Main Menu

FM08?

Started by Sander, July 14, 2007, 17:11:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lars E

Virker bra.. Når spillet kommer skal jeg føre Leeds opp og hente alle Arsenals young guns. Tenk å se Fabregas i Leedsdrakt....

Forever Leeds

Forever Leeds

Dennis

Spillet virker veldig bra, men liker ikke helt at den taktiske biten man kunne gjøre midt i kampene er litt omgjort. Full av bugs er jo demoen også, men det er jo ikke annet enn å forvente frem til patchen til spillet kommer.

Uansett virker det svært bra og bildene på spillerne er veldig pent laget.

- Dennis

Hva er poenget med kort corner? [}:)]
Marching on together!

Sonny

19 oktober kommer spillet i salg. Noen som har testet demoen??

Dennis

Demoen tyder på at spellet blir svært bra, Sonny! FaceGen'en, som jeg var så skeptisk til, virker veldig bra! Om du har spilt Elder Scrolls IV: Oblivion, så ligner ansiktene litt på folk fra det spillet. Dette gjelder kun for noen unggutter i spillet.

Ellers er det jo selvsagt noen feil her og der, men slikt vil patchen luke ut. noe er vel også ordnet opp i til spillet.

- Dennis
Marching on together!

Sonny

Godt å høre Mr Kaizer!

Her er første anmeldelsen, lover bra  ;D http://gamer.no/omtale/pc/football_manager_2008/44181

Sonny

Da var FM 2008 i hus ;D. Nå er det tid for å skru av telefonen , trekke for gardinene og kjøre på med kaffe ut i de små nattetimer.

Sydhagen

har spilt noen kamper nå, spillet virker helt fantastisk!!!!!!   8)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Lars E

Vanskelig å være Leeds som vanlig.. Wise har ingen enkel jobb :P
Forever Leeds

Sleivind

Første jeg pleier å sjekke når et nytt FM er i boks, er at jeg sammenligner ferdighetene til folk, det første jeg merker meg er at:

- Thompson er nesten like rask som Carew, men Thompson har bedre aksellerasjon.

- Wise har dobbelt så mye på man management enn det Poyet har.

- Og Ankergren har sin sterkeste side ute i feltet, mens han er en dårlig en mot en.

Budda

Quote from: Sleivind on October 19, 2007, 13:39:34
Første jeg pleier å sjekke når et nytt FM er i boks, er at jeg sammenligner ferdighetene til folk, det første jeg merker meg er at:

- Thompson er nesten like rask som Carew, men Thompson har bedre aksellerasjon.

- Wise har dobbelt så mye på man management enn det Poyet har.

- Og Ankergren har sin sterkeste side ute i feltet, mens han er en dårlig en mot en.

Det høres jo veldig riktig ut ;D
Endre

Sander

Begynte faktisk veldig bra med Leeds etter å ha gjort om alle transferpengene til lønninger.. Hentet endel spillere og alt gikk som det skulle de 5-6 første kampene.. Slo bla ut Soton av cupen, borte.. Howson banka inn 2-1 6sek over overtida :D

Jeg kom på andre på månedens manager, men styret syns jeg gjorde det for dårlig.. Virker som ikke spillet (styret) skjønner at vi begynner med -15 poeng.. Det ødelegger mye.. har 6-4-2 i statestikk og gått ut av cupene så langt.. Styret mener jeg gjør det forferdelig i ligaen pga plassen i serien.. 23plass..

Dette må ordnes på ellers så går det ikke ann å styre Leeds.. Dessverre! Blir nok over på en annen save.

Sleivind

Akkurat det er vel en "typisk" nyspillbug på FM. Synes også det er forferdelig irriterende at styret er misfornøyd selv om jeg har gjort det brukbart. Men så lenge jeg ikke får sparken, så får det heller gå.

raggen

noen som har noen dugelige taktikker/oppsett som duger for leeds??
Forever Leeds United!!!!!!!!

Dennis

Spillet eller kanskje jeg skal kalle det spillstammen er den beste så langt, men spillet er så utrolig fullt av bugs at spillopplevelsen blir mindre for min del. For all del, patchen kommer jo etterhvert og rensker opp i feil som den nevnte -15 poeng-feilen, keepertabbene og presshøyden, som gjerne er 10-15 meter unna nærmeste mann, tross 'tett markering.'

I år igjen ble jo spillet utsatt først en måned, så fire dager. Slikt tyder på feil i spillet, ikke at spillrammen ikke er ferdig. SiGames burde bruke lang (ikke for lang) og grundig tid på å luke ut feil i sin første patch!

Forhåpentligvis kommer det bilde-, drakt- og logopatcher til Premier League, Norge og andre ligaer snart også. Det gjør spillgleden større!

Alt i alt 9\10. -1 pga feilene.

Slenger med en link til en skuffet VGandmelders kritikk av spillet. Han har rett i mye, men anmeldelsen er litt subjektiv og "sutrete" skrevet. Det lyser igjennom at han er skuffet.
http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=176905
Marching on together!

Sleivind

Nettavisen har tydeligvis ikke fått med seg feilene i spillet som vg har funnet

http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/article1400028.ece

Sander

Noen som har lasta ned betapatchen? Spillet er mye bedre etter denne patchen.. Fortsatt småfeil, men man sitter ikke og irriterer seg over alle annulerte måla, at laget ikke presser selvom du har sagt de skal det og at laget blir misfornøyd med for lite ros når man akkurat har rost dem. Last det ned fra fmnorge.no

Leeds04

Hvilke spillere kikker ass i FM!
Leeds er det jaggu ikke lett å få oppover på tabellen.
Det hjelper heller ikke at klubbledelsen hele tiden maser om at vi ligger dårlig ann, selv om man spiller uten tap. Må være en feil. Har sikkert med de 15 minuspoengene å gjøre.

Hvilket system er best for Leeds?  Jeg har kjørt 4-4-2 med diamant på midtbanen.

Herregud så fett det er!
"Why settle for more, when you can settle for less"

Sander

Det første du burde gjøre er å ordne treninger.. forsvar trener mest forsvarspill, midtbanen midtbane osv.. det veit du antagelig.. så burde du låne inn scott goldbourne fra reading ut sesongen, da har du løst venstre back problemet!! Veldig god. Isaac Osbourne fra coventry er et alternativ på lån så har du fler sentralt på midten.. Disse to får du garantert på lån. Også David Edgar fra Newcastle (ung, god midtstopper) Enda en spiller.. Steven Davies fra Tranmere som aller kjenner te.. Du får han for rundt £500.000. Han har lagt opp te 9 og scora 2 på litt over ti kamper..

jeg spiller vanlig 4-4-2 med dette laget: (rullerer endel)

Ankergren

Frazer
Rui (Edgar)
Huntington
Goldbourne

Prutton
Douglas
Westlake (Thompson/Osbourne)
Davies (Da Costa)

Constantine
Beckford (Flo)

Har også gått inn i samarbeid med Liverpool..

Ligger på 15-17 etter rundt 15 kamper..

Dennis

For å lage en liten guide til Leeds utover det brorsan (Robbie Blake) alt har gjort, så kan jeg nevne følgende.
* Kvitt deg med Kandol og Westlake. Leeds har minimalt med plass på lønnsbudsjettet og disse spillerne trenger du ikke. Du kan justere ned transferpenger til økt lønn, men jeg valgte ikke det. David Lucas er heller ikke en spiller du trenger da både Martin og Lund er bedre.
* Ansett ny stab. Alt av trenere trengs. Jeg liker også som bror og trene posisjonene hver for seg. En midtstopper trenger ikke trene mye skudd og en spiss trenger neppe trene taklinger.
* Hent Balasz Dsudszsak (skrivefeil?) fra Debrecen og Mika Aalitero fra TPS. Det er toppspillere som er bedre enn L1, men du får dem dit. Mulig du må kjempe med andre klubber, men dersom du har fått vekk en eller to fra egen stall, har du lønn nok til det. Skryting i media bidrar også til å lokke dem til Elland Road. Jeg henta også Dimitar Makriev, men på min neste save var han ikke der (middels database) Sikkert en av spillerne som øker og synker i talent for hver gang du starter.
* Scott Goldbourne er et helt ok lån, men han trenger nok litt tid, som Parker. Prøv å lån en erfaren back og en midtstopper til, med fart. Heath og Rui er bra nok, men trege. Paul Huntington er god!
Marching on together!

tori_no

Jeg fikk Leeds opp i Championship på første forsøk. Klarte 2. plassen og direkte opprykk.
Kjører mer eller mindre standard 4-4-2. Pasninger går "down both flanks", mens vingene mine har piler på skrå framover, altså inn mot spissene.
Spiller også med Kandol som target man, med ballforing på hodet. Dette fungere veldig bra.
MEN.... det er blitt veldig viktig å tilpasse taktikken til hver eneste motstander. Både endring av formasjon, da ofte med 2 def. midtbaner, og at vingene blir litt mer defensive av og til.
Legg merke til hva scoutene har å si om neste motstanders spillestil, og om banen er kort eller lang, bred eller smal. Tilpass spillestilen deretter.
Fungerer bra.
2. sesong har jeg spilt 15 kamper, og ligger på 15. plass. Målet for styret er en respektabel plassering(dvs. over midten), og å vinne Championship neste sesong.

PS: Bates er ute!!!

Sander

er oppe på 10 plass nå. Taper i ny og ne, men vinner ofte.. Et stortalentet jeg råder dere til å kjøpe: Marvin Williams fra Yoevil. Måtte bla opp tilsammen £500.000 for han, men det blir det absolutt verdt. Putta i debuten også! 19år gammel spiss, som også kan spille på begge vinger..

Sander

Tapte akkurat play off finalen mot Yeovil i andre ekstra omgang.. Vi leda i andre omgang også.. Forferdelig skuffa!! Men neste år vinner vi!!

Sleivind

Rene Mihelic og Dalla Valle er spillere som er et must om en spiller med lag under PL. Birkir Bjarnason og Gulsvik er også brukbare.

Leeds04

Må innrømme at jeg har brukt svenskeknappen et par ganger, men nå er jeg endelig i CCC....
Jeg lover og aldri mer bruke svenskeknappen.
"Why settle for more, when you can settle for less"

Tom S

Kva er svenskeknappen??

COME ON LEEDS !!

Sander

Sikkert å gå ut av spillet uten å save og så gå inn igjen å spille kampen omigjen for å vinne den du tapte??

Tom S

Ã..., juks med andre ord.
COME ON LEEDS !!

Sander

Sander

På luscos: Jeg var fast på a laget før forumet ble endra. Nå er jeg jr spiller.. Jeg ønsker nye utfordringer og vil spille a lagsfotball!!

tori_no

Er nå i slutten av min andre sesong, og har nettopp kvalifisert meg til playoff-finalen. Der skal jeg møte Wolves med Dennis Wise som manager.
Kan skrive under på Marvin Williams som ble nevnt lenger oppe! Stjernespiller. Plasser han på venstre ving og du har en god mann.
Kjøp også Konstantinov fra Dunfermline. Rask og god avslutter. Løper fra det meste i CC.