Skrevet av Emne: Til Leeds Fra Bergen  (Lest 15928 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

laddi

Til Leeds Fra Bergen
« på: ſeptember 08, 2007, 05:40:50 »
Heisann tenkte meg over til påsken 2008!!! Trenger da litt dra hjelp for hvordan eg kan gjøre dette litt billig siden sambo og 2 kiddys + undertegnet skal bo der! sikkert i en uke.. HELP
Tar alle tips med Meget Stor TAKKNEMLIGHET!!!!

MOT
Bergen Whites

chief

Re: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #1 på: ſeptember 08, 2007, 14:27:56 »
Vet ikke om det er så lett å få "billig" hotellrom for en uke,men Bewleys har store familie rom med soveplass for 2 voksene og opp til 3 barn. Her er prisen 69pund per natt uten frokost.(Ca 6000 for en uke)
Dette hotellet ligger i samme gate som puben til Peter Lorimer.

http://www.bewleyshotelleeds.co.uk/


Det finnes også et antall B/B i Leeds som du kan søke opp



1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

janove

Re: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #2 på: ſeptember 08, 2007, 19:25:10 »
Anbefaler Jurys Inn på Hotels.com. Her får du rom helt ned i £45, også i uka.
Du betaler for rommet og ikke for antall personer. De har rom med 3 senger.
Fra Bergen flyr du billig og greit med Jet2 til Newcastle.
Registrer deg på gner.co.uk. Her kan du ved å planlegge reisen, få tur/retur billett
helt ned i £12. Kjøper du på dagen koster det ca £40 for voksen.
Du kan også sjekke om det lønner seg å kjøpe Family railcard.

Geir Magne

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #3 på: Oktober 24, 2007, 18:47:27 »
Kjøp et familiekort til toget. Det gjelder i ett år, og du får store rabatter på alle selskapene. Er trolig inntjent på den første turen. Lett å reise med tog i England, avganger i alle retninger og togene går ofte.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

laddi

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #4 på: Oktober 24, 2007, 22:24:44 »
Takker for alle svar...... ;)
Ser ut som det blir reise fra 6 mars til 13 mars..får med meg 2 hjemmekamper.......Mine FØRSTE på Elland Road....Så eg håper eg kan få mest mulig tips for denne begivenhets uken min, samboer og 2 gutter blir med på lasset så alt om shopping og ting for barn, alt som kan tenkes er eg MEGET takknemlig for
Blir sikkert Jury Inn på oss og sikkert fly med jet2com til newcastle og tog fra newcastle til leeds.......Godt komme med priser og slikt !!!!TAKK IGJEN!!!!!!!!!! :)
« Siste redigering: Oktober 24, 2007, 22:29:17 av laddien »
Bergen Whites

lojosang

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #5 på: Oktober 25, 2007, 01:00:29 »
Om podene er interessert i sverd, spyd, buer, gønnere, kort sagt alt som har med våpen å gjøre må dere legge av et besøk på Royal Armouries Museum. De har også massevis av oppvisninger rundt omkring.

http://www.royalarmouries.org/

Det er vel egentlig det jeg har å bidra med. Mange andre her som har LANG erfaring med Leedsreiser med og uten unger som burde kunne gi deg flere tips.  :)
- Leif Olav

ollan

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #6 på: Oktober 25, 2007, 10:14:11 »
Hvilken vei skal du fly fra Bergen, vi er noen som tenker på å reise de samme datoene. Pris etc.....
Ollan

laddi

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #7 på: Oktober 26, 2007, 00:06:36 »
Hvilken vei skal du fly fra Bergen, vi er noen som tenker på å reise de samme datoene. Pris etc.....

Fly til Newcastle med jet2com!
Siden Klm som har direkte koster over 10000 for oss 4!
Hakke sjekket endå hvor mye det blir hos Jet!
Bergen Whites

Per-Stian

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #8 på: Oktober 27, 2007, 10:18:49 »
No veit eg ikkje kva prisar Jet2 har å freiste med, men eg har benytta av meg av Norwegian si rute til Manchester tidlegare. Den var meget rimeleg og då landar dåkke eit stykke nærare Leeds.

Jury's Inn vil også eg anbefale. Meget fint hotell nede ved kanalen som ikkje kostar skjorta. Då slepp dåkke støy frå byen, men er samstundes i fin gåavstand til sentrum og til Lorimer sin bar.

Tom S

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #9 på: Oktober 27, 2007, 12:41:02 »
Norwegian har dessverre lagt ned sine flygninger mellom bergen og mannchester.


No veit eg ikkje kva prisar Jet2 har å freiste med, men eg har benytta av meg av Norwegian si rute til Manchester tidlegare. Den var meget rimeleg og då landar dåkke eit stykke nærare Leeds.

Jury's Inn vil også eg anbefale. Meget fint hotell nede ved kanalen som ikkje kostar skjorta. Då slepp dåkke støy frå byen, men er samstundes i fin gåavstand til sentrum og til Lorimer sin bar.
COME ON LEEDS !!

RagingBull

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #10 på: November 03, 2007, 10:38:55 »
Noen som har erfaringer med Jet2 sin rute til Newcastle??

Jeg har planlagt tur 17 jan til 20 januar.. der planen var å reise til london med norwegian så videre til leeds med tog.. men nå har prisen dobblet seg på litt over en uke... fra 3300 for 4 personer til 6000, så tror jeg vil se etter andre alternativ..

 

isak

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #11 på: November 06, 2007, 13:45:25 »
Flaug med jet2 te newcastle i fjor, gjekk heilt smertefritt. Prisane har ikkje vore så galne heller. Reisa me tog var heller ikkje nåke problem, e i Leeds på knappe 2 timar.

Trygve

  • Gjest
Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #12 på: November 09, 2007, 09:25:00 »
Bestill fly så tidlig som mulig, prisene stiger etter som plassene blir fylt opp hos jet2 også. Som hos alle de andre........

stefan

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #13 på: November 12, 2007, 13:20:33 »
Tog lønner det seg å bestille i god tid også. Du kan få billett newcastle- leeds for 9 £ hvis du er kjapp nok. Skal selv over i april for første gang. Glede meg syyykt mye!
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Trygve

  • Gjest
Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #14 på: November 12, 2007, 14:38:52 »
Har reist med Jet2com til Newcastle fra Bergen, glimrende tur. Flytiden er kort , landet faktisk 20 min før tiden. Liten flyplass som er grei og komme seg ut og inn, uten for mye køer .
Londons flyplasser tar mer tid både og komme seg inn og ut av,og togreisen blir vel litt lenger også.
Dette må være det beste alternativet fra Bergen til Leeds om avreise/reisetider passer .
Det er jo mulig og bruke forskjellige selskaper/flyplass på tur og retur også .

isak

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #15 på: Februar 04, 2008, 17:13:14 »
Har reist med Jet2com til Newcastle fra Bergen, glimrende tur. Flytiden er kort , landet faktisk 20 min før tiden. Liten flyplass som er grei og komme seg ut og inn, uten for mye køer .
Londons flyplasser tar mer tid både og komme seg inn og ut av,og togreisen blir vel litt lenger også.
Dette må være det beste alternativet fra Bergen til Leeds om avreise/reisetider passer .
Det er jo mulig og bruke forskjellige selskaper/flyplass på tur og retur også .
Er Jet2.com sine flygningar til Newcastle nedlagt? Eg og fatteren var tenkt å bestilla billett for ein flytur i april, men då står det fylgjandes:This route is currently on sale until Fri Mar 28 2008. Please keep visiting Jet2.com for updated information on when our next season is on sale for this route. Nokon som veit? ??? Hjelp vert tekjen i mot med stor takksemd.


Tom S

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #16 på: Februar 04, 2008, 18:38:03 »
Håper de flyr 22/2!

Har bestilt og betalt billetter for 13 mann.......

COME ON LEEDS !!

laddi

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #17 på: Februar 05, 2008, 00:21:48 »
HÆÆÆÆÆæ

ka pokker som skjer!!!!!!!!

skal jo bestille turen min til helgen!!!!!!!!!!

aarrgggg

må sjekkes dette!!!!!!!!
Bergen Whites

Trond A

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #18 på: Februar 05, 2008, 21:22:21 »
Dersom du skal reise Bergen-Newcastle før den 30.mars, har ikke meldingen noen betydning. Det er ikke flyselskapet som er for salg, men reiseperioden for ruten stoppes foreløpig eller endelig den 30.mars. Billettsalget stoppes den 28.mars. Reiser selv med Jet2 com den 7.mars til Newcastle etter gode tilbakemeldinger fra andre tidligere i denne tråden.  ::)
Luscos medl. 338

laddi

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #19 på: Februar 05, 2008, 21:37:31 »
pokker og sjekka prisen på jet og norwegian for turen min..........den har steget siden sist eg sjekka i slutten på januar!!!!opp 500kr tur retur.........

skal finne ut i løpet av uken hvilket hotell meg og guttungen skal bo!!!!!!!

Noen tips/ PRISER for tog fra newcastle til leeds!!!!!!!???????
Bergen Whites

Kjell Skjerven

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #20 på: Februar 05, 2008, 22:19:37 »
pokker og sjekka prisen på jet og norwegian for turen min..........den har steget siden sist eg sjekka i slutten på januar!!!!opp 500kr tur retur.........

skal finne ut i løpet av uken hvilket hotell meg og guttungen skal bo!!!!!!!

Noen tips/ PRISER for tog fra newcastle til leeds!!!!!!!???????

http://www.thetrainline.com/default.asp?href=&T2ID=6508_200751916522
Side before self,every time.

laddi

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #21 på: Februar 05, 2008, 22:55:11 »
pokker og sjekka prisen på jet og norwegian for turen min..........den har steget siden sist eg sjekka i slutten på januar!!!!opp 500kr tur retur.........

skal finne ut i løpet av uken hvilket hotell meg og guttungen skal bo!!!!!!!

Noen tips/ PRISER for tog fra newcastle til leeds!!!!!!!???????

http://www.thetrainline.com/default.asp?href=&T2ID=6508_200751916522

koster jo litt over 200,- til leeds!!!!!!!

« Siste redigering: Februar 05, 2008, 23:00:46 av LarsEric »
Bergen Whites

laddi

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #22 på: Februar 05, 2008, 23:05:52 »
Til dere som har tatt JET2 før....og tatt toget til leeds.......hvor lang tid må eg beregne fram til det toget eg skal ta til leeds???? må eg ta flere fra flyplassen og til hovedstationen?????
Lurest å bestille online??? eller heller kjøp når eg kommer frem????

Som dere skjønner dette er min første tur.....så er helt turist når det gjelder dette!!!!!!

Please kom med de beste rådene/tipsene.......

Hotellet hakke eg bestemt meg endå......står mellom :

Holiday Inn
Premier Inn
Bewley
og Hilton..........men får ikke sjekka og kapasiteten i mars på hjemmesiden deres........

Noen erfaringer??????

Kan ringe meg !!!!!!!!!

Noen andre Bergensere som skal over med samme fly???????(7mars med jet2)
Bergen Whites

isak

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #23 på: Februar 05, 2008, 23:52:56 »
Til dere som har tatt JET2 før....og tatt toget til leeds.......hvor lang tid må eg beregne fram til det toget eg skal ta til leeds???? må eg ta flere fra flyplassen og til hovedstationen?????
Lurest å bestille online??? eller heller kjøp når eg kommer frem????

Som dere skjønner dette er min første tur.....så er helt turist når det gjelder dette!!!!!!

Please kom med de beste rådene/tipsene.......

Hotellet hakke eg bestemt meg endå......står mellom :

Holiday Inn
Premier Inn
Bewley
og Hilton..........men får ikke sjekka og kapasiteten i mars på hjemmesiden deres........

Noen erfaringer??????

Kan ringe meg !!!!!!!!!

Noen andre Bergensere som skal over med samme fly???????(7mars med jet2)
Når eg var over i fjor, tok eg eit tog på nokon få minutt til jernbanestasjonen. Togbillettar kjøpte me der borte, hadde ingen problem med det. Hadde ikkje førehandsbestilt øvenatting, men tok inn på Radisson i Leeds,litt dyrt var det, men til gjengjeld sov eg svært godt :).  Og ein ting til Lars Eric, er det streng tatt med so mange utrop/spryrjeteikn i innlegga dine ;) Er det forresten ingen her som veit om Jet2 skal slutte med flygningar etter 28.mars? Om det skulle vera tilfell, kva er då den beste måten å komma seg frå bergen og til leeds ???

Trond A

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #24 på: Februar 06, 2008, 09:44:03 »
pokker og sjekka prisen på jet og norwegian for turen min..........den har steget siden sist eg sjekka i slutten på januar!!!!opp 500kr tur retur.........

skal finne ut i løpet av uken hvilket hotell meg og guttungen skal bo!!!!!!!

Noen tips/ PRISER for tog fra newcastle til leeds!!!!!!!???????

Kjøpte togbillett Newcastle - Leeds over nettet til 90,-. Må bytte tog i York.
Luscos medl. 338

Trond A

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #25 på: Februar 06, 2008, 10:45:43 »
Til dere som har tatt JET2 før....og tatt toget til leeds.......hvor lang tid må eg beregne fram til det toget eg skal ta til leeds???? må eg ta flere fra flyplassen og til hovedstationen?????
Lurest å bestille online??? eller heller kjøp når eg kommer frem????

Som dere skjønner dette er min første tur.....så er helt turist når det gjelder dette!!!!!!

Please kom med de beste rådene/tipsene.......

Hotellet hakke eg bestemt meg endå......står mellom :

Holiday Inn
Premier Inn
Bewley
og Hilton..........men får ikke sjekka og kapasiteten i mars på hjemmesiden deres........

Noen erfaringer??????

Kan ringe meg !!!!!!!!!

Noen andre Bergensere som skal over med samme fly???????(7mars med jet2)

Gå inn på hotels.com da får du hele oversikt og priser på alle hotellene i  Leedsområdet. Ville også vurdert Jurys Inn.
Jeg reiser med Jet2 til Newcastle fra Bergen 7.mars.
Luscos medl. 338

laddi

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #26 på: Februar 06, 2008, 19:24:39 »
pokker og sjekka prisen på jet og norwegian for turen min..........den har steget siden sist eg sjekka i slutten på januar!!!!opp 500kr tur retur.........

skal finne ut i løpet av uken hvilket hotell meg og guttungen skal bo!!!!!!!

Noen tips/ PRISER for tog fra newcastle til leeds!!!!!!!???????

Kjøpte togbillett Newcastle - Leeds over nettet til 90,-. Må bytte tog i York.

Fikk du de tilsendt eller sånn automat på stationen?Må registres på hjemmesiden?
Bergen Whites

laddi

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #27 på: Februar 06, 2008, 19:28:08 »
Hvor lang tid må det bregnes fra landing på newcastle til avgang med toget?
Lander med jet2 i Newcastle 14.30!
Holder det med avgang med toget 15.40? Denne er en direkte avgang, 0 stopp!
Bergen Whites

Trond A

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #28 på: Februar 06, 2008, 22:10:52 »
pokker og sjekka prisen på jet og norwegian for turen min..........den har steget siden sist eg sjekka i slutten på januar!!!!opp 500kr tur retur.........

skal finne ut i løpet av uken hvilket hotell meg og guttungen skal bo!!!!!!!

Noen tips/ PRISER for tog fra newcastle til leeds!!!!!!!???????

Kjøpte togbillett Newcastle - Leeds over nettet til 90,-. Må bytte tog i York.

Fikk du de tilsendt eller sånn automat på stationen?Må registres på hjemmesiden?


Billetten hentes ut på automat på togstasjonen i Newcastle. Bestiller du over nett er det viktig at du har med den referansekoden på bekreftelsen du får tilsendt på mail like etter du har betalt billetten. For å kjøpe billett må du registere deg på togselskapets nettside.
Luscos medl. 338

Trond A

Sv: Til Leeds Fra Bergen
« Svar #29 på: Februar 06, 2008, 22:28:55 »
Hvor lang tid må det bregnes fra landing på newcastle til avgang med toget?
Lander med jet2 i Newcastle 14.30!
Holder det med avgang med toget 15.40? Denne er en direkte avgang, 0 stopp!

Har ikke reist via flyplassen i Newcastle før, men det bør holde i forhold til å nå toget fra Newcastle 15.40. Reisetiden fra flyplassen til togstasjonen er en knapp halvtime ( med avgang ca.hver 10 minutt).
Luscos medl. 338