'Hvor god var Wise som spiller?

Started by B-m, January 08, 2008, 00:46:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-m

Hvor god var Wise som spiller egentlig? Husker ham som en liten saiko med brukbar teknikk og fot, men med manglende fart og høyde. Batty og Wise var vel kanskje konkurrenter på et vis, men føler Batty var et par hakk bedre. Husker jeg riktig?
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Runar

Det var nok mer med Wise enn vi husker... Han var vel mer Bremnersk enn Batty. Scoret noen viktig og ganske mange mål.

Sheridan

Wise var en spiller på det aller høyeste nivå i sin posisjon i mange herrens år.

Jon R

Wise holdt et høyt nivå helt til det siste. Da han spilte for Coventry i CCC så sent som 05-06, ble han kåret til månedens spiller i divisjonen en gang og scorte smått imponerende 6 mål på 13 kamper.
Jon R.

lojosang

"Helt til det siste?" Mannen er da ikke daud!
- Leif Olav

fmtj

Dennis var en meget god spiller, terrier på midtbanen og målfarlig i tillegg. Spilte alltid med hjertet utapå!
Yeboahs vitne

Dennis

Slenger meg på! Har alltid likt midtbaneterriere som Savage, Wise og selvsagt kong Batty. Wise var en meget habil spiller og langt bedre offensivt enn for eksempel Robbie Savage. Scoret en god del mål og balanserte laget fantastisk. 'Psycho' passer vel til flere spillere i denne posisjonen, men var det ikke Alex Ferguson som sa at Dennis Wise kunne lagd slåsskamp aleine i et tomt hus\rom?

Smått ustabil muligens, med et enormt høyt temperament, men en dyktig fotballspiller.
Marching on together!

Sleivind

Wise var vel forholdsvis bra han! Lignet vel en del på Batty rent spillemessig, men greier ikke helt å se for meg Batty gjøre dette http://www.youtube.com/watch?v=TMx6is6OW_c  :)

MrK

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Asbjørn

Quote from: Runar on January 08, 2008, 02:20:01
Det var nok mer med Wise enn vi husker... Han var vel mer Bremnersk enn Bremner

:o :o :o :o

;D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Quote from: Sleivind on January 08, 2008, 12:13:28
Wise var vel forholdsvis bra han! Lignet vel en del på Batty rent spillemessig, men greier ikke helt å se for meg Batty gjøre dette http://www.youtube.com/watch?v=TMx6is6OW_c  :)

Batty gjorde da dette
http://www.youtube.com/watch?v=1k22wYrBkjM
- Leif Olav

Karl Hot Shot

Jeg husker Dennis Wise som midtbanespiller fra tida i Wimbledon og Chelsea. Brukbar spiller, med høy aggresivitet, men ikke i nærheten av kvalitetene til Billy Bremner eller David Batty. Jeg merker at jeg blir irritert når noen vurderer disse spillerne som tilhørende samme nivå. Det er en grusom nedvurdering av både Bremner og Batty som spillere. Men Wise er nok på samme nivå som Bremner som manager, det vil si et heller labert nivå.

Dennis

Quote from: Karl Hot Shot on January 08, 2008, 17:31:38
Jeg husker Dennis Wise som midtbanespiller fra tida i Wimbledon og Chelsea. Brukbar spiller, med høy aggresivitet, men ikke i nærheten av kvalitetene til Billy Bremner eller David Batty. Jeg merker at jeg blir irritert når noen vurderer disse spillerne som tilhørende samme nivå. Det er en grusom nedvurdering av både Bremner og Batty som spillere. Men Wise er nok på samme nivå som Bremner som manager, det vil si et heller labert nivå.

Hvis du leser tråden, så ser du at Batty regnes både som et 'par hakk bedre enn Wise' og 'konge'.  ::)
Marching on together!

sportcarl1

har inte koll på wise som spelare, men han var väl i battys klass, har inte koll på hur många landskamper han spelade, men han var på den nivån

Karl Hot Shot

Nå roter du igjen, Mr Kaizer. B-m må ha hjelp fra andre supportere for å se om han husker riktig! Det er en grov synd bare i det hele tatt å stille spørsmålet.

Dennis

Quote from: Karl Hot Shot on January 08, 2008, 17:43:25
Nå roter du igjen, Mr Kaizer. B-m må ha hjelp fra andre supportere for å se om han husker riktig! Det er en grov synd bare i det hele tatt å stille spørsmålet.

Det er meg det veitu, Hot Shot! Always with the rot!  ;)

Forresten stod det lenger ned i tråden, ikke i B-ms spørsmål.
Marching on together!

Karl Hot Shot

Jeg leste hele tråden før jeg skrev, og er enig med de som mener Wise var den klart dårligste spilleren av de tre nevnte herrer. At Wise i det hele tatt fikk landskamper for England, sier jo like mye om det elendige nivået på engelske midtbanespillere på den tida.

Giske

Selv om Wise spilte i Chelsea, så hadde jeg alltid sansen for ham. Jeg liker godt disse hissigproppene på midtbanen, med et sinnsykt tenningsnivå og "die hard attitude".  Wise var vel bedre teknisk enn Batty, og dermed en mer "komplett" som midtbanespiller.. Spillere som Wise, Savage, Viera og Batty blandt andre er at de er spillere vi elsker å hate. De gir 110% for klubben sin, og er elsket av egne supportere, og desto mer mislikt av røkla..

Tom S

David Batty fekk 42 kamper for England mot Dennis Wise sine 21.
Dermed var Batts dobbelt så god som Wisey!

COME ON LEEDS !!

Dennis

Quote from: Tom S on January 08, 2008, 19:13:21
David Batty fekk 42 kamper for England mot Dennis Wise sine 21.
Dermed var Batts dobbelt så god som Wisey!

Er helt enig i det, men ta i betraktning at både Seth Johnson og Michael Ricketts har landskamp for England.  ::) :P :P ;)
Marching on together!

HåvardK

Skal en følge den logikken, vil jo faktisk Batty ha vært 42 ganger bedre enn disse to. Kanskje ikke langt unna sannheten, sett med Leeds-øyne.

Tom S

Quote from: HåvardK on January 08, 2008, 19:40:18
Skal en følge den logikken, vil jo faktisk Batty ha vært 42 ganger bedre enn disse to. Kanskje ikke langt unna sannheten, sett med Leeds-øyne.

;D ;)
COME ON LEEDS !!

RoarG

Så, man henfaller til aritmetikk her ;)?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020