Ex-Spiller: Shaun Derry

Started by Tom S, December 08, 2007, 14:20:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bør Wisey satse på Derry når han er tilbake frå utlånet?

JA
25 (49%)
NEI, SELG HAN
20 (39.2%)
VEIT IKKJE
6 (11.8%)

Total Members Voted: 49

Voting closed: December 10, 2007, 14:20:25

AndyMathie

Neil Sullivan har jeg også hørt skal ha vært muldvarpen. Tror dette er riktig, så at det er Derry stemmer ikke for da hadde han vært skippa ut for lenge sia...
We are Leeds and we are proud of it!

fmtj

http://www.skysports.com/story/0,19528,11715_3018771,00.html

Når Wise trengte Derry var det vår "kjære" Warnock som nektet å sende ham tilbake!!! >:(
Yeboahs vitne

Kato

Amatørenes tid er ikke forbi.

Her lånes Derry ut UTEN tilbakekallingsklausul.

Det er vel kun i Leeds United slikt skjer.

Måtte denne klubben selges til profesjonelle folk som raskt som mulig.

Jon R

Quote from: fmtj on January 03, 2008, 14:50:34
http://www.skysports.com/story/0,19528,11715_3018771,00.html

Når Wise trengte Derry var det vår "kjære" Warnock som nektet å sende ham tilbake!!! >:(
JEG ER SÃ... FORBANNA LEI AV DETTE!

Nok en gang viser Leeds United seg som en klubb ledet av amatører. De har ikke engang tatt seg bryet med å snakke med Crystal P, før de legger skylden på Derry og blåser saken i media. I følge Bassett  hadde Palace helt sikkert frigitt Derry, hvis Derry selv hadde bedt om det, og derfor hadde Derry nå et problem ift manageren og spillegruppen. Jeg finner faen meg ikke ord. Wise (og den jævla fyllikassistenten av en talsmann) har ikke lært en forbanna dritt, men blåser sitt eget personlige gruff ut i øst og vest hver gang motgangen melder seg. Hvis ikke klubben iler til med en offentlig unnskyldning til Derry( og gjerne med bisetning om beklagelse om alt trøbbelet muldvarpsaken skapte for Derry) tolker jeg dette som et bevis på at siste rest av anstendighet borte fra Elland Road.

Til dere som fortsatt måtte støtte og forsvare dette faenskapet av noen apestreker: Husk at en støtte til denne måten å drive en fotballklubb på, er en støtte til kommende apestreker også i fremtiden. Er det en slik klubb dere vil ha?
Jon R.

Dennis

Forøvrig helt enig, Jon R, men har Leeds United eller Dennis Wise noengang påstått direkte at det er Derry som var muldvarpen?

Meget mulig jeg har oversett en slik "statement" men hvis ikke, synes jeg det er fansen som bør unnskylde seg til Derry fordi "vi" har gjort Derry til muldvarp, ikke klubben. Det ville blitt litt merkelig, ettersom det kun er hos fansen denne diskusjonen fortsatt holdes. Hvis det var, som kato sier, en helt annen spiller - som nå er vekke - som var den påståtte muldvarpen, er det jo denne saken long gone innad i Leeds.

Som sagt, alt annet er jeg helt enig i. Wise faller tilbake til gamle synder og Bassett har vel ikke akkurat gjort annet enn å fyre opp den iltre, mongolide rotta med de utstikkende øynene.
Marching on together!

Sleivind

Det som overrasker med mest her er faktisk hvordan Bassett har oppført seg i denne saken. Det første Bassett sa når han kom til Leeds var at han skulle få kontroll på Wise slik at de unngikk nye situasjoner, slik som med muldvarpsaken i fjor. Men hva skjer? 2 måneder går, og Bassett tråkker så til de grader i salaten, og det i samme sak, nesten hvertfall. Helt fantastisk  :o

flynn

Nei Jon, det er ikke en slik klubb jeg vil ha i alle fall  >:(

Men det eneste vi vet sikkert er at de ikke har noen tilbakekallings-klausul i avtalen. Det er selvfølgelig patetisk dårlig håndtverk fra staben på ER (tipper det ikke bare er Wise som skulle passet på akkurat det...)

Derimot er det vel mer usikkert om hvem som dro i stopp-snora av herrene Warnock / Derry. Slik ståa er håper vel Derry på en permanent overgang til CP etter utlånsperioden, og ønsker derfor trolig å holde seg inne med de som styrer der. Warnock på sin side har jo hatt stor glede av Derry så langt, og kunne vel ikke forventes annet enn å si nei til Leeds så lenge han ikke var forpliktet til det av utlånsavtalen. At han nå står opp og sier at han "made the call" er bare rett og rimelig og nøyaktig hva en sjef skal gjøre. Han lar dermed Derry slippe å gjøre seg til (enda mer) uvenn med noen.

flynn

Promotion 2010

Mere rot....(mer vann på mølla til Jon)...

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Wise-Derry-rejected-return-request.3639665.jp

;)

Jeg synes nå at Derry blir løftet opp på uskyldens alter. 19 dager i Palace eller 18 måneder i Leeds. Vi vil vel ikke ha noen tilbake som ikke vil blø for laget...eller er vi alle blitt litt softe....?  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Quote from: Mr Kaizer on January 03, 2008, 16:11:40
Forøvrig helt enig, Jon R, men har Leeds United eller Dennis Wise noengang påstått direkte at det er Derry som var muldvarpen?

Meget mulig jeg har oversett en slik "statement" men hvis ikke, synes jeg det er fansen som bør unnskylde seg til Derry fordi "vi" har gjort Derry til muldvarp, ikke klubben. Det ville blitt litt merkelig, ettersom det kun er hos fansen denne diskusjonen fortsatt holdes. Hvis det var, som kato sier, en helt annen spiller - som nå er vekke - som var den påståtte muldvarpen, er det jo denne saken long gone innad i Leeds.

Som sagt, alt annet er jeg helt enig i. Wise faller tilbake til gamle synder og Bassett har vel ikke akkurat gjort annet enn å fyre opp den iltre, mongolide rotta med de utstikkende øynene.

Nei, klubben har aldri påstått det, men det var utvilsomt Wise sin utblåsning i media som skapte alle ryktene. Enhver mygg med et minimum av sosial intelligens burde kunne forutse hva en slik utblåsning om en "ukjent spiller" ville føre til av ryktemakeri. Når derry så ble utpekt som synderen på ryktebørsen, kan vi bare forestille  oss hvilken personlig belastning dette måtte være for Derry og hans familie. Det vi vet er at  agenten hans fant det nødvendig å rykke ut med et offentlig statement om at hans klient ikke hadde noe med denne saken å gjøre. Fra Wise og klubben derimot, fulgte bare en rungende taushet. Så lenge klubben selv ikke har satt strek i denne saken, vil den leve sitt eget liv og den ville aldri helt kunne legges "død". I hvilket omfang denne saken fortsatt diskuteres, kan verken jeg eller du vite noe om, kaizer. Jeg registerer ihvertfall at den nå dukker opp igjen fra flere ulike hold i engelske medier igjen, og hvem bør bære hovedasvaret for det? Den gjengse supporter kan selvfølgelig ikke ta noe ansvar for "summen av ryktene" for å si det sånn. Selv har jeg aldri påstått at verken den ene eller den andre har "tystet", men kun kommentert ryktene og de mulige konsekvensen av faenskapet. Det anser jeg nærmest som en plikt, etter å ha fulgt denne klubben i tykt og tynt gjennom snart 33 år.

Hvorfor ledelsen nå håndterer saken som de gjør kan man jo bare spekulere i, men at det har vært et kjølig forhold mellom Derry og Wise er det vel ingen som tviler på lenger? At dette kjølige forholdet kan spores tilbake til denne betente saken for under et år siden, finner jeg heller ikke helt usannsynlig.

Jeg spør meg selv: Hvor dum skal det være lov å være når man har et toppverv i Leeds United? Hvordan kan det være mulig å undervurdere den menige supporters dømmekraft, gjennom dette  naive, ondskapsfulle og hjelpesløse forsøket på å bringe Derrys navn i vanry?  

Hvorfor skjer dette? Akkurat i det jeg klarte å senke skuldrene og  kjenne på en gryende tillit til at Wise har lært, så får vi dette møkkete skittentøysvannet rett i trynet? Slik har det vært siden 2000 og jeg er så forbannet lei av dette amatørskapet.  

Akkurat nå har jeg mest lyst til å vende hele faenskapet ryggen, men jeg vet jo at det går ikke, fordi jeg har forsøkt å gjøre det senest ifjor vinter. Klubben vil alltid ha min støtte, men akkurat nå ønsker jeg Wise og resten av pakket ut døra av Elland Road. Jeg tar gjerne to sesongen til i L1, bare jeg spiller å forholde meg noe mer til dette fordømte umoralske vanstyret.
Jon R.

Jon R

Quote from: Promotion 2010 on January 03, 2008, 17:18:40
Mere rot....(mer vann på mølla til Jon)...

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Wise-Derry-rejected-return-request.3639665.jp

;)

Jeg synes nå at Derry blir løftet opp på uskyldens alter. 19 dager i Palace eller 18 måneder i Leeds. Vi vil vel ikke ha noen tilbake som ikke vil blø for laget...eller er vi alle blitt litt softe....?  ::)

Jeg orker ikke lese det, promo. Jeg orker ikke lese det.  :'(

Selvfølgelig klarte jeg ikke å la være å lese det. Jeg registrerer at Wise nå prøver å "glatte over" gårdsdagens uttalelser og at han forsikrer at han ikke helt og holdent har lukket døra for Derry. han gir til og med litt selvkritikk for å ikke legge inn en klausul om tilbakekallelse.  Dertter klarer han ikke å dy seg, men skyver igjen ansvaret over på Shaun Derry. For hva er vel 19 dager til med Palace mot 18 måneder av den gjenværende kontrakten med Leeds? Og tross alt betaler jo Leeds mesteparten av lønna hans? 

Ja, Dennis: Hva er vel 19 dager med full tillit mot halvannet år til med en manager som har vist deg null tillit tidligere? Hmmmmm.  ::)
Jon R.

Svend Anders

Hvem er det som plutselig gjør Neil Warnock til en helgen og sannhetsvitne? (ja, satt på spissen)

Uprofft å ikke ha med recall-klausul, man kan ikke skylde andre enn seg selv.

Men jeg er faktisk også litt lei av at Jon og andre tar det for god fisk at Derry er den stakkars lille søte mannen som ikke har gjort noe galt her, mens Wise er den som har skylda for alt i denne saken. Det vet de fleste av oss svært lite om, og for alt jeg vet så har Derry selv vært like barnslig i kulissene her som en del andre. På den andre siden: Det kan selvsagt være at man har rett også.

Et fakta er vel utvilsomt følgende: Dersom Derry virkelig VILLE spille for Leeds United så kunne han gjort akkurat som Wise/Bassett sier, nemlig å selv ha bedt om å få gå tilbake. DET var grunnen til at klubben kontaktet Derry - selvsagt takket være at de ikke hadde tilbakekalls-klausul, men likefullt en naturlig årsak.

Jeg skjønner også at Derry ikke ville tilbake, det er helt naturlig at folk ikke alltid kommer over ens, og sånn er det bare. Derry kjører et spill her nå - meget mulig sammen med Warnock/Palace for å få til en (billig) overgang i løpet av måneden.

At det foregår et "politisk spill" fra begge sider her er ikke til å komme utenom, men jeg føler en liten likegyldighet hva angår Derrys fremtid i Leeds. Det viktigste er at det kanskje burde ordnes snart.

At Derry var muldvarpen for et lite år tilbake er vel aldri blitt uttalt, aldri bevist og jeg TROR heller ikke den har noe med denne saken å gjøre. Men så er det Leeds vi holder med her, da...

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Jon R

Du mener at Derry "iscenesatte" situasjonen der Leeds kalte han tilbake?

Synes du er i overkant av naiv i denne saken, Svend. Synes du også burde holde deg for god til å fremstile dette som en fillesak og at det tross alt er Leeds som bør ha vår lojalitet, ikke en spiller som egentlig ikke ønsker å spille der. For meg handler dette om noen grunnleggende holdninger hos de som leder klubben, som jeg slett ikke kan identifisere meg med.

Og faktisk: En sjef må sette en helt annen standard for hva han kan si og gjøre, enn hva en enkeltspiller bør gjøre. Wise sine ord og gjerninger blir Leeds Uniteds ord og gjerninger. Derfor teller de også langt mer en dine, mine og Shaun Derrys ord.

Mine peanøtter får Wise uansett ikke.
Jon R.

marve

Quote from: Svend Anders on January 03, 2008, 17:28:52
Hvem er det som plutselig gjør Neil Warnock til en helgen og sannhetsvitne? (ja, satt på spissen)

Uprofft å ikke ha med recall-klausul, man kan ikke skylde andre enn seg selv.

Men jeg er faktisk også litt lei av at Jon og andre tar det for god fisk at Derry er den stakkars lille søte mannen som ikke har gjort noe galt her, mens Wise er den som har skylda for alt i denne saken. Det vet de fleste av oss svært lite om, og for alt jeg vet så har Derry selv vært like barnslig i kulissene her som en del andre. På den andre siden: Det kan selvsagt være at man har rett også.

Et fakta er vel utvilsomt følgende: Dersom Derry virkelig VILLE spille for Leeds United så kunne han gjort akkurat som Wise/Bassett sier, nemlig å selv ha bedt om å få gå tilbake. DET var grunnen til at klubben kontaktet Derry - selvsagt takket være at de ikke hadde tilbakekalls-klausul, men likefullt en naturlig årsak.

Jeg skjønner også at Derry ikke ville tilbake, det er helt naturlig at folk ikke alltid kommer over ens, og sånn er det bare. Derry kjører et spill her nå - meget mulig sammen med Warnock/Palace for å få til en (billig) overgang i løpet av måneden.

At det foregår et "politisk spill" fra begge sider her er ikke til å komme utenom, men jeg føler en liten likegyldighet hva angår Derrys fremtid i Leeds. Det viktigste er at det kanskje burde ordnes snart.

At Derry var muldvarpen for et lite år tilbake er vel aldri blitt uttalt, aldri bevist og jeg TROR heller ikke den har noe med denne saken å gjøre. Men så er det Leeds vi holder med her, da...

SA

Som vanlig veldig enig med deg svend anders  :).Synes forøvrig wise har gjort en utmerket jobb med leeds denne sesongen spesielt når man tenker på hvilken vanskelig start på denne sesongen vi fikk .
HEIA LEEDS !!!

marve

Quote from: Jon R on January 03, 2008, 17:45:18

Synes du er i overkant av naiv i denne saken, Svend. Synes du også burde holde deg for god til å fremstile dette som en fillesak og at det tross alt er Leeds som bør ha vår lojalitet, ikke en spiller som egentlig ikke ønsker å spille der. For meg handler dette om noen grunnleggende holdninger hos de som leder klubben, som jeg slett ikke kan identifisere meg med.

Og faktisk: En sjef må sette en helt annen standard for hva han kan si og gjøre, enn hva en enkeltspiller bør gjøre. Wise sine ord og gjerninger blir Leeds Uniteds ord og gjerninger. Derfor teller de også langt mer en dine, mine og Shaun Derrys ord.

Det jeg har hørt wise si om derry tidligere i denne sesongen er at derry ikke er ferdig i leeds ,derry trenger match treneing etter en meget langt skade fravær .Derfor ønsker de å låne han ut ,mange klubber gjør jo dette med spillere som har vært langtids skadd .
Leeds betaler det meste av lønna hans og derry har 18 mnd igjen av sin kontrakt ,leeds vant også nesten alle sine kamper da derry ble skadefri ,ikke lett å forandre laget da .

Svend Anders

Mine peanøtter får Wise uansett ikke.

Jeg har ikke sagt at Derry har iscenesatt noe. Men det er da et signal en knapt kan ta feil av når manageren din ringer og ber deg hjelpe til i en trøblete situasjon og du ikke viser noen vilje til å etterkomme det ønsket. Jeg har ikke nødvendigvis problemer med å forstå Derrys valg, men at det gir meg som Leeds-supporter mer tillit og lojalitet til ham, det gjør det i alle fall ikke!

Jeg fremstår kanskje som naiv, men jeg gjentar gjerne at jeg har vansker for å stille meg bombastisk med Derry/mot Wise i en sak vi vet svært lite av omstendighetene rundt. Derfor blir jeg også litt likegyldig, og med refeanse til avsnittet over dette så har jeg heller ikke noen store følelser for å få Derry tilbake til klubben. Folk må få komme seg videre med ting her i verden dersom det er den beste løsningen.

At en sjef skal være mer overbærende i en slik situasjon er jeg enig med deg i, Jon, og ledelsen kunne helt sikkert håndert dette på en annen måte og sagt "ingen kommentar" - og heller latt oss gå å lure på hvorfor ikke Derry kommer tilbake når han storspiller i Palace og vi trenger midtbanespillere.

SA,
litt lei hele greia, og skulle ønske vi fortsatt bare vant og alle var venner og ingen klagde og ingen var uvenner eller lei seg...
Følges på:

HåvardK

Quote from: Svend Anders on January 03, 2008, 18:00:57

Jeg har ikke sagt at Derry har iscenesatt noe. Men det er da et signal en knapt kan ta feil av når manageren din ringer og ber deg hjelpe til i en trøblete situasjon og du ikke viser noen vilje til å etterkomme det ønsket.

Har vi fått bekreftet at dette er måten henvendelsen til Derry skjedde på? Eller er dette en spekulasjon også?

Dennis

Quote from: HåvardK on January 03, 2008, 20:28:48
Quote from: Svend Anders on January 03, 2008, 18:00:57

Jeg har ikke sagt at Derry har iscenesatt noe. Men det er da et signal en knapt kan ta feil av når manageren din ringer og ber deg hjelpe til i en trøblete situasjon og du ikke viser noen vilje til å etterkomme det ønsket.

Har vi fått bekreftet at dette er måten henvendelsen til Derry skjedde på? Eller er dette en spekulasjon også?

Det er akkurat det, Håvard. Vi har jo ingen bekreftelser på ting verken her eller i den legendariske muldvarp-saken. Det aller meste er skapt utav spekulasjoner i media og på forskjellige forum, selvsagt grunnet manglende (bevisst eller ikke) informasjon fra de involverte parter.

At Derrys agent avkrefter hans involvering i muldvarp-saken, betyr ikke at Leeds United trenger gå ut å avkrefte at det var Derry i mine øyne. Derry ble aldri anklaget av klubben Leeds og dermed trenger vel ikke klubben å unnskylde seg for noe som media (og forum) har skapt. Dersom de hadde gått ut og avkreftet Derrys involvering, ville ikke spekulasjonene blitt noe mindre av den grunn. De ville bekreftet saken ytterligere og skapt mer spekulasjon på hvem som faktisk var muldvarpen.

Selvsagt kunne (og burde) Wise\Bates og nå Bassett gjort ting på andre måter, men vi vet ikke heller hva Derry har sagt. Kanskje har Derry slengt noe i Leeds' retning som har gjort at Bassett reagerer på måten han gjorde. Vi VET ikke, derfor er det vanskelig å si. Muligens er det Wise\Bassett som opptrer som barn, men jeg syns det er vanskelig å være bastant på noe som helst med godt grunnlag.

Men når sant skal sies, virker Bassetts uttalser meget smålig og jeg skriver under på det Jon R sier når han mener at Wises ord (og Bassett) veier tyngre enn hva vi sitter her og sier, eller faktisk også hva Derry skulle uttale seg om. Han representerer seg selv, mens Wise representerer en klubb med tusenvis gazillions av fans! Man bør da gå litt mer forsiktig i dørene, eventuelt sette seg på den store hesten, dersom Derry har opptrådt på en dårlig måte - som selvsagt kun er spekulasjoner og hypotetiske scenarier.

På den andre siden er jeg overrasket over hvordan folk har tolket uttalser om å "spille Derry i form" i en annen klubb har gjort at han har blitt kastet på hue og rævva ut uten et eneste takk for innsatsen. (Ja, jeg er også overbevist om at Derry er ferdig i Leeds) For alt vi vet har planen alltid vært å spille Derry i form. Alt annet blir igjen - spekulasjoner.
Marching on together!

Jon R

Vi vet relativt mye i denne saken ift Leeds sin opptreden, og det er først og fremst det jeg kommenter på. Jeg har også merket meg at Derry selv har opptredd meget redelig i det offentlige. Det kom ingen anklager mot noen i klubben da han dro ( bare et noe påfallende "I`m not bitter" ) og for noen uker siden gjorde han det klart at han trivdes svært godt i Palace og la overhodet ikke skjul på at han ønsket å bli i Palace på permanent basis. 

(Sånn sett er han i samme situasjon som Beckford var i sist sommer, da Becks gjorde det klart at han ønsket å bli i Schuntorpe på permanent basis. Kan ikke huske at noen kalte Beckford illojal den gangen.)

Sist men ikke minst: Heller ikke nå har Derry uttalt seg i det offentlige men holdt klokelig og forbilledlig kjeft, i motsetning til apekatten Bassett og nå også sjefen sjøl, som idag nokså hjelpesløst forsøker å rydde opp i (og delvis dementere) assistentens utspill.

Det er først og fremst dette jeg forholder meg til i min argumentasjon og ikke hva Derry evnt måtte ha sagt eller gjort utenfor offentlighetens lys.

Når vi tar med at Wise sin begrunnelse for å låne ut Derry var at han var "unfit" (mens feks Thompson og Flo kastes inn i laget før knapt kan løpe), demonstrerer manageren enten at

a) Wise/Bassett er dumme og uvitende

eller alternativ

b)  Wise/Bassett tror at fansen er dumme og uvitende.

Av disse er nok alternativ a) å foretrekke, selv om begge alternativene sannsynligvis er riktige.

Ønsker jeg meg så Derry tilbake til Leeds? Det har faktisk blitt helt irrelevant slik saken har utviklet seg.

Jon R.

Dennis

Quote from: Jon R on January 03, 2008, 21:28:52
Når vi tar med at Wise sin begrunnelse for å låne ut Derry var at han var "unfit" (mens feks Thompson og Flo kastes inn i laget før knapt kan løpe), demonstrerer manageren enten at

eller alternativ

Av disse er nok alternativ a) å foretrekke, selv om begge alternativene sannsynligvis er riktige.

Derry var knapt tilbake fra halvannet år med skademareritt. Ã... sette han rett inn i laget ville også skapt misnøye og stilt spørsmål hos noen. Synes det du skriver her blir usaklig og ikke av vanlig JonR-standard.  :(
Marching on together!

Jon R

Quote from: Mr Kaizer on January 03, 2008, 21:39:49
Quote from: Jon R on January 03, 2008, 21:28:52

eller alternativ

Derry var knapt tilbake fra halvannet år med skademareritt. Ã... sette han rett inn i laget ville også skapt misnøye og stilt spørsmål hos noen. Synes det du skriver her blir usaklig og ikke av vanlig JonR-standard.  :(

Det er helt greit det, Dennis. Behold din kritiske sans og fortsett å stå opp for det du tror på. Du er en strålende representant for den yngre garde Leeds supportere.  :)
Jon R.

Sheridan

Derry er vel der han hører hjemme nå.
Skal bli godt å bli kvitt han. Enkelt og greit.
Så vi kan få denne fillesaken ut av verden :o

Ledelsen på Elland Road har gjort en fantastisk jobb siden sommer.
Der hersker ro, samhold og TEAM SPIRIT i spillergruppen.
Ett råttent eple ala Shaun kan vi klare oss foruten.

STÃ... PÃ... WISEY!

Punktum finale  ::) :)

Svend Anders

Så så, hold dere på ballen nå da før vi går ennå mer lei.

Det er mye tolkninger og personlige oppfatninger av medieoppslag og utspill her. Jeg skjønner at det tolkes tildels svært ulikt. Av egen erfaring fra f-b.no vet jeg at folk noen ganger legger svært mye i enkelte ting, mens andre utsagn avskrives totalt. Det kan være både riktig og galt, men det er uansett ofte vanskelig å vite hvor mye som legges i de ulike utspillene.

Går f.eks de som uttaller seg aktivt ut og "proklamerer" noe, eller er utsagnet deres en bisetning som er vridd ut av de og slått stort opp? (satt på spissen mot hverandre) Er det politisk, personlig eller bare ikke gjennomtenkt det som sies? Skal det tolkes helt bokstavelig eller sies det i en kontekst man ikke har fått med seg helt?

Noen av disse spørsmålene gjelder nok også her, og derfor er jeg altså litt tilbakeholden. Jeg kan ikke kalle et problem for et stort problem før jeg egentlig vet hvor stort problemet er. Tidvis synes jeg vi går inn i voldsom detalj-evaluering på medie-uttalelser (rent generellt her på OEF), og da sitter man ofte å lager "konspirasjonsteorier" ut av ting som kanskje er sagt litt tilfeldig.

Litt tilbake til Derry og dette kaoset. Jeg må si meg enig i betraktningene om at utlånet i seg selv virket relativt udramatisk. Derry hadde vært langtidsskadet og det ville i mine øyne vært merkelig å sette inn en spiller på et lag som da vel hadde vunnet de 11 av sine siste 13 kamper (husker ikke hvor langt vi var kommet). Om det var tildelig eller ei at Derry gikk rett inn på Palace (og at han ikke ble skadet etter fem minutter der) aner jeg ikke, men han gikk ikke og LOT som han var skadet i Leeds... Samtidig så tror jeg jo at andre spillere nok ville bli holdt igjen for å spille seg i form via reservene, men nå var det jo en gang slik det ble. På det tidspunktet synes jeg vel også at Wise uttalte seg ganske diplomatisk også?

Muligens får jeg snappet opp noe mer om situasjonen i løpet av helgen. Om 7 1/2 time er jeg i alle fall på vei!
Følges på:

Jon R

Quote from: Sheridan on January 03, 2008, 22:22:11
Derry er vel der han hører hjemme nå.
Skal bli godt å bli kvitt han. Enkelt og greit.
Så vi kan få denne fillesaken ut av verden :o

Ledelsen på Elland Road har gjort en fantastisk jobb siden sommer.
Der hersker ro, samhold og TEAM SPIRIT i spillergruppen.
Ett råttent eple ala Shaun kan vi klare oss foruten.

STÃ... PÃ... WISEY!

Punktum finale  ::) :)

Som nord- og sydpolen, Ole!  ;)

Listen carefully -  I will only say this once: "Ro og samhold" er noe man må jobbe for. Hele døgnet. 365. Første bud er at lederne går foran med et godt eksempel og behandler medlemmene i gruppen med respekt. Andre bud er å holde interne konflikter innenfor gruppen og ikke foreta skittentøyvasken i det offentlige. Klarer man ikke å holde disse enkle budene, vil "samholdet" før eller siden klappe sammen som et korthus.  Mark my words. :)

Jon R.

Sheridan

Beklager JonR, ser bare ikke det store problemet av det som er sagt fra ledelsen på Elland Road i denne saken.  :)

Dennis

Quote from: Jon R on January 03, 2008, 21:48:03
Det er helt greit det, Dennis. Behold din kritiske sans og fortsett å stå opp for det du tror på. Du er en strålende representant for den yngre garde Leeds supportere.  :)

Selvsagt vil jeg fortsette å stå for mine meninger og en kritisk sans bør vi alle ha. Det er lov å være positiv (noe jeg prøver å være hele tiden) men når det sitter en ledelse på Elland Road (tenker da mest på Bates) som har såpass mange skjeletter i skapet, bør man ikke gå rundt å være blåøyd og naiv.   :-\

Takk for meget snille ord, Jon R. Setter pris på det, spesielt siden de kommer fra en av de største bidragsyterne på forumet. Må få lov til å spille ballen tilbake og si at av blant mange, mange meget dyktige debattanter og fotballsupportere på forumet, er dine innlegg blant de som veier aller tyngst.  :)

Marching on together!

Jon R

Quote from: Sheridan on January 03, 2008, 22:54:01
Beklager JonR, ser bare ikke det store problemet av det som er sagt fra ledelsen på Elland Road i denne saken.  :)

Quote from: Sheridan on January 03, 2008, 22:54:01

Det vet jeg, Ole og greit nok det det. Jeg forutså at det ville komme , på samme måte som du sikkert forutså min reaksjon. Det er et mønster her og. Såvidt jeg kan huske så  hadde du heller ingen problemer ved Wise sin lederstil forrige sesong, ei heller hans utblåsninger i media. Jeg derimot, hamret løs på han og "spådde" at hans utblåsning i "muldvarpsaken" uvergelig ville føre til dyp uro og splid i spillergruppen, at manageren ville miste sin autoritet over gruppen som helhet og at dette ville får sportslige konsekvenser!  Kort tid etter fulgte nye overskrifter da kaptein (utnevnt av Wise) Nicholls kastet inn håndkleet og ny skittentøyvask i det offentlige fulgte. Tilfeldig? Kanskje. Fillesak? Neppe. Rykket vi ned? Utvilsomt.

I ettertid har Wise selv dokumentert at gruppen var dypt splittet. På den ene siden hadde vi de som bidro til at Wise opplevde gruppen som "not so nice"( til tross for en tidlig utrenskning av de såkalte råtne eplene) og som Wise antyder at han nærmest ble mobbet av. På den andre siden hadde vi spillere som Thompson, Ankergren, Rui og Heath som stod last og brast med sjefen sin gjennom en sommer med usikkerhet og frustrasjon.  Kanskje tilfeldig dette også, og kanskje Wise sine "bidrag" ikke betød så mye. Det er alltid lett å blåse av enkeltepisoder og feie dem under teppet som "fillesaker". Når "enkeltepisoder" gjentar seg og blir til et mønster og en rød tråd over tid, er det derimot all grunn til å uroe seg.  Jeg erklærer herved meg selv som forholdsvis uroet, men mest av alt er jeg sint fordi sentrale folk i klubben oppfører seg på en not so nice måte. :-\
Jon R.

Jon R

Har ikke mer tid til dette ikveld. Jeg låser derfor denne tråden til imorgen lunsjtider, så "vi" slipper alle disse plagsomme motargumentene hele tiden.

::)

Jon R.

baste

Har ikke tid ?? Det er nu bare å prioritere riktig JonR  ::)
Det er vel slik nu at Leeds trenger Derry mer enn Derry trenger Leeds. Ingen tvil om at Wise og co har på en aller annen måte kommet skjeivt ut med Derry. På en annen side, ingen spillere er større en LEEDS. Viktig å ha en manager som er "sjef". Men Wise er nok ikke så flink med folk trur jeg, lov å håpe at Wise klarer å tone dette ned så mye at Derry kommer tilbake. Men Derry har vel sagt mellom linjene at han ønsker en overgang? Noe er det som skurrer her.....

Ikke godt å si hva som skjer i Leeds...Men at klubben har en ledelse som alltid klarer å rote det til er det liten tvil om. Send de på kurs..uansett kurs..  :D

Kato

Send de på salgskurs ;)

Sheridan

Er tråden åpnet igjen?  ;D

Nei, jo raskere vi kan få kvitta oss med Derry
og forhåpentligvis sitte igjen med en slant - desto bedre er det.

Vi kunne jo f. eks bruke de pundene på en player
som virkelig vil spille for Leeds United ?  ::)

Syntes du JonR blåser Bassetts utalelser opp.
Men det visste du jeg ville skrive  ;)
Eller er jeg bare på repeat  ;D

Det hører faktisk ingensteds hjemme at en spiller nekter
å dra tilbake til klubben som eier ham for å trø til
ett tak i en vrien periode. Kan ikke forsvares. Ut med han!