Jeg er etterlyser en film

Started by knut_eknes, July 30, 2007, 03:44:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

knut_eknes

Filmen er Engelsk fra slutten av 80-tallet tipper jeg. Handler om fotball bråk og en politimann som skal infiltrere et hooligan miljø til en fiktiv klubb med navn Shadwell fra London. Han blir så revet med at han glemmer at han er politimann og blir en fullblods hooligang. Shadwell har en sang som går noe ala: We are Shadwell the kennel is our place"
Så den en gang for ca ti år siden, men aldri visst hva den het.
Noen som kan hjelpe?

Sydhagen

den filmen har jeg faktisk!  på vhs...på mørkeloftet...
meeeeget bra film!  men husker ikke tittelen på den...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

knut_eknes

ja det er en fantastisk film! film som omhandler fotball bråk på 80 tallet er som regel svært bra filmer, finnes vel ikke all for mangen av dem....

Sten

Et lite Google søk på Shadwell+football+film gjorde at jeg endte her: http://www.thefootballfactory.com/

FIlmen er fra 2004, men boka er eldre..

Kan det være den?

Sten
Sten

Dennis

Football Factory, om det er den, er veldig bra. Hooligans er også en bra fotball-film.

- Dennis
Marching on together!

h.b

Filmen om flystyrten til Manu i 58 er en kalssiker. Faen dette var ubder beltestedet

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

HelleB

Filmen heter I.D. Den kan kjøpes på nett gjennom HMV f.eks.

knut_eknes

takker så meget, den er allerede på vei i posten! Kostet 3 pund på play.com...Magisk!

The Football Factory var ikke den jeg hadde i tankene denne gang, men også det er en fantastisk film!

Bjalle Skien

Stemmer at filmen heter ID jeg har den både på VHS og på DVD, en kjempe film. Har pratet med noen Engelske personer om filmen, og den omhandler Millwall supporterne på 70 og 80 tallet..

www.jarlebakke.tk

Giske

Herlig film, sikkert 10 år siden jeg så den sist. Husker jeg feil når det er samme fyr som har hovedrolle idenne filmen, som i "I blanke messingen"? Må gå til anskaffelse av denne filmen jeg også, har en kultstatus her i gården:)

www.giskeil.no

MrK

quote:
Originally posted by Giske

Herlig film, sikkert 10 år siden jeg så den sist. Husker jeg feil når det er samme fyr som har hovedrolle idenne filmen, som i "I blanke messingen"? Må gå til anskaffelse av denne filmen jeg også, har en kultstatus her i gården:)

www.giskeil.no

Robert Carlyle

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Dennis

Robert Carlyle er en ordentlig luring! [:D]

Jeg liker scenen i Trainspotting, der han står i annen etasje på et utestedet, kaster ølglasset ned i baren og flyr ned for å banke de som skriker. [:D]

I 51st State er han også morsom, der han går inn på en Scum-pub i Looserpool-drakt med et nødbluss og 'ber inn' til kamp, før han spurter for harde livet og kaster seg inn i en bil. Får meg alltid til å tenke på en historie fatter har fra 70-tallet, der han og kameratgjengen ble grisedengt av Scum-supportere - ved en feiltakelse! [:p]

- Dennis
Marching on together!

Boos

Noen som kan legge ut linken til filmen fra play.com

FInnes faktisk flere filmer som omhandler hooligans :)

Har The football factory og Hooligans, den siste med Elijah Wood i spissen :P

Men kunna godt tenkt meg I.D og :)

Anders Reitehaug

Kontaktperson LUSCOS Ã...lesund

Boos

LUFC AVD. Aalesund:

lufcaalesund@gmail.com

Bjalle Skien

quote:
Originally posted by Boos

Noen som kan legge ut linken til filmen fra play.com

FInnes faktisk flere filmer som omhandler hooligans :)

Har The football factory og Hooligans, den siste med Elijah Wood i spissen :P

Men kunna godt tenkt meg I.D og :)

Anders Reiten

Kontaktperson LUSCOS Ã...lesund

Boos

LUFC AVD. Aalesund:

lufcaalesund@gmail.com

Her er linken:
http://www.play.com/DVD/DVD/4-/918251/I-D-/Product.html
Fra man bestiller på Play.com til du mottar filmen/musikken/spillet tar det 6 dager. Merk det er IKKE noen frakt kostnader som ligger å lurer i bakgrunnen...

www.jarlebakke.tk

aoj

Kan absolutt anbefale Hooligans også.