PÃ… banen med 30.000 tilskuere rundt

Started by Promotion 2010, January 20, 2008, 09:47:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Før kampen mot Doncaster fleipet Wise litt med hvordan Donney-spillerne taklet det å spille foran 30.000 pluss:
Wise said: "We're used to the atmosphere. We'll see whether they are.
"Hopefully one or two of them will crumble in front of 33,000 people.

Jeg tror han virkelig tok feil i denne vurderingen.

Donnys styreformann forklarer: "We took a big decision two years ago when we replaced Dave Penney with Sean O'Driscoll, and we're seeing the positive results of that. Dave was with us for eight years and did a great job but, at the time, I felt we needed a different direction and a manager who was a bit more tactically astute."

Wise møtte en manager som brukte både uttalelsen hans og det faktum at publikum kan snu seg mot eller bli frustrert om laget deres ikke greier å styre kampen. Fra min posisjon ved ved siden av "the wireless" så hørte jeg for første gang denne sesongen langt mindre fra publikum. Og som Sven Anders kommenterte underveis: Selv Norman Hunter irriterte oss med mange negative kommentarer og da var det helt sikkert mye Ohh's og Ahh's fra tribunen også. Sånt virker inn på laget fordi det faktisk er Leeds-spillerne som er lite vant til å spille foran et stort publikum. Og akkurat det tror jeg O*Driscoll brukte i pre-match pep-talken.

Et annet faktum er at Wise's uttalelser er helt feil. Av de 11 som startet, så var det bare et fåtall som er vant til å spille foran et så stort og kravstort publikum.
Kun Casper, Frazer, Hughes, Flo og Beckford har spilt foran fulle tribuner på Elland Road, mens unge uerfarne gutter som Huntington, Parker, Kilkenny og Johnson kanskje "frøs" litt i situasjonen. Parker forklarer: "Going to Bradford was a big help. The experience I got from playing first team football was something money couldn't buy. I played 40 times in front of 8-9,000 crowds and that has stood me in good stead for this season." 8-9.000....det er jo akkurat hva disse gutta er vant til. Vi klager ofte når manageren får inn spillere som er 30+, men kanskje ikke erfaring er et draw-back når vi snakker om Leeds!

Når det gjelder resten: Kenton og Sweeney så er det vel neppe kombinasjonen av 30.000 og litt motgang som de har opplevd mest de siste årene.

Og her er vi ved kjernen til hvorfor mange spillere faller igjennom i Leeds. De vil så mye, men presset fra settingen Leeds er så stort at mange ikke presterer optimalt. I Leeds forventer man suksess og regner seg som en av Englands top six. Uansett!

Jon R hadde også et godt innspill i går. Hvordan kan vi plutselig bytte ut halve backfireren og hele midtbanen i et suksessrikt lag og forvente at alt skal gå på skinner? Dette tar tid. Bruk da de nye som pressmiddel på de gamle og match dem forsiktig.
Formasjonen  var i tillegg annerledes i går med Johnson som den frie (i Beckford-rollen  ;) ) bak spissene. Vi endret på for mye...

Hva bør gjøres: Jeg tror Wise må gå litt i seg selv. Det var direkte feil å slippe innpå Weston i går. Han burde valgt experience og Thompson. Det er 10 dager igjen av transfervinduet. Jeg tror at laget skriker etter et par mentalt sterke ledere på banen. Marqes har vært en slik person i forsvaret, midtbanen har ikke hatt en slik spiller. Potensialet er der, men ingen ferdig utviklet. Vi må nok hente inn spillere som kan fylle dette tomrommet eller hente tilbake Derry. Han har akkurat de kvalitetene vi er på jakt etter.

Ha en fortatt god søndag...  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

BERGH

Derry er leeds spiller på mandag hvis Wise vil.  Vi trenger selvfølgelig Derry men barfe hvis han vil spille for LEEDS.  LEEDS er større enn Derry. :)

Jon R

Quote from: Promotion 2010 on January 20, 2008, 09:47:32
Vi må nok hente inn spillere som kan fylle dette tomrommet eller hente tilbake Derry. Han har akkurat de kvalitetene vi er på jakt etter.

Tror du er spot on med dine betraktninger her, promo. Forøvrig føyer Wise sine uttalelser før kampen seg inn i rekken av flere merkelige utspill den siste måneden. ( den lille "Jewell-genistreken" blir dermed unntaket, ikke regelen ;)).

Når det gjelder behovet for en leder, trodde jeg at Hughes fra sin posisjon sentralt på midten skulle bli en sånn type, men dengang ei. En kaptein som blir flyttet rundt i posisjoner fra kamp til kamp, vil aldri bli "trygg" i sin rolle og mister sin autoritet ute på banen.

Forholdet mellom Wise og Derry virker uopprettelig, men det er kanskje fortsatt en liten mulighet? Hva med å innkalle Derry til en samtale der Wise tenner fredspipen og erklærer at han ønsker å gi Derry full tillit. "Hvis du griper denne muligheten Shaun, så gjør jeg deg til kaptein for resten av sesongen. Hvis du ønsker å gå til sommeren skal du få muligheten til det, men de yngre guttene trenger en sterk lederfigur ute på banen, og jeg tror du er den rette til å fylle den rollen. Tar du utfordringen?   "   
Jon R.

Joe Jordan

Bates bør vel egentlig be de fleste holde seg hjemme, slik at vi kan slå lag som Doncaster hjemme.  ::)

Jeg er ikke så bekymret over et tap nå og da. Men mer alvorlig: De fleste kampene har jeg bare hørt på radio. Utifra det og en god del vitneutsagn er ikke Leeds per dato et godt fotballag og svært få ser hva slags plan Wise har for laget. Vi har vunnet svært mange kamper uten å dominere. Det har vært mye fokusert på Poyet vs Basset, men spillemessig ser det ut for meg at det ikke er noen forskjell, vi har imidlertid hatt marginene på vår side i svært mange kamper i første halvdel av sesongen.

Mulig vi greier playoff, men jeg ser svært lite å bygge på her for å gjøre seg gjeldende i CCC.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Promotion 2010

Der kom denne i hvert fall:

O'Driscoll salutes win at Leeds 

O'Driscoll felt it was "the complete performance" from his side
Doncaster boss Sean O'Driscoll saluted "a good team performance" as they won 1-0 at Yorkshire rivals Leeds.
"(Leeds manager) Dennis Wise was quoted as saying that he thought one or two of our players would crumble," he said.

"But we stood up to everything they threw at us, controlled large parts of the game, played football on a terrible pitch and came away with the win.

"Even when we were under the cosh, we were in control and defended when we had to. It was a complete performance."

Wise had told Leeds' website before the game that "there wasn't many at Doncaster last week, hopefully a few of them might crumble in front of 30,000-plus".

Rovers played some superb football - Leeds have to stop this long ball policy

He also commented that he had released goalkeeper Neil Sullivan, who joined Doncaster in the summer and kept a clean sheet on his return to Elland Road, because "I didn't feel he would be good enough".

But O'Driscoll added: "That was Dennis's opinion, and he's entitled to that.

"It was never going to get under Neil's skin - he's a 38-year-old goalkeeper who has been there and done that.

"Maybe that was a comment that perhaps he (Wise) should have kept to himself as opposed to run it in the press."

:(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

SveinArve

Quote from: Promotion 2010 on January 20, 2008, 09:47:32

Kun Casper, Frazer, Hughes, Flo og Beckford har spilt foran fulle tribuner på Elland Road, mens unge uerfarne gutter som Huntington, Parker, Kilkenny og Johnson kanskje "frøs" litt i situasjonen.

Både Kilkenny og Huntigton har erfaring frå Premier League. Så å sette dei i samme bås som Parker og Johnson blir vel litt feil??
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Tom S

Dette tapet har ingeting med de 30000+ på tribuna, det handler om at vi tapte for eit bedre lag på dagen.
Well done Donny!

No er det opp til oss sjølve å vise at dette ikkje er den standarden vi skal levere veke ut og veke inn, og vi begynner med Luton til lørdan igjen!
COME ON LEEDS !!

Cherry

Ja, dette bør være ett "feilskjær" og KUN det! 
Det som derimot er urovekkende, er at min kilde med sesongkort på West Stand Paddock
forteller at dette ikke er ett engangstilfelle, men at laget IKKE har spilt bra hjemme på 2 mnd....har hatt mye marginer på sin side....rett og slett flaks!

Vi savner desperat rutine i hvert ledd, noen som kan snu matchene når dette ikke
blir gjort fra sidelinjen.  Wise er ikke ett taktisk geni, det er gjennomsiktlig.

Nye spillere....javel........men ikke mye rutine der heller.
Er litt ute og sykler dette laget vårt nå......mulig tilfeldig/til de nye får etablert seg.....etter denne måneden frå vi svar på om riktige spillere er kjøpt inn og om vi fortsatt duger som Play-off lag!