Legespalte og jumpers knee...

Started by Leif Sverre, September 12, 2007, 22:24:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leif Sverre

Jeg synes vi bør ha en legespalte her inne.
Vi har jo alskens tråder så en legespalte bør vi ha.

Jumpers knee¨sa legen til meg i dag at jeg trolig slet med.
Betennelse i div. sener i kneets overgang til lår.
Fikk betennelsesdempende medisin og smertestillende.Men ikke
sykemelding som jeg egentlig trengte..

Jeg har ikke "jumpet" på 20 år, jeg er lite aktiv fysisk, er
24,5 kg for tung, men med god helse ellers.Hvordan kan jeg da få
jumpers kneee ?
Er jeg feilbehandlet og kan jeg kreve erstatning ?

McMidjo

Både jumpers knee og tennisalbue ('tennis elbow'?) er vel kjente postbudlidelser, så du har vel et bra grunnlag for å søke yrkesskadeerstatning...

Merket antydninger til noe av det samme etter et par måneder som sommmervikar på budavdelingen på Torshov i hine hårde dager - men den gang var jo riktignok posten mye tyngre - og taklingene fra budlederne mye tøffere.[:)]

Ronny Johnsen slet også lenge med jumpers knee, og er tilbake i landslagsdiskusjonen som 38-åring, så du kan fortsatt ha en lovende karriere foran deg Leif Sverre!
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

B-m

Tror jumpers knee kan være en meget bra sjekkereplikk, så ingenting er så galt at det ikke er godt for noe Leif-Sverre ;)
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Leif Sverre

quote:
Originally posted by midjo

Både jumpers knee og tennisalbue ('tennis elbow'?) er vel kjente postbudlidelser, så du har vel et bra grunnlag for å søke yrkesskadeerstatning...

Merket antydninger til noe av det samme etter et par måneder som sommmervikar på budavdelingen på Torshov i hine hårde dager - men den gang var jo riktignok posten mye tyngre - og taklingene fra budlederne mye tøffere.[:)]

Ronny Johnsen slet også lenge med jumpers knee, og er tilbake i landslagsdiskusjonen som 38-åring, så du kan fortsatt ha en lovende karriere foran deg Leif Sverre!

Ok, takker for svar.Venstre kne er det jeg sliter med, jeg går inn og ut
av bilen ganske mange ganger i løpet av  de 4-5 timene jeg er ute på ruta.
Så belastningen er ganske stor ja  til tider.

Asbjørn

Sorry, det var ikke meningen å bidra til å ta opp om Huntingtons Disease i en konkurrerende tråd [V]

Det skal aldri ikke ofte gjenta seg [^]

...for øvrig er det jo ikke bare postmenn som sliter pga posting. Selv har jeg innimellom krampe i begge de to fingrene jeg skriver med [:0]

There's a woman by the river
With some fine young handsome man
He's dressed up like a squire
Bootlegged whiskey in his hand

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leif Sverre

quote:
Originally posted by Asbjørn

Sorry, det var ikke meningen å bidra til å ta opp om Huntingtons Disease i en konkurrerende tråd [V]

Det skal aldri ikke ofte gjenta seg [^]

...for øvrig er det jo ikke bare postmenn som sliter pga posting. Selv har jeg innimellom krampe i begge de to fingrene jeg skriver med [:0]

B.Dylan

Hva er Huntingsons disease Asbjørn ??

Asbjørn

quote:
Originally posted by Leif Sverre
Hva er Huntingsons disease Asbjørn ??

Huntingtons disease er:
a) ...hva Paul lider av etter en av sine (sjeldne?) forsvarsblundere...
b) ...hva klubbens supportere lider av etter som de ser Paul utfolde seg på banen...
c) ...vel kort fortalt en (hovedsaklig arvelig hjernesykdom) der du gradvis svekkes...
quote:
Huntington's disease (HD), also known as Huntington disease and previously as Huntington's chorea and chorea maior, is a rare inherited neurological disorder affecting up to almost 8 people per 100,000. It affects 1 out of 20,000 people of Western European descent and 1 out of one million in people of Asian and African descent. It takes its name from the New York physician George Huntington who described it precisely in 1872 in his first medical paper. HD has been heavily researched in the last few decades and it was one of the first inherited genetic disorders for which an accurate test could be performed. Huntington's disease is caused by a trinucleotide repeat expansion in the Huntingtin (Htt) gene and is one of several polyglutamine (or PolyQ) diseases. This expansion produces an altered form of the Htt protein, mutant Huntingtin (mHtt), which results in neuronal cell death in select areas of the brain. Huntington's disease is a terminal illness.

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan