Bates yer legs

Started by Promotion 2010, January 15, 2008, 20:00:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jarle

Det som bekymrer meg mest med mine medfans her på forumet er at de alltid sammenligner oss med noe rask vi aldri har hørt om ( Chester fra Wales???)...

og er kjempeglad når vi signerer spillere med etternavn som heller ikke mange kan stave...

Dette er problemet... VI er LEEDS og skal vi tilbake der vi hører hjemme må vi begynne å TENKE STORT!!!

fjellhaugen

Quote from: jarle on March 30, 2010, 18:05:09
Det som bekymrer meg mest med mine medfans her på forumet er at de alltid sammenligner oss med noe rask vi aldri har hørt om ( Chester fra Wales???)...

og er kjempeglad når vi signerer spillere med etternavn som heller ikke mange kan stave...

Dette er problemet... VI er LEEDS og skal vi tilbake der vi hører hjemme må vi begynne å TENKE STORT!!!

;D ;D
det må være dagens beste.
støttes fullt ut jarle
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Rudi G.

Quote from: Sander on March 30, 2010, 18:04:03
Quote from: h.b on March 30, 2010, 18:03:15
Quote from: Sander on March 30, 2010, 17:57:58
Hva med å lage en "Bates på godt og vondt" -tråd? Samme diskusjonen faller ut i alle trådene nå.

Desverre så er det nok for mye frustrasjon til at dette kan skje. Og hvorfor ikke forby jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa når Leeds scorer i kampene.  :D

Hvordan kan "jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" irritere egentlig ???

Ingenting gleder vel mer en et "Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" i en kamptråd, da vet vi jo at det går veien :)

Derimot kan vi tenke så stort vi bare vil, realiteten er Bates og pdd L1 og uansett hvor stort vi tenker er det fremdeles realiteten, eller er det bare det at vi ikke tenker hardt nok?

Boxman

Du vet mao ikke hva som skjer når en klubb blir slått konkurs?
Det visste jeg forresten, når du skrev at vi evt kunne begynne på nytt i CC. Du skal nemlig lete langt nedover i systemet, når du skal finne ut hvor du skal spille sesongen etter en evt konkurs.
Men som vi har sett tidligere med enkelte her inne, hvorfor henge oss opp i detaljer som fakta og sånt dritt!?!
Proud to be Leeds!

Rudi G.

Forøvrig ligger Chester fremdeles i England Jarle ;)

jarle

Quote from: Rudi G. on March 30, 2010, 18:15:48

kverulant... ;D

har en haug med Walisiske cuptitler så da er det fra Wales for meg  ;D

sviper

Quote from: h.b on March 30, 2010, 16:31:56
En annen ting.
Hva vil et lån på 120 mill pund komme på i året.
Hvis vi da sier 10% rente og avdragsfritt de første 10 årene. ja da vil det ca koste en ny eier 12 mill pund i året bare for å komme til premier League og opprusting av stadion.
Men hvis man i Glascow greier å ha en stadion fylt med 70.000 tilskuere i hver hjemmekamp. Ja hva kan man da ikke fylle Elland road opp med. For Glascow er mindre enn Leeds og der er det 2 lag som fyller opp et stadion hver med 70.000 tilskuere.

sett ned prisene. Få Elland Road fyllt opp med tilskuere. sett ned ølprisene. Og vi vet alle hva en supporter gjør i supportersjappa småbrisen.

For uansett i fremtiden. ja da må Elland Road utøke sin kapasitet til ca 60.000 tilskuere

liten korigering på stadionene i Glascow,Ibrox en kapasitet på ca 51082 og Celtic Park ca 60820 ;)
LIFE IS LEEDS

Boxman

Quote from: h.b on March 30, 2010, 17:32:39
Ikke for å dempe din  iver etter å forsvare bates. Men det er forskjell på Chester City og Leeds. Leeds er en storklubb som det  alltid vil finnes noen til å drive klubben videre.
I verste tilfelle så får heller Fansen starte klubben opp på nytt da i Conference

Har du røyka sokkene dine eller? Hva har det å påpeke FA's reglement i forhold til konkurs, med å forsvare Bates å gjøre? Reglene er de samme, om det er snakk om Leeds United, Chester eller Portsmouth. Går man konk, får man ikke fortsette i divisjonen under neste sesong. Ei heller i Conference....
Det er greit å ha sine egne meninger, men hva med å ta et lite hensyn til de faktiske forhold, før du gjør deg opp en mening?
Proud to be Leeds!

Rudi G.

Quote from: jarle on March 30, 2010, 18:19:51
Quote from: Rudi G. on March 30, 2010, 18:15:48

kverulant... ;D

har en haug med Walisiske cuptitler så da er det fra Wales for meg  ;D

Ja, skulle Chester vinne noe så måtte det jo være det, så jeg ser poenget :)

jarle

Quote from: Boxman on March 30, 2010, 18:24:35
Quote from: h.b on March 30, 2010, 17:32:39
Ikke for å dempe din  iver etter å forsvare bates. Men det er forskjell på Chester City og Leeds. Leeds er en storklubb som det  alltid vil finnes noen til å drive klubben videre.
I verste tilfelle så får heller Fansen starte klubben opp på nytt da i Conference

Har du røyka sokkene dine eller? Hva har det å påpeke FA's reglement i forhold til konkurs, med å forsvare Bates å gjøre? Reglene er de samme, om det er snakk om Leeds United, Chester eller Portsmouth. Går man konk, får man ikke fortsette i divisjonen under neste sesong. Ei heller i Conference....
Det er greit å ha sine egne meninger, men hva med å ta et lite hensyn til de faktiske forhold, før du gjør deg opp en mening?

Du kan jo komme med reglene du da...

Leeds gikk vel mer eller mindre konk administrasjon er "konkurs"... de klarte heller ikke å få en CVA godkjent men startet da meg bekjent i CC året etter med minus 15 poeng...

Dette skulle skjedd det året vi rykket ned fra PL ... det var mitt poeng!

McMidjo

Virkelig sjarmerende naive noen av dere.....  :)

En klubb som går konkurs, opphører å eksistere. Dette skjer gjerne etter at klubben har vært gjennom en kortere eller lengre administrasjonsprosess, hvor klubbens administrator har mislykkes med å etablere et grunnlag for videre drift av klubben.

Konkurs betyr at klubben blir kastet ut av ligasystemet, alle resultater blir nullet ut (om konkursen skjer i sesong), og virksomheten blir juridisk sett lagt ned i det britene kaller 'The High Court'....

Chester City, Farsley Celtic og Scarboro er noen av klubbene som har vært gjennom dette + en hel rekke (enda) mindre klubber nedover i ligasystemet. Scarborosupporterne startet en ny klubb, men måtte da begynne et stykke nede i ligasystemet - nivå 9/10 eller deromkring. (Frustrete Wimbledon- og scumsupportere har gjort det samme gjennom oppstart av AFC Wimbledon og FC United of Manchester)

Kan dra opp en hel masse linker/info om dette, men som boxman er inne på skal jeg ikke ødelegge en ny morsom Batesdiskusjon med masse forvirrende faktagreier....  :)

Kunne dette ha skjedd med Leeds? Nei, det tror jeg egentlig ikke - og jeg synes også det er trist og leit at Bates ikke er like rik som Abramovich &co....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

baste

Som Leeds gjorde i en cup kamp tidl på 70 tallet? Tok fly til kampen (noe som var uhørt på den tid). Gikk på en smell, mot ett ikke lag.  ;D

Er med på at vi må satse £££ på å komme oss ut av denne gjørmen vi sitt fast i. MOT

lassie

bates har kontroll på leeds united idag men er usikker på hva han gjør etter at vi  har rykket opp og han ser at han tjener penger på fotball laget leeds united. Vi håper alle at han  åpner lommeboka mer neste år og bygger laget opp mer slik at leeds snart er et topp lag i england igjen.
Lassie

Boxman

Quote from: McMidjo on March 31, 2010, 01:25:09

En klubb som går konkurs, opphører å eksistere. Dette skjer gjerne etter at klubben har vært gjennom en kortere eller lengre administrasjonsprosess, hvor klubbens administrator har mislykkes med å etablere et grunnlag for videre drift av klubben.

Konkurs betyr at klubben blir kastet ut av ligasystemet, alle resultater blir nullet ut (om konkursen skjer i sesong), og virksomheten blir juridisk sett lagt ned i det britene kaller 'The High Court'....

Chester City, Farsley Celtic og Scarboro er noen av klubbene som har vært gjennom dette + en hel rekke (enda) mindre klubber nedover i ligasystemet. Scarborosupporterne startet en ny klubb, men måtte da begynne et stykke nede i ligasystemet - nivå 9/10 eller deromkring. (Frustrete Wimbledon- og scumsupportere har gjort det samme gjennom oppstart av AFC Wimbledon og FC United of Manchester)

Kan dra opp en hel masse linker/info om dette, men som boxman er inne på skal jeg ikke ødelegge en ny morsom Batesdiskusjon med masse forvirrende faktagreier....  :)

Kunne dette ha skjedd med Leeds? Nei, det tror jeg egentlig ikke - og jeg synes også det er trist og leit at Bates ikke er like rik som Abramovich &co....

Greit å se at det i det minste er noen oppegående personer her på forumet i det minste.
Men atter en gang, jeg beklager å ødelegge debatten med fakta. Det blir jo så kjedelig å måtte diskutere når en må forholde seg til sånne kjedelige detaljer....
Proud to be Leeds!

DenHviteYeboah

Quote from: Boxman on March 31, 2010, 09:34:31

Greit å se at det i det minste er noen oppegående personer her på forumet i det minste.
Men atter en gang, jeg beklager å ødelegge debatten med fakta. Det blir jo så kjedelig å måtte diskutere når en må forholde seg til sånne kjedelige detaljer....
Så de som er enige med deg er oppegående personer..?
Og det er visst bare du som har fakta også..Gratulerer ;D

jarle

Quote from: DenHviteYeboah on March 31, 2010, 10:02:04
Quote from: Boxman on March 31, 2010, 09:34:31

Så de som er enige med deg er oppegående personer..?
Og det er visst bare du som har fakta også..Gratulerer ;D

Vel nå er det vel et fakta at Leeds aldri fikk noen CVA godkjent men vi er da ikke på nivå 9???
det ble 15 minus...

Så gjentar jeg... poenget var ikke total konkurs, men en admin/ konkurs slik vi var i... men noen år før!!!

Og det er vel også et fakta at Bates eide nesten alle kreditorene og at budet aldri hadde blitt godkjent hadde det ikke vært for dette.

men nei... det er ikke viktig.

h.b

Nå gikk jo disse klubbene det er snakk om konkurs fordi det ikke var noen som ville ta over forpliktelsene deres i en administrasjon. Administrørene ga da opp og sendte de i konkurs. Dette vil adri skje med en stor klubb med store muligheter rent sportslig.
Så sammenligningen her er totalt feil

McMidjo

Jeg tror poenget til Boxman var at det er en enorm forskjell på konkurs og admin â€" og at å ønske klubben konkurs er det samme som å ønske klubbens utslettelse.

Er du konkurs, er du ferdig som klubb, og i konkursboet ligger ingen som helst rett i å spille videre i det ligasystemet klubben tilhørte.

Er du i administrasjon, er du i en tilstand av konkursbeskyttelse, og får spille videre i ligasystemet på vanlig måte â€" men med den ulempe at det da er klubbens administrator som driver klubben â€" og kan selge til en ny eier (som må da gjennom prosessen med CVA-en  og det minefeltet av politikk og jus som hefter ved slike oppkjøp…..)

Selvfølgelig er det lov å være misfornøyd med at vår administrator (KPMG) solgte klubben til Bates og ikke noen andre â€" men om man mener at det hadde vært bedre å la klubben gå konkurs, er man fullstendig på viddene……  ???

jarle

Quote from: McMidjo on March 31, 2010, 12:27:50
Jeg tror poenget til Boxman var at det er en enorm forskjell på konkurs og admin â€" og at å ønske klubben konkurs er det samme som å ønske klubbens utslettelse.

Er du konkurs, er du ferdig som klubb, og i konkursboet ligger ingen som helst rett i å spille videre i det ligasystemet klubben tilhørte.

Er du i administrasjon, er du i en tilstand av konkursbeskyttelse, og får spille videre i ligasystemet på vanlig måte â€" men med den ulempe at det da er klubbens administrator som driver klubben â€" og kan selge til en ny eier (som må da gjennom prosessen med CVA-en  og det minefeltet av politikk og jus som hefter ved slike oppkjøp…..)

Selvfølgelig er det lov å være misfornøyd med at vår administrator (KPMG) solgte klubben til Bates og ikke noen andre â€" men om man mener at det hadde vært bedre å la klubben gå konkurs, er man fullstendig på viddene……  ???

Det har blitt presisert at det ikke var total konkurs som var poenget...
;)

McMidjo

Ã...ja - dere mener vi kunne ha gått 'litt konkurs', men ikke 'helt konkurs'...?  :)

Virker på meg som dere etterlyser løsninger som ikke finnes i 'real life'....

jarle

Quote from: McMidjo on March 31, 2010, 13:30:09
Ã...ja - dere mener vi kunne ha gått 'litt konkurs', men ikke 'helt konkurs'...?  :)

Virker på meg som dere etterlyser løsninger som ikke finnes i 'real life'....

vi vil ha REAL LEEDS back... ikke BATES Leeds... det suger!!!

auren

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Noen som ble irriterte nå?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rudi G.

Quote from: auren on March 31, 2010, 18:40:14

auren

Hæææ, leder vi?

auren

Quote from: Rudi G. on March 31, 2010, 18:45:20
Quote from: auren on March 31, 2010, 18:40:14

auren

Hæææ, leder vi?

Hva, hvor? Spiller vi kamp?

;D

auren

p0ndus

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei.

auren

Quote from: p0ndus on March 31, 2010, 19:13:49
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei.

Hva? Slapp vi inn et mål nå?

auren

jarle

nå fikk jeg alle mine .......... bekreftet.

hmmm

Per Arne

Quote from: jarle on March 31, 2010, 19:24:32

hmmm

Er dette en påskequiz..? Skal vi sette inn det vi synes passer?

;)

jarle

Quote from: Per Arne on March 31, 2010, 19:54:27
Quote from: jarle on March 31, 2010, 19:24:32

hmmm

Er dette en påskequiz..? Skal vi sette inn det vi synes passer?

;)

bare hvis du er nø(d)tt

Promotion 2010

Batesian - Batesism.

GG’s Monday Talking Point: Lucky Leeds United!

Batesian features.
This week our Monday writer Graeme Garvey wins the award for the use of a term the editor wishes he had thought of: Batesian.

Instead of joining in with the doom and gloom merchants, let’s try another take on the Leeds defeat at Gillingham on Saturday…The 3-2 loss, though, admittedly disappointing, was a temporary blip in Leeds’s recently improved run of form. A poor first half performance with some uncharacteristically sloppy defending was followed by a much more spirited display in the second half. Since the main rivals also slipped up, no real damage was done to the chances of automatic promotion, indeed Leeds have found themselves in a slightly stronger position, with two of the three remaining games at home and only one away.

How’s it going so far? Hard work but we’ll see if we can get through a bit more:-

Keen young manager Simon Grayson was confident, when spoken to, that the squad was still good enough to finish in the top two, and is looking to bounce back strongly next week at Elland Road against MK Dons. Indeed, the upbeat boss went so far as to say he expected the squad to acquit themselves well next year in the Championship with few if any additions to the playing staff. Meanwhile, don’t forget to purchase your season tickets before the deadline to show your support for Grayson and his boys, and check out the latest fantastic merchandise bargains available 24/7 from the club shop…

No, it’s not working is it? Sounding like it has come straight from the ever-cheery LUFC website, it is bound to convince Mr Trusting and Mr Faithful, the fans who swallow everything, but nobody else, I’m afraid. When the going gets tough, the spineless go into denial.

The useless way Leeds played in crashing to defeat against relegation-haunted Gillingham on Saturday must not be forgotten if the club still manages to sneak promotion. Being 3-0 down after half an hour is, quite frankly, pathetic. No excuses, please. Let’s not confuse it with the tosh the political parties use as they try to con the voting public yet again. No amount of positive spin should persuade those who are witnessing it that it is just another blip. If Grayson manages to paper over the cracks and Leeds somehow make it into the Championship, in all likelihood we will regret it very quickly indeed. The only way anyone could realistically feel confident about our chances next year is if significant funds are provided by the board for the manager to actually build a decent team.

There are fans at all clubs who will buy any old garbage because they need to believe it’s all going to happen. You know the sort of supporter, we’ve all met them. They deliberately forget the past, blanking out any painful memories, and Leeds United has more than its share, because they are still bewildered that the chairman has taken the club down when he was meant to be taking it up. In fact, such fans have already blanked out Saturday’s pitiful effort as they insist on always looking on the bright side of life. Being brainwashed by Batesian propaganda is one thing but when fans brainwash themselves, it is particularly sad. Given the huge resources the club has (coming from the pockets of the fans, let us remember) Leeds should have absolutely walked this league, which looked likely for long enough. As it is, they are scrambling after second place whilst Norwich are already promoted. All of Leeds’s best results this year have been achieved by teams not called Leeds United and that’s still our best hope, as dog eats dog. I never thought I’d be thinking ‘lucky Leeds’.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973