VAKKER lesning!!

Started by Sydhagen, October 13, 2007, 17:27:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sydhagen

du er så sint hot shot, ta en valium og ro ned [:)]

poenget her er jo at Leeds er på vei opp igjen etter en sommer der jeg faktisk ikke var sikker på om jeg faktisk hadde en klubb å støtte fremover!
hva som skjedde ifjor og de 5 årene før der igjen er for meg faktisk revnende likegyldig akkurat nå! nå gleder jeg meg over at leeds faktisk er på rett spor økonomisk og vinner kamper igjen [:)]

MOT!!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sheridan

quote:
Originally posted by Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Sheridan

quote:

Herregud, Ã...ge! Jeg har selv fulgt Leeds United "tett" siden 1970, men bruker da ikke det som noe argument? Du er for positiv til det som skjer på Elland Road i 3.divisjon, det er problemet. Leeds United er en klubb som hører hjemme på toppnivå, og da blir alt annet bare rett og slett for dårlig. Det bør i det minste alle oss som har fulgt klubben i 37 år huske å minne ungene på.

Selvfølgelig er det ingen som trives og er fornøyd med at Leeds United befinner seg på 3 nivå i Engelsk fotball. Men det er nå engang sånn at det er der vi har havnet. Du snakker om virkelighetfjerne innlegg - dette er dagens realitet. Nå blåser det imidlertid en frisk vind omkring Leeds United igjen, og den er sannelig etterlengtet. Forstår ikke at du som supporter i mange år ikke evner å utrykke mer glede over at Leeds faktisk vinner kamper igjen. Stilkarakterer har da aldri blitt utdelt når det spilles fotball i Yorkshire. Det vet vi alle sammen. Og de gir heller ikke poeng. I Leeds United har det alltid vært sånn at ser de spillere som gir 100% og blør for drakta, ja så tilgir de deg om ikke ferdighetene står helt i stil. Det er det vi har nå! Ett lag som sloss sammen! Tror rett og slett du er altfor opphengt i denne "Get Chelsea out of Leeds" greia, som nok er i ferd med å gå litt av moten.

Er det ikke deilig å registrere at folk flokker til Elland Road - fordi følelsen i byen er blitt sånn at "thats where things are happening on a sathurday afternoon."  Jeg gjør!. Og jeg er veldig klar over at det tar lang tid å gjenreise Leeds United til gamle høyder - og kanskje nettopp derfor tar jeg vare på øyeblikkene når de kommer.

Hvor tar du det fra at jeg ikke skulle glede meg når Leeds United vinner fotballkamper? Du må jo være dyslektisk for å kunne gjøre deg slike tanker på bakgrunn av mine innlegg?

Dessuten er jeg flyvende uenig med deg når du skriver at stilkarakterer ikke betyr noe! Jovisst gjør de det! Leeds United har i sine glansperioder vært kjent som hardtarbeidende og spilte free, flowing football. Det gjør ikke dagens utgave. Og det er det som bekymrer meg og som gjør at jeg utelukker noen ny storhetstid med dagens ledelse ved roret.

[:D]

Prøv nå å les hva jeg skriver.
Du gleder deg sikkert over at Leeds vinner. Det er greit.
Men du har problemer med å få satt ord på det her inne.
Du er nok altfor opphengt i dette "Get Chelsea out of Leeds".
Move on!

Poenget med stilkarakterer er enkelt det også. Nemlig at vi pr dato skal være glad Wise har skapt ett vinnerlag. For det har han! Da er det håpløst å surmule over mangel på eventuell free flowing football når resultatene endelig går vår vei. Det er selvfølgelig også noe stort viss vass å hevde at laget ikke jobber hardt. Det er som vi alle veit mye av grunnen til knallstarten. Wise har skapt en team spirit som har vært fraværende i mange sesonger. Leeds United har kurs frem og oppover, etter altfor mange år med nedturer. Ett skritt av gangen...

agehvitstein

Hva er da free flowing fotball? En klisje uten like. Du burde lese hva Flo sier i Dagbladet. Han har aldi spilt i en klubb med en slik god stemning som det er i Leeds i disse dager. Du kan seriøst ikke mene at det er tilfeldig at vi har 9 seire på 11 kamper!

quote:

quote:
Originally posted by agehvitstein

He he, er faktisk enig det også veteranen!

Hot shot: Leeds har vel ikke vært spesielt kjent for feinsmeckerfotball? Spør du meg så går det mer på å være et lag som ingen liker å møte, gjerne på grensen til det litt grisete.

Hvor i all verden har du lest at jeg skulle hevdet at Leeds United er kjent for "feinsmeckerfotball"? Lær deg å lese andres innlegg før du responderer!

peacock

"Hva er da free flowing fotball? En klisje uten like."

Nei, det er det ikke. Slik fotball spilte vi da DOL's unge mannskap tok PL med storm på slutten av 90-tallet. Kjennetegn var: Aggressivitet, knallhard jobbing uten ball, høyt press, full fart i angrep da vi vant ballen. Her var Bowyers og Kewells dype løp sentrale, og det gikk fort!
Alle "store" Leeds-årganger har hatt disse egenskapene, ja vi har gjerne spilt helt på grensen; noen ganger over[:p]

Karl Hot Shot

quote:

Hva er da free flowing fotball? En klisje uten like. Du burde lese hva Flo sier i Dagbladet. Han har aldi spilt i en klubb med en slik god stemning som det er i Leeds i disse dager. Du kan seriøst ikke mene at det er tilfeldig at vi har 9 seire på 11 kamper!

quote:

quote:

He he, er faktisk enig det også veteranen!

Hot shot: Leeds har vel ikke vært spesielt kjent for feinsmeckerfotball? Spør du meg så går det mer på å være et lag som ingen liker å møte, gjerne på grensen til det litt grisete.

Hvor i all verden har du lest at jeg skulle hevdet at Leeds United er kjent for "feinsmeckerfotball"? Lær deg å lese andres innlegg før du responderer!

Det Tore Andre Flo sa om vennen sin Dennis Wise og som stod på trykk i Dagbladet i går, er nok et eksempel på at kameraderiet fortsatt behersker bl.a. engelsk fotball. Wise ansatte Flo på en kontrakt han ikke ville fått noe annet sted, og Flo svarer med å rose Wise for noe som i grunnen er helt selvfølgelig (altså det at det er god stemning i en spillergruppe når resultatene går veien). Ja, det irriterer meg at ytringsfriheten har elendige kår i Leeds United om dagen. Det kan virke som at alle systemkritikere skal lukes ut og kveles av en mannevond Kenneth Bates.

Vi kan med egne øyne betrakte Leeds Uniteds spill. Først og fremst gjør man det nå ved å dra over til fotballøya og sitte ringside når guttene spiller. Resultatene denne sesongen har vært himmelhøyt bedre enn det spillet for det meste har vært. Det er fint at Leeds United vinner kamper når først spillet ikke sitter. Men kommer spillet noen gang til å bli godt (i hvert fall CCC-standard) med denne gjengen? Har vi noe i det hele tatt å gjøre i CCC med en manager som verken viser spesielt forstand eller er hyggelig å være rundt (når ting og tang butter imot)?

Jeg ser frem til dagen Ken Bates selger klubben, det kommer inn nye koster (som kan koste) og det blir ansatt en manager som har litt snøring.

Sølvreven

Jeg er ikke sikker på hvor mange av dere som husker Leeds anno 60/70. Det var et ekstremt ballbesittende lag (free flow?)(Les F gray, Giles, Clarkeetc.), samtidlig som at de var et hardtarbeidende lag. (Les Bremner, Hunter, E. Gray etc.) PS; Du har valgt et passende nick Hot shot

Better dead than red.

Champions League, here we come!

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Karl Hot Shot

Ja, jeg har tatt "Hot Shot" fra mitt gamle forbilde Peter "Hot Shot" Lorimer. Jeg bruker det i overført betydning. Slik Lorimer skjøt hardt med høyreslegga, slik skyter jeg hardt verbalt.

Ellers bør du ikke by opp til debatt om spillestil i Revie-æraen. Det er noen av oss som husker det hele som det var i går, og Leeds United var det nærmeste du kom "total football" og nederlandsk stil i England på den tida. De svinebiterske Leeds-haterne i presse o.a. kalte Leeds United for et grisespillende lag, mens sannheten er langt mer komplisert (og godt er det). Leeds United hadde de to beste vingene på øyriket i Eddie Gray og Peter Lorimer (gjerne supplert ved Mick Jones), og på vingbackene hadde vi de beste i hele landet, ved Terry Cooper og Paul Reaney. De spilte så nært det vi kaller "free, flowing football" som det er mulig å komme.

Sølvreven

quote:

Ja, jeg har tatt "Hot Shot" fra mitt gamle forbilde Peter "Hot Shot" Lorimer. Jeg bruker det i overført betydning. Slik Lorimer skjøt hardt med høyreslegga, slik skyter jeg hardt verbalt.

Ellers bør du ikke by opp til debatt om spillestil i Revie-æraen. Det er noen av oss som husker det hele som det var i går, og Leeds United var det nærmeste du kom "total football" og nederlandsk stil i England på den tida. De svinebiterske Leeds-haterne i presse o.a. kalte Leeds United for et grisespillende lag, mens sannheten er langt mer komplisert (og godt er det). Leeds United hadde de to beste vingene på øyriket i Eddie Gray og Peter Lorimer (gjerne supplert ved Mick Jones), og på vingbackene hadde vi de beste i hele landet, ved Terry Cooper og Paul Reaney. De spilte så nært det vi kaller "free, flowing football" som det er mulig å komme.

Jepp. Vi kan ikke være mere enige. Jeg kan kun komme på Derby på den tiden, som spilte tilnærmet lik Leeds. Colin Todd var vel den eneste ikkeleeds spilleren jeg likte! Men Leeds spilte fotball på høyt nivå da, Ikke uten grunn at de fikk kallenavnet SuperLeeds.

Better dead than red.

Sølvreven

quote:

Hvorfor ikke?

Better dead than red.

Peters

quote:

Du som er så lite fornøyd med Leeds sitt spill for tiden, og situasjonen i Leeds forøvrig. Hva gjør vi nå for å komme oss videre, foruten å kvitte oss med styreformann, manager og de fleste spillerene ?

AndyMathie

Jeg er en mann som har for det meste holdt kjeft når det gjelder Wise(Bates). Nå må jeg bare få lov å si at det er mange som plutselig forguder mannen uten å tenke på at det skulle bare mangle at vi nå vinner fotballkamper! Det er jo for svingende svarte han(Wise) som har dratt oss ned på ett historisk bunn nivå! Wise hadde 33 kamper hvor han gjorde det meste galt, eneste riktige på den tida var nok å kvitte seg med Gregan og Butler. Han kvittet seg likegodt med omtrent hele laget som spilte seg til finalen i Cardiff og det var ikke så veldig lurt.

Wise får ikke min støtte før han har klart å ført oss opp fra denne elendigheta og virkelig gjort godt for alt det vonde han har gjort mot meg. Dvs at når vi er på vei mot Premier League og leder CCC så skal jeg begynne å støtte manageren vår igjen.

Til slutt så vil jeg nevne at jeg har støttet de fleste managere i under min tid som supporter av klubben(siden 1990). Eneste personene jeg virkelig misliker og jeg ikke har ønsket ved roret er Terry Veryteriblle Venables og Dennis Wise. De 2 værste managerene i Leeds historie.

Så nå Wise må du bare fortsette å vinde for hvis ikke kan jeg ikke stryke deg fra listen min på 2 navn, for jeg vil så gjerne stryke navnet hans om halv annet år!!!

We are Leeds and we are proud of it!

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Peters

quote:

Du som er så lite fornøyd med Leeds sitt spill for tiden, og situasjonen i Leeds forøvrig. Hva gjør vi nå for å komme oss videre, foruten å kvitte oss med styreformann, manager og de fleste spillerene ?

En ny eier må ansette en manager som har greie på spill bl.a. i Premier League. Det må store beløp til å ansette spillere av et helt annet kaliber enn de vi har nå, og det skal stort mot til å matche noen av de yngre talentene fra eget akademi.

Sydhagen

quote:

quote:

quote:

En ny eier må ansette en manager som har greie på spill bl.a. i Premier League. Det må store beløp til å ansette spillere av et helt annet kaliber enn de vi har nå, og det skal stort mot til å matche noen av de yngre talentene fra eget akademi.

face it! vi er faktisk IKKE i PL nå!
og wise funker meget godt i den divisjonen vi er i nå..og kanskje kommer han til å funke bra i PL også når den tid kommer?
tiden vil vise
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

fmtj

quote:
Originally posted by Sydhagen

http://www.thefootballnetwork.net/main/s277/st121925.htm

trur faktisk jeg fikk en tåre i øyekroken mens jeg las dette [:)]

Enig, sukk og hulk![|)]
Yeboahs vitne

baste

quote:
Originally posted by AndyMathie

Jeg er en mann som har for det meste holdt kjeft når det gjelder Wise(Bates). Nå må jeg bare få lov å si at det er mange som plutselig forguder mannen uten å tenke på at det skulle bare mangle at vi nå vinner fotballkamper! Det er jo for svingende svarte han(Wise) som har dratt oss ned på ett historisk bunn nivå! Wise hadde 33 kamper hvor han gjorde det meste galt, eneste riktige på den tida var nok å kvitte seg med Gregan og Butler. Han kvittet seg likegodt med omtrent hele laget som spilte seg til finalen i Cardiff og det var ikke så veldig lurt.

Wise får ikke min støtte før han har klart å ført oss opp fra denne elendigheta og virkelig gjort godt for alt det vonde han har gjort mot meg. Dvs at når vi er på vei mot Premier League og leder CCC så skal jeg begynne å støtte manageren vår igjen.

Til slutt så vil jeg nevne at jeg har støttet de fleste managere i under min tid som supporter av klubben(siden 1990). Eneste personene jeg virkelig misliker og jeg ikke har ønsket ved roret er Terry Veryteriblle Venables og Dennis Wise. De 2 værste managerene i Leeds historie.

Så nå Wise må du bare fortsette å vinde for hvis ikke kan jeg ikke stryke deg fra listen min på 2 navn, for jeg vil så gjerne stryke navnet hans om halv annet år!!!

[xx(] Brian Clough er da ikke blant de værste managere i Leeds historie?? Enig i de at Veriterible, han er på topp 5 lista mi

[8D] Uups...Siden 1990..det blir noe annet ja....

Karl Hot Shot

quote:

quote:

quote:

quote:

face it! vi er faktisk IKKE i PL nå!
og wise funker meget godt i den divisjonen vi er i nå..og kanskje kommer han til å funke bra i PL også når den tid kommer?
tiden vil vise

Dennis Wise har aldri som manager vært i nærheten av Premier League en gang. Da Southampton ble uten manager i CCC, gikk Wise til styret og ba om jobben. De avslo ham naturligvis kontant. Det er en grunn til det avslaget. At Wise skulle få det til å funke som manager for et Premier League-lag, er i aller høyeste grad vill spekulasjon.

Sheridan

Vill spekulasjon? Det er i aller høyeste grad også din bekymring for at han ikke skulle kunne lykkes i Premier League. Slår to veier den der.

Dennis

Southampton avslo han kontant? Var det før eller etter han var delt midlertidig manager for klubben? [8)]

Riktignok ikke i mange kampene, men siden ansettelsen av George Burley har vel neppe Southampton blitt et Premier League-lag.

At Wise ikke er Premier League materiale nå, det har du derimot rett i.

- Dennis
Marching on together!

Jon R

Om Wise duger som Leeds manager i PL? Noe sier meg at vi vil få svaret på dette i en ikke altfor fjern fremtid. Det vi vet til nå er at han så langt har lykkes aldeles utmerket på dette nivået. Han har mye å lære den godeste Wise, men denne sesongen synes jeg læringskurven har vært lovende. Ritignok har vi vært vitne til et økende utenomsportslig fokus de siste ukene, og det er kanskje ikke tilfeldig at vi har slitt mer i denne perioden. Vi får håpe dette ikke er en trend, men bare et lite tilbakefall til "feila" fra ifjor. [8)]

Jon R.
Jon R.

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Sheridan

Vill spekulasjon? Det er i aller høyeste grad også din bekymring for at han ikke skulle kunne lykkes i Premier League. Slår to veier den der.

Dersom Dennis Wise mot alle odds skulle lykkes på Premier League-nivå, er det intet som ville glede meg mer. Jeg tar gjerne feil, bare det gavner Leeds United. For øvrig overrasker det vel ingen at jeg ikke har noen som helst tro på de lavpannede "søppelhodene" Wise og Bates!

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Southampton avslo han kontant? Var det før eller etter han var delt midlertidig manager for klubben? [8)]

Riktignok ikke i mange kampene, men siden ansettelsen av George Burley har vel neppe Southampton blitt et Premier League-lag.

At Wise ikke er Premier League materiale nå, det har du derimot rett i.

- Dennis

Ja, slik blir historien formidlet av Southampton. Wise skulle ha mast og mast om å få jobben permanent, og ble flyvende forbanna når jobben gikk til en annen. Akkurat det sier nok mer om Wises selvbilde, enn det gjør om visdommen i Soton-styret.

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Jon R

Om Wise duger som Leeds manager i PL? Noe sier meg at vi vil få svaret på dette i en ikke altfor fjern fremtid. Det vi vet til nå er at han så langt har lykkes aldeles utmerket på dette nivået. Han har mye å lære den godeste Wise, men denne sesongen synes jeg læringskurven har vært lovende. Ritignok har vi vært vitne til et økende utenomsportslig fokus de siste ukene, og det er kanskje ikke tilfeldig at vi har slitt mer i denne perioden. Vi får håpe dette ikke er en trend, men bare et lite tilbakefall til "feila" fra ifjor. [8)]

Jon R.

Den viktigste læringa foregår som kjent i motgangstider. På det punktet tror jeg ikke Wise har lært noe som helst, for det er han som kjent for uintelligent til. Hva lærer man i medgangstider? Ikke annet enn at folk rundt blir langt mindre kritiske. Jeg tipper Wise går på en smell igjen om la si fjorten dager. For øvrig vet vi ikke lenger om det er uenighet i gruppa, siden Bates i beste diktatorstil har rydda bort enhver som stiller kritiske spørsmål.

Dennis

Vi kan vel aldri vite akkurat hva som ble sagt og gjort. Jeg mener nok kanskje jeg hadde gjort det samme i den situasjonen Southampton-styret var i, men Wise fortjener ikke kritikk for å ha godt selvbilde og ambisjoner om å bli en topptrener. Det hadde i grunn vært en merkelig form for kritikk. [8)]

Da bør vi også kritisere Billy Bremner fordi han hamret og jamret på det gamle Leeds-styret, slik at Don Revies ønske om at Johnny Giles skulle bli hans arvtager gikk i grus. Han mente jo også at han var et bedre alternativ. Eller slik blir historien i alle fall lagt frem. Jeg var ikke der heller...

- Dennis
Foreningen JJH (Jamre, Jamre & Hamre)
Marching on together!

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Vi kan vel aldri vite akkurat hva som ble sagt og gjort. Jeg mener nok kanskje jeg hadde gjort det samme i den situasjonen Southampton-styret var i, men Wise fortjener ikke kritikk for å ha godt selvbilde og ambisjoner om å bli en topptrener. Det hadde i grunn vært en merkelig form for kritikk. [8)]

Da bør vi også kritisere Billy Bremner fordi han hamret og jamret på det gamle Leeds-styret, slik at Don Revies ønske om at Johnny Giles skulle bli hans arvtager gikk i grus. Han mente jo også at han var et bedre alternativ. Eller slik blir historien i alle fall lagt frem. Jeg var ikke der heller...

- Dennis
Foreningen JJH (Jamre, Jamre & Hamre)

Billy Bremner skal ha ros for mye, men det gjelder ikke hans managerkvaliteter. I det hele tatt er denne engelske greia med stor tro på at tidligere toppspillere skal bli så gode managere, ganske fordummende for hele trenerdebatten.

B-m

quote:

Billy Bremner skal ha ros for mye, men det gjelder ikke hans managerkvaliteter. I det hele tatt er denne engelske greia med stor tro på at tidligere toppspillere skal bli så gode managere, ganske fordummende for hele trenerdebatten.

(2)

Når jeg tar en brainstorm på intelligens dukker ikke engelske toppspillere opp på den, nei.

Hadde vært hyggelig å kunne si at Gus var "hjernen" hos denne duoen, men for å være helt ærlig, så tror jeg ikke Gus er sylskarp han heller.

Men fotball og det å være en god manager handler heldigivs ikke (bare) om intelligens. Tror man kommer langt med å være sjuk.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Jon R

quote:
Originally posted by B-m

quote:

(2)

Når jeg tar en brainstorm på intelligens dukker ikke engelske toppspillere opp på den, nei.

Hadde vært hyggelig å kunne si at Gus var "hjernen" hos denne duoen, men for å være helt ærlig, så tror jeg ikke Gus er sylskarp han heller.

Men fotball og det å være en god manager handler heldigivs ikke (bare) om intelligens. Tror man kommer langt med å være sjuk.

For å sitere Nazareth`s "Razamanaz":

"We haven`t come to be clever
Let`s make it now, cuz this could be never"

Intelligens, hva er det? Så lenge vi fortsetter å vinne kamper og ikke kaprer overskriftene av de gale grunnene, funker det mer enn godt nok for meg. [:)]

Jon R.
Jon R.

Sydhagen

er du aldri blid du hot shot?  er jo KUN negativt som kommer ut av deg!
trur faktisk ikke at jeg har lest EN positiv ting som du har skrevet. og du skriver KUN når der har vært et snev av motgang for leeds(i dette tilfelle et skandaløst poeng hjemme [:o)])

Promotion 2010

quote:
Originally posted by Jon R

Jon R.

Hvis Wise skal lykkes i PL så trenger han en spillergruppe som støtter ham og som som respekterer ham. Foreløpig ser det bra ut.

For å lykkes i PL trenger Wise en hovedtrener som har PL-kvaliteter. Det har vi ikke pr d.d., men det får vi nok hvis vi utvikler oss fra L1 til topp CCC.

Med en spillertropp som vil løpe i "døden" for ham, en god nummer to (Gus) og en topp coach, så har vi oppskriften på suksess.... Og inntil nå har vi bare sett starten.... [8D]

Er dette ville spekulasjoner??? [;)]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

quote:

er du aldri blid du hot shot?  er jo KUN negativt som kommer ut av deg!
trur faktisk ikke at jeg har lest EN positiv ting som du har skrevet. og du skriver KUN når der har vært et snev av motgang for leeds(i dette tilfelle et skandaløst poeng hjemme [:o)])

Han har tatt fullstendig over rollen til h.b. Sistnevnte er rene blomsterpiken i forhold!

Godt portrett av deg i TPN, h.b..........STÃ... PÃ...!!! [:)]
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

quote:
Den viktigste læringa foregår som kjent i motgangstider. På det punktet tror jeg ikke Wise har lært noe som helst, for det er han som kjent for uintelligent til. Hva lærer man i medgangstider? Ikke annet enn at folk rundt blir langt mindre kritiske. Jeg tipper Wise går på en smell igjen om la si fjorten dager. For øvrig vet vi ikke lenger om det er uenighet i gruppa, siden Bates i beste diktatorstil har rydda bort enhver som stiller kritiske spørsmål.

Hadde vært moro hvis du lærte litt av motgangen du får her inne. Makan til ensidig negativ holdning er det ganske så langt i mellom. Skulle nesten tro det lå noe annet bak for din egen del. Noe du vil dele med oss.....? [:I]
Min første Leeds-kamp: