Spisskompetanse søkes

Started by Leeeeeeeeeeeeds, January 20, 2008, 10:59:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leeeeeeeeeeeeds

Beckford har uten tvil vært en hit for oss i år, men hva med de andre. Vi har  de to siste kampene startet med Flo og Becks på topp. Angivelig for at Kandol skulle bli sulten. Men det har ikke hjulpet og etter min mening kommer det aldri til å hjelpe. Kandol er rett og slett ikke god nok. Det hjelper ikke hvor mye vi forsterker oss bakover når vi ikke greier å putte ballen i kassa. Vi kan ikke evig stole på at Beckford har dagen. Derfor trenger vi spisskompetanse som er på høyde med Beckford. Flo må fortsette å være supersub. Vi kan ikke spille han fra start da han rett og slett ikke har DET lenger. Hvis vi får en spiss på topp som putter litt sammen med Beck, kan vi greie dette. Hvis ikke går dette galt. Kandol blir aldri noe, uansett klubb!
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Per-Stian

Vi er i toppen av ligaen når det gjeld antal skåra mål, og Beckford er den største grunnen til det. Vi har vore uheldige mtp skadane til Flo og Constantine, så det må vere vanskeleg å kjøpe inn erstattarar når vi allereie skal ha god dekning på spissplassane. Dei innleigde spissane har ikkje lukkast, men no er ein spiss frå Honduras klar for prøvespel. Trur Wise ser dette problemet, men trur også det er vanskeleg å finne ei god løysing på det.

sportcarl1

är väl inte omöjligt att beckford kommer in i en formsvacka som de andra anfallarna, vad händer då? förhoppningsvis är Kandol och Flo på hugget igen

Jon R

Kandols fremste spisskompetanse er duellstyrke og fysikk, mens Beckfords spisskompetanse er hurtighet og teknikk. Sammen utfylte de hverandre glimrende første tredjedelen av sesongen. Ingen grunn til avskrive Kandol på dette nivået, selv om han ikke har prestert opp til forventningene de siste par månedene. Hele laget har for ofte vært under pari siden tidlig november og entusiasmen i laget har tilsynelatende hatt en dalende kurve, spesielt etter at Gus dro. Først og fremst må vi klare å ta tak i kampene fra start, og kollektivet må bli signifikant bedre. Den største utfordringen nå blir å skape  kontinuitet og samhandling i førsteellveren, og samtidig takle alle spillerne som føler de ikke får nok spilletid.  :)
Jon R.

Asbjørn

Quote from: Jon R on January 20, 2008, 11:36:10
Hele laget har for ofte vært under pari siden tidlig november og entusiasmen i laget har tilsynelatende hatt en dalende kurve,

Spillet har vel vært under pari siden august...

Men "avslutter-entusiasmen" er nok ad nedadgående.  Og forsvaret har vel ikke holdt like potte tett som frem til ca november....

Man "all this choppin' & changin'" kan være noe av grunnen. Samtidig vet vi jo at noe av grunnen for dette var å gi ny entusiasme i gruppen, friskt blod etc...

...men godt mulig det har blitt for mye av det gode jah...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: sportcarl1 on January 20, 2008, 11:35:21
är väl inte omöjligt att beckford kommer in i en formsvacka som de andra anfallarna, vad händer då? förhoppningsvis är Kandol och Flo på hugget igen

...apropo Constantine, fikk han en liten drawback-skade da han gjorde comeback???

Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Quote from: Asbjørn on January 20, 2008, 11:42:39
Quote from: sportcarl1 on January 20, 2008, 11:35:21

...apropo Consantine, fikk han en liten drawback-skade da han gjorde comeback???

Ã...j...sant. Han er vel kanskje i klubben fortsatt. Men typisk han å ikke slå igjennom i Leeds. Var vel bare det siste året han var god....
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Quote from: Asbjørn on January 20, 2008, 11:41:38

Man "all this choppin' & changin'" kan være noe av grunnen. Samtidig vet vi jo at noe av grunnen for dette var å gi ny entusiasme i gruppen, friskt blod etc...

...men godt mulig det har blitt for mye av det gode jah...

Hvor stort kan egentlig behovet for " friskt blod" være i en klubb som hadde en "ny" spillegruppe så sent som i august 07? Hvis man bare et halvt år senere må shoppe nye spillere for å skape "ny" entusisme, bør man vurdere å gå selve arbeidsmetodene nærmere etter i sømmene fremfor å snu opp-ned på startelleveren.   ::)
Jon R.

Asbjørn

Quote from: Jon R on January 20, 2008, 12:18:57
Hvor stort kan egentlig behovet for " friskt blod" være i en klubb som hadde en "ny" spillegruppe så sent som i august 07? Hvis man bare et halvt år senere må shoppe nye spillere for å skape "ny" entusisme, bør man vurdere å gå selve arbeidsmetodene nærmere etter i sømmene fremfor å snu opp-ned på startelleveren.   ::)

Sant nok   :o

...nå var det ikke jeg som så det behovet for "freskt blod", det var et Wise-sitat det da...  ::)

Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Quote from: Asbjørn on January 20, 2008, 12:23:02

...nå var det ikke jeg som så det behovet for "freskt blod", det var et Wise-sitat det da...  ::)

Det vet jeg da, Asbjørn. Min kommentar var da heller ikke rettet mot en arme lektor fra Bergen, men heller sjefen for de "gode" tidene.  :)
Jon R.

Asbjørn

Quote from: Jon R on January 20, 2008, 13:24:11
Quote from: Asbjørn on January 20, 2008, 12:23:02

Det vet jeg da, Asbjørn. Min kommentar var da heller ikke rettet mot en arme lektor fra Bergen, men heller sjefen for de "gode" tidene.  :)

...dét vet jeg da, Skotten. Men jeg tenkte mer på de øvrige av våre lesere...  ;D

Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

BTT: Syns det virker som om Wise tenderer til panikk-kjøping nå. Og det er da merkelig at tidspunktet for å satse på unggutta kommer nå, samtidig med behovet for å "spille inn" nyervervelsene? For all del; jeg ønsker både Huntington og ikke minst Parker velkommen - men at det skal være nødvendig å skifte ut tre forsvarsspillere samtidig(jada, jeg vet at Rui ikke er tilgjengelig)som at det skal komponeres en hent ny midtbanefirer, ser jeg ikke det helt store poenget med. Et av våre feilgrep forrige sesong var den stadige skiftingen av spillere, med mange inn på korttidskontrakter og lignende. Nå er vi altså over 30 spillere i stallen igjen, og jeg frykter at dette ikke vil være noen fordel - i hvert fall ikke når de nye spillerne ikke hever nivået betraktelig.

Jeg hadde ellers håpet på at de nye signingene skulle føre til et mer variert angrepsspill, hvor det ble satset på mer rene kantspillere(Sorsa og Sweeney). Dette har vel ikke slått til så langt, selv om venstresida nok har blitt styrket; faktisk mye grunnet Parkers offensive kvaliteter. Men at Hughes nå tydeligvis er vår nye høyre kantspiller forekommer meg som et kraftig feilgrep. Jeg mener ikke å si at Prutton akkurat gjorde plassen til sin egen - han egner seg nok adskillig bedre på midten - men Hughes er vel om mulig enda mer ukomfortabel på kant. Det jeg ikke forstår er hvorfor en spiller som Sorsa blir hentet inn uten å komme så langt som til benken en gang.

Men nå er det vel strengt tatt jeg som styrer utenfor topic her. Beklager.

Ove

Hvordan er egentelig kvaliteten på alle nykjøpene. For meg er det stort sett totalt ukjente navn som stort sett har fristet tilværelsen hos klubber langt nede i divisjonssystemet. F.eks. ble jeg ikke imponert av Sweeney etter TV-kampen, selv om han la innlegget som ble mål og ble kåret til en av Leeds beste.

Men for all del. La dem prøve seg.

Leeds04

Quote from: Ove on January 20, 2008, 21:56:28
Hvordan er egentelig kvaliteten på alle nykjøpene. For meg er det stort sett totalt ukjente navn som stort sett har fristet tilværelsen hos klubber langt nede i divisjonssystemet. F.eks. ble jeg ikke imponert av Sweeney etter TV-kampen, selv om han la innlegget som ble mål og ble kåret til en av Leeds beste.

Men for all del. La dem prøve seg.

Må vel ta med i betraktningen at pengesekken fremdeles er ganske bunnskrapt!
Jeg mener likevel at laget vi hadde ved sesongstart burde holde til opprykk.
Alle lånespillere og nyinnkjøpte skaper ubalanse i laget.
"Why settle for more, when you can settle for less"

fmtj

Quote from: Per-Stian on January 20, 2008, 11:18:44
Vi er i toppen av ligaen når det gjeld antal skåra mål, og Beckford er den største grunnen til det. Vi har vore uheldige mtp skadane til Flo og Constantine, så det må vere vanskeleg å kjøpe inn erstattarar når vi allereie skal ha god dekning på spissplassane. Dei innleigde spissane har ikkje lukkast, men no er ein spiss frå Honduras klar for prøvespel. Trur Wise ser dette problemet, men trur også det er vanskeleg å finne ei god løysing på det.

UHELDIG med skadene på FLO!!!! Den var god! ;D Han har da virkelig vært mer skada enn frisk!
Yeboahs vitne

RoarG

0-1 mot Doncaster , ikke bra. Verre dog var nullen i målprotokollen. Vi kan ikke forvente at Becks skal score hvert bidige mål for oss. Flo får tillit fremfor Kandol! Constantine er skadd. Vi trenger minst en målfarlig spiss, fort. Wise må handle.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Lån inn Billy Sharp fra Sheffield United, og Leeds begynner å bøtte inn mål igjen :)

auren, meget skuffet over tapet i helga... >:(
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Wise har jo allerede bekreftet at han - i tillegg til Lubo Michalik - ønsker en spiss på lån. Dette tyder jo på at han anser Constantine, Flo eller Kandol som god nok for førstelagsspill, men at vi trenger oppbackning p.g.a. skader. Det som er usikkert er om dette var medregnet en eventuell signing av Malcolm Christie eller ikke.
Marching on together!