En lavpannet provokatør....eller....

Started by Promotion 2010, September 03, 2007, 22:54:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Bates eier jo hjemmeprogrammet. Denne detaljen gikk heller ikke hus forbi på lørdag:

"Blackwell's name of was omitted completely from the match-day programme, and John Carver - the club's former caretaker manager - was given only a passing mention. By the time the reunion was broken up by police and stewards after the final whistle, the stress of the occasion for all concerned was all too apparent."

Bates er vel bare en virkelig supporter. Singleminded og et sjelett som er en refleks av Leeds-emblemet som Smithy i de gode gamle dagene... [;)]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

veteranen

Hva mener du selv, Promo? Er det bra for klubben at våre ledere (Bates & Wise) ofte oppfører seg som "lavpannede provokatører"?

flynn

Jeg synes dette bare  er dumt. Hva i all verden er vitsen med å "plage" Blackwell / Carver på denne måten? Publikum på ER viste betraktelig mer folkeskikk da de ga Blackwell høflig applaus før kampen.
Det er greit at Bates er en fighter, men man må velge sine kamper med omhu. folk som krangler og sloss med alt og alle avslører stort sett bare seg selv.

flynn

lojosang

Sikkert en hevn fordi Blackwell ikke rolig lusket ut dørene, men krevde kompensasjon for kontraktsbrudd.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Svend Anders

Har jeg forstått det riktig her: Man er forbanna på Bates fordi Blackwell ikke ble omtalt i kamp-programmet? Det er ikke det at de sa noe horribelt eller negativt om Blackwell, de sa bare ingen ting? Holdt kjeft om en person som har anlagt sak mot klubben? Er det ikke LITT vel å henge seg opp i, da?

Forøvrig har jeg snakket med flere som var på kampen som sier det slett ikke bare var HØFLIGE tilrop Blackwell fikk fra Leedsfansen...

SA,
som strengt tatt ikke bryr seg så mye om Kevin Blackwell om dagen...

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

flynn

Neida Svend. Jeg hisser meg ikke opp over dette, men det er bare (nok) et eksempel på en kultur som ikke akkurat preges av normal høflighet. Og, poenget mitt var bare at det å ikke nevne Blackwell i programmet første gang han er tilbake på ER med ny klubb vanskelig kan skyldes en tilfeldighet.

flynn

Tom S

Ein kan selvfølgelig ikkje benekte de eksempel som har vert og sannsynlegvis vil komme vedr denne "kulturen som ikke preges av normal høflighet".

Men, for meg kan det synest som om at "vi" leiter med lupe etter å finne desse eksemplene og brette de ut her på forumet. Kanskje har "vi" eit overdrevent kall for denne oppgåva?

Og, for the record, eg er ikkje Bates/Wise tilhenger.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

nellejr

Er det så forbaska høflig å snakke pent om en person som en ikke tåler tryne på da!!!!! Det mest høflige man kan gjøre er jo å holde kjeft.

Nellejr

"To build a team doesnt have to take a long time. To build a club does."   Claudio Ranieri
Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock

veteranen

quote:
Originally posted by Svend Anders

Har jeg forstått det riktig her: Man er forbanna på Bates fordi Blackwell ikke ble omtalt i kamp-programmet? Det er ikke det at de sa noe horribelt eller negativt om Blackwell, de sa bare ingen ting? Holdt kjeft om en person som har anlagt sak mot klubben? Er det ikke LITT vel å henge seg opp i, da?

Forøvrig har jeg snakket med flere som var på kampen som sier det slett ikke bare var HØFLIGE tilrop Blackwell fikk fra Leedsfansen...

SA,

Hvorfor har Blackwell gått til sak mot klubben da, Svend Anders? Det skulle vel ikke være fordi Bates ikke vil betale ham de pengene som han har tilgode i forhold til treårs-kontrakten som Bates frivillig ga ham..?
Her er det ikke snakk om at "vi bryr oss så mye om Kevin Blackwell om dagen..", men heller at vi er voksen nok til å reagere når våre ledere opptrer og oppfører seg på en tåpelig måte.

Forøvrig må jeg si at det er litt bemerkesesverdig at akkurat du, som ellers er så opptatt saklig dialog og voksen fremtreden, alltid tar Bates i forsvar når det stormer rundt ham, eller bagatelliserer hans idiot-oppførsel...

Du var jo også en av de som forsvarte Blackwell innbitt på dette forum, så lenge du visste at han hadde Bates` støtte. Nå "bryr du deg ikke så mye om han om dagen"... Har mennesker bare krav på en anstendig behandling så lenge de er ansatt i Leeds..?

Tom S

At Blackie har gått til sak mot Leeds er vel selvfølgelig at han meiner han har krav på penger ifht kontrakten sin. Bates og Leeds ser det vel på ein annan måte og derfor sak.
Er det avgjort i retten at Blackie virkelig har krav på penger? Veit du vetten noko vi andre ikkje veit?

Trur nok du vetten, kanskje bedre enn mange, veit at i forretningsverdenen foregår det mykje som kan sjåast på som "tåpelig" der alle tenker på seg sjølv og eigen framgang. Då vert det mange situasjoner.
Er det nokon som trur at det er så mykje bedre i andre klubber?

Det er merkelig at vi skal bruke all vår energi på å rakke ned på klubben vår ved kvar minste anledning. I mange tilfeller konstruerte saker.

Prøv å fokusere på noko positivt; Leeds United er godt stilt økonomisk, har eit ungt og lovande lag som gjer sportslig suksess og fansen fryder seg i store mangder på Elland Road.

Det kan av og til virke som at enkelte får stimulans av å finne negative ting rundt klubben vår og kan ikkje vente på å slenge det ut. Er dere blant den gruppa som i 92 meinte at det var manu som tapte gullet heller enn at Leeds United vant?

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

McMidjo

Get a grip, folkens!

Enten dette er en ren produksjons-/redigeringsfeil i programmet  - eller en barnslig reaksjon fra Leedsledelsen på en del av Blackwells medieutspill forut for denne kampen, synes jeg det blir litt billig å bruke denne bagatellen av en sak for å kaste mer ved på Bates-bålet...

For the record: Luton, Blackwell, Ellis og Carver ble presentert â€" sogar med et av de mest flatterende bildene jeg noen gang har sett av KB â€" i foregående hjemmeprogram under headingen  â€™And Who's next here’.  

Presentasjonen avsluttes med følgende hyggelige omtale av Carver:

”JC took over as caretaker manager following Kevin’s departure, but his reign came to a disappointing end with a 5-1 defeat at Luton in October 2006. Nevertheless, instead of sneaking back down the tunnel with a red face, John headed straight for the away support where he said his thank-yous and waved farewell.”
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

veteranen

Sitat Tom: "At Blackie har gått til sak mot Leeds er vel selvfølgelig at han meiner han har krav på penger ifht kontrakten sin. Bates og Leeds ser det vel på ein annan måte og derfor sak.
Er det avgjort i retten at Blackie virkelig har krav på penger? Veit du vetten noko vi andre ikkje veit?"

Svar:
At denne "saken" mellom Bates og Blackwell har dukket opp i denne diskusjonen, får du gi Svend Anders "æren" for. Hvis du leser det SA skriver, så ser du at han bruker denne tvisten som en forklaring/legitimering på at Blackwell ikke blir nevnt med en eneste setning i kamprogramet når han retunerer til Leeds for første gang som manager for et annet lag. Det er vanlig kotyme og folkeskikk at en tidligere manager blir ønsket velkommen, når han besøker "gamle tomter" med sitt nye lag. På Elland Road er folkeskikk iferd med å bli et fremmedord.

Sitat Tom: "Trur nok du vetten, kanskje bedre enn mange, veit at i forretningsverdenen foregår det mykje som kan sjåast på som "tåpelig" der alle tenker på seg sjølv og eigen framgang. Då vert det mange situasjoner.
Er det nokon som trur at det er så mykje bedre i andre klubber?"

Svar:
Nei, jeg tror ikke nødvendigvis det er så mye bedre i alle andre klubber. Men nå er det nå engang Leeds vi følger, og det blir jo for dumt hvis vi skal unnskylde klubbens tåpeligheter med at også andre klubber begår dumheter i ny og ne.

Sitat Tom: "Det er merkelig at vi skal bruke all vår energi på å rakke ned på klubben vår ved kvar minste anledning. I mange tilfeller konstruerte saker.
Prøv å fokusere på noko positivt; Leeds United er godt stilt økonomisk, har eit ungt og lovande lag som gjer sportslig suksess og fansen fryder seg i store mangder på Elland Road."

Svar:

Javisst skjer det positive ting rundt klubben for tiden! Men betyr det at vi ikke skal kunne påpeke det vi mener er tåpelig og kanskje skadelig oppførsel fra klubbens ledere? Ting er sjelden helsvart eller rosenrødt (for ikke å si helhvitt).

Etter den gode ligastarten virker det nå som at det er mange her inne som har forandret syn på Ken Bates. Mens han for noen få måneder siden var en ufordragelig fysakk, som de fleste ønsket pokkker i vold, er han nå en artig kar som stadig flere nå føler behov for å fortelle at de liker. Dette bare illustrerer noe jeg har skrevet før: mange fotballsupportere er ikke istand til å holde fast ved noe som ligner en analyse i mer enn en halv fotballkamp!

Ken Bates er akkurat den samme person som han var før sesomgen startet. Han kommer til å være akkurat like konfliktskapende som han alltid har vært. Og jeg kommer til å fortsette med å uttrykke mine meninger om mannens gjerninger!

Sitat Tom: "Det kan av og til virke som at enkelte får stimulans av å finne negative ting rundt klubben vår og kan ikkje vente på å slenge det ut. Er dere blant den gruppa som i 92 meinte at det var manu som tapte gullet heller enn at Leeds United vant?"

Svar:
Personlig blir jeg mye mer stimulert av å skrive om ting jeg liker og tror på, enn å kritisere. Men samtidig finner jeg det vanskelig og lite meningsfullt å forsøke innbille meg selv at jeg tror på ting som jeg innerst inne verken tror på eller liker.

Når det gjelder ligagullet i 92, så vil jeg si det på denne måten: Som Leeds-fan følte jeg så absolutt at dette var noe vi vant - noe også historiebøkene forteller at vi gjorde! Samtidig har jeg også stor forståelse for at mange følte at dette var et mesterskap som Man U tapte. Denne forståelsen har jeg først og fremst fordi jeg følte det samme med Leeds i 71 og 72. Men denne forståelsen har ikke du fått mulighet til å tilegne deg, Tom. Du er rett og slett for ung og uerfaren! [;)][:)]

flynn

Dette var som sagt ett av mange eksempler... Nevertheless... I rest my case [:)]

flynn

Jon R

"Om jeg hamrer eller hamres, uansett så skal det jamres."

Stå på du veteranen. Vi kaller det integritet. [8)]

Jon R.
Jon R.

Promotion 2010

quote:
Originally posted by veteranen

quote:

SA,

Hvorfor har Blackwell gått til sak mot klubben da, Svend Anders? Det skulle vel ikke være fordi Bates ikke vil betale ham de pengene som han har tilgode i forhold til treårs-kontrakten som Bates frivillig ga ham..?
Her er det ikke snakk om at "vi bryr oss så mye om Kevin Blackwell om dagen..", men heller at vi er voksen nok til å reagere når våre ledere opptrer og oppfører seg på en tåpelig måte.

Forøvrig må jeg si at det er litt bemerkesesverdig at akkurat du, som ellers er så opptatt saklig dialog og voksen fremtreden, alltid tar Bates i forsvar når det stormer rundt ham, eller bagatelliserer hans idiot-oppførsel...

Du var jo også en av de som forsvarte Blackwell innbitt på dette forum, så lenge du visste at han hadde Bates` støtte. Nå "bryr du deg ikke så mye om han om dagen"... Har mennesker bare krav på en anstendig behandling så lenge de er ansatt i Leeds..?

Det er vel dette jeg mener med analyse av personer på forumet, Hr Veteran. Du glemmer helt hvilken zyberverden dette er og blander ditt fagfelt (som du har påpekt) inn i en supporterdiskusjon. (Det kan minne om en godt kjent hersketeknikk. [:I])

Selvsagt var det også mange som ikke viste "høflighet" da Blackwell entret banen før kampen, som SA refererer til. Tror kanskje ikke det er så mange som hadde vist Alan Smith noen høflighet hvis han hadde ankommet ER et års tid etter sin transfer til MU. [xx(]

I hvilken grad jeg selv liker eller ikke liker Bates' oppførsel kommer helt an på hvor raskt Leeds United er tilbake i Premier League....intet annet.
Jeg er imidlertid opptatt av innsats og vinnervilje....passion.... For spillere, trenere, støtteapperat og styret må Leeds komme foran alt. Der virker det som om vi er kommet inn på riktig spor. [:)]

NB! Beklager hvis jeg på noen måte har forulempet eller støtt noen men mine synspunkter...... [:D]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Svend Anders

quote:

Mitt første inntrykk etter å ha logget på OEF dagen etter mitt innspill her, er at tråden er like overdrevet som sakens kjerne.

Så må jeg jo minne om at jeg faktisk stilte et seriøst spørsmål om hva denne saken faktisk dreide seg om. midjo's sitat fra bladet er vel faktisk med på å å indikere at påstanden om komplett utelatelse IKKE STEMMER og da er det vel egentlig en ikke-sak? Eller tar jeg feil?

Du spør meg HVORFOR Blackwell har saksøkt klubben, og bruker det som et poeng jeg overhodet ikke ser relevansen i. Faktum er at Kevin Blackwell anla sak mot klubben og det i seg selv KAN være nok til at klubben er heller nøkterne i beskrivelsen av vedkommende, uansett hvem det måtte være.

Jeg forsøkte å indikere i mitt innlegg over at dette egentlig ikke er en sak jeg klarer å engasjere meg så veldig i. Du bruker store ord om at "folk har krav på respekt", etc og har selvfølgelig rett i det - jeg synes bare dette er et storm i et vanglass. En NEGATIV storm i et vannglass, JA, men likefullt i et vannglass (eller melkeglass om du vil).

Med spørsmålet om "mennesker bare har krav på anstendig behandling så lenge de er ansatt i Leeds" synes jeg du overdimensjonerer denne saken DESTO mer. Selvfølgelig har skal man behandles på en fair måte utenfor klubbens vegger også, hvorfor skulle jeg mene noe annet?

Jeg synes også det er fullstendig irrelevant hvorvidt jeg støttet Blackwell så og så lenge da han var i klubben, og du setter dette sammen med Bates-forholdet. Min støtte eller mistillit til Blackwell som Leeds-manager har da aldri hatt noe med å gjøre at Ken Bates er eier? Jeg har støttet/kritisert Blackwell basert på jobben hans, resultatene og mulighetene hans for å føre Leeds videre som klubb. Men hva har det med mit syn på helgens kamp-program å gjøre?

På den mer saklige siden: Kevin Blackwell lyktes ikke i Leeds, som så mange før ham. Når vi nå endelig har noe å glede oss over sportslig, og lagt bak oss det som trolig er klubbens verste 5-årsperiode i dens historie, er det vel ikke så unaturlig å legge fokuset på nuet - og fremtidshåpene - snarere enn en eks-manager som ikke fikk det til.

Kevin Blackwell må ha lykke til videre - untatt mot Leeds, selvsagt.

Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

kjelvi

Fra dagens YEP:

Leeds United cross & Blackwell
Amicable separations are as rare in football as they are in life, and the divorce between Kevin Blackwell and Leeds United left deep wounds on either side of the divide. Read United v Luton match report here.
United invoke passion in Blackwell, but there is no love lost between the club's former manager and the regime in charge of Elland Road. Sacked by Leeds last September in circumstances which still rankle, the first meeting between the Blackwell and his ex-employers was never likely to be free of underlying tension.
An uncomfortable air hung over his return to Elland Road with Luton Town on Saturday, in spite of the warm appreciation he was shown by United's supporters after emerging from the tunnel before kick-off.
Blackwell's name of was omitted completely from the match-day programme, and John Carver - the club's former caretaker manager - was given only a passing mention. By the time the reunion was broken up by police and stewards after the final whistle, the stress of the occasion for all concerned was all too apparent.
The touchline brawl which followed United's 1-0 win over Luton seemed almost inevitable, yet the game had given no hint of the trouble to come.
Clive Oliver, the match official, negotiated 90 minutes without issuing a single yellow card, and Blackwell and Dennis Wise maintained impeccable behaviour standing yards apart in their technical areas. The result itself accurately portrayed a disappointing game which Leeds had shaded.
But when United's manager moved at full-time to approach his predecessor, the atmosphere darkened. A cold handshake between the pair was followed by a quick exchange of words, prompting Carver, Luton's head coach, to involve himself by pointing a finger in Wise's face.
The quick intervention of several stewards prevented more serious trouble, and the arrival of the police quickly resolved the confrontation in front of the away dug-out. But as Blackwell and Carver hastily exited Elland Road, the bad blood seemed fresher than ever.
There is obvious history between the three men, in so far as Wise was the ultimate beneficiary of the events which saw Blackwell sacked last season, and Carver fail to make anything of his short time as caretaker manager. Yet Blackwell could have no complaints with the outcome on Saturday, and the altercation merely served to increase Wise's satisfaction at full-time.
It is unsurprising that, in this season of all seasons, the fabled curse of the manager-of-the month award should find Wise resistant to its reliable charms. (....)

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-news/Leeds-United-cross-amp-Blackwell.3167834.jp

veteranen

Sitat Promo:
"Det er vel dette jeg mener med analyse av personer på forumet, Hr Veteran. Du glemmer helt hvilken zyberverden dette er og blander ditt fagfelt (som du har påpekt) inn i en supporterdiskusjon. (Det kan minne om en godt kjent hersketeknikk." [:I])

Svar:
Zyberverden? Det var da du som mente at dette var så interessant (og "lavpannet" av Bates?) at du fant det nødvendig å starte en tråd om temaet..!  Det er godt mulig at dette er en liten fillesak, men det  føyer seg inn i rekken av mange gjerninger og uttalelser som peker mot en kultur som jeg mener er usunn  og -  på sikt - direkte skadelig for klubben.

Jeg legger merke til at du trekker frem dette med analyser og hersketeknikk, i forbindelse med et svar jeg gav til Svend Anders. Når jeg kritiserer SA så gjør jeg ikke det for å være slem mot ham, men heller som et forsøk på litt konstruktiv "korrigering".  Unge Karlsen-Moum er utvilsomt en stor ressurs for norske Leeds-fans.  Hans evne til å knytte kontakter høyt oppe, og vilje til å dele informasjon med oss andre, er noe vi alle bør sette pris på. Men jeg mener altså  at han til tider bærer preg av en for ukritisk holdning til det som blir sagt og gjort av ledelsen i klubben.

Så får det være opp til Svend Anders selv om han velger å reflektere over det jeg skriver og kjenne etter om jeg har ett poeng, eller om han heller velger å avfeie mine meninger som tullprat.

Sitat Promo:
"Selvsagt var det også mange som ikke viste "høflighet" da Blackwell entret banen før kampen, som SA refererer til. Tror kanskje ikke det er så mange som hadde vist Alan Smith noen høflighet hvis han hadde ankommet ER et års tid etter sin transfer til MU. [xx(]"

Svar:
Når spillere kommer på gjestevisitt til en tidligere klubb, så vil mottagelsen ofte være betinget av grunnen til at de forsvant fra klubben. Poenget er at vi bør kunne forvente at klubbledelsen opptrer på en mer voksen måte enn det du kaller de mer "lavpannede" og "singelmindede" delen av supporterskaren. Men her vil tro jeg nok at vi er enige, bare du får tenkt deg litt om... [;)]

Sitat Promo:
"I hvilken grad jeg selv liker eller ikke liker Bates' oppførsel kommer helt an på hvor raskt Leeds United er tilbake i Premier League....intet annet.
Jeg er imidlertid opptatt av innsats og vinnervilje....passion.... For spillere, trenere, støtteapperat og styret må Leeds komme foran alt. Der virker det som om vi er kommet inn på riktig spor. [:)]
Beklager hvis jeg på noen måte har forulempet eller støtt noen men mine synspunkter...... "

Svar:
Joda, det ser utvilsomt ut som at både innsats og vinnervilje er på plass i laget igjen - og det er bra!  Her skal Wise ha ros - og det har jeg da også gitt ham flere ganger den siste tiden.  

For øvrig er jeg enig med Jon, Asbjørn og andre, når de skriver at Bates nok kan være den rette mann til å rydde opp i gammelt økonomisk rot, og på den måten få klubben på rett kjøl igjen. Men jeg er altså ikke begeistret for den utviklingen jeg ser for meg på andre områder - og den form klubben vil ta - med Bates som eier. Derfor håper jeg inderlig at Bates blir en overgangs-figur.

Neida, jeg blir verken støtt eller forulempet av dine synspunkter. Faktisk kan de som kritiserer oss, ofte være våre beste læremestere. For noen ganger kan de ha rett i sin kritikk, og da får vi jo en mulighet til å korrigere feilaktige tanker og meninger. Og det bør vi jo være takknemlig for! Andre ganger kan vi mene at kritikken vi blir utsatt for er helt urimelig. Da får vi en ypperlig anledning til å observer våre egne følelsesmessige reaksjoner. Og en dose med sinnelagstrening/mestring har vi utvilsomt alle godt av!

Så ikke vær redd for å hamre, Promo! Så vår vi se hvor flink jeg er til å la være å jamre! [:)]

GeirO

quote:

quote:

Mitt første inntrykk etter å ha logget på OEF dagen etter mitt innspill her, er at tråden er like overdrevet som sakens kjerne.

Så må jeg jo minne om at jeg faktisk stilte et seriøst spørsmål om hva denne saken faktisk dreide seg om. midjo's sitat fra bladet er vel faktisk med på å å indikere at påstanden om komplett utelatelse IKKE STEMMER og da er det vel egentlig en ikke-sak? Eller tar jeg feil?

Du spør meg HVORFOR Blackwell har saksøkt klubben, og bruker det som et poeng jeg overhodet ikke ser relevansen i. Faktum er at Kevin Blackwell anla sak mot klubben og det i seg selv KAN være nok til at klubben er heller nøkterne i beskrivelsen av vedkommende, uansett hvem det måtte være.
Jeg forsøkte å indikere i mitt innlegg over at dette egentlig ikke er en sak jeg klarer å engasjere meg så veldig i. Du bruker store ord om at "folk har krav på respekt", etc og har selvfølgelig rett i det - jeg synes bare dette er et storm i et vanglass. En NEGATIV storm i et vannglass, JA, men likefullt i et vannglass (eller melkeglass om du vil).

Med spørsmålet om "mennesker bare har krav på anstendig behandling så lenge de er ansatt i Leeds" synes jeg du overdimensjonerer denne saken DESTO mer. Selvfølgelig har skal man behandles på en fair måte utenfor klubbens vegger også, hvorfor skulle jeg mene noe annet?

Jeg synes også det er fullstendig irrelevant hvorvidt jeg støttet Blackwell så og så lenge da han var i klubben, og du setter dette sammen med Bates-forholdet. Min støtte eller mistillit til Blackwell som Leeds-manager har da aldri hatt noe med å gjøre at Ken Bates er eier? Jeg har støttet/kritisert Blackwell basert på jobben hans, resultatene og mulighetene hans for å føre Leeds videre som klubb. Men hva har det med mit syn på helgens kamp-program å gjøre?

På den mer saklige siden: Kevin Blackwell lyktes ikke i Leeds, som så mange før ham. Når vi nå endelig har noe å glede oss over sportslig, og lagt bak oss det som trolig er klubbens verste 5-årsperiode i dens historie, er det vel ikke så unaturlig å legge fokuset på nuet - og fremtidshåpene - snarere enn en eks-manager som ikke fikk det til.

Kevin Blackwell må ha lykke til videre - untatt mot Leeds, selvsagt.

Akkurat dette som her er problemet (se uthevelsen). Leeds (les Bates) betaler ikke det Blackwell har krav på (med forbehold om realitetene her). Så blir Leeds/ Bates sure på Blackwell! Utrolig situasjon som må tillegges Bates' mangel på gangsyn.

MOT

veteranen

quote:
Originally posted by GeirO
[
Akkurat dette som her er problemet (se uthevelsen). Leeds (les Bates) betaler ikke det Blackwell har krav på (med forbehold om realitetene her). Så blir Leeds/ Bates sure på Blackwell! Utrolig situasjon som må tillegges Bates' mangel på gangsyn.

Kjernen i saken mellom Bates og Blackwell er dette:
Bates gav Blackwell en 3-års kontrakt i mars 2006. Seks måneder seinere ble Blackwell sparket.

Bates påsto at Blackwell ikke ble sparket pga dårlige sportslige resultater, men pga at han brøt deler av kontrakten. Hva dette kontraktbruddet fra Blackwell skulle ha gått ut på, har vel ingen fortalt oss ennå. Sannsynligvis dreier det seg om Blackwells økonomi prat, den siste tiden han var manager i klubben.

Hva var det så Blackwell sa til media angående klubbens økonomi? Jo, han sa bl.a. at fra og med sommeren 2007 ville Leeds ha en av de beste klubb-økonomiene i England, med bare 4-5 mill pund i gjeld. Kort tid seinere sa Blackwell at Curbishley neppe ville være interessert i manager-jobben i Leeds, fordi han ikke ville få særlig med penger til å handle spillere for.

At Blackwells økonomi-prat irriterte Bates grønn, har jeg ingen problemer med å forstå. Ikke minst fordi den første uttalelsen (nesten gjeldfri sommeren 2007) antagelig fortalte oss at Bates hadde løyet Blackwell huden full.

Så Bates prøver altså å sno seg unna sine kontraktmessige forpliktelser, som han selv skapte da han gav Blackwell denne kontrakten, tydeligvis uten klausuler som gikk på sportslige prestasjoner. Men dette var jo ikke første gang Bates dummet seg ut i manager-spørsmål, og som vi seinere har sett var det heller ikke siste.

Hvem som har rett av de to B'ene i denne saken er for meg ikke det viktige i denne diskusjonen. Her snakker vi om Bates infantile og respektløse måte å oppre på, når noen våger å sette seg opp mot ham.

Jon R

Det hører også med til historien at en tydelig frustrert og presset Kevin Blackwell uttalte noe sånt som at "før eller senere vil sannheten om økonomien i denne klubben komme for dagen." Dette var i hans siste dager i klubben. Tror nok denne uttalsen var tungen på vektskåla for Bates. En manager som i offentligheten indirekte sier at klubben har noe å skjule vedr den økonomsike situasjonen, var nok ikke noe Bates kunne leve med. Sånn sett har han kanskje en god sak vs Blackwell? [8)]

Jon R.
Jon R.

veteranen

quote:
Originally posted by Jon R

Det hører også med til historien at en tydelig frustrert og presset Kevin Blackwell uttalte noe sånt som at "før eller senere vil sannheten om økonomien i denne klubben komme for dagen." Dette var i hans siste dager i klubben. Tror nok denne uttalsen var tungen på vektskåla for Bates. En manager som i offentligheten indirekte sier at klubben har noe å skjule vedr den økonomsike situasjonen, var nok ikke noe Bates kunne leve med. Sånn sett har han kanskje en god sak vs Blackwell? [8)]

Jeg husker dette. Men jeg tolket det mer som at han prøvde å fortelle at en vakker dag ville alle få vite hvilke problemer tidligere ledere i klubben hadde skapt for ham selv og hans gode venn (håpte han!) Ken Bates.

Men Blackwell rotet og bablet så mye på slutten av sin Leeds-karriere at det ikke er godt å si hva han egentlig mente...

Jon R

quote:

Jeg husker dette. Men jeg tolket det mer som at han prøvde å fortelle at en vakker dag ville alle få vite hvilke problemer tidligere ledere i klubben hadde skapt for ham selv og hans gode venn (håpte han!) Ken Bates.

Men det var da meget godt kjent og knapt noen hemmelighet på den tiden. [8)]

Jon R.
Jon R.

HåvardK

Nå var vel i all rettferdighet Blackwell inne på noe, da. Var det ikke slik at vi gikk i administrasjon like før sesongslutt i vår, og senere ble straffet med poengtrekk pga økonomisk rot?

veteranen

quote:
Originally posted by HåvardK

Nå var vel i all rettferdighet Blackwell inne på noe, da. Var det ikke slik at vi gikk i administrasjon like før sesongslutt i vår, og senere ble straffet med poengtrekk pga økonomisk rot?

Joda... mener faktisk at jeg har hørt snakk om noe sånt...

Wexler

quote:

quote:

SA,

Svend Anders er i likhet med de fleste Leeds supportere opptatt av at klubben skal komme seg opp fra det nivået de er på nå.
Da er Blackwell bare et irritasjonsmoment i så henseende.
At du angriper Svend Anders på bakgrunn av at han prøver å balansere mye av den negativiteten som er på dette forumet sier vel egentlig mer om deg...

flynn

Jeg hadde egentlig sluttet å engasjere meg i denne debatten men...
Svend Anders og Veteranen (og trolig alle andre her inne) er begge opptatt av at Leeds skal komme seg opp fra det nivået de er nå. Det veteranen påpeker, og som blant andre jeg støtter fullt ut, er at et skritt på veien for å klare dette er å unngå unødvendige konfrontasjoner og bråk. Jeg mener som jeg sagt mange ganger allerede at denne saken isolert sett ikke er noe å hisse seg opp over, men den viser bare enda en gang at Bates ikke akkurat er noen diplomat. Vi har fra før eksempler på grove overtramp ifm kampprogrammene, minner her både om hans oppfordringer til oppmøte hos Melvyn Levi's bosted for å markere avsky, og den personlige uthengingen av Sverre.

Slike ting er de fleste ferdige med etter barneskolen, men tydeligvis ikke Bates. At han i tillegg ikke blir stanset internt før slike ting kommer på trykk, DET er alvorlig!

flynn

Karl Hot Shot

Ja, den som makter å finne rasjonalitet (fornuft) i det Kenneth Bates foretar seg, er enten bare autoritetstro (kneler for enhver som har makt), eller har endevendt søpla hans i årevis for å finne det minste tegn på normal menneskelig atferd.

Dennis

Fullstendig enig i at Ken Bates ikke er særlig diplomatisk. Han går over streken til stadighet, fordi han er vant til å få det slik han vil ha det. Det er også derfor han har økonomisk personlig suksess. My way or the high-way er livsmottoet hans.

Likevel er det ikke overraskende at han utelater Kevin Blackwell - en mann som har saksøkt klubben - fra hederlig omtale i kampprogrammet. Han sier heller ikke noe negativt, det ville vært en annen sak. Fillesak, spør du meg!

For å sitere Monty Python: Get on with it!

- Dennis
Marching on together!

Peter7

Gjesp.

Det er da mer interessante Leeds-saker å diskutere her inne enn Bates´ skjegg.

Kandol 4 Congo!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'