Skrevet av Emne: Fremover..  (Lest 3203 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

tommyy

Fremover..
« på: Desember 19, 2007, 10:51:43 »
Hei!

Jeg må innrømme at min interesse dabbet noe av for en del år siden, og dette beklager jeg sterkt. Men jeg har alltid fulgt med så godt jeg kan for å holde meg noe oppdatert.

Jeg har derfor noen få spørsmål til dere:
Har det blitt nevnt noen fremtidsplaner for Leeds. Altså, har de satt noen "plan" for opprykk? Det har jo gått "overraskende" bra i år, selv med straffepoeng.

Og kan noen snille sjeler forklare meg kort hvordan i all verden et lag som Leeds havnet opp i alt dette? Var det kun økonomien som gikk rett vest? Eller var det også andre faktorer som spilte inn?

Takker på forhånd, og jeg skal komme sterkt tilbake ;).

auren

Sv: Fremover..
« Svar #1 på: Desember 19, 2007, 10:58:32 »
Mange faktorer. Men elendig styring fra ledelsen og lite peiling på økonomi er vel de mest sannsynlige og viktigste årsakene.

Velkommen skal du være tommy!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Fremover..
« Svar #2 på: Desember 19, 2007, 13:38:10 »
Hovedgrunnen var Peter Ridsdale m/sine gullfisker........
 

Per-Stian

Sv: Fremover..
« Svar #3 på: Desember 19, 2007, 13:44:14 »
Hovedgrunnen var Peter Ridsdale m/sine gullfisker........

Dei innleigde gullfiskane står som eit godt bilete på kvifor det skar seg for oss når vi ikkje klarte å kvalifisere oss for ein ny CL-sesong. Det var rett og slett bygd opp eit luftslott, basert på kreditorars nåde, som kanskje hadde blitt svevedyktig om inntektene frå Champions League hadde kome sesong etter sesong. Men slikt skjer berre i eventyra...

Karl Hot Shot

Sv: Fremover..
« Svar #4 på: Desember 19, 2007, 16:12:47 »
Min interesse for Leeds United fikk et skudd for bauen når Santa Claus kjøpte klubben for snart tre år siden. Snakk om jålebukk og egosentrisk fjott som du skal lete lenge etter å finne, selv på de britiske øyer! Det ble slett ikke noe bedre når Bates valgte å ansette Dennis Wise som manager for 14 måneder siden. Han kjørte oss selvsagt rett ned på tredje nivå i engelsk fotball. Resultatmessig har det vært et oppsving denne sesongen, men det skulle da også bare mangle når vi befinner oss i kjelleren av den profesjonelle ligaen.

Peter Ridsdale var opplagt en fjott med penger, og han burde strengt tatt vært forhindret muligheten for å lede større selskaper for all fremtid. Jeg ser at han nå er i ferd med å ruinere også Cardiff City. En annen sak varat Ridsdale var god til å snakke for seg, før tallenes tale knuste all troverdigheten hans. Det var gøy så lenge Leeds United gjorde det godt i PL og CL, og Ridsdale fremstod med den klassiske "supporteren som får oppfylt drømmen sin som formann for favorittklubben"-greia. Det var tider. Nå er det jo forferdelig langt frem dit for øyeblikket, og vi kan vel takke Ridsdale 99% for akkurat det, selv om Mr. Bates ikke gjør det noe enklere å bli optimistisk igjen.
 

Kickthemdown

Sv: Fremover..
« Svar #5 på: Desember 19, 2007, 17:08:20 »
Hvis du har fulgt med så godt du kan så burde du da vite dette? www.leedsunited.com er jo et tips i så måte...

Så du kommer tilbake når vi begynner å vinne kamper igjen? Hvem har du fulgt med på i det siste da? Chelsea ???

Skammelig..

Alta-White

Dennis

Sv: Fremover..
« Svar #6 på: Desember 19, 2007, 17:13:03 »
Det hovedsaklige som gikk feil var at klubben satset meget høyt med penger man ikke hadde mellom hendene. Spillere ble kjøpt inn i et vanvittig tempo, med skyhøye lønninger. Både Seth Johnson og Robbie Fowler blir brukt som symboler på hvorfor det gikk galt til slutt.

Seth Johnson og agenten hans ønsket å forhandle frem rundt 250.000 i uka i Leeds, har jeg lest. Johnson var en fremadstormende Derby-spiller, som var ettertraktet før han ble kjøpt til Leeds. Ridsdale og co (for det er flere skyldige) tilbød Johnson 450.000(!) før forhandlingene virkelig kom igang.

Robbie Fowler ble kjøpt fra Liverpool, tilsynelatende av den grunn at Leeds skulle bevise at de var blitt en stormakt som kunne kjøpe spillere med høy status fra andre klubber. Fowler var Gud i Beatles-byen og Leeds kjøpte han, tross av at et mangfold av spisser allerede var på plass i klubben.

Det virker på meg som om Ridsdale levde en drøm uten tanke på konsekvensene og at resten av styret i Leeds ikke hadde 'nei' i sin munn. I tillegg hadde vi en manager som stadig ble grådigere i spillersammenheng, der han i starten bygde opp et fantastisk lag med hovedsaklig egne juniorer - det var også i starten av O'Leary tiden vi spilte best fotball.

Fremover?

For det første må Leeds oppav bakgården - ikke bare League One, men CCC også. Vi hører hjemme blant de klubbene i England som spiller Europacup hvert år og dit skal vi. Økonomien virker å være på fote igjen (noen større utgifter blir det nok ved eventuelle opprykk og tilbakekjøp av ER og TA, men i forhold til mange Premier League-klubber er Leeds godt stilt tross langt mindre handlefrihet) og publikum er tilbake. I byen er det i ferd med å bli veldig gode tider for næringslivet og det bør gagne Leeds, som eneste store klubb i byen. Vi bør ha råd til å holde på talentene (i det minste selge dem dyrt, som Southampton) og sakte, men sikkert bygge et slagkraftig lag med "egen stamme" som kan komme tilbake der vi hører hjemme. Jeg er ikke optimistisk til at en russisk sjeik skal kjøpe oss opp, men å gå den tunge veien selv. Klubbens sjel blir sterkere og større av det.
« Siste redigering: Desember 19, 2007, 17:22:17 av Mr Kaizer »
Marching on together!

flynn

Sv: Fremover..
« Svar #7 på: Desember 19, 2007, 23:18:07 »
Hvis du har fulgt med så godt du kan så burde du da vite dette? www.leedsunited.com er jo et tips i så måte...

Så du kommer tilbake når vi begynner å vinne kamper igjen? Hvem har du fulgt med på i det siste da? Chelsea ???

Skammelig..

Alta-White

Så så, vi må ikke skremme tommy før han kommer igang her inne  :o
Er vel i tidligste laget å kalle nyfrelste Leeds-tilhengere for medgangssupportere, jeg mener; vi er da vitterlig bare det 49ende beste laget i England for øyeblikket...

flynn

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28901
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Fremover..
« Svar #8 på: Desember 19, 2007, 23:28:02 »
Så så, vi må ikke skremme tommy før han kommer igang her inne  :o
Er vel i tidligste laget å kalle nyfrelste Leeds-tilhengere for medgangssupportere, jeg mener; vi er da vitterlig bare det 49ende beste laget i England for øyeblikket...

Wow... vi er da omsider tilbake på Top50  ;D

Er da klatring det også...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

tommyy

Sv: Fremover..
« Svar #9 på: Desember 20, 2007, 21:43:42 »
Hvis du har fulgt med så godt du kan så burde du da vite dette? www.leedsunited.com er jo et tips i så måte...

Så du kommer tilbake når vi begynner å vinne kamper igjen? Hvem har du fulgt med på i det siste da? Chelsea ???

Skammelig..

Alta-White

Jøss, det var da særdeles voksent av deg. Jeg har aldri sagt at jeg har fulgt med noe annet lag, har jeg vel? Snakk om å lese mellom linjene - flere linjer.
Det var hele min interesse for fotball som dabbet av, men jeg hadde det jo såklart i bakhodet. Alta-White, beklager om jeg virker krass, men det sitatet der er som tatt ut av munnen på en fjortenårig manu-supporter. For din del, så håper jeg at det muntrer deg opp at jeg faktisk har holdt med leeds i over 10 år. Hva man legger i ordet "holde med" får bli opp til deg å bestemme. For min del kaller jeg meg iallefall en leeds-supporter uansett.

Edit:
Til dere andre må jeg takke for en fyldig oppklaring :)
« Siste redigering: Desember 20, 2007, 21:49:07 av tommyy »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28901
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Fremover..
« Svar #10 på: Desember 20, 2007, 21:45:48 »

Det var hele min interesse for fotball som dabbet av, men jeg hadde det jo såklart i bakhodet. Alta-White, beklager om jeg virker krass, men det sitatet der er som tatt ut av munnen av en fjortenårig manu-supporter.

...det er nok julestria   :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

tommyy

Sv: Fremover..
« Svar #11 på: Desember 20, 2007, 21:50:25 »
Huff ja, det er forståelig. Makan til stressende tid. Takk gud for at alle gavene endelig er i havn.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28901
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Fremover..
« Svar #12 på: Desember 20, 2007, 21:51:43 »
Takk gud for at alle gavene endelig er i havn.

Snakk for deg sjæl   :)


(...mangler nok noen ennå, ja..)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

B-m

Sv: Fremover..
« Svar #13 på: Desember 20, 2007, 23:00:42 »
Velkommen tilbake!

Hadde en samme greie da jeg var yngre, holdte med loserpool fra jeg var 6-11 år, også hadde jeg en pause fra fotballen til jeg ble 14 år. Og begynte holde med leeds helt tilfeldig pga et uskyldig game med leeds Championship manager på amiga 500! Visste ikke engang at vi vant serien i 92 og at vi var elendige på tiden(rundt 95)!

Har ikke sett tilbake siden og elsker klubben og supporterne mer og mer for hver dag som går!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28901
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Fremover..
« Svar #14 på: Desember 20, 2007, 23:10:01 »
Velkommen tilbake!

Hadde en samme greie da jeg var yngre, holdte med loserpool fra jeg var 6-11 år, også hadde jeg en pause fra fotballen til jeg ble 14 år. Og begynte holde med leeds helt tilfeldig pga et uskyldig game med leeds Championship manager på amiga 500! Visste ikke engang at vi vant serien i 92 og at vi var elendige på tiden(rundt 95)!

Har ikke sett tilbake siden og elsker klubben og supporterne mer og mer for hver dag som går!

PS! Til dere nye på forumet:

Bjønna er han berømte som havnet på allverdens (Leedsrelaterte) nettsteder da han iført Leedsdrakt stod på en fjelltopp & (liksom) trikset med en ball med fjorden 1000 meter under seg.


Var det ikke "årets bilde" på den off. siden???




(...og han var altså en hårsbredd unna å være Liverpoolsupporter  :))
- du ble reddet, Bjørn Marius  :)


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Fremover..
« Svar #15 på: Desember 21, 2007, 00:06:16 »
Huff ja, det er forståelig. Makan til stressende tid. Takk gud for at alle gavene endelig er i havn.

Dette må bero på en gedigen misforståelse. Det er ikke Gud som kommer med gavene, men julenissen. Trodde faktisk dette var barnelærdom for de fleste.  ::) 
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28901
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Fremover..
« Svar #16 på: Desember 21, 2007, 00:08:25 »
Huff ja, det er forståelig. Makan til stressende tid. Takk gud for at alle gavene endelig er i havn.

Dette må bero på en gedigen misforståelse. Det er ikke Gud som kommer med gavene, men julenissen. Trodde faktisk dette var barnelærdom for de fleste.  ::) 

...men nå var den første nissen en katolsk prest som begynte å gi gaver til fattige da...

Så da er vi vel tilbake til utgangspunktet...   8)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Fremover..
« Svar #17 på: Desember 21, 2007, 00:16:19 »
I følge en annen Tommy, er nissen og Gud en og samme "person". Same shit, new wrapping.  ;D
Jon R.

lojosang

Sv: Fremover..
« Svar #18 på: Desember 21, 2007, 00:20:23 »
Huff ja, det er forståelig. Makan til stressende tid. Takk gud for at alle gavene endelig er i havn.

Dette må bero på en gedigen misforståelse. Det er ikke Gud som kommer med gavene, men julenissen. Trodde faktisk dette var barnelærdom for de fleste.  ::) 

...men nå var den første nissen en katolsk prest som begynte å gi gaver til fattige da...

Så da er vi vel tilbake til utgangspunktet...   8)



Biskopen av Smyrna, faktisk.
- Leif Olav

Roy

Sv: Fremover..
« Svar #19 på: Desember 21, 2007, 20:07:39 »
Velkommen tommyy. Er moro å være fans nede i denne divisjonen også. Og tenk den dagen vi vinner CL. Da kan du si - JEG VAR DER NÃ…R DET VIRKELIG GJORDE VONDT. MOT
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Jon R

Sv: Fremover..
« Svar #20 på: Desember 22, 2007, 01:00:51 »
Hvis du har fulgt med så godt du kan så burde du da vite dette? www.leedsunited.com er jo et tips i så måte...

Så du kommer tilbake når vi begynner å vinne kamper igjen? Hvem har du fulgt med på i det siste da? Chelsea ???

Skammelig..

Alta-White

Må si jeg stusset litt over denne. Greit nok at vi vinner kamper, men å få fornyet interesse for et lag på nivå tre i England, er neppe et typisk trekk for en "medgangssupporter".  :)
Jon R.

Kickthemdown

Sv: Fremover..
« Svar #21 på: Desember 22, 2007, 13:51:04 »
Hvis du har fulgt med så godt du kan så burde du da vite dette? www.leedsunited.com er jo et tips i så måte...

Så du kommer tilbake når vi begynner å vinne kamper igjen? Hvem har du fulgt med på i det siste da? Chelsea ???

Skammelig..

Alta-White

Må si jeg stusset litt over denne. Greit nok at vi vinner kamper, men å få fornyet interesse for et lag på nivå tre i England, er neppe et typisk trekk for en "medgangssupporter".  :)
Hei Jon ! Nei det er neppe et typisk trekk som du sier men det virker da som om det har skjedd nå? Kan være stas å nevne det om 4 år at man var med hele veien ned i leugue one?! Desverre gikk man da glipp av tidenes nedtur som det var å rykke ned fra CCC ...  ;)

Var dog kanskje litt krass i mitt innlegg til Tommy. Håper han fortsetter sin oppvåkning så han støtter Leeds i hverdagen og her på forumet.

Mvh

Alta-White