Skrevet av Emne: Wise vs Jewell  (Lest 4885 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Wise vs Jewell
« på: Januar 10, 2008, 12:31:09 »
Synes det av flere årsaker er spennende å følge med hva som skjer i Derby County.

De klarte jo å rykke opp til The Premier League samme år som Leeds rykket ned til League One. En gjengs oppfatning blant Derbysupporterne er at laget rykket opp 1-2 sesonger for tidlig, og at hovedæren for opprykket må tilskrives at manager Billy Davies fikk en middelmådig gjeng av Championshipspillere til å yte over evne.

Når Adam Pearson kom inn som styreformann i klubben og byttet ut populære Davies med Paul Jewell, falt ikke dette i god jord blant supporterne, og når Jewell på ingen måte har lyktes med å stoppe det resultatmessige raset er stemningen alt annet enn god.

Derby – med sine 7 poeng på 21 kamper – er iferd med å ’slå’ Sunderlands bunnrekord (15 poeng på 38 kamper) fra to sesonger tilbake, og om Leeds skulle klare å karre seg tilbake til CCC vil nok Derby være et av lagene vi møter der neste sesong.

Pearson/Jewell var jo det managementteamet mange av oss ønsket å se i Leeds i sommer, men om en skal ta Jewell sine bevegelser i transfermarkedet som en indikasjon på hva han ville gjort i Leeds, er jeg umåtelig happy med at vi fortsatt er stuck med ’little big man’ Dennis Wise.

Spillere inn/på vei inn i Derby:

Robbie Savage (33),  midtbane, 1.5 mill pund fra Blackburn
Emanuel Villa (25), spiss, 2 mill pund fra UAG Tacos
Laurent Robert (32), ving, gratis fra Levante (ex Newcastle)
Danny Mills (30), forsvar, lån fra Man City
Roy Carroll (30), keeper, fra Rangers (ex Scum og West Ham)
Hossam Ghaly (26), midtbane, lån fra Tottenham
Mile Sterjovski (28), spiss, fra Genclerbirgli

Riktignok bare Savage og Villa (og evt Sterjovski) av disse som kommer inn på langtidskontrakter, men om jeg hadde vært Derbysupporter tror jeg ikke det er mange av disse jeg hadde jublet over å få inn i spillerstallen….

Ift Beckfordryktene er det jo betryggende å se at Derby foretrekker spillere som er gamle, utenlandske – og som helst har et langt rulleblad ift grisespill og disiplinære problemer. ;)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Wise vs Jewell
« Svar #1 på: Januar 10, 2008, 13:04:24 »
Har en kompis som er Rams supporter. Når jeg ser lista på spillere skjønner jeg at dette året blir transportetappe mot CCC! Stakkars mann!
Yeboahs vitne

Dennis

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #2 på: Januar 10, 2008, 13:22:24 »
Som du sier, midjo, var nok Derby for ferske til å rykke opp. Selvsagt er det ingen som takker nei til opprykk og man kan jo også si at om man kvalifiserer seg til PL-spill, så er man verdig. Men det gjelder å ha et godt lag, med blanding av etablert rutine og ungdommelig mot. Likevel, tross to divisjoners forskjell i år, kan Leeds og Derby fort være likestilte neste år.

Har under tatt et eksempel på hvordan lag fra League One har gjort det de siste årene etter opprykk fra vår divisjon. Legg merke til hvor kort tid det tar å etablere seg i CCC, for så å utfordre toppen. Dette er selvsagt kun tre lag, tre lag som har satset hardt på å nå PL, men jeg mener bestemt at Leeds ikke bør ligge noe tilbake for hvordan disse har gjort det. Det blir tøft å tilsvare dette, men det er mulig!

Grønn = League One
Blå = CCC
Rød = Premier League

Tre eksempler: 97-98 ---> 06-07
Reading      11.      11.      10.      3.      2.      4.      9.      7.      1.      8.
Wigan      11.      6.      4.      6.      10.      1.      7.      2.      10.      17.
Fulham      6.      1.      9.      1.      13.      14.      9.      13.      12.      16.

Marching on together!

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Wise vs Jewell
« Svar #3 på: Januar 10, 2008, 14:15:05 »

Grønn = League One
Blå = CCC
Rød = Premier League

Tre eksempler: 97-98 ---> 06-07
Reading      11.      11.      10.      3.      2.      4.      9.      7.      1.      8.
Wigan      11.      6.      4.      6.      10.      1.      7.      2.      10.      17.
Fulham      6.      1.      9.      1.      13.      14.      9.      13.      12.      16.


Artig oppsett Kaizer! Dette toucher en del debatter vi har hatt tidligere om nivået i L1 vs CCC etc, hvor vi de siste 10 åra har sett at nærmere 50% av lagene som kommer opp fra L1 etablerer seg i CCC (eller høyere).
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Wise vs Jewell
« Svar #4 på: Januar 10, 2008, 14:18:47 »
Har en kompis som er Rams supporter. Når jeg ser lista på spillere skjønner jeg at dette året blir transportetappe mot CCC! Stakkars mann!

- og hvem av dere har hatt det mest moro denne sesongen?

 :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Kato

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #5 på: Januar 10, 2008, 15:24:01 »
Wise rekker ikke Jewell til knærne.

Se hva mannen gjorde med Wigan, helt fantastisk.
 

chief

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #6 på: Januar 10, 2008, 15:52:30 »
Wise rekker ikke Jewell til knærne.

Se hva mannen gjorde med Wigan, helt fantastisk.

Det finnes noen få storvokste i England , men at Jewell var såååååå stor visste jeg ikke. 
Hvis Wise (som er over 1.50)bare rekker han til knærne mener jeg, så bør jo Jewell være over 4 meter høy. ???
1 4 all and all 4 1

Kato

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #7 på: Januar 10, 2008, 16:02:05 »
Morsomt..... Not
 

Promotion 2010

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #8 på: Januar 10, 2008, 16:32:18 »
Morsomt..... Not

Ikke dine kommentarer heller........for tiden!  :(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #9 på: Januar 10, 2008, 16:43:53 »
Synes det av flere årsaker er spennende å følge med hva som skjer i Derby County.

Pearson/Jewell var jo det managementteamet mange av oss ønsket å se i Leeds i sommer, men om en skal ta Jewell sine bevegelser i transfermarkedet som en indikasjon på hva han ville gjort i Leeds, er jeg umåtelig happy med at vi fortsatt er stuck med ’little big man’ Dennis Wise.
Spillere inn/på vei inn i Derby:

Robbie Savage (33),  midtbane, 1.5 mill pund fra Blackburn
Emanuel Villa (25), spiss, 2 mill pund fra UAG Tacos
Laurent Robert (32), ving, gratis fra Levante (ex Newcastle)
Danny Mills (30), forsvar, lån fra Man City
Roy Carroll (30), keeper, fra Rangers (ex Scum og West Ham)
Hossam Ghaly (26), midtbane, lån fra Tottenham
Mile Sterjovski (28), spiss, fra Genclerbirgli

Riktignok bare Savage og Villa (og evt Sterjovski) av disse som kommer inn på langtidskontrakter, men om jeg hadde vært Derbysupporter tror jeg ikke det er mange av disse jeg hadde jublet over å få inn i spillerstallen….

Ift Beckfordryktene er det jo betryggende å se at Derby foretrekker spillere som er gamle, utenlandske – og som helst har et langt rulleblad ift grisespill og disiplinære problemer. ;)


Den listen til Paul Jewell er vel ikke kvalitativt noe dårligere ( justert for nivåforskjell)  enn den som Wise stod for, da han tok over Leeds United "midt" i sesongen ifjor.  Jeg vil heller hevde at den er til forveksling lik både når det gjelder alder og nivå, av de som Wise hentet inn i perioden okt 06- mars 07. ::)
« Siste redigering: Januar 10, 2008, 16:48:21 av Jon R »
Jon R.

Dennis

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #10 på: Januar 10, 2008, 16:54:00 »
Må si meg enig med kato i at Jewell nok rager litt høyere enn Wise. Og det gjelder da ikke kun fysisk høyde, chief.  ;)

Jewell har gjort underverker i Wigan og jeg tror supporterne var skuffet når han dro. Jewells neste halvår i Derby bør heller ikke være avgjørende for hans videre karriere i klubben og han kan ikke sees på som hovedansvaret for et eventuelt nedrykk, slik mange, inkl. meg har problemer med å gi Wise det fulle ansvar for vårt nedrykk (men det er en annen diskusjon).

Uansett om Derby rykker ned eller ikke, bør nesten Jewells kvaliteter dømmes utifra hva som skjer fra og med neste høst, dersom han blir i klubben. Om han klarer å redde den, så er det en mektig prestasjon, men vi er vel det beste vitne på at en bil uten bremser i nedoverbakke, er ekstremt vanskelig å få stoppet. I likhet er det vanskelig å hente inn spillere med stor kvalitet når skipet synker. Spillere som Ghaly og Savage gir derimot meg et glimt av håp for Derby. De burde kunne stabilisere en midtbane og med supertalentet Giles Barnes på høyre og innleggsfoten til Lewis på venstre, bør i alle fall midtbanen være i bedre stand.
Marching on together!

Karl Hot Shot

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #11 på: Januar 10, 2008, 16:57:35 »
Kvalitativt er det jo et helt annet nivå på de spillerne Paul Jewell så langt har lokka til Pride Park, i forhold til de folka som Dennis Wise henta til Leeds United i fjorårssesongen. Men det er vel ikke så rart. Derby County er fortsatt i Premier League, mens Leeds United gikk lukt til hel**te på samme tid i fjor under Wise. Jeg har betydelig sans for å se på alderen til spillere. Det er interessant i forhold til om de er mer interessert i lønnssjekken enn fotballspillet, men Savage o.a. hos County virker likevel sultne på å vise seg fram. Jeg tror Jewell kom inn altfor seint i Derby denne sesongen til å redde PL-statusen deres. Det ser veldig mørkt ut for The Rams. Men Jewell kan ta Derby rett opp igjen om ett år til, og da kan det fort være en helt annen kvalitet over også resultatene der i gården. Selvsagt er Jewell en langt bedre manager enn Wise! Det handler om sinnsro, taktiske kvaliteter osv.
 

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Wise vs Jewell
« Svar #12 på: Januar 10, 2008, 18:59:03 »
Jeg synes Jewell i Derby kan være et interessant benchmark å måle Dennis Wise mot.

Leeds og Derby startet omtrent på like vilkår i CCC i august 2006. Det ene laget rykket ned – det andre rykket opp, og begge har skiftet manager siden den gang.

Jewell er allment oppfattet som en meget god manager - også av oss som er delt i synet på Wise.

Jewell har i likhet med Wise tatt over en klubb i trøbbel – omtrent på samme tidspunkt i sesongen som Wise gjorde i Leeds – og er håndplukket av en styreformann som vil gi manageren full backing/tillit også i et langsiktig perspektiv.  I likhet med Wise står han altså overfor en utfordrende snuoperasjon, som gir mange vanskelige veivalg for en manager.

Forskjellen er at Jewell tar over en Premiershipklubb med meget god økonomi, og har et langt større handlingsrom enn det Wise hadde i sin første sesong i Leeds.

Som Jon er inne på – den kortsiktige transferstrategien er ganske lik, ved at Jewell begynner med å plukke inn et knippe erfarne gubber for å stabilisere skuta. Er derfor veldig spent på hvilke langsiktige grep Jewell vil gjøre med Derby – både ift ytterligere spillerkjøp, og ift å utnytte spillerstallen han overtok etter Billy Davies.

Så får vi (forhåpentligvis) i løpet av neste sesong se hvor stort forsprang Derby har fått på å tilbringe et år i The Premiership i forhold til et lag som har tilbragt det samme året i League 1....

Gode innlegg - Jon, Kaizer og Hot Shot!  :)  :)  :o
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Jon R

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #13 på: Januar 10, 2008, 19:17:01 »
Jeg synes Jewell i Derby kan være et interessant benchmark å måle Dennis Wise mot.

Leeds og Derby startet omtrent på like vilkår i CCC i august 2006. Det ene laget rykket ned – det andre rykket opp, og begge har skiftet manager siden den gang.

Jewell er allment oppfattet som en meget god manager - også av oss som er delt i synet på Wise.

Jewell har i likhet med Wise tatt over en klubb i trøbbel – omtrent på samme tidspunkt i sesongen som Wise gjorde i Leeds – og er håndplukket av en styreformann som vil gi manageren full backing/tillit også i et langsiktig perspektiv.  I likhet med Wise står han altså overfor en utfordrende snuoperasjon, som gir mange vanskelige veivalg for en manager.

Forskjellen er at Jewell tar over en Premiershipklubb med meget god økonomi, og har et langt større handlingsrom enn det Wise hadde i sin første sesong i Leeds.

Som Jon er inne på – den kortsiktige transferstrategien er ganske lik, ved at Jewell begynner med å plukke inn et knippe erfarne gubber for å stabilisere skuta. Er derfor veldig spent på hvilke langsiktige grep Jewell vil gjøre med Derby – både ift ytterligere spillerkjøp, og ift å utnytte spillerstallen han overtok etter Billy Davies.

Så får vi (forhåpentligvis) i løpet av neste sesong se hvor stort forsprang Derby har fått på å tilbringe et år i The Premiership i forhold til et lag som har tilbragt det samme året i League 1....

Gode innlegg - Jon, Kaizer og Hot Shot!  :)  :)  :o


Jeg vil nok hevde at Jewell på papiret har et mer "håpløst" utgangspunkt enn Wise hadde ifjor. Først og fremst fordi Wise tok over en gjeng spillere som i alle vesentlighet hadde vært gode nok til å nå play off bare noen måneder før og som hadde vært blant favorittene for opprykk så sent som i august. Jewell derimot, tok over en klubb som hadde rykket opp mot alle odds, og som "alle" var enige om ikke var gode nok for PL da sesongen startet.  :)

Det mest rettferdige blir naturligvis å måle de opp mot hverandre på grunnlag av den første hele sesongen de styrer, og her er det ingen tvil om at Jewell virkelig får noe å strekke seg etter.  ;)
« Siste redigering: Januar 10, 2008, 19:22:38 av Jon R »
Jon R.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Wise vs Jewell
« Svar #14 på: Januar 10, 2008, 20:56:42 »

Jeg vil nok hevde at Jewell på papiret har et mer "håpløst" utgangspunkt enn Wise hadde ifjor. Først og fremst fordi Wise tok over en gjeng spillere som i alle vesentlighet hadde vært gode nok til å nå play off bare noen måneder før og som hadde vært blant favorittene for opprykk så sent som i august. Jewell derimot, tok over en klubb som hadde rykket opp mot alle odds, og som "alle" var enige om ikke var gode nok for PL da sesongen startet.  :)

En kan jo også se det som at begge managere overtok lag som hadde overprestert sesongen før?
Ellers enig i at presset på Jewell – med sitt håpløse utgangspunkt - nok er atskillig mindre enn det var på Wise den gangen.... :)

Du må ikke si ’på papiret’ Jon – for da kommer Veteranen og tar deg!  ;D
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Jon R

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #15 på: Januar 10, 2008, 21:12:23 »
Presset vil nok alltid være større for en Leedsmanager enn for en manager i Derby C. Det er en av de tøffe realitetene Dennis Wise bare må leve med. Forventningene som blir skapt denne sesongen vil bare forsterkes etterhvert som vi nærmer oss det forgjettede land.  :)
Jon R.

Kato

Wise vs Jewell
« Svar #16 på: Januar 16, 2008, 17:11:46 »
Sakset fra Teamtalk.

I kjølvannet av Beckfords link til Derby, var jo sympatiske Wise ute med en aldri så liten pekefinger i forhold til at Leeds er en mye større klubb enn Derby.

Her er Paul Jewells svar:

"However, following Dennis Wise's blast that Leeds are a bigger club than Derby, the Ram's boss has distanced himself from a bid, stating the striker is not of the quality he is looking for.

"I would not make any comment about that (Wise's claim) because I think it is disrespectful for a manager to talk about other teams unless they are saying nice things," he told the Yorkshire Post. "

Meget fornuftig sagt, og viser vel en av de største forskjellene mellom disse to managerne. Jewells "reputation" er vel også av en helt annen kaliber enn Wise forståelig nok.

 

Dennis

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #17 på: Januar 16, 2008, 17:12:54 »
Les hele artikkelen, kato, så tror jeg du får et litt annet syn! Jewell er langt annet enn fornuftig i denne saken og jeg syns Wise fremstår som vinneren. Jewell påstår han ikke vil si noe tilbake, men ender opp med å påstå at Beckford er langt fra god nok for Derby, tross at halve Derby speidet han.

"I wouldn't say anything about Leeds United other than to say I have got no interest in Jermaine Beckford. He had a good spell at Scunthorpe last year.

"He is having a decent season so far but, with all respect to Jermaine Beckford, I am looking for better players than that."


Kan ikke se at manager Wise sa noe helst som var styggere enn dette. Dette er forsåvidt harmløst og det var Wises uttalelser også. Som jeg sa i den andre tråden, Wises kritikere vil nok vende dette mot han, mens han er minst like "uskyldig" som Jewell i denne parodien av en sak.

"If I'm being totally honest, then, why would you go from Leeds to Derby?" said Wise. "You just wouldn't. I understand where we are and where they are, but this is a much bigger club than Derby."

Dette er da neppe stygt? Og det er langt i fra usant?

Ironien faller også mot Jewell, da han og Derby speidet nettopp Beckford. Aldri i verden om denne kampen gjorde opp meningen hans slik at Beckford plutselig ikke var god nok for et lag som ikke er bedre enn oss. Det lukter litt bitterhet syns jeg, ettersom dette kommer etter at Beckford selv uttalte at reporterens spørsmål var latterlig. (What shirt am I wearing, bruv'? You bein' serious?")

Men når alt er sagt, synes jeg det er en ikke-sak gjort stygg og stor av engelsk media. Wise ønsker å "beskytte" vår juvel mot klubber med mer lønnspenger og jeg forstår han godt! Støtter vår manager fullt ut i denne saken. Eller skulle han sagt noe sånt som: "I understand where Derby are and where we are, so I presume that Jermaine will sign for Derby soon."?

Hadde det vært omvendt, hadde det nok likevel vært Wise som hadde vært den store "synderen". Fullstendig enig at Jewell har et bedre rykte enn Wise og at det er fullt fortjent, men at denne saken bygger under det, kjøper jeg ikke.
« Siste redigering: Januar 16, 2008, 17:34:11 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Papi

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #18 på: Januar 16, 2008, 18:00:22 »
Her har nok kato på seg "eg kan ikkje fordra Dennis Wise, og håper han fordufter" brillene.

Litt psykologisk "krigføring" må det vel lov til å drive med, og dessuten er det KUN fakta Wise poengterer.

Enig med deg Kaizer, Jewell ender jo sjølv opp med å "trakke  salaten"
Min personlige mening er at ein personangrep er verre enn eit angrep på eit heilt lag...
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Jon R

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #19 på: Januar 16, 2008, 18:40:20 »
Dere ser vel at dette bare er ny variant av Dennis Wise sin "splitt og hersk" strategi, gutter?  ;)

Sett fra en Leeds supporters perpektiv, finner jeg denne varianten ganske sjarmerende. Vi må huske at Wise stiller med et "handicap" med sine x-Chelsea referanser, noe han fikk høre fra tribunene gjennom hele fjorårssesongen.
Nedrykket forverret situasjonen ytterligere. Ikke til å undres over at han denne sesongen benytter nær sagt enhver enhver anledning til å "fri" og gjøre seg lekker for Leeds folket.   :D

Jeg er i grunn mer forundret over at den gamle ringreven Paul Jewell svelger agnet som Wise legger ut her, og det med hud og hår. Slett ikke ueffen den der, Dennis.  :)
Jon R.

Sheridan

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #20 på: Januar 16, 2008, 18:47:33 »
Her har nok kato på seg "eg kan ikkje fordra Dennis Wise, og håper han fordufter" brillene.

Utvilsomt  ;D

sveifors

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #21 på: Januar 16, 2008, 19:07:19 »
Kan ikke forstå at det finnes Leeds tilhengere som ikke skjønner at faktisk Wise er i krigen på vår side. Vel er det vel mange som kunne ha tenkt seg Jewell som manager, men nå er nå det engang sånn at han er Derby og Wise er Leeds akkurat nå, så hvordan Derby sine folk kan være bedre en våre kan vel ikke tolkes enn at man håper noe skjer i Derby sin favør.

Kan ikke tenke meg at Jewell/Derby vil det som er best for LEEDS, om man tenker så er man ikke bare naiv, men grenser mot noe annet.

At andre klubber/fans/managere irriterer eller ikke liker noe ved oss vel helt ok. På begynnelsen av 70 tallet da jeg ble LEEDS fan, var det vel alle mot LEEDS, men vi følte oss vel ikke mindreverdig, heller tvert imot. Da hadde vi selvtillit, kanskje vi må begynne å tro på vårt eget lag framfor å bry oss om hva i helk#¤%%& andre mener.

Hvor klok Jewell er er vel også relativt. Jeg husker at han kastet innpå Doffen noen dager etter at han kom til England mot Chelsea på Stamford Brigde, og etterpå bruker ham som syndebukk og fikk aldri sjansen igjen. Slike managere er vel ikke noe for et lag med mange ungdommer, det er vel derfor han kjøper erfarne og "redelige" spillere som Savage og Mills
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Dennis

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #22 på: Januar 16, 2008, 19:23:33 »
Vel talt, sveifors, vel talt!  :)

At Wise ikke er helt polert i media, er ingen hemmelighet. Det som derimot er rart, er at til og med når han støtter Leeds og mener klubben er stor, så kan det brukes til noe negativt. Av og til lurer jeg på om noen faktisk ønsker at vi skal gå på rævva, slik at man kan skrive 'hva sa jeg?' og skjelle ut Wise ytterligere.

Wise gjør uten tvil sitt ypperste for at klubben skal komme seg opp fra gjørma igjen. Hvorfor skulle han ikke det? Det er da til det beste for han personlig, så vel som for klubb og fans. Dessuten tror jeg Leeds-ånden, er perfekt for Wise. Slik han var som spiller, står til situasjonen vi er i. Vi er 'alene mot alle' og det tror jeg passer Wise ypperlig. At fansen ikke godtar han helt, tror jeg forsterker følelsen på å lykkes med Leeds United.

Og om man mener Jewell har opptrådt som et lysende godt eksempel i denne saken, så bruker man to forskjellige par briller når man leser, for å bruke papis ord.
Marching on together!

lojosang

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #23 på: Januar 16, 2008, 20:10:31 »
Vel talt, sveifors, vel talt!  :)

At Wise ikke er helt polert i media, er ingen hemmelighet. Det som derimot er rart, er at til og med når han støtter Leeds og mener klubben er stor, så kan det brukes til noe negativt. Av og til lurer jeg på om noen faktisk ønsker at vi skal gå på rævva, slik at man kan skrive 'hva sa jeg?' og skjelle ut Wise ytterligere.

De FIKK i så fall viljen sin i fjor.

Og Kato, du ser vel at det Jewell kommer med her er et eldgammelt retorisk triks som både Cicero og Carl Ivar ville nikket anerkjennende til. "Nei, jeg vil ikke si noe om Leeds og Wise for med mindre man har noe fint å si skal man holde kjeft?"
- Leif Olav

Jon R

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #24 på: Januar 16, 2008, 20:13:49 »
Wise gjør uten tvil sitt ypperste for at klubben skal komme seg opp fra gjørma igjen. Hvorfor skulle han ikke det? Det er da til det beste for han personlig, så vel som for klubb og fans. Dessuten tror jeg Leeds-ånden, er perfekt for Wise. Slik han var som spiller, står til situasjonen vi er i. Vi er 'alene mot alle' og det tror jeg passer Wise ypperlig. At fansen ikke godtar han helt, tror jeg forsterker følelsen på å lykkes med Leeds United.


Dette tror jeg er selve essensen av hva Wise står for, kaizer. Wise ønsker å gjøre sitt beste for Leeds United og han jobber utrettelig for å gjøre dette til sitt Leeds United.  Selv hans tyngste kritikere må da vel kunne innse dette? Jeg er villig til å vedde hatten min på at han ikke vil ta "en Gus" om han skulle få tilbud om dette. 8)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #25 på: Januar 16, 2008, 21:43:28 »
Wise gjør uten tvil sitt ypperste for at klubben skal komme seg opp fra gjørma igjen. Hvorfor skulle han ikke det? Det er da til det beste for han personlig, så vel som for klubb og fans. Dessuten tror jeg Leeds-ånden, er perfekt for Wise. Slik han var som spiller, står til situasjonen vi er i. Vi er 'alene mot alle' og det tror jeg passer Wise ypperlig. At fansen ikke godtar han helt, tror jeg forsterker følelsen på å lykkes med Leeds United.


Dette tror jeg er selve essensen av hva Wise står for, kaizer. Wise ønsker å gjøre sitt beste for Leeds United og han jobber utrettelig for å gjøre dette til sitt Leeds United.  Selv hans tyngste kritikere må da vel kunne innse dette? Jeg er villig til å vedde hatten min på at han ikke vil ta "en Gus" om han skulle få tilbud om dette. 8)

Det er som du sier, unge mann. Hjemme hos far er man trygg!  ;D

Egentlig er jeg litt skuffet over at ikke flere hylle JEWELL i denne tråden. Det er faktisk Wise vs Jewell som er tittelen.
Jewell gjorde en fantastisk innsats i Bradford i sin første manager-jobb. Han fikk klubben opp i Premier League uten de store ressursene. De overlevde første sesongen i PL mot alle odds. Slo Liverpool i siste i siste kamp, 1-0 etter en heading av Weatherall. De beholdt plassen og Leeds havnet i Champions League; TAKK JEWELL.
Sesongen etter bar det til Sheffield Wednesday, av alle klubber. Etter en middels sesong der gikk han til Wigan i som han i løpet av få år fikk fra tredje nivå til PL. Var i finalen i ligacupen, der de tapte stort. Sa selv opp etter at Wigan hadde beholdt plassen sist sesong! Var nevnt som Englands nye manager da jobben gikk til McClaren.

En fin-fin manager og en som sikkert kunne gjort sine saker bra i Leeds også. MEN vi er stuck med Wise som kanskje vant denne duellen...

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Wise vs Jewell
« Svar #26 på: Januar 16, 2008, 22:12:24 »
Morsom liten historie dette!

Minner også om den 'gamle' Wise vs Jewell-tråden, som vi hadde forrige uke...:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=9671.0
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Promotion 2010

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #27 på: Januar 16, 2008, 22:14:38 »
Morsom liten historie dette!

Minner også om den 'gamle' Wise vs Jewell-tråden, som vi hadde forrige uke...:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=9671.0

Mods....................

Kato...du har like dårlig husk som meg du.... Da er det ille!  :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Wise vs Jewell
« Svar #28 på: Januar 16, 2008, 23:03:34 »
Morsom liten historie dette!

Minner også om den 'gamle' Wise vs Jewell-tråden, som vi hadde forrige uke...:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=9671.0

Hva mener du, midjo? Dette er da samme tråden?  ::)
Jon R.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Wise vs Jewell
« Svar #29 på: Januar 16, 2008, 23:07:52 »
Jon, du kan trylle!  :)

På tide å starte en Jewell vs Wise-tråd....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....