Kan Leeds ta en Estil ?

Started by flynn, August 24, 2007, 17:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flynn

Starter denne i et anfall av blind(?) optimisme...

Sitat Dennis Wise: "The biggest enjoyment will be when we catch the first team. That's what we're looking at. Then we'll take it on from there"

Fikk meg til å tenke på Frode Estil på 3-mila  i Torino. Fall, ny ski og stav, sist ut av stadion, kontrollert opphenting, en etter en løper tas igjen og passeres, inntil han får kontakt med tetgruppa, satser alt i den siste spurten og kommer i mål som nr 2!

Foreslår at vi holder denne tråden i live for å telle ned etterhvert som vi legger lag bak oss. Er dere med ? [:)]

flynn

h.b

Da blir det nøyaktig 43 innlegg + disse 2 i denne som du åpnet flynn.

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

fmtj

quote:
Originally posted by flynn

Starter denne i et anfall av blind(?) optimisme...

Sitat Dennis Wise: "The biggest enjoyment will be when we catch the first team. That's what we're looking at. Then we'll take it on from there"

Fikk meg til å tenke på Frode Estil på 3-mila  i Torino. Fall, ny ski og stav, sist ut av stadion, kontrollert opphenting, en etter en løper tas igjen og passeres, inntil han får kontakt med tetgruppa, satser alt i den siste spurten og kommer i mål som nr 2!

Foreslår at vi holder denne tråden i live for å telle ned etterhvert som vi legger lag bak oss. Er dere med ? [:)]

flynn

Morsomt innlegg og Estil er jo en av våre helter! Ingen skam å kopiere ham nei! Let`s go!
Yeboahs vitne

Dennis

Frode Estil ble jo også tatt frem av Kevin Blackwell i sin tid. Dette var vel i playoff-sesongen, der Leeds egentlig stod litt med ryggen mot veggen, med tanke på formen. Estil ble også hedret som Leeds-fan og med en stor prestasjon på 3-mila, med to artikler på den offisielle siden i den tiden.

- Dennis

"Jeg har spilt på et skikkelig United, LEEDS UNITED." - Alf Inge Haaland
Marching on together!

auren

Bra med optimisme her. Liker tankegangen til Wise. Først ta igjen lag nummer 23, og etter det konsentrere seg mot lag nummer 22. Så får vi se hvor det ender. Men Wise har jo uttalt at målet er opprykk, så får vi se om vi i denne tråden i slutten av april heller kan konsentrere oss om å holde unna lag nummer tre eller to, i stedet for å fokusere på lag over oss på tabellen.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ToreLA

Finfin sammenligning, flynn! Ser ingen grunn til at det ikke går an, men frykter at vi får oss et solid slag i trynet imorgen....

Per-Stian

Kjekk tråd, flynn[:)] Wise og Poyet har nok av grunnar til å motivere spelarane, spesielt i år når "alle andre" hatar oss, og ønskjer oss ned endå ein divisjon.

Let's take an Estil!

Cherry

Denne tråden, samt den der man får tak i "listen" på de lagene i League 1 som stemte mot oss........nok til og skape bra med motivsjon før kampene ja!

Positiviteten bobler om dagen!

McMidjo

quote:
Originally posted by flynn

..... Fall, ny ski og stav, sist ut av stadion, kontrollert opphenting, en etter en løper tas igjen og passeres, inntil han får kontakt med tetgruppa, satser alt i den siste spurten og kommer i mål som nr 2!
...

Synes dette var en aldeles glimrende analogi til hva vi har vært gjennom, og hva vi forhåpentligvis skal gjennom, men det spørs hvor mange nye fall og stavbrekk som kommer... For Estil gikk det vel stort sett på skinner så fort han kom seg på beina.

Synes ellers Wise har lagt opp en enkel og effektiv psykologi her: "Vi tar ett lag om gangen, og så ser vi hvor mange vi klarer å ta igjen".

Ã... sette seg realistiske delmål er jo viktig når en er igang med store og overveldende prosjekter.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Sheridan

Drømmer om direkte opprykk.
Har ett realistisk håp om play-off plass.

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Sheridan

Drømmer om direkte opprykk.
Har ett realistisk håp om play-off plass.

Jo, jo, drømmer bør man ha, men opprykk blir litt for frisk fantasi.

RoarG

Opprykk er ikke fri fantasi. Dette greier Leeds. Vi vinner hele greia. De minus 15 poengene var noe Football League fant på for å skape litt spenning. Klarer ikke å se hvem som skal klare å slå Leeds i denne divisjonen, så Leeds kommer til å avgi svært få poeng.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Greit nok at vi har vunnet de to første, men laget må forbedre seg kraftig spillemessig hvis opprykk skal være realistisk. 3-0 til hjemmelaget ved halvtid mot Tranmere hadde ikke vært urettferdig, men vi slapp med et. Allerede til helgen kan noen av dere komme kraftig ned på jorden. Forøvrig en glimrende strategi av managmentet å bruke -15 som en ekstra motivasjon. Vet om mange managere som hadde sutret i en slik situasjon, men Wise har ikke gått i den fella. Tvert imot virker det nesten som han liker situasjonen. [8)]

Jon R.
Jon R.

veteranen

quote:
Originally posted by Jon R

Greit nok at vi har vunnet de to første, men laget må forbedre seg kraftig spillemessig hvis opprykk skal være realistisk. 3-0 til hjemmelaget ved halvtid mot Tranmere hadde ikke vært urettferdig, men vi slapp med et. Allerede til helgen kan noen av dere komme kraftig ned på jorden. Forøvrig en glimrende strategi av managmentet å bruke -15 som en ekstra motivasjon. Vet om mange managere som hadde sutret i en slik situasjon, men Wise har ikke gått i den fella. Tvert imot virker det nesten som han liker situasjonen. [8)]
Jon R.

Wise har taklet akkurat denne situasjonen på en positiv og helt riktig måte, det skal han ha!

Hyggelig å også kunne skryte litt av gutten. [:)]

auren

quote:

Jon R.

Apropos sutring. Må si jeg lo litt da jeg så innlegget med Arne Erlandsen i går. Langet ut i media hvor urettferdig utestengelsen av Abioudun er, hvorpå han til slutt sier: "Men, vi skal nå ikke være av dem som sutrer".[:D]

Forøvrig en grei nok utestengelse, og det passer i grunnen FKH bra da de møter Kamma hjemme på stadion i morgen, og direkte på tv2 for andre helgen på rad.

auren, som ikke håper Erlandsen bruker utestengelsen som ekstra motivasjon...[;)]

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

quote:
Originally posted by veteranen

quote:

Jon R.

Wise har taklet akkurat denne situasjonen på en positiv og helt riktig måte, det skal han ha!

Hyggelig å også kunne skryte litt av gutten. [:)]

Oppskriftsmessig kanskje, men jeg er helt enig med veteranen.

Roy

Estil hadde ikke lange tiden på seg for å komme til tet men klarte det. Med så mange kamper igjen å spille så burde vi også ha tid nok, selv om vi nok kanskje må tåle noen perioder med dårlig smurning og bakglatte ski :) Men Wise`strategi om å fokusere på ryggen foran, plukke den og så fokusere på neste rygg er velbrukt i mange idretter og har sine åpenbare psykiske fordeler. Men det innebærer at man plukker den første så fort som mulig, slik at man hele tiden har noe nytt å strekke seg etter.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Tom S

Flott optimisme Flynn!

Syns Wisey her viser gode takter og god innstilling. Hittil kan det sjå ut som Wisey har klart å lage ei gruppe av laget som kjemper for kvarandre.
Wisey har gjort "skremmande" mykje riktig etter nedrykket...

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Roy

quote:
Originally posted by Tom S

Flott optimisme Flynn!

Syns Wisey her viser gode takter og god innstilling. Hittil kan det sjå ut som Wisey har klart å lage ei gruppe av laget som kjemper for kvarandre.
Wisey har gjort "skremmande" mykje riktig etter nedrykket...

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!

Veldig enig Tom. Begynner "nesten" å like fyren [:I]

roaldv

Veldig treffende allegori! Estil ble løpt ned av en italiener(FL) på vei ut av stadion, men fikk ikke panikk, og brukte hele tremila på å komme seg opp mot teten. Han lå som nummer 5 da spurten begynte, men klarte å komme seg helt opp på opprykksplass(!), kun slått av russeren Dementiev (Nottingham?) på oppløpet!

Andre plass kan jeg leve med i år[8D]

peacock

Håpløs sammenligning. I fellesstarter i langrenn kan man rette opp en dårlig start i en spurt. Dette er umulig for Leeds (og andre lag). En dårlig start har vi med oss hele sesongen.

Si meg; hva feiler det dere, meddebattanter? Svelger dere alt?
Flott! Optimisme? Estil er Leeds-fan? Så koselig! Etc, etc, etc.
Få opp gluggene; vi er Leeds, vi er hatet, vi ligger nede, men vi KAN slå tilbake. Kanskje play-off. Alt annet er utenkelig!

roaldv

quote:
Originally posted by peacock

Håpløs sammenligning. I fellesstarter i langrenn kan man rette opp en dårlig start i en spurt. Dette er umulig for Leeds (og andre lag). En dårlig start har vi med oss hele sesongen.

Få opp gluggene; vi er Leeds, vi er hatet, vi ligger nede, men vi KAN slå tilbake. Kanskje play-off. Alt annet er utenkelig!

Hvordan kan direkte opprykk være utenkelig, så lenge play-off er innen rekkevidde, Mista Bombastic?

Er da lov å tenke litt positivt innimellom, selv om man er Leeds-fan

flynn

quote:

Jeg har gitt uttrykk for hva jeg mener er realistisk i andre tråder her inne, senest ifm spekulasjoner om salg av Douglas. Det kan ikke forhindre at jeg alikevel vil ha stor glede av å følge Leeds oppover på tabellen etterhvert, hver eneste plass de klatrer vil gi meg stor glede.

Det er det samme som holdt Frode Estil gående i 28 km, resten var en demonstrasjon av overlegne fighteregenskaper. Håpløs sammenligning? I think not.

flynn

Roy

quote:

Nei. Alt annet er ikke utenkelig. Vanskelig - ja, bortimot håpløst - ja, men utenkelig - NEI. Kan Leeds gutta ha troen så må ihvertfall vi klare å holde troen. Sky is the limit. Ingen vits i å leke med " kunsten å tenke negativt" nå som vi har fått en god start. Må suge på karamellen så lenge det er smak... Yes! [}:)]

Asbjørn

...en liten update [:)]

Direkte opprykk:
1.runde:   15 bak
2.runde:   15 bak
3.runde:   13 bak

Playoff:
1.runde: 15 bak
2.runde  13 bak
3.runde: 12 bak

Nedrykksstreken:
1.runde: 12 bak
2.runde: 10 bak
3.runde:  7 bak

Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free
silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

quote:

Du har hatt et par dårlige dager bak tastaturet...la folk være optimister og nyte dagene...lenge siden Leeds har hatt flyt nå.

Utenkelig, jeg tror på at vi vinner serien med 10 poeng...38 av 46 kamper vinner vi..da rykker vi rett opp!!

Asbjørn

quote:
Originally posted by eriksen55

Du har hatt et par dårlige dager bak tastaturet...la folk være optimister og nyte dagene...lenge siden Leeds har hatt flyt nå.

Flyt??? Vi ligger desidert sist, 6 poeng bak nærmeste lag [:D][:D][:D]

...ja, sånn kan det også sies [:)]

silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

hehe....uansett så er det flyt likevel...sier jo igrunn litt om hvor ille det var før:)

Asbjørn

Vi må ikke glemme Estil'n [:)]

Direkte opprykk:
1.runde:   15 bak
2.runde:   15 bak
3.runde:   13 bak
4.runde:   13 bak

Playoff:
1.runde: 15 bak
2.runde  13 bak
3.runde: 12 bak
4.runde: 10 bak

Nedrykksstreken:
1.runde: 12 bak
2.runde: 10 bak
3.runde:  7 bak
4.runde:  6 bak

Det går fortsatt veien [:)]  
...om enn saaakte

silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

plutselig har vi 2 poeng ned til 2 plass:)

Kanskje mer et sterkt ønske enn det er realistisk!