Skrevet av Emne: Cardiff feil eller riktig  (Lest 3488 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Cardiff feil eller riktig
« på: August 17, 2007, 17:50:51 »
Nå hater vel 99% av dere cardif som klubb i og med at ridsdale er der. Men ser at Fowler og nå Hasselbank spiller der. De lønnes nok noe vanvittig, men skal de faktisk greie å rykke opp fra CCC så er de avhengige av gode spillere. Jeg liker faktisk denne satsinga og tror at de nå har belegg for dette rent økonomisk. Javel. Ridsdale kjørte Leeds i grøfta økonomisk, men vi må huske på at Leeds ikke kånte penger til disse signingene Leeds gjorde i sin tid. De leasa dem med sikkerhet i all annet enn Leeds United



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

pale

Re: Cardiff feil eller riktig
« Svar #1 på: August 17, 2007, 17:59:29 »
quote:
men vi må huske på at Leeds ikke kånte penger til disse signingene Leeds gjorde i sin tid.


Du mener vel Cardiff?

Uansett ser det ut for meg som Ridsdale igjen gaper over alt for mye og gjentar suksessformelen fra Leeds[xx(].

Synd for de få sympatiske Cardiffans som finnes.

Men jeg legger meg ikke ned og gråter...

Dennis

Re: Cardiff feil eller riktig
« Svar #2 på: August 17, 2007, 18:32:49 »
Kan ikke si at jeg griner av dette jeg heller. Ridsdale ser ut til å gå i akkurat de samme fellene som han burde lært av i Leeds. Sportslig satsing må selvsagt til, hvordan skal man ellers oppnå suksess? Men det virker som den feite fyren glemmer helt at ting faktisk kan gå galt.

Har sagt det før og sier det igjen: Jeg er glad det ikke er du som er ansvarlig for pengesekken i Leeds, h.b. Trur den hadde vært litt løs i strikken for min del. [:)]

- Dennis
Marching on together!

Kickthemdown

Re: Cardiff feil eller riktig
« Svar #3 på: August 17, 2007, 19:28:30 »
Så du mener at suksess oppskriften til å rykke opp fra ccc er å signere 2 gamle karer på topp. Begge to er way over the top, skyhøye lønninger har de garantert. Du har vel fådd med deg at Cardiff er faretruende nær adm? Høres det kjent ut? [8)] Bruke penger man ikke har?! Ringer det en bjelle? Nei? Didn't think so either ...

Tror de aller aller fleste Leeds fans har lært noe igjennom den tiden vi har vært igjennom men du virker helt blank. Gratulerer![:o)]

Alta-White

Svend Anders

Re: Cardiff feil eller riktig
« Svar #4 på: August 17, 2007, 23:35:01 »
Har du lest artiklene om £30 millioner i gjeld for Cardiff, HB?

Jeg venter spent på å se hvor lang tid det tar før det "smeller" i Cardiff...

SA

http://www.svendanders.com/

Robert

Re: Cardiff feil eller riktig
« Svar #5 på: August 18, 2007, 00:29:15 »
Hørte at Fowler bor hjemme i Liverpool, og pendler til Cardiff hver dag - med helikopter! Han tjener nok fortsatt en del penger...
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

h.b

  • Gjest
Re: Cardiff feil eller riktig
« Svar #6 på: August 18, 2007, 00:33:37 »
Jeg har lest denne artikkelen Svend, men skulle Cardiff lykkes i å rykke opp, så kan den gjelden bli null. store inntekter i Premier League vet du




Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Svend Anders

Re: Cardiff feil eller riktig
« Svar #7 på: August 18, 2007, 01:17:45 »
quote:
Originally posted by h.b

Jeg har lest denne artikkelen Svend, men skulle Cardiff lykkes i å rykke opp, så kan den gjelden bli null. store inntekter i Premier League vet du



Hehe, ja "det er store inntekter i vente bare i kvalifiserer oss og gjør det bra i CL de neste 10-12 årene også", tenkte vel samme Ridsdale i Leeds for en 7-9 år tilbake...

"Da blir gjelden sikkert ikke noe problem".

"Jøsssssssss..... vi klarte ikke å komme til CL, nei...".

Skjønner selvsagt tankegangen din, HB. Spørsmålet er bare om de lykkes - mange klubber jager etter det samme, og bare så og så mange kan rykke opp/vinne. Med Ridsdales forhistorie i bakhodet er det fort gjort å tenke at Cardiff IKKE lykkes...

SA

http://www.svendanders.com/

h.b

  • Gjest
Re: Cardiff feil eller riktig
« Svar #8 på: August 18, 2007, 04:16:59 »
Poenget er at ingen lag rykker opp uten å satse. Unntaket finnes, men skal man lykkes så må man tørre å satse



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

lojosang

Re: Cardiff feil eller riktig
« Svar #9 på: August 18, 2007, 09:18:36 »
quote:
Originally posted by ZyberZone

Hørte at Fowler bor hjemme i Liverpool, og pendler til Cardiff hver dag - med helikopter! Han tjener nok fortsatt en del penger...



Det trenger ikke bety at han har høy lønn .
Fowler tjente nok penger bare på Leeds til at han kan leve resten av livet svevende i helikopter. [}:)]



Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Sverre

Re: Cardiff feil eller riktig
« Svar #10 på: ſeptember 22, 2007, 01:20:53 »
Peter Ridsdale har nå tilbudt seg å trekke seg fra Cardiff.  Hadde vi ikke en egen tråd om "Klubber i Krise; Cardiff" her på OEF?  Fant den ikke, og bruker derfor denne.  Reagerte spesielt på tredje  siste setning...




Ridsdale offers to quit Cardiff  
 
Peter Ridsdale has offered to quit Cardiff
Cardiff chairman Peter Ridsdale has offered to quit the club because he is fed up with abuse from supporters.
He confirmed to BBC Wales he feels he is being driven out by fans who he says want former chairman and owner Sam Hammam back in charge of the club.

"I am getting more stick for saving Cardiff City than I did when things went wrong at Leeds," said Ridsdale.

"If the fans want Sam Hammam back in charge, as many of them are telling me, then maybe they should have him."

Former Leeds chairman Ridsdale, who openly talks to supporters and hands out his mobile number, said a number of abusive texts have pushed him to the brink.

Some have called for the return of Hammam, with one text saying: "We want Sam Hammam back."

 Criticise me by all means, but don't keep telling me you want Sam Hammam back

Cardiff chairman Peter Ridsdale

Ridsdale offered his resignation at a board meeting but was unanimously turned down by the club's directors.

"Right now, I feel like walking away," he said. "The future for the football club would be bleak, maybe even liquidation.

"Do I want to do that? No, I really am passionate about what's happening.

"Am I being driven away? Yes. I believe I am."

When Ridsdale arrived at Ninian Park in 2005, Cardiff were losing £9m a year and had debts of £30m with the new stadium project looking in tatters.

Hammam left the club last October so that new investors could come in and sold his stake two months later, leaving former Leeds chairman Ridsdale to take control.

But last month Cardiff were threatened with court action over a £24m loan from Cardiff backers Langston, taken out by Hammam.

Langston's solicitors, Hextalls, claim the club's board was mismanaging its finances and misleading supporters and said the money had to be paid immediately.

But Ridsdale said all contact with Langston had been made through Hammam and insisted the loan is not due to be paid back until 2016.

"People ring me saying when Sam Hammam left we were top of the Championship, but Sam Hammam could not even sign cheques for two years," he said.

"It was me who brought in Michael Chopra, Stephen McPhail and more.

 606: DEBATE
The only people who have something to say about PR are bitter Leeds fans, and for Sam coming back that should send a chill thorugh the spine of any Cardiff fan

ccfcbb199

"The progress since those days has been unbelievable.

"Criticise me by all means, but don't keep telling me you want Sam Hammam back.

"I have put half a million pounds of my own money into this football club.

"I have done that because I believe in what is happening here.

"How much of his own money did Sam Hammam put in?"
 
« Siste redigering: ſeptember 22, 2007, 01:22:30 av Sverre »
 

Sydhagen

Re: Cardiff feil eller riktig
« Svar #11 på: ſeptember 22, 2007, 03:16:09 »
kan dette bety at han er i ferd med å kjøre cardiff i grøfta og velger nå å forlate skuta før den synker...?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

lojosang

Re: Cardiff feil eller riktig
« Svar #12 på: ſeptember 22, 2007, 08:29:15 »
His own money? Eller Leeds United sine penger?
Ridsdale er for styreformenn det Souness er for managere. De gjør mot sinn fotballklubb som Godzilla gjør mot Japan.


- Leif Olav
Foreningen mot signaturhets
- Leif Olav

Runar

Re: Cardiff feil eller riktig
« Svar #13 på: ſeptember 25, 2007, 21:17:23 »
Greit at ingen lag rykker opp uten å satse, men d faktum er at Ridsdale har invistert MYE penger i Hasselbaink, Fowler og Sinclair og dette er spillere som ikek vil kunne gi avkastning ved salg...

Nå tjente Cardiff 5 mill pund på salget av Chopra! Så d er mulig han har dekning for satsningen...

Men de spillerne i dagens stall er ikke verdt en dritt, ingen kommer til å ville betale noen form for overgangsum for spillerne i Cardiff stallen...Og det er en farlig linje å ligge seg på!