Bør Roy Helge Olsen fratas lisensen som dommer?

Started by MrK, August 07, 2007, 17:58:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrK

Nok engang er RHO i søkelyset for elendig dømming. Trond Strande utvist mot Moss sist søndag for en hands da det var keeper som reddet.

Denne hovne dommeren fra Trøndelag som aldri tar feil.

Eneste dommer jeg vet om som har forårsaket omkamp grunnet de feil han gjorde underveis i kampen.

Bør han ikke pensjoneres snart?

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Sten

Skjønner du er forbanna, men hvis du vil ha noe trøkk i den diskusjonen burde du kanskje flytte den hit?

Sten
Sten

MrK

Jeg driter i hva som diskuteres på VG!

At jeg sensureres for å legge ut RIP om Olsens dommergjerning så synes jeg det er meningsløst i forhold til en masse greier som legges her på OT.

Noen bør gå i seg selv!

"Molde på topp"

Einar

RHO bør slett ikke fratas noen lisens, snarere bør han få dømme Molde i hver kamp :-)

MrK

...så da håper jeg han dømmer Brann til helgen  - ikke at det er noen fare, men 1963 vil da  fortsatt være det året en snakker om i byen mellom de syv fjell, da det het hovedserien!

"Molde på topp"

SirOlsen

quote:
Originally posted by Einar

RHO bør slett ikke fratas noen lisens, snarere bør han få dømme Molde i hver kamp :-)

Haha, den støttes! [:D]
-SirOlsen-

Sten

quote:
Originally posted by MrK

At jeg sensureres for å legge ut RIP om Olsens dommergjerning så synes jeg det er meningsløst i forhold til en masse greier som legges her på OT.

Noen bør gå i seg selv!

"Molde på topp"

Du er da ikke sensurert? Du får jo skrive i vilden sky om Adecco-laget ditt i opptil flere tråder, gjør du ikke?

Sten
Sten

Lids

quote:
Originally posted by MrK

Noen bør gå i seg selv!

Noen bør helt klart gå i seg selv ja...

Du er ikke sensurert, da tråden din ikke er slettet/innhold fjernet. Jeg låste imidlertid tråden da jeg synes den var en tøvete heading i den, og fordi du allerede hadde laget en tråd om den samme dommeren. Nå har du laget to nye, og med det tre tråder om Roy Helge Olsen.

Thomas
Thomas

Budda

quote:
Originally posted by Sten

Skjønner du er forbanna, men hvis du vil ha noe trøkk i den diskusjonen burde du kanskje flytte den hit?

Sten

Litt merkelig å referere til et annet forum. Er det sånn og forstå at moderatorene ikke ønsker et aktivt forum? Man burde vel heller oppfordre til diskusjon og ikke det motsatte
Endre

Sten

quote:
Originally posted by Budda

quote:
Originally posted by Sten

Sten

Litt merkelig å referere til et annet forum. Er det sånn og forstå at moderatorene ikke ønsker et aktivt forum? Man burde vel heller oppfordre til diskusjon og ikke det motsatte

Jada, men det forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet.

Det går vel på at hvis man har et VELDIG sterkt behov for å diskutere noe VELDIG MYE- så sterkt at man føler det er nødvendig med en tre-fire tråder om temaet på et helt uvedkommende forum- så er det kanskje greit å vite at det finnes andre arenaer å diskutere videre på. Selv er jeg ganske interessert i Odd, men jeg har ingen illusjon om at man på LUSCOS' forum er spesielt interessert i å diskutere Peter Ijeh's nedriving av Sørensen i kampen i Stavanger, og de konsekvenser den dommerflausen hadde for lagets prestasjoner  deretter, og de finere momenter i teorier om hvordan sesongen hadde gått hadde vi ikke Viking scoret på sjansen, og dessuten... ja, du tar tegninga?

EDIT: Men altså: jeg personlig som moderator har ikke noe behov for å verken stimulere til eller jobbe mot at man diskuterer Molde på off-topic. Knock yourselves out - for all del. ;)
Sten
Sten

Giske

Lenge leve Roy Helge Olsen!Vis pakket av banen!

www.giskeil.no

MrK

Nå blir ikke Strande straffet med karantene - det var ikke han som tok ballen men keeper. Molde spillte 86 min med en mann mindre pga en fatal tabbe av denne Olsen - bare navnet sier sitt, pregløst, vanlig etc.............

Molde tapte mest sannsynlig 2 poeng i sin streben etter å erstatte Aafk i TL - men det er nok av kamper å fikse det på!

At det kun er Olsen som ser dette er ubegripelig - men den mannen har ikke ødelagt sin siste fotball kamp!

"Molde på topp"

MrK

quote:
Originally posted by Lids
[

Noen bør helt klart gå i seg selv ja...

Du er ikke sensurert, da tråden din ikke er slettet/innhold fjernet. Jeg låste imidlertid tråden da jeg synes den var en tøvete heading i den, og fordi du allerede hadde laget en tråd om den samme dommeren. Nå har du laget to nye, og med det tre tråder om Roy Helge Olsen.

Thomas
[/quote]

Handikappede fostre aborteres vekk/bæres frem   h.b
City sliter mere enn Leeds når det gjelder eier   h.b  
Assosiasjonsleken del IV    1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20
  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40
  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60
  61  62  63  64  65  66  67  68
Lids 1346 6567 01 Aug 2007  15:42:49
by: Tom S    
Käerjeng - LSK 1-0   Sleivind 10 85 01 Aug 2007  15:00:59
by: Torgeir    
Ikke assosiasjonstråden    1  2
h.b

Sydenturanbefalinger tas imot med åpne armer   h.b
Tidenes England-stopper   pesi 2 4
Tippeligaen 2007-08    1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19
Per-Stian

Fantasy-tråden    1  2  3  4  5

Joda her var det mye gromt - liker spesiellt den med assosiasjons tråden - page 17 - midt på????

at noen ikke liker heading så se på den om handikappede fostre!

HJELP!!!

Vet ikke helt hva som er verst - men det å låse tråder virker VELDIG tilfeldig!

Ottar

"Molde på topp"

lojosang

Dwet er ikke mer tilfeldig enn at tråder som startes hvis innhold allerede diskuteres for fulle mugger låses.
Vi er ikke konsekvente. De trådene du nevner over har det til felles at det bare er en av dem.

Vi har også hatt en tråd om det å drite i sin tid. Den ble heller ikke låst. Fordi det bare fantes en av dem.
Og diskusjonen døde hen rimelig raskt.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Jon R

quote:
Originally posted by MrK

Nok engang er RHO i søkelyset for elendig dømming. Trond Strande utvist mot Moss sist søndag for en hands da det var keeper som reddet.

Eneste dommer jeg vet om som har forårsaket omkamp grunnet de feil han gjorde underveis i kampen.

"Molde på topp"

En liten digresjon: I følge VG børsen er den samme Olsen Tippeliganes nest beste dommer. Bare Terje Hauge har bedre rating enn Olsen. [:0]

Jon R.
Jon R.

Runar

Neinei..her tar du feil Ottar! I 2009 så vil Fyllingen igjen inntre i toppen av norsk toppfopball og da min gode venn skal gullet HEM

quote:
Originally posted by MrK

...så da håper jeg han dømmer Brann til helgen  - ikke at det er noen fare, men 1963 vil da  fortsatt være det året en snakker om i byen mellom de syv fjell, da det het hovedserien!

"Molde på topp"

HåvardK

quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by MrK

"Molde på topp"

En liten digresjon: I følge VG børsen er den samme Olsen Tippeliganes nest beste dommer. Bare Terje Hauge har bedre rating enn Olsen. [:0]

Jon R.

Men dette er jo i TIPPELIGAEN, Jon. Molde spiller som kjent i Adeccoligaen. Kanskje ikke alle har fått med seg det? Hva? OK, da:

MOLDE SPILLER I ADECCOLIGAEN!
Ojsann, ble det skrevet med oransje skrift, dette. Jaja.

Asbjørn

quote:
Originally posted by HåvardK

Men dette er jo i TIPPELIGAEN, Jon. Molde spiller som kjent i Adeccoligaen. Kanskje ikke alle har fått med seg det? Hva? OK, da:

Oransje???  Er det ikke et tippeligalag som er oransje???

Fylkets høyest plasserte klubb er det visst også...

(OK, Ottar, bare måtte...)

I hear the ancient footsteps like the motion of the sea
Sometimes I turn, there's someone there, other times it's only me
I am hanging in the balance of the reality of man
Like every sparrow falling, like every grain of sand

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

quote:
Originally posted by HåvardK

quote:

quote:
Originally posted by MrK

"Molde på topp"

Jon R.

Du har opplagt et poeng, Håvard. Når kvaliteten på klubbene og spillerne faller drastisk, skjer trolig det samme med dommergjerningene også. I Tippeligaen dømmer Olsen på tippeliganivaå, og i Adeccoligaen dømmer han på Adeccoliganivå. Helt naturlig det. [8)]

Jon R.
Jon R.

Sydhagen

har spilt fotball i 6.divisjon og dommerne oser ikke akkurat av kvalitet [:D]...synes egentlig ikke at molde har så mye å klage over [:D]
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Budda

Ja ja, her var det mange seriøse kommentarer. Kan vel ikke forvente mer fra Ã...lesund-fans
Endre

MrK

Det er vel en grunn til at de har en enorm track record i TL - beste plassering 13. plass - eller som det heter NEDRYKK!

Jon, Asbjørn og Håvard - RHO har vært i hardt vær i mange år - han har en egen evne å gjøre STORE feil, i Moss sist. Det har vært omkamper pga han og han har mang en gang hatt politieskorte fra diverse baner - bl.a. i Lillestrøm. Er vel bare RBK som er fornøyd med han og det sier sitt!

Få denne mannen bort og Aafk ned der de hører hjemme!

"Molde på topp"

flynn

Ikke skal jeg kaste meg på kast-RHO-bølgen, men jeg lurer litt på en ting som skjedde på Nadderud i går, der jeg forsto at han var i aksjon igjen.
I andre omgang ble det ikke lagt til ett eneste tilleggsminutt, til tross for at begge lag byttet tre spillere. Jeg trodde at et innbytte skulle resultere i et halvt minutt tillegg, slik at vi her skulle hatt minst 3 minutter ekstra?. Det at dette var en cupkamp, og i realiteten avgjort forlengst betyr sikkert at alle var glade til, men kan dommeren egentlig bestemme at kampen er avgjort, og droppe tilleggstid? Jeg bare spør.

flynn

MrK

Knut-

quote:
Originally posted by MrK

Olsen kan - han er jo GUD -

Sikkert en lettelse for mange å få dette avklart. Fallende oppslutning om kirken trengte denne åpenbaringen.

Medlem 191
medlem 191

Jon R

Da synes jeg heller vi skal frata Olsen lisensen som Gud. Av hensyn til Molde og den stakkars kirken. [8D]

Jon R.
Jon R.

MrK

quote:

Da synes jeg heller vi skal frata Olsen lisensen som Gud. Av hensyn til Molde og den stakkars kirken. [8D]

Jon R.

Kan vel fastslå flg. norsk fotball trenger idioter som RH Olsen - dette for å opprettholde trønder dominansen i fotballen. Molde har alltid slitt med han, Brann og LSK spesiellt.

Alle hakker på dommeren - men Olsen har over tid bevist udyktighet.
HAr ikke statistikk på det for hånden - men MFK har vesentlig dårligere poengfangst/ flere kort med Olsen som dommer  - og det er neppe tilfeldig!

Forøvrig - når han var i garden var han og en dust!

"Molde på topp"

Asbjørn

quote:
Originally posted by MrK

Jon, Asbjørn og Håvard - RHO har vært i hardt vær i mange år - han har en egen evne å gjøre STORE feil, i Moss sist.

...nå tilhører ikke jeg RHO Fanklubb da... til det har jeg vært på Brann Stadion for ofte. For å si det slik, det er ikke uten grunn at han er den eneste dommeren som allerede før kampene bues sønder & sammen...  [B)]

They say that patriotism is the last refugee   To which a scoundrel clings
Steal a little and they throw you in jail  Steal a lot and they make you king
There's only one step down from here baby, it's called the land of permanent bliss
What's a sweetheart like you doin' in a dump like this

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Knut-

Selvfølgelig skal han ikke fratas lisensen. Bare å antyde noe slikt tyder på et lite drypp. Skal være enig i at noen av hans beslutninger er meget svake, men på den annen side så er enkelte her inne raske hver gang det gjøres en feil fra denne mannen.

Dommerbørsen - 2007 (VG)

Poeng/ Røde/  
 Snitt kamper gule  
Terje Hauge, Olsvik IL 5.75 (69/12) 2/30  
Roy Helge Olsen, Våg 5.40 (27/5) 1/13  
Tommy Skjerven, Kaupanger 5.30 (53/10) 1/26  
Kristoffer Helgerud, Lier 5.29 (37/7) 1/19  
Espen Berntsen, Vang 5.20 (52/10) 1/25  
Tom Henning Øvrebø, Nordstrand 5.18 (57/11) 3/30  
Per Ivar Staberg, Harstad 5.00 (50/10) 1/27  
Kjell Alseth, Stjørdals-Blink 5.00 (30/6) 1/23  
Svein Oddvar Moen, Haugar 4.80 (48/10) 2/42  
Tom Harald Hagen, Grue 4.67 (28/6) 0/17  
Svein-Erik Edvartsen, Hamar IL 4.63 (37/8) 1/27  
Brage Sandmoen, Kjelsås 4.60 (46/10) 3/34  
Kjetil Sælen, Arnar/Bjørnar 4.57 (32/7) 3/18  

Forsvarstalen mot dette er vel noe fra MrK om Akersgata..............eller hvilken gate det er......

Medlem 191
medlem 191

lojosang

Har det hendt noen gang at Molde eller moldefansen har unnlatt å syte på dommeren etter å ha avgitt poeng?
For Stavrum var jo fokuset på dømming i favør Rosenborg hovedstrategien i hans trenergjerning.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav