Main Menu

Stafettquiz

Started by Sten, July 08, 2007, 16:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Sheridan

En litt i samme gate...

Sommeren da Leeds United kjøpte George McCluskey, gikk der også sterke rykter om at Eddie Gray var ute etter en annen kraftspiss. Hvilken spiller tenker jeg på? Det endte med at han ble solgt den sommeren, men altså ikke til Elland Road (dessverre) - og hvilke 2 klubber var involvert i den overgangen?  :)

flynn

Andy Gray, som endte opp med å gå fra Wolves til Everton tenker jeg...

flynn

veteranen

Godt mulig at Eddie ønsket seg Andy Gray til Leeds, men det var vel neppe et særlig realistisk ønske på den tiden...  :-\

Jeg husker imdlertid at Gray hadde et ønske om å hente Joe Jordan tilbake til Leeds. Men det var vel i 84, da Jordan gikk til Southampton fra Verona. Jordan kom til Verona fra AC Milan i 83.

Vi får vente og se hvem Olemann egentlig tenkte på.  :)

Jon R

Quote from: Sheridan on November 16, 2007, 15:11:52
En litt i samme gate...

Sommeren da Leeds United kjøpte George McCluskey, gikk der også sterke rykter om at Eddie Gray var ute etter en annen kraftspiss. Hvilken spiller tenker jeg på? Det endte med at han ble solgt den sommeren, men altså ikke til Elland Road (dessverre) - og hvilke 2 klubber var involvert i den overgangen?  :)

Nok en nøtt.  ::)

Det er alltid mange rykter en klubb som Leeds United, men jeg husker at Kerry Dixon var linket til oss i sin tid. Jeg tipper på Kerry Dixon fra Reading til Chelsea?  ???
Jon R.

veteranen

Quote from: Jon R on November 16, 2007, 20:45:10
Quote from: Sheridan on November 16, 2007, 15:11:52
En litt i samme gate...

Nok en nøtt.  ::)

Det er alltid mange rykter en klubb som Leeds United, men jeg husker at Kerry Dixon var linket til oss i sin tid. Jeg tipper på Kerry Dixon fra Reading til Chelsea?  ???

Tror faktisk det er du som får rett på denne, Jon!  :)

Men hadde vi bud inne på Dixon? For hvis vi skal ta utgangspunkt i alle spillere som har vært linket til klubben, så kan vi holde denne tråden kontinuerlig gående i de neste femti år - minst!  :)

Jon R

Tenkte du egentlig på en annen spiller, veteranen? Jeg vet faktisk ikke om vi hadde noe bud inne på Dixon. Jeg husker bare at vi var linket på den tiden. Dessuten jukset jeg litt på denne. "For sikkerhets skyld" googlet jeg litt for å finne om tidspunktet matchet med Parlane og det gjorde det. At Reading va klubben han ble solgt fra, husket jeg da slett ikke.  ;)
Jon R.

veteranen

Nei, i denne sammenheng tenkte jeg vel egentlig ikke på noen, når sant skal sies. :D  Men jeg husket ryktene om Dixon, da du nevnte det.

Men Leeds hadde jo veldig lite penger på den tiden. McCluskeys overgangsum ble jo fastsatt av et tribunal. Hadde Leeds i utgangspunktet visst hvor mye de måtte betale for ham, så ville de antagelig aldri kjøpt fyren. Og det viste jo seg også å være nokså bortkastede penger...

Jon R

Ekstra ille å tenke på Chelsea ( som også spilte i div 2 på den tiden) kun betalte 150 000 £ for Dixon, altså litt mindre enn hva vi betalte for floppen George Mc Cluskey den sommeren. Dixon ble senere  Chelseas (en av/den?) mestscorende spillere gjennom tidene.   ::)

Mens vi vente på fasiten fra Ole, stemmer vi opp en sang. Den der MOT er jo fin.
...tre-firr...   :)
Jon R.

Asbjørn

Quote from: Jon R on November 16, 2007, 23:43:20

Mens vi vente på fasiten fra Ole, stemmer vi opp en sang. Den der MOT er jo fin:)
MOT i brøstet-sangen???  ???

Jaaa, her er'e mot i brøstet, mot i brøstet
Mooot i brøstet, alle mann
Ja, her er'e mot i brøstet
Vi puster inn alle mann

Fin den  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kjelvi

Quote from: Jon R on November 16, 2007, 23:43:20
Dixon ble senere  Chelseas (en av/den?) mestscorende spillere gjennom tidene.   ::)

http://en.wikipedia.org/wiki/Kerry_Dixon

Most goals in total aggregate â€" 202, Bobby Tambling (1959-70)
http://en.wikipedia.org/wiki/Chelsea_F.C._statistics#Goalscorers

Sheridan

Dixon er svaret.
Bra Jon R!  :)

Jon R

Alltid morsomt med spørsmål der man ikke kan google seg enkelt til svaret.  ;D

Her kommer en enkel en: Hva var gjennomsnittsalderen på de 6 siste spillerne Kevin Blackwell brakte til Leeds på permanent basis.  ;D
Jon R.

Lids

Quote from: Jon R on November 17, 2007, 14:35:43
Alltid morsomt med spørsmål der man ikke kan google seg enkelt til svaret.  ;D

Her kommer en enkel en: Hva var gjennomsnittsalderen på de 6 siste spillerne Kevin Blackwell brakte til Leeds på permanent basis.  ;D

Man har da annet å finne på en lørdag ettermiddag.  :)
Thomas

kjelvi

Quote from: Jon R on November 17, 2007, 14:35:43

Har selvsagt slått opp. Leedsfans.org.uk har svaret på alt.

Blackwell fikk fyken 20/9 2006.

De seks siste var:
Seb Carole 5/6 - født 09-82
David Livermore 21/6 - født 05-80
Kevin Nichols 26/6 - født 06-79
Ian Westlake 4/8 - født 08-83
Hayden Fox 11/8 - født 11-83
Jon Douglas 31/8 - født 11-81

Snittalder ("i dag"-verdier): 26,66
Snitt (pr. 31/8/06) = 25,5

Jon R

Listen din er faktisk korrekt, til tross for fasiten jeg fant et annet sted er annerledes. Der var ikke Livermore og Foxe med, trolig fordi Livermore forsvant etter noen dager og Foxe var på en type "prøvekontrakt" av noen måneders varighet. Derimot var Beckford og Griffiths med.  :)
Jon R.

kjelvi

Denne burde de fleste klare:

En periode - for ikke så mange år siden - hadde vi fem australiere i stallen.
Navn - og bonuspoeng til de som kan si hvor disse er i dag!

Robert H.

Kewell (Liverpool), Viduka (Newcastle), Milosevic (vet ikke), Hay (vet ikke) og Burns (en eller annen nederlandsk klubb?)

veteranen

Quote from: Robert H. on November 17, 2007, 22:20:13
Kewell (Liverpool), Viduka (Newcastle), Milosevic (vet ikke), Hay (vet ikke) og Burns (en eller annen nederlandsk klubb?)

Hay var vel fra New Zealand... Men vi hadde jo denne unge sheriffen... Shane Cansdell Sheriff, eller noe sånt..! Er ikke han i Tranmere nå..?

kjelvi

Riktig er ikke 5, men 6!

Harry Kewell (Liverpool), Mark Viduka (Newcastle), Jacob Burns (Wisla Krakow, Polen), Shane Sheriff (Tranmere) og Danny Milosevic (klubbløs, spilte sist i Perth-klubben Inglewood United).

Danny Hay er Kiwi (m.a.o. fra New Zealand) - er spillende trener i New Zealand Knights.

I tillegg Jamie McMaster, som nå er klubbløs (spilte sist i Central Coast Mariners).

Robert var nær. Tar du neste!?

Robert H.

Der var du snill, Kjell Bjørn!

Tilbake til min favorittspiller: Når og mot hvem fikk David Batty sin landslagsdebut?

Lids

Debuterte vel for A-laget i 1991, mot Russland (eller hva de nå het dengang).
Thomas

Robert H.

Korrekt!

Quote from: Lids on November 18, 2007, 17:02:00
Debuterte vel for A-laget i 1991, mot Russland (eller hva de nå het dengang).

veteranen

Quote from: kjelvi on November 17, 2007, 22:53:03
Riktig er ikke 5, men 6!

Harry Kewell (Liverpool), Mark Viduka (Newcastle), Jacob Burns (Wisla Krakow, Polen), Shane Sheriff (Tranmere) og Danny Milosevic (klubbløs, spilte sist i Perth-klubben Inglewood United).

Danny Hay er Kiwi (m.a.o. fra New Zealand) - er spillende trener i New Zealand Knights.

I tillegg Jamie McMaster, som nå er klubbløs (spilte sist i Central Coast Mariners).

Her glemte du vel den "legendariske" playmakeren Paul Okon, Kjelvi..?  :)

Neste spørsmål er tilegnet Asbjørn, Jon, Kjelvi og andre som ble Leeds-supportere i forbindelse med den beryktede E-cup finalen mot Bayern Munchen i 75. Hva var den første TV-sendte kampen disse tre kunne se frem til som Leeds-supportere?  Her tenker jeg altså på den første Tv-sendte kampen etter denne E-cup finalen!

Jeg vil ha motstanderlag, resultat og målscorere. Og hvis noen av dere kan gi meg navnet på mannen som kommenterte kampen, så får dere en ekstra stjerne i margen!  :)

kjelvi

Quote from: veteranen on November 19, 2007, 15:36:35
Riktig er ikke 5, men 6!

Men når Paul var der hadde de andre reist....
De andre var der samtidig - det var poenget!
Nok en 'genial' Venables-signing!

Paul har heldigvis lagt opp - i juni i år.
Var innom Vicenza (ITA), Oostende (BEL), APOEL (GRE) og Newcastle Jets (AUS) etter Leeds-oppholdet (21 kamper i 2003).

http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Okon

Jon R

Riktig er ikke 5, men 6!

Neste spørsmål er tilegnet Asbjørn, Jon, Kjelvi og andre som ble Leeds-supportere i forbindelse med den beryktede E-cup finalen mot Bayern Munchen i 75. Hva var den første TV-sendte kampen disse tre kunne se frem til som Leeds-supportere?  Her tenker jeg altså på den første Tv-sendte kampen etter denne E-cup finalen!

Jeg vil ha motstanderlag, resultat og målscorere. Og hvis noen av dere kan gi meg navnet på mannen som kommenterte kampen, så får dere en ekstra stjerne i margen!  :)

Nok en nøtt, der Google neppe er til hjelp!  ::)

Jeg vil ta en råtipp på at 3-0 over Arsenal høsten 76 var en av de første. Arne Scheie kommenterte. Clacke, Bremner, Lorimer?   :o

Viste de 2-3 tapet borte mot Stoke den høsten også? Øivind Johnsen?  Lorimer og Bremner ???
Jon R.

veteranen

Quote from: kjelvi on November 19, 2007, 16:43:20

Okon ble hentet ved sesongstart 2002. Og da var jo både Viduka, Kewell og resten av det australske kostebinderiet fremdeles i klubben.  ;)

kjelvi

Quote from: veteranen on November 19, 2007, 18:05:01
Quote from: kjelvi on November 19, 2007, 16:43:20

Okon ble hentet ved sesongstart 2002. Og da var jo både Viduka, Kewell og resten av det australske kostebinderiet fremdeles i klubben.  ;)
Faaan. Liker ikke å bli tatt med 'buksa nede'.
Veteranen har helt rett!
Trodde det var sesongstart 2003 han kom slentrende sånn passe utrent fra Middlesbrough - burde ha sjekka.

Asbjørn

Quote from: kjelvi on November 19, 2007, 18:15:31
Faaan. Liker ikke å bli tatt med 'buksa nede'.
Veteranen har helt rett!
Trodde det var sesongstart 2003 han kom slentrende sånn passe utrent fra Middlesbrough - burde ha sjekka.
...hmmm. Syntes det luktet dritt ja...

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Jon R on November 19, 2007, 17:55:51

Viste de 2-3 tapet borte mot Stoke den høsten også? Øivind Johnsen?  Lorimer og Bremner ???
EGENTLIG husker jeg ikke, men siden Jon'ern er inne på det så kan det godt være denne. Jeg mesket meg opp på forhånd (bl.a. overfor nabogutta) om "storlaget Leeds" osv...

Og så ble det tap  :( :( >:( :-\

Tell me  Tell me

Dylan

veteranen

Quote from: Jon R on November 19, 2007, 17:55:51

Nok en nøtt, der Google neppe er til hjelp!  ::)

Jeg vil ta en råtipp på at 3-0 over Arsenal høsten 76 var en av de første. Arne Scheie kommenterte. Clacke, Bremner, Lorimer?   :o

Friske skudd i natten dette, Jon! Dessverre var du ikke i nærheten av verken blink eller skive!  :D

Hmm.. hvordan kan jeg gi et hjelpende hint..? I løpet av syttitallet fikk vi kun se to kamper fra Elland Road. Den første var en fantastisk forestilling mot Arsenal (3-0), våren 72, mens den andre var denne kampen, som gikk i løpet av 75/76 sesongen. Motstanderlaget hadde mange tilhengere i Norge på den tiden. Og noen timer før avspark sto 10 år gamle Asbjørn Sve bøyd ut av vinduet og ropte til nabogutten: "I dag e de Leeds mot ***** på tippekampen!"  . Her må jeg legge til følgende: Asbjørn husker hendelsen og motstanderlaget, men han bommer med tidspunktet og resultatet.  :)