Andy Hughes (sponsing?)

Started by McMidjo, September 24, 2007, 16:41:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

McMidjo

Noterer meg at Andy Hughes får stadig mer godord.  Noen trekker sammenligninger med Batty etter Swansekampen â€" og han skal ikke gjøre så mange kamper av den typen før han blir en av de store publikumsfavorittene på ER. Han er kanskje ikke den teknisk mest begavede, men en slik 'all action' midtbanespiller er ihvertfall 'my kind of player'.

Kunne det være en idé for Luscos å sjekke hva det evt ville koste å sponse en slik spiller â€" og hvilke goder supporterklubben får av dette?  (Idéen er ikke ny â€" Svend Anders har vært inne på det tidligere.)  

Det er flere supportergrupperinger som gjør dette: Waccoe (sponser Rui), Scarboro Whites (Carole), 606 Rebels (Beckford!), LUSCNA (Prutton).

Så vidt jeg vet var Hughes en av de ytterst få spillere som fortsatt stod uten sponsor for kort tid sia.
Flo er for øvrig sponset av Kaiser Chiefs, og Wise naturligvis av eiendomsmegleren Wisemove (sic…)
[:)]

-----------------------------------

http://www.vgb.no/12101
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Lars E

Hadde vært himla kult!

Forever Leeds

Forever Leeds

McMidjo

Spillerrating fra 606rebels forum:

Hughes - 9 - MOM for me. Hughes did something today that I haven't seen done regularly since Batty. Whenever Rui or Heath had the ball Hughes would drop back to recieve the short pass. As a result he could then bring the ball out of defence, whether by running it or looking for his midfield team mates. As a result we finally dominated the midfield. Also got stuck in when Swansea had possesion. Hughes has earned his place in central midfield, it is up to the rest of the players to do something special to replace him.

Per-Stian

Fin tanke, midjo. Og parallellen med Batty hadde eg ikkje høyrt før. Verkar nesten too good to be true!!!

AndyMathie

Så nettopp klippet fra Swansea kampen på LUTV og det ser pinadø meg ut som Batty som løper rundt på midtbanen og vinner taklinger å sprer rundt seg med gode pasninger. Nesten tårene begynte å trille når jeg så det pga relasjonene til min største Leeds helt gjennom alle tider. Sir David Batty.

Tenk dere om vi ikke hadde sparket han ut av klubben, da hadde vi mest sannsynlig aldri rykket ned til CCC.

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Dennis

Du kan så si, AndyMathie, men ble ikke David Batty sparket pga sin utenomsportslige oppførsel som ikke passet inn i en klubb i dyp krise? Eller tar jeg helt feil? Forøvrig også en stor helt for meg Batty!

- Dennis

Hva er poenget med kort corner? [}:)]
Marching on together!

veteranen

quote:
Originally posted by Per-Stian

Fin tanke, midjo. Og parallellen med Batty hadde eg ikkje høyrt før. Verkar nesten too good to be true!!!

Her snakker vi nok i såfall om en "League-One-Batty", Per-Stian...

Er denne Hughes en type spiller som lett blir gjort til syndebukk når det går dårlig for laget? Jeg vet at han fikk Norwich-fansen på nakken sist sesong. Men kanskje vi spiller på en måte som passer Hughes bedre..? Har også hørt at denne Hughes skal være en knakande kjekk kar! Med "kjekk" mener jeg i denne sammenheng hyggelig, bare sånn at det er sagt! [:)]

Men for å gjenta noen av Midjo's spørsmål: Hva innebærer en sånn sponsing? Hvor mye penger snakker vi om her? Og hva får vi tilbake, bortsett fra "reklameverdien"..?

McMidjo

quote:
Originally posted by veteranen
.....
Er denne Hughes en type spiller som lett blir gjort til syndebukk når det går dårlig for laget? Jeg vet at han fikk Norwich-fansen på nakken sist sesong. Men kanskje vi spiller på en måte som passer Hughes bedre..? Har også hørt at denne Hughes skal være en knakande kjekk kar! Med "kjekk" mener jeg i denne sammenheng hyggelig, bare sånn at det er sagt! [:)]
....

Han har visstnok hatt en tendens til å være litt 'headless chicken', noe som kan forklares med at han er blitt flyttet rundt i flere forskjellige posisjoner på banen, og sikkert har blitt utsatt for en del 'mer avanserte' taktikkvalg fra Norwich mange managere, enn det han vil oppleve under Wise.

Har inntrykk av at han var en relativt stor fans favourite i Norwich fordi han har et sympatisk vesen, og alltid gir 100% på banen.

Jon R

quote:

Ikke si at vi holder på med det tullet, fortsatt? Holdt på å irritere meg grønn over det ifjor. [}:)]

Forøvrig betryggende å høre at både Hughes og Prutton begynner å levere varene. Det beste hadde vært om Thompson hadde blitt overflødig. Lurer på hva Wise gjør når vår kaptein igjen er tilgjengelig. [8)]

Jon R.
Jon R.

Karl Hot Shot

Ja, skyldes denne plutselige framgangen i resultater, at vår kjære kaptein Thommo ikke lenger figurerer i førsteelleveren? Har vi her en parallell til fjorårets situasjon med Nicholls? Når Nicholls ble skjøvet ut i kulden, kom det også bedre resultater. "Mitt kall er kun at spørge, ikke at svare" (Henrik Ibsen, for de som må ha det inn med teskje).

soumoh

Flytte Hughes ned som venstre-back og Tommo inn i midten?

quote:
Originally posted by Jon R

quote:

Ikke si at vi holder på med det tullet, fortsatt? Holdt på å irritere meg grønn over det ifjor. [}:)]

Forøvrig betryggende å høre at både Hughes og Prutton begynner å levere varene. Det beste hadde vært om Thompson hadde blitt overflødig. Lurer på hva Wise gjør når vår kaptein igjen er tilgjengelig. [8)]

Jon R.

We'll be back.
We'll be back.

Jon R

Karl, du lyver! Vi vant da kamper med Thommo på laget også! [}:)]

Jon R.
Jon R.

Karl Hot Shot

Ja, vi vant kamper også med Alan Thompson som spillende kaptein, men det gjorde vi visst også med Nicholls i førsteelleveren, så parallellen holder godt så langt. Dessuten er ikke Mor Ã...ses ord noen som du bør gjøre til dine egne, siden Mor Ã...se også hadde sine klare svakheter. Hun elsket dessuten Peer litt for høyt til å legge kraft bak ordene.

Dennis

Joda, Jon R!

Det ligger en kort kårner i ext. highlights fra Swansea. Denne derimot klarte Carole å få lagt inn og det ble nesten mål. Likevel, jeg forstår det ikke! Swansea har også en kort kårner vi bryter.

Hele poenget med kort corner har jeg aldri skjønt. Greit nok hvis det kommer en back opp og er helt upresset, som kan ta med ballen innover mot feltet, men det skjer jo aldri! Det eneste som skjer er at alle løp stopper opp og motstander får lagt press på ballfører. Det er et S****ns verk!

- Dennis

Marching on together!

McMidjo

Svært så løssluppen stemning det har blitt her da.

Thompson, Ibsen og kortcornerdiskusjoner i et seriøst innlegg om vår 'nye Batty'. Hva blir det neste?

Jeeeezzuss....
[:D]

Peter7

quote:
Originally posted by Karl Hot Shot

Ja, skyldes denne plutselige framgangen i resultater, at vår kjære kaptein Thommo ikke lenger figurerer i førsteelleveren? Har vi her en parallell til fjorårets situasjon med Nicholls? Når Nicholls ble skjøvet ut i kulden, kom det også bedre resultater. "Mitt kall er kun at spørge, ikke at svare" (Henrik Ibsen, for de som må ha det inn med teskje).

"jeg spørger helst; mit kald er ej at svare", for oss som må bruke teskje [;)].

Kandol 4 Congo!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

espenm

Et kanskje naivt spørsmål fra min side, men ca hvor mye prater vi om når det gjelder sponsing av Hughes?

Jon R

quote:
Originally posted by espenm

Et kanskje naivt spørsmål fra min side, men ca hvor mye prater vi om når det gjelder sponsing av Hughes?

Ã..., ikke stort. Max en hundrings pr snute. [8D]

Jon R.
Jon R.

Dennis

quote:
Originally posted by midjo

Thompson, Ibsen og kortcornerdiskusjoner i et seriøst innlegg om vår 'nye Batty'. Hva blir det neste?

Jeeeezzuss....

Moderator-ferie? [8)]

- Dennis

Marching on together!

veteranen

quote:
Originally posted by midjo

Jeeeezzuss....

Skyld på Jon! Du vet, når disse film/musikk-kunstnerne bare blande seg inn i seriøse fotballdiskusjoner..! [:)]

Jon R

Alt for kunsten, vettis! [:D]

Litt spøk og morro må vi ha det. [:)]

Alt har en grense selvfølgelig. [8)]

Mulig at denne tråden sklir skikkelig ut nå. [B)]

Nå må disse moderatorene ta seg sammen. Har de tatt ferie? [}:)]

Jon R.
Jon R.

4ever arcticwhite

quote:
Originally posted by soumoh

Flytte Hughes ned som venstre-back og Tommo inn i midten?
quote:
Originally posted by Jon R
- litt forkortet av 4ever...

Jon R.

Og hva gjør vi når Jesus kommer tilbake? Flytter Beckford ut på vingen?

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

Svend Anders

quote:
Originally posted by veteranen
Men for å gjenta noen av Midjo's spørsmål: Hva innebærer en sånn sponsing? Hvor mye penger snakker vi om her? Og hva får vi tilbake, bortsett fra "reklameverdien"..?

Kan bare svare ut i fra det jeg mener å huske var noe v innholder i FORRIGE sesong (har neppe blitt dyrere siden da, kanskje motsatt?).

Jeg tror prisen for sponsing gjennom sesongen er på rundt 900 pund, la oss overslå til 12.000 kroner.

I bytte får man vanligvis et eksklusivt besøk på Thorp Arch når det nærmer seg sesongslutt, med møte (lunsj?) med spilleren du har sponset, m.m.
Jeg mener å huske at WACCOE også fikk et par signerte drakter (eller skaffet de seg de under TA-besøket? Jeg vet ikke sikkert).
I tillegg kommer selvsagt profileringen i bladet, og det kan jo brukes til egen markedsføring også ("LUSCOS - stolt sponsor av Andy Hughes" f.eks).

Jeg mener WACCOE-siden har ordnet det slik at "medlemmene" kan bidra med en andel i form av £10 eller £20. Om prisen er 900 og man må bidra med 20 pund, trenger man ikke mer enn 45 bidrag (noen kjøper jo flere andeler også). Hvert bidrag av 20 pund får ett "lodd i hatten" når turen til TA trekkes, og nye sjanser på signerte effekter, etc.

Når jeg har foreslått dette tidligere har jeg nevnt at besøket på Thorp Arch eller evt andre ting vi får i bytte kan brukes i vårt eget lotteri, til vervekampanjer, konkurranser eller gis bort til utvalgte som fortjener en spesiell oppmerksomhet (som f.eks Andreas, som er nevnt i off-topic, noen som har vært gjennom en særskilt tøff tid eller på annen måte utmerket seg).

Rent økonomisk har jeg ikke regnet i kroner og ører, men jeg mener LUSCOS har betalt nærmere 15.000,- i året i avgift til LUSC, og vi har ikke fått spesielt tilbake fra de for den summen. Dessuten vil noe av summen f.eks kunne avregnes mot "sparte" midler til premier, etc.?

Det viktigste i mitt forslag var likevel at dette virker å være en fin måte å støtte klubben på, og ganske direkte mot de på banen - samtidig som vi får profilering igjen, og mulighet til å gi noe tilbake til noen av våre medlemmer i form av TA-besøk o.l.

Det var nå bare en tanke, kun velment.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

kjelvi

Fra GimeMeFootball.com (PFA's off. nettsted):

Andy Hughes - Leeds
The big black clouds hanging over Elland Road are gradually starting to drift away, with the 1-0 victory against Luton last weekend making it four consecutive wins for Dennis Wise's side. Those three points eat further into the 15-point deficit imposed by the Football League for a breach of insolvency rules and the Yorkshire outfit go into Saturday's clash against Hartlepool on minus three points. Givemefootball's Mark Shail caught up with new signing Andy Hughes, who has made a big impact since making a summer switch from Norwich for an undisclosed fee. The 29-year-old, one of an increasing number of players joining the PFA's Player Management Agency, was a regular in the Canaries' side last term but when Wise came calling for his services he decided he needed a new challenge.

Q: YOU MUST BE DELIGHTED WITH THE START YOU AND THE TEAM HAVE MADE?
A: Yes, it's gone well so far and Saturday's win was important because Luton are one of the favourites for promotion. Obviously it's frustrating to still be on minus three points but there's not a lot we can do about that.

Q: WHAT WERE THE REASONS BEHIND YOUR DECISION TO SIGN FOR LEEDS?
A: There were a number of reasons really but Leeds are a big club and felt I needed a fresh challenge. I played 41 games for Norwich last season but this is a chance for me to prove myself at another club. The manager at Norwich (Peter Grant) didn't want me to leave but I just had a gut feeling there was something right at this club.

Q: A BIG CHALLENGE?
A: Sometimes you can go through your career and just be happy but this is a challenge that people seem to be going away from. A lot has gone wrong at Leeds but I decided it was time to give it a go, to have a fight. That's the sort of attitude I've been used to.

Q: WAS IT A TOUGH DECISION TO LEAVE NORWICH?
A: Norwich is a fantastic club with some wonderful people and players there so it was a tough decision. I had a year left on my contract there but I just felt his was a good opportunity and once I spoke to Dennis Wise my mind was made up

Q: WHAT ARE YOUR EARLY IMPRESSIONS OF YOUR NEW TEAMMATES?
A: There are some really good players here and we've had some good results so far but there's still a long way to go. With the situation we're in, we can't do anything other than take each game at a time â€" I know it's a cliché but in our position we can't look too far ahead.

Q: THE PLAYERS HAVE SHOWN GREAT CHARACTER UNDER DIFFICULT CIRCUMSTANCES, HAVEN'T THEY?
A: We've not got the biggest squad in the world but everyone has stuck together and we've formed a really close unit. The fact that we've only got a limited squad means that everyone knows each other's game really well and that can help, and of course the fans have been brilliant.

Q: IS IT TOO EARLY TO START THINKING OF PROMOTION?
A: We need to get to 70 points just to stay in this division so any talk of promotion is definitely premature. We're in a position where we will be trying to play catch up all season and 15 points is a big obstacle to try and overcome. But we're on the right lines.