The Winning Bid: DETALJENE!

Started by Svend Anders, August 15, 2007, 23:09:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Svend Anders

quote:
Originally posted by h.b

Svend. Jeg skjønner at du har vanskelig for å svelge kritikk mot Bates. Du er hans lille løpegutt i så måte. Nå husker jeg ikke navnet på ham, men den personen jeg snakker om sitter i styret i Astor og Gamle Leeds United, muligens også det nye Leeds United. Dette selvsagt for å bevare Astor sine interesser i selskapet/Leeds United 2007. Og Svend. Du som Journalist burde kanskje grave dypere i denne linken enn bare å akseptere en verjon av saken. Nemlig KPMG sin

Er dette svaret ditt på de fire enkle - og utvalgte - punktene jeg ga deg kritikk for over?

Jeg har gitt/og er klar over mye av kritikken mot Bates, men FORTSATT er det mye kritikk som jeg mener er uberettighet eller direkte feil.

Slår det deg ikke at du er den ENESTE som snakker om "denne personen" som du ikke husker navnet på? Kanskje du har blandet kortene litt akkurat der?

Grave dypere i linken? Hva er det du forventer at skal dukke opp? Er det så vanskelig å tenke tanken at "jo, Bates har vært skikkelig utspekulert her - men han har faktisk holdt seg innenfor loven" ???

IGJEN må jeg spørre: Er det ikke litt merkelig at INGEN har påpekt, eller anmeldt feil, mangler eller ulovligheter i KPMGs dokumenterte, velbegrunnede - og i disse dokumentene: ryddige beslutning om at Bates hadde det høyeste budet.

Du spør meg om jeg har vansker for å "svelge kritikk mot Bates". Jeg kaster ballen tilbake og spør om du ikke har tilsvarende problem med å innse at ting ikke er så ulovlig eller ille som man først trodde?

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Svend Anders

quote:
Originally posted by Budda

Hvordan vet du at det er intensjonen?

Noen har fortalt meg det.

SA

Følges på:

h.b

Svend. Jeg husker ikke navnet. Men i det gamle Leeds United styre før adm satt det også en som var i Astor.Eller kan du ikke si det var en link mellom dem også da
Og til svaret du gir Budda. Kom med link til hvem som sa det. Ellers tror jeg døyten på det. Hvorfor  beskytte denne gale mannen Bates

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

veteranen

quote:
Originally posted by Svend Anders

quote:

SA

Kanskje vi skal nøye oss med å si det på Håkons måte: Bates selger garantert muligens i 2009! [:D]

Svend Anders

quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by Svend Anders

quote:

SA

Kanskje vi skal nøye oss med å si det på Håkons måte: Bates selger garantert muligens i 2009! [:D]

Jeg hadde håpet at mitt korte og "naive" svar til Budda ville bli forstått som at jeg ikke kan gå ut med noe sånt.

Om dere sjekker litt var jeg vel også den første til å fortelle at vi kom til å få 15 poengs straff og få lisensen tilbake, uten at det hadde vært snakk om i et eneste media. Jeg kunne ikke si det da heller.

Jeg har hele tiden vært åpen på slike ting: Noen ganger må jeg poste info uten å oppgi kilder. Alternativet er å ikke si noen ting. Jeg velger som oftest å dele det jeg anser som relativt troverdig informasjon med dere her på OEF, vanligvis fordi jeg tror folk setter pris på at jeg forsøker å komme med slik info. Selvfølgelig tar jeg også feil/får feil info noen ganger, av ulike grunner.

Følges på:

h.b

At Bates selger seg ut har jeg null tro på, og du som journalist er egentlig forplikta til å si hva som skjer og hvor du har din info fra

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Sleivind

Tror heller vi bare får ta til takke til Bates enn så lenge. OM han har gjort noen ulovligheter så burde det ha kommet frem for lenge siden. Og om han har interesser i Astor¨så burde også det ha kommet frem tidligere. Men akk o ve, det er så lite vi får gjort med Bates for øyeblikket. Vi får heller telle ned på månedene, ukene, dagene eller sekundene om dere vil, til Bates selger seg ut av klubben.

Etter x-antall år med rot så har jeg fått det utenomsportslige opp i halsen. Så nå skal jeg slutte å bry meg om dette mølet og heller fokusere 100% på det sportslige og ikke ofre Bates en liten tanke engang. Og det synes jeg alle skal gjøre[:)]

Asbjørn

quote:
Originally posted by h.b
. Hvorfor  beskytte denne gale mannen Bates

Håkon, du har (nesten) klart det...
Jeg har (nesten) lyst til å skrike ut: JAAA TIL BATES...
...det er ikke alltid "mas" virker etter hensikten... [:I]

The man in me will hide sometimes. To keep from bein' seen
But that's just because he doesn't want to turn into some machine
Took a woman like you to get through. To the man in me

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Svend Anders

quote:
Originally posted by h.b

At Bates selger seg ut har jeg null tro på, og du som journalist er egentlig forplikta til å si hva som skjer og hvor du har din info fra

Her tar du helt feil, Håkon.

1) Jeg er ikke journalist "her inne" og engasjementet/gravingen er av ren hobbymessig art.

2) Journalister har ingen "forpliktelser" til å si hvem info kommer fra.  Riktignok kan man si at saker STYRKES (gjøres mer troverdig) gjennom å oppgi kilder, men det er samtidig et sterkt kildevern gjeldende. Det betyr noe forenklet sagt, at man er i sin fulle rett til å nekte å avsløre hvem kildene er.

Dette er ofte helt AVGJØRENDE for å i det hele tatt FÃ... en slik informasjon, og har bl.a. med tillittsforholdet mellom journalist og kilde å gjøre.
For å sitere Vær Varsom-Plakaten:
"Kildevernet er et grunnleggende prinsipp i et fritt samfunn og er en forutsetning for at pressen skal kunne fylle sin samfunnsoppgave og sikre tilgangen på vesentlig informasjon."

Se ellers hele VVP på: http://presse.no/Spesial/Skjulte_artikler/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=243;

For en nærmere debatt om norske journalisters kildejobbing vil jeg nok, med støtte fra moderatorene, henvise til off-topic-rommet.

SA

Følges på:

veteranen

SA:
"Jeg hadde håpet at mitt korte og "naive" svar til Budda ville bli forstått som at jeg ikke kan gå ut med noe sånt.

Om dere sjekker litt var jeg vel også den første til å fortelle at vi kom til å få 15 poengs straff og få lisensen tilbake, uten at det hadde vært snakk om i et eneste media. Jeg kunne ikke si det da heller.

Jeg har hele tiden vært åpen på slike ting: Noen ganger må jeg poste info uten å oppgi kilder. Alternativet er å ikke si noen ting. Jeg velger som oftest å dele det jeg anser som relativt troverdig informasjon med dere her på OEF, vanligvis fordi jeg tror folk setter pris på at jeg forsøker å komme med slik info. Selvfølgelig tar jeg også feil/får feil info noen ganger, av ulike grunner."

SVAR:
Mitt "svar" var bare et forsøk på en litt humoristisk vinkling på det hele. [:)]

Jeg synes det er flott at du velger å dele den infoen du får fra dine kilder. Jeg tviler ikke et sekund på at du er blitt fortalt det du skriver. Og noen ganger viser det seg at informasjonen stemmer, andre ganger ikke - uten at det er din feil. "Thats life", ville sikkert Blackwell ha sagt! [:)]

Problemet er vel at vi er blitt løyet for (av flere regimer) i så mange år at vi ikke alltid har den helt store tilliten til  det som blir sagt fra toppnivå. Men du har jo utvilsomt en utpreget evne til å få kontakt med toppene, og jeg håper at du vil forsette med å dele informasjon med oss på "grasrota".

Så får du heller prøve å leve med det faktum at vi har en tendens til å skyte budbringeren når nyhetene han kommer med ikke viser seg å være så sannferdige eller positive som vi hadde håpet! [:)]

Svend Anders

quote:
Originally posted by veteranen

SVAR:
Mitt "svar" var bare et forsøk på en litt humoristisk vinkling på det hele. [:)]

Jeg synes det er flott at du velger å dele den infoen du får fra dine kilder. Jeg tviler ikke et sekund på at du er blitt fortalt det du skriver. Og noen ganger viser det seg at informasjonen stemmer, andre ganger ikke - uten at det er din feil. "Thats life", ville sikker Blackwell ha sagt! [:)]

Problemet er vel at vi er blitt løyet for (av flere regimer) i så mange år at vi ikke alltid har den helt store tilliten til  det som blir sagt fra toppnivå. Men du har jo utvilsomt en utpreget evne til å få kontakt med toppene, og jeg håper at du vil forsetter med å dele informasjon med oss på "grasrota".

Så får du heller prøve å leve med det faktum at vi har en tendens til å skyte budbringeren når nyhetene han kommer med ikke viser seg å være så sannferdige eller positive som vi hadde håpet! [:)]

Litt tilfeldig at det var deg jeg svarte på, det var vel HB som var mest bombastisk i å nekte å tro meg uten å oppgi kilder. Uansett ville jeg klargjøre det for øvrige lesere også, når jeg så at det begynte å eskalere litt.

Jeg har blitt FORTALT dette om planen om å selge ut i 2009, mens dokumentene om salget er levert DIREKTE fra KPMG. Bare så det ikke blandes her... Og man vet aldri hva som dukker opp. Om en eller annen sjeik finner det for godt å bla opp en halv milliard i oktober 2008 tror jeg vel neppe Bates tviholder på intensjonen, for å si det sånn...

SA

Følges på:

Papi

Den dagen h.b. og svend blir enige i denne saken, skaleg gå naken i ei veke....:)

I`d rather walk alone
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

mari

Takk Svend Anders.

Jeg oppfatter deg ikke som Bates lille løpegutt, men som en som gir en nogenlunde nøytral fremstilling av hendelsforløp og fakta. Og som tydligvis har noen andre kanaler for informasjon enn oss andre. Håper du fortsetter med å bringe det videre...

Håper du har rett i at Bates selger ila 2 år og tar med i aftenbønnen at kjøperen ikke er Morris.

Kanskje er grunnen til at Pearson har holdt en så lav profil at han ønsker å gå i dialog med Bates.

Tror på 3 poeng imorgen og at vi er i null senest etter kampen mot Swansea 22.9 !!

Robert H.

Stå på Svend Anders!

Kanonimponert over den energien du legger ned som supporter av Leeds United og ikke minst over evnen din til å grave opp informasjon som ellers ville vært fullstendig utilgjengelig for oss andre uten din innsats!

Når det gjelder debatten FOR/MOT Bates begynner jeg å miste litt interessen. De sentrale deltakere i denne debatten har flagget sin grunnsynspunkt for lengst og benytter enhver egnet uttalelse/hendelse for å understreke sine meninger.

kilgallon

Jeg er enig med Robert H.

Det er en fornøyelse å lese Svend Anders innlegg og jeg er veldig imponeret over all den viten som det lykkes deg å grave fram. Du virker også veldig sakelig i din fremstilling af saken.

Alle disse innlegg for og mot Bates begynner å bli temmelig kjedsommelige... Utsagn som "jeg hater Bates" og "Bates er ræva" (vet ikke om noen direkte har skrevet det, men sikkert noe som ligner  [:D]) er egentlig uinteressante. Selvfølgelig skal folk herinne ha lov til å rase ut og være frustrerte over den håpløse situasjonen som våres kjære klubb er havnet i. Men skakkjøringa av klubben startet lenge før Bates - det er i hvert fall helt sikkert!! Jeg husker godt Blackwell startet den første sesongen i CCC stort sett uten å ha en eneste spiller...

Vel, det jeg ville sige var; stå på Svend Anders - jeg leser dine innlegg med stor interesse.

Heads down and boogie!

lojosang

quote:
Originally posted by h.b

En journalist har plikt å beskytte sine kilder også, Håkon.

Eventuelt, det Svand Anders svarte noen innlegg over her.
- Leif Olav

lojosang

Jeg tviler vel på at vi kommer særlig lenger til bunns i denne smørja, men hvis jeg skulle spekulere litt (bare for å være med i Gjengen) så ville jeg gjette vilt på følgende:

• Astor-gjelden har oppstått ved at klubben er gitt lån for å omvandle en god del av den kortsiktige gjelden til langsiktig gjeld.
  • Pengene fra Astor kommer fra samme kilder som støttet Bates første overtagelse.
  • Astor er et stråselskap
  • Astor er et stråselskap
  • Bates er alt for slu og dreven til å ha gjort noe som er juridisk galt her
  • Bates stod ikke i køen og ventet da skrupler og moral ble delt ut.
  • Eva Joly hadde nok hatt sitt å si om metodene som er brukt her, og systemet ingen med makt er villige til å avskaffe som muliggjør den typen jævelskap skatteparadisene muliggjør

Det er vel også¨rimelig trygt å anta at samme eiere som har satt pengene sine inn i Astor er hovedaksjonærer i det nye eierselskapet.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Svend Anders

VELDIG hyggelig å lese de støttende kommentarene fra flere over her!

lojosang oppsummerer ganske bra, synes jeg.

Nå er det KAMP om seks timer!

SA

Følges på:

h.b

Skal faktisk konsentrere meg om kampen i dag. Men jeg er mere på linje med BOB sin tankegang. Jeg kommer nok aldri til å ville se på dette som måten S.A ser på det.
Og jeg har absolutt null tro på at Bates selger seg ut. Han blir sittende med klubben til graven eller konkursen tar ham

Adis

Bare fortsett arbeidet du SA, det er strålende. Hvis noen velger å tro på deg eller ikke så er det deres sak, og til dere som ikke gjør det. Drit nå i å spørre etter kilder etc; SA forteller alltid hvem det er hvis han kan, og hvis han ikke oppgir en kilde så er det en grunn til det. Liker man det ikke så nei vel, men hold nå kjeft om kildemas etc. IGNORER det SA skriver bare da vel.. Så slipper vi lange diskusjoner om kilder så mange ganger.. Aight! Flott!

After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

lojosang

Legger merke til at jeg i natt var særlig overbevist om at Astor er et stråselskap.

- Leif Olav

Sten

quote:
Originally posted by lojosang

Legger merke til at jeg i natt var særlig overbevist om at Astor er et stråselskap.

Jeg trodde du mente at Astor var to stråselskap? Slik som Basil Fawlty ("Oh, you're two doctors!?)

Basil: How do you do doctor. Very nice to have you with us, doctor.
Dr (Mr) Abbott: Thank You.
Basil: And Mrs Abbott, how do you do.
Dr (Mr) Abbott: Dr Abbott, actually.
Basil: …I’m sorry?
Dr (Mr) Abbott: Doctor Abbott.
Dr (Mrs) Abbott: Two doctors.
Basil: (to Mr Abbott) You’re two doctors?
Dr (Mrs) Abbott: Yes.
Basil: Well, how did you become two doctors? That’s most unusual…I mean, did you take the exams twice, or…?
Dr (Mr) Abbott: No, my wife’s a doctor…
Dr (Mrs) Abbott: …I’m a doctor.
Basil: You’re a doctor too! So you’re three doctors.
Dr (Mr) Abbott: No, I’m a doctor. My wife’s another doctor.

[;)]

Sten
Sten