Bates is the man to take United forward

Started by janove, October 18, 2007, 05:18:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

janove

Dette skriver Ray Fell, chairman of the Leeds United Supportersclub (LUSC), i et leserinnlegg i YEP i går (17.10).
Dersom dette ikke blir å finne på internettsidene i dag, skal jeg få lagt ut hele innlegget her i ettermiddag.

flynn

Har ikke lest hele saken, men her lukter det snuing av kappe i aktuell vindretning lang vei  :-\

flynn

Per-Stian

Som eg sa foran sesongen, så ville nok stemninga snu dersom resultata kom og nye spelarar vart signert. Mange av oss var, og kanskje er, i mot Bates og hans jarngrep om klubben vår. Eg tilhøyrer dei som føler eit visst ubehag ved å ha han i sjefsstolen, men som nikkar med når alt går bra. Er likevel veldig overraska over at den leiande personen Ray Fell tyr til ein slik rosande karakteristikk av julenissen vår.

McMidjo

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

fmtj

:o Dette var overraskende ???! MEN, det har gått bra så langt da dere...! Har selv vært kritisk til Bates, som så mange andre. En knallhard pengemann! Er vi imidlertid et par disbisjoner høyere i løpet av de neste to til tre åra, ja da tror jeg pipa mi får en annen lyd :-\!
Yeboahs vitne

Billy Leeds

Jeg må si meg enig i at jeg har vært, og fremdeles er skeptisk til Bates, men den store overraskelsen positivt er jo Dennis Wise. Jeg tviler ikke Lenger på at Wisey er rett man for oss. Noen som er uenige med meg her?

Budda

Quote from: Billy Leeds on October 18, 2007, 12:45:54
Noen som er uenige med meg her?

Er vel cirka halvparten av forumet vil jeg tru :)
Endre

Svend Anders

janove har forsøkt fakse meg artikkelen men det går heller dårlig, så jeg kommer med et lite utdrag fra hva jeg har fått opplest...

Innledningsvis gjentar Fell - lederen av LUSC, som har ligget i "krig med" klubben i to år - sitt voldsomme ønske om at Football League fjerner poengstraffen mot klubben, og at han har skrevet brev på vegne av supporterklubben til Lord M......

"...I am now wholeheartedly behind Bates..."

"...he is now commited to the club's future and I urge all supporters to get behind him and the team!"

Fell nevner også at han tatt feil om en del ting rundt klubben, og sier unnskyld til både Bates og andre som han gikk ut mot i "kampens hete".

Dette er knapt nok til å tro! Jeg vet ikke hva som har skjedd, men noe betydelig må det være. Jeg vil ro det har vært et møte her, og tipper Fell har fått vite litt inside info om hva Leeds har måttet gå igjennom frem til administrasjonen.

Det blir spennende å se hva dette fører til i forhold til Members Club kontra LUSC, og derav LUSCOS. Jeg blir heller ikke overrasket om det kommer et positivt tilsvar fra Bates på en eller annen måte om ikke lenge.

Svend A
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Sheridan

pale

Quotennledningsvis gjentar Fell - lederen av LUSC, som har ligget i "krig med" klubben i to år - sitt voldsomme ønske om at Football League fjerner poengstraffen mot klubben, og at han har skrevet brev på vegne av supporterklubben til Lord M......

"...I am now wholeheartedly behind Bates..."

"...he is now commited to the club's future and I urge all supporters to get behind him and the team!"

Fell nevner også at han tatt feil om en del ting rundt klubben, og sier unnskyld til både Bates og andre som han gikk ut mot i "kampens hete".

Jøss, jøss og trippeljøss :o

Hva skjer? At Fell går ut på en slik måte det bety at Bates også har kommet med noen innrømmelser. Kan vi håpe på at vi kan få bortebilletter uten members club medlemskap? Og at Bates faktisk vil lytte til supporterne av klubben.

Jeg tror det ikke før jeg ser det.. ???

Kato

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Geir Magne

Det var uklokt av Bates å erte på seg supporterne i starten. Hvis Bates og LUSC nå snakker sammen og kommer til enighet, er det bra. Klubben styrkes hvis alle trekker i samme retning. Wise viser seg som en god manager på dette nivået. Om han holder når vi om et par år spiller i Premiership gjenstår å se.
Så lenge laget vinner og klatrer på tabellen er selvfølgelig alle fornøyde. Det er når motgangen kommer vi får se Wise's kvaliteter og om enigheten mellom Fell og Bates er sterk nok til å tåle noen tap.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

McMidjo

Hele saken har ligget på YEP sine nettsider siden i formiddag ('letters to the editor' fanges ikke opp av Newsnow :)):

Link: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/letters-to-the-sports-editor/Bates-is-the-man-to.3383640.jp

"....I also expressed various criticisms, some of which were wrongly taken as being directed at those currently running Leeds United.

I wish to make it clear that I am wholeheartedly behind Ken Bates and his attempts to turn Leeds United around and obtain success for the club in the future.

I recognise that he faced very considerable difficulties owing to the financial state of the club when he and his backers bought it and that he did his best to save Leeds United from administration and only took this step as a last resort.

He is now committed to the club's future and I urge all United fans to get behind him and the team.

I have apologised to Mr Bates for any offence that he may have taken from my letter, which was an impassioned plea to the Football League to cancel the 15-point deduction.
"

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

lojosang

Mitt fullstenidg ubegrunnede inntrykk er jo at Fell og Bates begge er to stabeiser av en annen verden. OK, man har vel bedre grunnlag for å karakterisere Bates som stabeis enn Fell i skrivende stund. :)

At Fell nå har tatt et stort skritt i retning av forsoning kan ikke være annet en godt for Leeds, så vidt jeg ser det.
Nå håper jeg bare Bates tar imot denne utstrakte hånda fra Fell.
- Leif Olav

Kato

Svært så raskt Fell glemmer historien.

Dette er den samme Bates som for under ett år siden proklamerte gang på gang at SOMMEREN 2007 har vi gjort opp all gammel dritt og er en gjeldfri klubb.

Gratulerer med dagen.

AndyMathie

Fell virker en smule ustabil. Synes dette er veldig merksnodig og la godt merke til brevet han skrev sist angående vår anke til Football League. Den gang da syntes jeg han bare ødela for Leeds med å skrive det brevet og dette sørget jo bare å styrke anklagene mot Leeds den gangen. Og nå når han snur så ser jeg bare at mitt inntrykk av godeste Ray Fell er velberettighet.

Uansett så bør alle støtte laget 100%, men at alle bare skal sluke det Bates og Wise sier uten noe som helst skepsis tror jeg ikke er det så lurt. Og det er jo nettopp det denne uttalelsen sørger for å gjøre at vi skal ta alt for god fisk av det som blir slengt fra Mr Bates retning.
We are Leeds and we are proud of it!

Dennis

Det virker svært spesielt å snu på flisa på den måten. På den andre siden kan det hende denne Fell bare har innrømmet sine feil.  ::)
Uansett stiller jeg meg ikke bak Bates pga av at en mann sier han er en engel, men denne sesongen har Bates opptrådt ganske mye bedre enn i fjor. Det skal bli spennende å se om han tar sjansen i januar og forsterker laget.

For å si det som det er. Jeg har ingen baktanker om at Bates ønsker at Leeds skal være en toppklubb, det er uten tvil, men det er måten det skal gjøres på og om han i det hele tatt har evnene og ressursene jeg tviler på.
Marching on together!

Karl Hot Shot

Quote from: midjo on October 18, 2007, 22:21:08

Hele saken har ligget på YEP sine nettsider siden i formiddag ('letters to the editor' fanges ikke opp av Newsnow :)):

Link: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/letters-to-the-sports-editor/Bates-is-the-man-to.3383640.jp

"....I also expressed various criticisms, some of which were wrongly taken as being directed at those currently running Leeds United.

I wish to make it clear that I am wholeheartedly behind Ken Bates and his attempts to turn Leeds United around and obtain success for the club in the future.

I recognise that he faced very considerable difficulties owing to the financial state of the club when he and his backers bought it and that he did his best to save Leeds United from administration and only took this step as a last resort.

He is now committed to the club's future and I urge all United fans to get behind him and the team.

I have apologised to Mr Bates for any offence that he may have taken from my letter, which was an impassioned plea to the Football League to cancel the 15-point deduction.
"

Akkurat når det gjelder Kenneth Bates og hans eierskap i Leeds United er saka veldig enkel. Dersom Bates vil noe som helst med dette eierskapet, må han bruke langt mer penger på klubben. Bates kan ikke for evig og alltid leve på at "han redda Leeds United fra økonomisk ruin", siden det alltid ville vært noen andre som kom inn og gjorde nettopp det. Det er enormt mange pengesterke folk i Leeds som har holdt med Leeds United hele livet, og hadde klubben gått til skifteretten, ville de ha fått fingeren ut.

For øvrig virker Fell veldig vaklende med disse siste uttalelsene. Hvordan ser den nyeste bilen hans ut, jeg tenker naturligvis på den Bates gav ham gjennom ørten mellomledd, for å skjule bestikkelsen?

Jon R

Jon R.

Svend Anders

Quote from: kato on October 19, 2007, 08:59:58

Dette er den samme Bates som for under ett år siden proklamerte gang på gang at SOMMEREN 2007 har vi gjort opp all gammel dritt og er en gjeldfri klubb.

Gratulerer med dagen.

Det er jo ikke rart du føler deg lurt av Bates, kato, siden du skriver dette.

Jeg har derimot fremdeles til gode å høre noen forteller meg når eller hvor Bates lovte at vi var gjeldfrie 2007 (før snakket om admin).

Har noen forøvrig hørt intervjuet med Bates på YR idag - sa han noe om denne situasjonen med Fell?

SA
Følges på:

Promotion 2010

Quote from: Svend Anders on October 19, 2007, 18:56:48

Gratulerer med dagen.

Jeg har derimot fremdeles til gode å høre noen forteller meg når eller hvor Bates lovte at vi var gjeldfrie 2007 (før snakket om admin).

Har noen forøvrig hørt intervjuet med Bates på YR idag - sa han noe om denne situasjonen med Fell?

SA
Klubben er jo på et godt stykke vei gjeldfri. Rettssystemet har godkjent hans overtakelse av klubben i dag. Det kan jo godt hende at gamle avtaler med spillere osv dro klubben ned i søla, men den er vel på vei opp igjen. Og Bates uttalte at det ville snu i sommer uansett. Bates-måten har ført til at det er mer penger i klubben til investeringer etter denne sommeren.

Eneste måten Kato aksepterer at vi går fremover igjen er vel hvis vi igjen blir solgt til nye eiere.....Sukk.... Egentlig så bryr jeg meg ikke noe særlig og forstår at jeg må kjede meg i hjel i kveld når jeg gidder å uttrykke mine synspunkter nok en gang........

...andre ting er kanskje viktigere i dag...  :(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Quote from: Svend Anders on October 19, 2007, 18:56:48

Gratulerer med dagen.

SA

Gjeldsfrie har han vel aldri sagt, men at situasjonen ville vært langt lysere sommeren 2007 har kommet frem i mange sammenhenger. En rask google førte meg frem til hva hans økonomsike talsmann Kevin Blackwell uttalte i juli 2006:

Sunday, July 30, 2006
Sunday Times
Talk is cheap for under-pressure Blackwell

RICHARD RAE
The Leeds manager faces another year with little cash to spend, but he knows fans and the board demand success after last season’s near miss

SOMEHOW it came as no surprise to Kevin Blackwell that a few days after seeing his Leeds team ignominiously beaten by Watford in the Championship playoff final last May, he should find himself in a courtroom. More than ready for a break, Blackwell was called up for jury service. He carried out his civic duty with characteristic application. “It did feel faintly surreal at first, especially when fellow jurors brought in United shirts for me to sign, but the bottom line is you’re taking a decision that changes lives,” he said. “It was a difficult case, a sexual assault. It put football into context, which is no bad thing”
Context is a word Blackwell uses regularly in relation to United’s performance last season, usually in the same sentence as debt. To get within 90 minutes of promotion at a time when the priority was to continue reducing the club’s liabilities has, he knows, raised expectations in the stands and â€" judging by chairman Ken Bates’s comments â€" the boardroom to such an extent that few bookies expect Blackwell to keep his job if Leeds do not gain promotion this season.
Talking the day after buying midfielder Kevin Nicholls from Luton for £700,000, and two days after selling striker Rob Hulse to Sheffield United for an initial £2.1m, Blackwell was prepared to admit that this could be a difficult season for Leeds. “Financially, we have this season to get over. Then we will be in good shape, because all the big contracts will be paid up and off our backs. Everybody wants to see continued success on the field and that’s what we will try and bring,” he said. “As far as the squad is concerned, we’re about 75% of the way to having what we want. It means we still need to spend.”
Jon R.

Svend Anders

Jeg er helt klar over at Blackwell har sagt litt, Jon. Mitt lille poeng er at Bates IKKE sa noe om gjeldsfrihet, og det er det som teller her.

Men som Promo sier, vi er både gjeldfrie idag - og med fokus på andre ting. Derfor synes jeg kato også burde legge disse angivelige Bates-uttalelsene bak seg og se fremover.

SA
Følges på:

Kato

Fra "Mark Murphy column":

This ‘financial burden’ was neatly quantified in newspaper reports just prior to Bates’ takeover: “A consortium... appears to be the club’s last chance of avoiding administration. Leeds, currently around £25m in debt, still owe around £3.5m to the Inland Revenue (who) could... serve a winding-up order.”

After two years of Bates: “Administrators said (Leeds) had debts of £35m â€" owing HMRC £6m â€" and could have been forced into liquidation next month...

With the ‘financial burden of the past’ considerably reduced, debts have increased by £10m in twenty-five months under Bates

So, with the ‘financial burden of the past’ considerably reduced, debts have increased by £10m in twenty-five months under Bates.

Dennis

At noen har "fått med seg" at Bates har lovet gjeldsfrihet beviser jo bare hvilken ordsmed mannen er. Han kan forklare noe, som kan forståes sånn, før han senere kan gå tilbake og bevise at han ikke gjorde det - og lykkes med det.

Nei, vi er nok langt fra gjeldsfrie, men Bates har likevel (med hjelp fra Blackwell) malt roser på Elland Road-veggene.
Marching on together!

Kato

Og her sitter hvitøyde Leedsfans og applauderer en av fotballhistoriens største kjeltringer.

Dennis

Quote from: kato on October 19, 2007, 22:54:55
Og her sitter hvitøyde Leedsfans og applauderer en av fotballhistoriens største kjeltringer.

Gjør vi? Er vel heller av den oppfatning at de aller fleste er ganske så skeptiske til Bates' metoder.
Marching on together!

Kato

Tenkte nå først og fremst på denne Fell og co som snur etter vindretningen.

Svend Anders

Quote from: kato on October 19, 2007, 22:43:32
Fra "Mark Murphy column":

This ‘financial burden’ was neatly quantified in newspaper reports just prior to Bates’ takeover: “A consortium... appears to be the club’s last chance of avoiding administration. Leeds, currently around £25m in debt, still owe around £3.5m to the Inland Revenue (who) could... serve a winding-up order.”

After two years of Bates: “Administrators said (Leeds) had debts of £35m â€" owing HMRC £6m â€" and could have been forced into liquidation next month...

With the ‘financial burden of the past’ considerably reduced, debts have increased by £10m in twenty-five months under Bates

So, with the ‘financial burden of the past’ considerably reduced, debts have increased by £10m in twenty-five months under Bates.

Hva var poenget med dette utdraget?
Ikke er det et eneste sitat fra Bates. Og hvis det er siste setning om at gjelda steg etter at Bates tok over: JØSS, jeg trodde formuen STEG, jeg, når du taper opptil to millioner i uka over et par år...

Jeg har fortsatt til gode å se noen juble over Bates sine metoder.

Orker ikke enda en Bates-debatt i denne tråden nå... Idag er det kamp, der står vi helt sammen i synspunktet, kato - COME ON LEEDS!

SA
Følges på: