Skrevet av Emne: Må jo bare like Papa Smurf...  (Lest 5056 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

flynn

Re: Må jo bare like Papa Smurf...
« Svar #30 på: ſeptember 03, 2007, 02:46:02 »
quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by Asbjørn

Sitat
[Kenneth kan også være mannen som får skikk på skakk-kjørte klubber, via all sin innsikt/erfaring/kontakter innen fotb økonomiens verden...

Det er her jeg nok kan mene han kunne være gunstig for Leeds United. På kort sikt...

...for metodene hans er nesten uten unntak kontroversielle, de etterlater så godt som kun fiender...
Det er ikke en sånn profilering jeg ønsker rundt mitt Leeds United...
[V]



Du har forstått det, Asbjørn!

Selv i denne tilsynelatende godslige "hjemme hos" reportasjen, angriper Bates en rekke mennesker som har tilknytning til fotballen. Navngitte ledere, spillere og foretningsfolk får sitt pass påskrevet av Bates.

Både Bates og Wise er veldig preget av at de ikke kan la være å slenge dritt om andre når de uttaler seg til media. At det er en usympatisk egenskap er nå èn ting, langt verre er det at det er svært uklokt og - på sikt - direkte skadelig for klubben.

Bates og Wise har begge en aggresiv natur. De elsker disse fiendebildene som de langt på vei selv skaper. Nå lever de høyt på et bilde som går ut på at det er "oss mot resten av verden". Og selv nå når det går bra rent sportslig, klarer de ikke å dy seg (Wise: Blackwell er en bitter mann).

Vi kan nå et stykke på vei ved å innprente hele klubben at vi er i en kontinuerlig krig mot resten av fotballverden. Men i det lange løp kan ikke dette gå bra. Vi er, i likhet med alle andre, avhengig av relasjoner, enten det nå dreier seg om forbundet, klubbledere, managere eller finansfolk. Og når de to nevnte herrer mer eller mindre hele tiden sprenger broer, så vil vi bli mer og mer isolert.

Bates og Wise er på mange måter veldig like, både på godt og vondt. Det positive er at begge har en voldsom entusiasme og trøkk i forbindelse med det de holder på med. Det negative er at de begge, pga sin svart-hvitt tenking, er veldig konfliktskapene. Og siden de er så like i fremtreden og tenkemåte, finnes det ingen utfyllingsfaktor - alt blir forsterket. Og når de har holdt på lenge nok, vil klubben uungåelig mer og mer fremstå som det jeg lenge har advart mot - en drittsekk-klubb!

Men èn ting skal Bates ha i denne reportasjen: Historien om han og Susannah, var både sjarmerende og morsom! [:)]







Vel talt Veteran! [8)]

flynn

Peter7

Re: Må jo bare like Papa Smurf...
« Svar #31 på: ſeptember 03, 2007, 03:00:32 »
quote:
Originally posted by Øystein E

Jeg må erlig innrømme at jeg faktisk lot meg sjarmere av Bates.Mye av det han sier virker
fornuftig. Han beviser at han er en luring og en av de mest kyniske på jorden når han på
en måte velger å føre Leeds United ned i 3 divisjon med vilje.
Jeg vil faktisk påstå at nedrykket var en del av planen hans.
Nedrykk via administrasjon gjorde klubben mye mere skakk-kjørt enn om vi hadde berget plassen.

Og en skakk-kjørt klubb i league one har større sjans for å bli sett i et mere gunstig lys
når det  gjelder sanering av gjeld.
Nå er klubbens økonomi bedre enn på mange mange år, og to opprykk på to år er ikke usannsynlig.
Da vil vi rykke opp som en økonomisk frisk klubb, istedet for å kanskje ha rykket opp nå i mai,
nedsyltet i gjeld.



Usannsynlig kanskje, men ikke utenkelig - når det gjelder denne luringen ...

***
Kandol 4 Congo!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

RoarG

Re: Må jo bare like Papa Smurf...
« Svar #32 på: ſeptember 03, 2007, 03:29:36 »
Fælt som stemningen her på forumet har snudd angående Bates, da. Hva skjer når vi rykker opp i mai? Blir han genierklært? Helgenerklært? Statueav han utenfor ER ved siden av Bremner?

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Må jo bare like Papa Smurf...
« Svar #33 på: ſeptember 03, 2007, 04:10:37 »
Tror vel ikke at Bates 'øye-for-øye, tann-for-tann'-stil gir Leeds United så mange nye venner, men for at de negative vibrasjonene ikke skal løpe av med dere, tar jeg med to signifikante positive relasjonsoppbyggende initiativ fra hjemmeprogrammet for Southend-kampen:

1) Om Spillerforeningen (PFA), som Bates gir mye ros til i sin faste spalte:

"On behalf of Leeds United and myself and all the Leeds fans, we give thanks and grateful acknowledgement to Gordon Taylor and the PFA for their assistance during the administration and restructuring of the Club. We are proud to be associated with the PFA and welcome their assistance in in looking after the interests of Leeds players on the whole in particular the young players."

2) Om de yngste spillerne på akademiet, som Bates m/frue har vist ekstra oppmerksomhet - ved å delta på U10-lagets turnering i Frankrike i sommer, og arrangere en middag på ER for spillere og foreldre:

"From our chats and discussions the idea evolved that the Club and Academy should be closer in its relationship to enable the parents to know more about the workings of Leeds United and how the Academy has an important part to play in the future of the Club."

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

h.b

  • Gjest
Re: Må jo bare like Papa Smurf...
« Svar #34 på: ſeptember 03, 2007, 11:09:42 »
Samenligninga med Orderud ble bare for dumt fra min side. Men jeg vil aldri noensinne godta en eier som Bates i Leeds. Han går over lik og bryr seg døyten om regler og aller minst moral. Nei uansett hva Leeds kan finne på under Bates så vil jeg ha den mannen vekk. Jeg vil at man skal forbinde Leeds med noe godt. Bates er allt annet en noe godt



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Må jo bare like Papa Smurf...
« Svar #35 på: ſeptember 03, 2007, 14:18:36 »
quote:
Originally posted by chief

Gubben har både mange gode poenger,humor og selvironi.
Men det forhindrer ikke at han er både respektløs og i totalt mangel på folkeskikk.


1 4 all and all 4 1



Jeg er helt enig, at han har sjarm og er en lur rev er det ingen tvil om og det ønsker jeg ikke å la meg blende av. Jeg tror ikke han er fremtida for å si det sånn! Greit å være i godlune i et intervju, spøke og slå vitser, men.....!!!
Yeboahs vitne

Øystein E

Re: Må jo bare like Papa Smurf...
« Svar #36 på: ſeptember 03, 2007, 20:57:21 »
Hei Svend Anders.
Jeg kan nok ikke bevise noe av dette. det var bare en tankefrigjøring fra min side.

Og Svend Anders, takk for mange gode synspunkter fra deg.(seriøst sagt)
 

Svend Anders

Re: Må jo bare like Papa Smurf...
« Svar #37 på: ſeptember 03, 2007, 21:45:02 »
quote:
Originally posted by Øystein E

Hei Svend Anders.
Jeg kan nok ikke bevise noe av dette. det var bare en tankefrigjøring fra min side.

Og Svend Anders, takk for mange gode synspunkter fra deg.(seriøst sagt)



Helt fair å "lette på trykke" noen ganger, Øystein. Håper du ikke oppfattet mine noe sarkastiske poenger som personlig kritikk.

Takk for positiv kommentar også.

Marching on together,
SA

http://www.svendanders.com/