Farlig tynn trenerstab i Leeds!

Started by McMidjo, October 29, 2007, 13:10:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

McMidjo

Synes trenerstaben på ER ser fryktelig tynn ut â€" og kan ikke skjønne annet enn at de arbeidsoppgavene som Gus har hatt må ha vært mange, og at staben må styrkes ASAP med et par mann før både Dennis Wise og Joe Allon blir utbrent…. :-\

Om en ser bort fra scouts, medisinsk personell, academy/U-18-trenere og de som ikke er direkte involvert i treningen av spillerne (video analysts, kit man etc), består trenerstaben til Dennis Wise av følgende:
- Joe Allon â€" First team coach
- Andrew Beasley â€" Goalkeeping coach
- Alan Thompson â€" player/coach

Om klubben skal stå løpet ut på alle fronter denne sesongen -  og bygge for en CCC-tilværelse, er det et enormt omfang av manager/treneroppgaver som må skjøttes på en kompetent måte.  Har ikke den fjerneste anelse om hvordan arbeidsoppgavene har vært fordelt på ER så langt â€" men noen har i hvert fall gjort en aldeles suveren jobb så langt med fitness, dødballtrening, forsvarsorganisering og manmanagement av spillere som Frazer, Rui, Kandol og Carole.

Om vi antar at Beasley stort bare er engasjert med keeperne, må Wise selv og Allon håndtere svært mye i tillegg til generell trening:
- Fitness?
- Dødballer?
- Forsvarsorganisering?
- Angrepsorganisering?
- Forberedelser ift motstanderlagene?
- Taktikk?
- Mediehåndtering?
- Administrative oppgaver?
++++

Med den unge spillergruppen som er på ER, og tendensen til disiplinærproblemer (Beckford/Kandol), kreves det vel også relativt mye 1:1 coaching.

Om vi skal bruke mønsterklubben Arsenal som benchmark, har Wenger en stab på sju mann â€" i tillegg til seg selv - som er direkte involvert med A-lagsstallen : Assistant mgr (Pat Rice), first team coach, coach, goalkeeping coach, fitness coach, fitness coach assistant, sports therapist....

Bates og Wise - her har dere virkelig en jobb å gjøre....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

DaGa

Hvis vi ikke får inn en assistent raskt, hvem vil lede laget dem 3 kampene Wise er utestengt? Thompson?
We all LOVE LEEDS!

Promotion 2010

Neil Thompson er leder for reservene. Han har nok det ansvaret under kampene, men fyller nok en trenerrolle på Th A daglig med de beste...

:)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

McMidjo

Du har nok rett Promo, men Thompson har tittelen 'Academy Director', så jeg regner med han har en del tidkrevende oppgaver i tilknytning til akademiet også....

ragnar

Det må flere assistenter til for at Wise skal kunne fortsette med den gode jobben han har gjort så langt. Det som dog er viktigs er at det medisinske apparatet er godt og at det på oppfølgings siden etter skader blir gjort en god jobb (les:brann).

Satser på at Wise henter inn en faglig dyktig assisten nå som Poyet er vekke. Et godt trenerteam er viktig.
*In El Loco we trust!*

Dennis

Godt innlegg og problemstilling, midjo!

Er ikke i tvil om at Wise og kanskje spesielt Bates er klar over problemet. Tenker nok at de leter etter de riktige typene til å ansette i trenerstaben. Om det så er gamle Chelsea-karer eller folk fra Millwall eller Swindon-tiden, er jeg klinkende likegyldig til, så lenge det er dyktige folk med faglig kompetanse, som er villig til å jobbe for en person med litt manglende man management-skills.

Gianfranco Zola hadde jeg faktisk vært meget positiv til å se i trenerteamet - Chelsea-fortid eller ei. Ellers er jeg også positiv til tanken om å innlemme Alan Thompson direkte i trenerteamet. Kanskje også er det noe for Tore Andre Flo. Jeg kjenner jo ikke disse folka personlig og det er avhengig av status i spillerstallen og autoritet og kunnskap, men begge har flust med erfaring som burde være til nytte i treningen. I tillegg trur jeg det kan være smart å ha en eller to spillere med litt mer treningsansvar, da disse føler på kroppen hvordan det er å være medlem av spillerstallen. Men, dette går igjen på status og autoritet i tillegg til ferdigheter som trener...
Marching on together!

auren

Det blir ikke særlig bedre av at Wise har fått ytterligere 2 kamper utestengelse etter Gillinghamkampen:

"Wise has been fined £5,000 and given a three-match touchline ban for using abusive and/or insulting words towards McDermid during half-time of the Whites' clash with Gillingham on September 29, the FA have confirmed.

And referee McDermid has been given the same charge after Wise claimed he used bad language towards him after the game.

The FA released a statement, which read: "At a Regulatory Commission hearing last week, Leeds United manager Dennis Wise was fined £5,000 and given a three-match touchline ban.

"Wise was charged with using abusive and/or insulting words towards referee Danny McDermid at half-time of Leeds' match against Gillingham on 29 September.

"The Commission invoked a previous suspended one-match touchline ban and issued a further two-match ban. In reaching its decision, the Commission took into account Wise's poor recent disciplinary record.

"Meanwhile, The FA has today charged referee Danny McDermid with using abusive and/or insulting words towards Wise.

"The incident is alleged to have occurred following the match against Gillingham. McDermid has until 13 November to respond to the charge."

Begynner så smått å frykte ustabiliteten som rammer Leeds nå, med Poyet ute og Wise med 3 kamper på tribunen.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Touchline ban - vil det si at han ikke får sitte ved sidelinjen, men kan gi instrukser via tribunen? Noen som vet?

auren

Sheridan

Luca Vialli er mitt 1 valg som ny assistent til Wisey.
Men jeg tipper på Wilkins. Og det tror jeg også vil gå helt fint  :)

Peter7

"Om vi antar at Beasley stort bare er engasjert med keeperne, må Wise selv og Allon håndtere svært mye i tillegg til generell trening:
- Fitness?"

Vi hadde vel en egen fitness-coach for ikke lenge siden ... utan at det hjalp mye på f.eks Gregan :( og Butler :D.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Geir Magne

Noen som vet noe særlig om Joe Allon? Husker ham som en tankcenter fra lavere divisjoner som prøvde seg i Chelsea,  men teknikken hans var alt for dårlig. Hva slags trenerutdannelse og erfaring har han?
Han får ros i Leeds United for sitt gode humør, men det trengs vel mer for å ta et lag opp to divisjoner...?
Happy days are here again, it's official from Number 10!

veteranen

Quote from: Geir Magne on October 29, 2007, 23:10:17
Noen som vet noe særlig om Joe Allon? Husker ham som en tankcenter fra lavere divisjoner som prøvde seg i Chelsea,  men teknikken hans var alt for dårlig. Hva slags trenerutdannelse og erfaring har han?
Han får ros i Leeds United for sitt gode humør, men det trengs vel mer for å ta et lag opp to divisjoner...?
Godt spørsmål, Geir Magne. Og jeg har jo tidligere stilt akkurat det samme spørsmålet her inne, uten at jeg fikk noe opplysende svar.

Jeg vet at Allon tidligere har jobbet med radio, og kommunikasjon forøvrig, oppe i nord-øst England, men jeg vet ikke om fyren har noen formell trenerutdannelse/erfaring.

Nei, her får vi satse på at han som står på julekortlista til de viktige folkene i Leeds (Jan Ove), kan hjelpe oss med litt matnyttig informasjon!  :)

Promotion 2010

Trenerkabalen:

Wise has made a feature of surrounding himself with personnel he can trust so United technical director Gwyn Williams could assume a more prominent coaching role.

YEP
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

McMidjo

Ser nå at John Gannon er ansatt som first team coach. Ubeskrevet blad for meg, men sikkert en god fagmann - og jeg begynner etterhvert å stole på Dennis Wise dømmekraft ift hvem han tar inn i sitt team.

Med Bassett og Gannon i tillegg til Allon og Beasley -og Alan Thompson som læregutt, begynner trenerapparatet å se ganske komplett ut ihverfall i kvantitet.

Ble 'bønnhørt' fort på denne tråden gitt!  :)

veteranen

Quote from: midjo on November 02, 2007, 10:56:14
Ser nå at John Gannon er ansatt som first team coach. Ubeskrevet blad for meg, men sikkert en god fagmann - og jeg begynner etterhvert å stole på Dennis Wise dømmekraft ift hvem han tar inn i sitt team.

Lurer på om ikke Wise og Gannon var sammen en stund i Wimbledon..? Ellers spilte jo Gannon flere år under Bassett i Sheffield U. Så når det gjelder Wise sin dømmekraft, så har jeg i dette tilfellet en mistanke om at det dreier seg mer om at han stoler på Bassett sin dømmekraft...

Denne Gannon har mye trenererfaring fra de lavere divisjoner. Om akkurat det borger for særlig kvalitet, er jo et annet spørsmål. Vi får se...

auren

Jaja. Så lenge vi befinner oss i de lavere divisjoner så kan hans erfaring komme godt med. Noen som vet hvor lang kontrakt han fikk?

auren

McMidjo

John Gannon var sammen med Wise i Wimbledon som spiller.

Iflg intervju med Bates på YR i formiddag har de vært ute etter Gannon ei stund, og at det bød seg en åpning etter at Gannon ble fristilt i Notts County etter managerskiftet der nå nylig.

Bates omtalte ellers Bassett som en like 'bubbly' fyr som Gus Poyet, men at Gus var bedre i engelsk  :)

auren

Quote from: midjo on November 02, 2007, 14:27:06
John Gannon var sammen med Wise i Wimbledon som spiller.

Iflg intervju med Bates på YR i formiddag har de vært ute etter Gannon ei stund, og at det bød seg en åpning etter at Gannon ble fristilt i Notts County etter managerskiftet der nå nylig.

Bates omtalte ellers Bassett som en like 'bubbly' fyr som Gus Poyet, men at Gus var bedre i engelsk  :)

På grunn av snøvlingen til Bassett eller? :)

auren