Skrevet av Emne: Systemspill, kuponger og Turbotipp  (Lest 4272 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Systemspill, kuponger og Turbotipp
« på: Desember 13, 2007, 11:55:24 »
Noen som er litt bevandret i systemspill a la Turbotipp her?

Vurderer å slenge inn et systemspill for pausetipping på programmet turbotipp. Dersom man finner 4 sikre kamper, samt 5-8 utg.tips (dette blir nok U) vil et system med tolv i garanti koste 577,-

Altså, fire kamper som må gå inn, mens om jeg setter Uavgjort i resterende og mellom 5 og 8 av disse går inn, er lappen garantert tolv.
« Siste redigering: Desember 13, 2007, 14:18:58 av Mr Kaizer »
Marching on together!

lojosang

Sv: Systemspill, kuponger og Turbotipp
« Svar #1 på: Desember 13, 2007, 16:13:11 »
Om jeg husker min statistikk rett er det 531 441 mulige rekker på en tippekupong. Bare EN av disse gir 12 rette. Nå er det tydeligvis så lenge siden jeg leverte en kupong at jeg ikke husker rekkeprisen i farten.

Nuvel. Med fire såkalt sikre kamper blir det 531441/3^4 = 6 561 rekker igjen som kan gå inn.
At man for 577 kroner skal kunne, ved hjelp av noen "forhåndstips? Hva er det? skulle kunne garantert prikke inn den ene av de 6561 mulige rekkene som er tolvern hører for meg ut som bondefangeri, men jeg retter meg gjerne etter bedre vitende. Eller noen som kan forklare meg hva disse "5-8 utgangstipsene" egentlig innebærer.

Et hvert tippesystem som garanterer tolvere humbug, med mindre de tar forbehold om at man leverer 531441 rekker. Det koster mer enn det smaker for de fleste, skulle jeg tro.  ::)

Så for å oppsummere: Njah! Skeptisk.
- Leif Olav

Dennis

Sv: Systemspill, kuponger og Turbotipp
« Svar #2 på: Desember 17, 2007, 19:23:17 »
Ok, dr.Sceptizmo, la meg forklare.

Tolvergaranti er ikke noe humbug. Om man setter opp en rekke på la oss si 96,- og hvis kampresultatene er innenfor denne, er det selvsagt tolv riktige tegn og full jubel i ståvvå.

Dersom man bruker et systemprogram, som Turbotipp til å "krympe" en rekke du har satt opp og så gi denne 12-ergaranti, betyr det noe så enkelt som å la programmet regne ut hvor mange enkeltrekker (tippelapper med ett kryss i hver kamp) dette vil koste. Altså, i en tippekupong ville det altså vært 531 441 rekker, men det ville selvsagt vært som å drite i motvind å spille slik. Derfor, om man velger noen sikre, kan man gi resterende 12-ergaranti.

Får å ta et nytt eksempel, hvis man velger seg 6 sikre kamper (la oss si Her) så kan du gi resten av de seks helgarderte kampene helvariasjon, altså 12er-garanti. Dette koster da 729, kontra en halv mill. Selvsagt er seks sikre en stor sjanse å ta og dersom man finner seks klin sikre kamper, vil disse neppe gi stor utbetaling likevel. Men dersom man feks spiller et pausesystem, og gir mange kamper U-utgang (flest lapper med U) kan du spiller færre sikre kamper og flere helgarderte. Men det må feks være 3-6 uavgjorte osv.

I eksempelet jeg hadde, hvor jeg ville spilt (gjorde det ikke) fire sikre kamper og så uavgjort i alt fra 5-8 kamper rundt dette, kostet altså en 12er-garanti (innenfor disse "reglene") 577,- Da måtte de fire sikre kampene gått inn, samt alt fra fem til åtte av utgangstipsene måtte gått inn også.

Systemspill er ikke noe hokuspokus, det er bare et hjelpemiddel for å slippe å sitte og skrive opp 1000 enkeltrekker selv, feks. Ikke noe mer enn det.
« Siste redigering: Desember 17, 2007, 19:26:38 av Mr Kaizer »
Marching on together!