EX spiller: Peter Sweeney

Started by mari, January 05, 2008, 14:44:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mari

Peter Sweeney (23) - midtbanespiller fra Stoke som nylig har vært på utlån hos Walsall er klar for Leeds.

Spilte sammen med Wise i Millwall....

Ferre

Venstre kantspiller, akkurat hva vi trenger. Er i alle fall god på FM, vet lite om han som spiller i den virkelige verden. Får gode skussmål på WACCOE.

DOFFER

We love you Leeds! Leeds! Leeds!

auren

Hvor mange midtbanespillere skal vi ha? Både Sorsa, Sweeney og Kilkenny er midtbanespillere. Og nå er jo Johnson på vei også. Puncheon ryktes også. Vi trenger en spiss og en midstopper til!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Her er vel tanker om generasjonskifte og framtida.
Mange av våre midtbanespelarar er vel som veteraner å regne.

Quote from: auren on January 05, 2008, 15:57:34
Hvor mange midtbanespillere skal vi ha? Både Sorsa, Sweeney og Kilkenny er midtbanespillere. Og nå er jo Johnson på vei også. Puncheon ryktes også. Vi trenger en spiss og en midstopper til!

auren
COME ON LEEDS !!

Roy

Veldig enig. Viktig at ledelsen ser fremover.

Quote from: Tom S on January 05, 2008, 16:00:31

auren
Stand up and sing for LEEDS UNITED

kjelvi

Hmmmm. Skeptisk, som vanlig. En spiller som er langt fra laget i Stoke..!

samadhi

Stemmer dette er jeg redd det spøker for noen av herrene Westlake, Weston, Da Costa og/eller Kish.
Kan umulig ha så mange midtbanespillere i troppen.
...og når det gjelder Derry er jeg redd hans overgang er permanent om ikke lenge!
marching on together,
derudaf forever...

Jon R

Utvilsomt et godt poeng, hvis planen er å bli værende på nivå to eller tre de neste 5 åra.  ::)

Med all respekt for Sweeny, Bradley, Kilkenny og Sorsa, men de er vel neppe Premier League materiale noen av dem?  :(

Quote from: Roy on January 05, 2008, 16:13:59
Veldig enig. Viktig at ledelsen ser fremover.

Quote from: Tom S on January 05, 2008, 16:00:31

auren
Jon R.

sportcarl1

Vi kan nog inte räkna med att få PL-material till denna divisionen, men kan vi få spelare som inte platsar i PL, eller spelare som spelar i CCC så får vi vara nöjda, men nästa säsong så blir det andra bullar

auren

Kilkenny blir med oss opp i PL!!! :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

OPM

Det virker som hodeløs innkjøpspolitikk. Sweeney er ukjent og ikke god nok til en fast plass på et halvgodt lag. Det ser ut som vi kjøper masse og ikke klasse.  Kilkeny derimot har jeg god tro på, men vi har fått altfor mange midtbanespillere. Vi trenger en god venstreback og en solid ving.

Ferre

Blir for dumt å snakke om det er PL kvalitet på singeringer eller ei, så lenge de holder et godt nivå i League One skal vi ikke klage. Når vi rykker opp til henholdsvis CCC og PL vil spillere som ikke er gode nok bli solgt, og spillere som holder høy nok kvalitet bli kjøpt inn.

Om Sweeney er god nok vet jeg ikke, vi får bare stole på at Wise vet hva han gjør...

sindre12

tror han eg god !

inn me eastwood nå  .. da har vi laget da.. =)   :D
Beckford 4 England!

Sydhagen

Quote from: Ferre on January 05, 2008, 18:09:12
Blir for dumt å snakke om det er PL kvalitet på singeringer eller ei, så lenge de holder et godt nivå i League One skal vi ikke klage. Når vi rykker opp til henholdsvis CCC og PL vil spillere som ikke er gode nok bli solgt, og spillere som holder høy nok kvalitet bli kjøpt inn.

Enig!
er tåpelig når folk her inne snakker om PL-kvalitet. vi er for faen i L1!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

mari

Kjenner ikke Sweeneys kvaliteter. Men Walsall manager Richard Money sa etter hans debut (på lån der i november 2007) - at han var superførnøyd med spilleren som viste spill som var av en høyere kvalitet enn den ligaen walsall spilte i.....

I tillegg er jeg naiv og positiv til Wises vurderingsevne  :-\. Ikke minst ettersom det var Wise som introduserte Sweeney til spill på A-lagsnivå - som 18-åring på Milwall. Tror vi har fått en venstrekant som kan utfordre og komme rundt høyrebacken - ihvertfall oftere enn en hardtarbeidende, men dessverre "begrenset" Westlake.

stefan

Vi bygger sten for sten, som som enkelte messer her i vestlandets hovedstad. ;D
Midtbanen har vel strengt tatt vært vår akilleshæl sesongen sålangt. (Ikke at vi har gjort det dårlig akkurat). Med Derry på vei ut, Douglas /Howson skadet og med Kish/Thommo uten særlig spenst i benene lengre så var ikke midten et dårlig sted å forsterke. Det at Wise kjøper unge sultne spillere tror jeg vil lønne seg når vi gjør opp status for sesongen. Venstrekanten er vel den plassen hvor vi har hatt dårligst kvalitet.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Jon R

Quote from: Sydhagen on January 05, 2008, 18:29:00

Enig!

Skal vi "bygge for fremtiden", bør det det være utfra en plan og målsetning om at vi ikke skal bli værende på dette nivået. Allerede neste år bør vi være i divisjonen over, og der er en spiller som Sweeney pr idag vurdert til å ikke være god nok. Fint å kjøpe inn noen unge spillere, men vi har allerede et stall full av middelmådigheter og mange av dem har knapt nok har fått prøve seg på a-laget. I tillegg har vi en gjeng spillere fra akademiet som også banker på førstelagstallen og vil inn. Ã... fylle opp stallen med nye 20-23 åringer som neppe har store ut viklingsmuligheter utover L1, har jeg ikke så stor tro på. Da er det bedre å gi noen av talentene vi allerede har i klubben en sjanse. Minner om at spillere som Bayly, Hotchkiss, Delph og Gardner ikke engang har nådd reservebenken i ligaen denne sesongen, og nå havner de altså enda lengre bak i køen. Vi hadde en unik sjanse til å la disse unge spillerne få prøve seg på et nivå som passer dem, og det på et "vinnerlag". Den sjansen ser nå ut til å gå fra oss.   :)

Ikke for det: Killkenny kan trolig bli en "hit", også utover dette nivået.
Jon R.

Sleivind

Quote from: Jon R on January 05, 2008, 20:40:49

Enig!

Skal vi "bygge for fremtiden", bør det det være utfra en plan og målsetning om at vi ikke skal bli værende på dette nivået. Allerede neste år bør vi være i divisjonen over, og der er en spiller som Sweeney pr idag vurdert til å ikke være god nok. Fint å kjøpe inn noen unge spillere, men vi har allerede et stall full av middelmådigheter og mange av dem har knapt nok har fått prøve seg på a-laget. I tillegg har vi en gjeng spillere fra akademiet som også banker på førstelagstallen og vil inn. Ã... fylle opp stallen med nye 20-23 åringer som neppe har store ut viklingsmuligheter utover L1, har jeg ikke så stor tro på. Da er det bedre å gi noen av talentene vi allerede har i klubben en sjanse. Minner om at spillere som Bayly, Hotchkiss, Delph og Gardner ikke engang har nådd reservebenken i ligaen denne sesongen, og nå havner de altså enda lengre bak i køen. Vi hadde en unik sjanse til å la disse unge spillerne få prøve seg på et nivå som passer dem, og det på et "vinnerlag". Den sjansen ser nå ut til å gå fra oss.   :)

Amen!

Skjønner ikke dette med å hylle slike signeringer. Hadde han vært 18 år, så hadde jeg skjønt det. Men når han er ett par og tjue så er det en spiller som ikke kommer til å utvikle seg noe særlig mer. Og hva skal vi med en spiller som ikke engang er god nok for benken til et brukbart CCC-lag? For det er vel det vi skal være til neste år? I toppen av CCC?

mari

Bayly og Gardner har i hovedsak vært skadet i år. Tror begge hadde fått muligheten dersom de var skadefrie.

Delph er 16 år og et stort talent. Dog svært "lett" - ut fra de kampene jeg har sett på reservelaget (Leeds TV) Men å tro at han skal være med å prege en ekstremt fysisk serie som lge 1 er etter mitt skjønn naivt. Tror dette ville være rett og slett ødeleggende for hans videre utvikling om han ble sluppet løs her nå.

Hotchkiss er min personlige favoritt blant de unge (17). Virkerfysisk sterk - litt "doffen" i kroppen, men med bedre teknikk og med målteft/skuddfot og offensive gener. Håper han får noen innhopp ila sesongen.

Sweeney har kamper for det skotske U21. I tillegg var han som unggutt ønsket av blant annet Arsenal og Chelsea. Har vært plaget av skader - spesielt i tiden i Stoke. Har en følelse av at kan overraske noen og enhver. Vi får se. Blant annet Hull ønsket å hente han fra Stoke.

Synes Wise innkjøp i hovedsak har vært gode - spesielt gledelig at han klarte å få Kilkenny til klubben, mange som ønsket han

Jon R

Quote from: mari on January 05, 2008, 21:28:50
Bayly og Gardner har i hovedsak vært skadet i år. Tror begge hadde fått muligheten dersom de var skadefrie.

Delph er 16 år og et stort talent. Dog svært "lett" - ut fra de kampene jeg har sett på reservelaget (Leeds TV) Men å tro at han skal være med å prege en ekstremt fysisk serie som lge 1 er etter mitt skjønn naivt. Tror dette ville være rett og slett ødeleggende for hans videre utvikling om han ble sluppet løs her nå.

Hotchkiss er min personlige favoritt blant de unge (17). Virkerfysisk sterk - litt "doffen" i kroppen, men med bedre teknikk og med målteft/skuddfot og offensive gener. Håper han får noen innhopp ila sesongen.

Sweeney har kamper for det skotske U21. I tillegg var han som unggutt ønsket av blant annet Arsenal og Chelsea. Har vært plaget av skader - spesielt i tiden i Stoke. Har en følelse av at kan overraske noen og enhver. Vi får se. Blant annet Hull ønsket å hente han fra Stoke.

Synes Wise innkjøp i hovedsak har vært gode - spesielt gledelig at han klarte å få Kilkenny til klubben, mange som ønsket han

Jeg mener ikke at vi skal forvente at et spiller som Delph skal "prege"  L1, men det burde absolutt være mulig å la han få noen innhopp på slutten kampene for å lære. Han debuterte jo i CCC ifjor, i den betydningsløse kampen mot Derby, og fikk skryt. Det samme gjaldt Bayly. Til nå har den terskelen til 16 mannstroppen virket urimelig høy for de unge, spesielt når man tar nivået i betraktning, og det blir ikke mindre nå. Kilkenny har jeg tro på,  spesielt etter den glitrende debuten idag. Når det gjelder venstre kantspiller ville jeg heller prøvd å få en lånekontrakt med en ung "kanon" fra PL eller CCC for resten av sesongen, og satset på at da Costa og Carole (gjen)fant formen underveis. Og vi har jo allerede også kjøpt Sorsa. Jeg tviler egentlig på at denne Sweeney er noe særlig bedre enn feks Westlake, men prove me wrong.  :D

Vurderte forøvrig å legge hatter til marinering, men venter til jeg faktisk har sett disse spillerne i aksjon.  ;)
Jon R.

M

Jeg har ikke hørt om Sweeney før , men får håpe Wise har gjort det rette ..  ;D

men hvorfor i helvete snakke om at han har PL - kvaliteter ? :O
Det er L1 !!
LEEDS LEEDS LEEDS

Sølvreven

Quote from: Jon R on January 05, 2008, 20:40:49

Enig!

Kloke ord Jon R. Det er i DENNE divisjonen at ungutta må få sjansen til å spille seg inn. Det er jo gratis materiale for f..  :)

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Ferre

Quote from: Sleivind on January 05, 2008, 21:04:51

Amen!

Skjønner ikke dette med å hylle slike signeringer. Hadde han vært 18 år, så hadde jeg skjønt det. Men når han er ett par og tjue så er det en spiller som ikke kommer til å utvikle seg noe særlig mer. Og hva skal vi med en spiller som ikke engang er god nok for benken til et brukbart CCC-lag? For det er vel det vi skal være til neste år? I toppen av CCC?

Her er det da ingen som hyller signeringen av Sweeney. Er vel få eller ingen av oss som vet noe som helst om denne spilleren, men har lest blant annet på WACCOE at dette er en spiller som kan gjøre en god jobb for oss. At han har slitt benken i CCC betyr ikke at han er en dårlig spiller. Ta for eksempel Derry som ikke har hatt tillit i et L1-lag, men som etter rapportene har spilt meget godt for Crystal Palace i CCC. Er mange faktorer som spiller inn om man skal lykkes i en klubb eller ikke: trivsel, tillit etc.

La Sweeney få noen kamper før vi evt. hyller eller slakter han.

M

Smarte ord Ferre !

Håpe han kan drille høyrebecken :O
LEEDS LEEDS LEEDS

B-m

Igjen, helt enig med Mari her(og ferre).

For det første så har også jeg mest tro på Hotchkiss, tror han kan bli en hit neste sesong. Tror de fleste ungdommene vi har ikke er klare for steget opp riktig enda, selv om mange av dem er lovende. I reservekampen mot Grimsby hvor vi stilte med unggutter og Grimsby stilte med b a-lagspillere ble vi rundspilt. Tror de fleste her inne undervurderer steget opp fra junior til reservelag og videre til a-lag - dette er enormt, uansett divisjon! Men er enig i at det bør tørres å satse mer.

Når det gjelder Sweeney så virker det som om han har en nokså høy stjerne i england, de fleste på waccoe beskrev dette som en "excellent" eller "good" signering, så tror han kan overraske. Dessuten er venstrebeinte vinger mangelvare. Og hvis det stemmer slik Mari sier at Arse og chelscum har vært ute etter ham som unggutt lover det godt!

Tror ikke dette er squadfyll, men kan hende jeg tar feil!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Runar

Kryssi taket, men jeg er fullstendig enig med JonR.

Liker ikke at vi kjøper spillere som har "bevist" at de ikke holder nivået i CCC. Jeg ville heller gitt muligheten til noen av våe egne å forsterket med noen young guns fra "ekte" lag. Men siden no Wise ha hentet inn spillere, så regner jeg med at noen spillere er på ei ut også. Weston/Westlake bør være ferdig samt Kish å sendes hjem litt ut i januar dersom han ikke viser d han viste i fjor.

McMidjo

Oppfatter Sweeney som en høyst ordinær spiller - og han har vel muligens vært Wise sitt 'tredjevalg' på venstrekanten etter Davies/Tranmere (langtidsskadd) og Puncheon/Barnet (for dyr?).

Må allikevel applaudere transferstrategien her: Det kjøpes inn spillere som er mer enn 'proven' på dette nivået - samtidig som de er så unge at de bør ha et bra utviklingspotensiale.

Sweeney viste at han dugde i CCC med Millwall. I Stoke fikk han vel aldri en reell sjanse til å vise seg fram..

Det vil antakeligvis være små marginer som avgjør om Leeds rykker opp fra L1 iår, og da tror jeg det er riktigere å bruke spillere som Sweeney enn å gamble med tenåringer som Hotchkiss, Delph etc...
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Promotion 2010

Quote from: Jon R on January 05, 2008, 21:48:57

Jeg mener ikke at vi skal forvente at et spiller som Delph skal "prege"  L1, men det burde absolutt være mulig å la han få noen innhopp på slutten kampene for å lære. Han debuterte jo i CCC ifjor, i den betydningsløse kampen mot Derby, og fikk skryt. Det samme gjaldt Bayly. Til nå har den terskelen til 16 mannstroppen virket urimelig høy for de unge, spesielt når man tar nivået i betraktning, og det blir ikke mindre nå. Kilkenny har jeg tro på,  spesielt etter den glitrende debuten idag. Når det gjelder venstre kantspiller ville jeg heller prøvd å få en lånekontrakt med en ung "kanon" fra PL eller CCC for resten av sesongen, og satset på at da Costa og Carole (gjen)fant formen underveis. Og vi har jo allerede også kjøpt Sorsa. Jeg tviler egentlig på at denne Sweeney er noe særlig bedre enn feks Westlake, men prove me wrong.  :D

Vurderte forøvrig å legge hatter til marinering, men venter til jeg faktisk har sett disse spillerne i aksjon.  ;)

Først vil vi ha inn spillere fra et høyere nivå som styrker laget, men samtidig vil vi kjøre inn unggutter som aldri har spilt på seniornivå.
Nå er det jo sånn da at spillere vi kjøper for å få oss opp en divisjon kan selges igjen når det målet er nådd. Deretter kjøper man nye som stabiliserer oss på et høyere nivå. Da er vi faktisk avhengige av at noen blir med og blir stallfyll etter et eventuelt opprykk.

Vi trengte nytt blod pga liten stall og skader, om ikke det er PL-spillere så gråter ikke jeg av den grunn. Kanskje må jeg vente et år på reserven til Arsenal som skårer 30 mål på en halv sesong for oss. Det går greitt, bare dagens mannskap får oss opp et nivå.

Jeg tror det skal et under til om vi rykker opp to divisjoner på to år, og jeg tror heller ikke det er sunt....... La oss nå gjøre dette langsomt og sikkert og følge "planen" til Wise og Bates...  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Footballer's drink-driving arrest 
Stoke City footballer Peter Sweeney has been arrested for drink-driving.
The football club confirmed his arrest on their website on Wednesday. It said he was arrested in London over the weekend and police inquiries continue.

It said the former Millwall midfielder had struggled to make an impact since his arrival in 2005.

The 22-year-old has recently spent three months with Yeovil Town, returning to the Stoke last month. The club refused to comment further.

Altså fra tiden før han spilte for Walsall.   ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973