.
Hvem møtte vi denne TV3-sendte kampen?
Hva ble resultatet? Og hvem scoret?

Kan også legge til at jeg gledet meg så voldsomt til denne kampen at jeg hadde problemer med å få sove natta før! Og da var jeg altså 30 år...  :-[

Skal vi heretter gjøre det sånn at hvis den som svarer rett ikke stiller et nytt spørsmål innen en time, så er det fritt frem for andre å klinke til med spørsmål? Tror det blir mer "flyt" i tråden, hvis vi gjør det på den måten... Og vi har jo veldig mye å ta av...  :)

Lids

Siden du gledet deg så sinnsykt, så må det ha vært mot et av de mer "kjente" lagene. Skal vi tippe på hjemmekampen mot Arsenal, som endte 2-2?
Thomas

veteranen

Quote from: Lids on November 02, 2007, 14:54:10
Siden du gledet deg så sinnsykt, så må det ha vært mot et av de mer "kjente" lagene. Skal vi tippe på hjemmekampen mot Arsenal, som endte 2-2?
Siden det var nesten 9 år (!) siden sist vi kunne se Leeds-kamp på norske tv-skjermer, ville jeg antagelig gledet meg "sinnsykt" om det så skulle dreie seg om en treningskamp mot Rochdale!!!  ;D

Det var ikke kampen mot Arsenal...

flynn

Ligacupkamp mot Leicester City? Returoppgjør etter 0-1 tap borte, Leeds vant 3-0 etter ett selvmål, og scoringer av Speed og Strachan. OK, innrømmer å ha slått opp dataene, men aner ikke om det er rikig kamp?

flynn

veteranen

Quote from: flynn on November 02, 2007, 15:19:50
Ligacupkamp mot Leicester City? Returoppgjør etter 0-1 tap borte, Leeds vant 3-0 etter ett selvmål, og scoringer av Speed og Strachan. OK, innrømmer å ha slått opp dataene, men aner ikke om det er rikig kamp?

Feil svar, Flynn. Det var en ligakamp.

Jeg har tro på at Jon, eller Ole (Sheridan), tar denne, når de omsider kommer seg på nett...  :)
Og hva med Kjelvi, er han kun god på spørsmål om åttitallet..?  :)

Masinga

Mot Mænju i slutten av august?
Masinga, medl.nr. 1250

Tom S

Seier 3-0 mot Mancity?

Søndagskamp trur eg???

COME ON LEEDS !!

Tom S

Husker ikkje målgjørere, men tipper på Chappy, Sterland og Strach.
(vart usikker, men leda vi 3-0 og manc reduserte til 3-1???)

Quote from: Tom S on November 02, 2007, 17:36:48
Seier 3-0 mot Mancity?

Søndagskamp trur eg???

COME ON LEEDS !!