Playoff og membership

Started by Tom S, January 25, 2008, 20:47:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tom S

Det ser realistisk ut som at Leeds United vil bli nr. 3-6 denne sesongen og dermed få muligheten å spille seg opp via finale på Wembley i mai.

Ein sånn finale regner eg med vil vere hyperinteressant for ein del av oss Luscos-medlemmer. Ser på Leeds si offisielle side at ein må vere Member for å få kjøpe bilett til ein evt finale.

Er det aktuelt at Luscos lager ein fellestur ved ein sånn anledning?
I så tilfelle er det tenkt ut ein plan ift billetter?

COME ON LEEDS !!

pale

Godt spørsmål.
Jeg har tenkt i samme baner, en play-off finale på wembley vil jeg ha med meg.
Det må da være mulig å ordne en del billetter for oss nordmenn?

Tom S

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1222251,00.html

"We will also establish how best to deal with applications from overseas supporters who are not able to visit Elland Road regularly but would want to go to Wembley."

Her burde det kunne blitt foretatt ein felles forespørsel frå LUSCOS etter billetter, dersom vi skulle komme dit "that is"....
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

Quote from: Tom S on January 25, 2008, 21:37:47

"We will also establish how best to deal with applications from overseas supporters who are not able to visit Elland Road regularly but would want to go to Wembley."

Her burde det kunne blitt foretatt ein felles forespørsel frå LUSCOS etter billetter, dersom vi skulle komme dit "that is"....

Det står ingenting om at dette gjelder utelandske supportere som IKKE er med i Members Club. Derfor er det helt opplagt at den eneste måten å være sikret billett på, er å være med der.

Vil det være mer rettferdig at supportere i andre land går "frikort" til en finale, fremfor fans - i England eller ellers - som møter opp, og betaler for rettigheter som Members Club, etc?

Jeg ser selvfølgelig at det ville vært gunstig at LUSCOS fikk tilgang på en del billetter, men jeg har ikke det minste problem med å forstå at vi provoserer andre lojale fans, ved å sette oss selv foran i køen, eller i det minste på lik linje med de som faktisk betaler/støtter på annen måte.

Kan ikke snakke for styret i LUSCOS, men har håp om at det blir sterkere bånd mellom klubb og LUSCOS i løpet av 2008. Skjønt det står ganske stille etter at Membership-sjef Hemmingham forlot skuta i høst og ny erstatter er noen uker unna (blir visste ei dame).

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

pale

QuoteJeg ser selvfølgelig at det ville vært gunstig at LUSCOS fikk tilgang på en del billetter, men jeg har ikke det minste problem med å forstå at vi provoserer andre lojale fans, ved å sette oss selv foran i køen, eller i det minste på lik linje med de som faktisk betaler/støtter på annen måte.

Men i all verden. Hvis vi kommer på Wembley blir det i hvertfall 35 000 billetter til klubben.
Hvis vi så sammenligner tilskuertallene på årets hjemmekamper, synes jeg det burde bli mulighet for 100 billetter til Luscos. Vi er vel også lojale fans?

75 SOLLI

Ikke bare er vi lojale mot Leeds United, men vi er også lojale mot Leeds by. Når nordmenn reiser over til England legger vi igjen betydelige summer med tanke på tog, overnatting, taxi (ref: T.Holsæter), mat og andre diverse tilbud i Leeds og omegn.

Er derfor enig i at det ikke ville vært alt for ille om LUSCOS hadde fått tilgang på 50 til 100 billetter til en evt Play-off finale på Wembley. Tror ikke det bare er de trofaste engelske supporterne som hadde møtt opp på Wembley for å overvære en Play-off finale..........

Promotion 2010

Quote from: pale on January 26, 2008, 07:26:38
QuoteJeg ser selvfølgelig at det ville vært gunstig at LUSCOS fikk tilgang på en del billetter, men jeg har ikke det minste problem med å forstå at vi provoserer andre lojale fans, ved å sette oss selv foran i køen, eller i det minste på lik linje med de som faktisk betaler/støtter på annen måte.

Men i all verden. Hvis vi kommer på Wembley blir det i hvertfall 35 000 billetter til klubben.
Hvis vi så sammenligner tilskuertallene på årets hjemmekamper, synes jeg det burde bli mulighet for 100 billetter til Luscos. Vi er vel også lojale fans?

I siste play-off finale i Cardiff var det forespørsler om rundt 105.000 billetter. Her har du kanskje undervurdert potensialet...

;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Svend Anders

Ã... måle lojalitet er alltid et diskusjonstema vil jeg mene.

Poenget er at man ved slik finale må gjøre prioriteringer: dvs sesongkortinnehavere (og bortesesongkortinnehavere) først, sponsorer og Members (28.000 per idag?)...
Jeg sier overhodet ikke at du eller andre er mindre lojale, men dersom det er knapphet på billetter (som f.eks ved forrige play-off finale), ville i alle fall jeg stilt et solid spørsmålstegn dersom de som ikke har tatt kostnaden med å melde seg inn i Members Club e.l. fikk gå foran meg i køen. Det er jo nettopp en av grunnene til at folk bli medlem, og - i skandinavisk sammenheng betaler £40 i året! Og det er da i tillegg til å være LUSCOS-medlem, etc.

Som nevnt av andre var det over 100.000 som ville ha billett til play-off-finalen sist. Med knapt 20.000 på hjemmkampene den sesongen vil jeg si at ganske mange medgangssupportere plutselig våknet i mai 2005, og da må man ha noe å skille folk etter.

For ordens skyld: LUSC  - og derav LUSCOS - har mistet sin offisielle status og har ikke krav på noen verdens ting hva gjelder rettieter inn mot klubben, etc, per i dag.

Det høres krasst ut fra meg dette, men jeg forsøker egentlig bare presentere hva virkeligheten egentlig innebærer i denne situasjonen.

SA
Følges på:

Tom S

Helt enig SA!

Poenget mitt var langt fra å snike i køen framfor de som har kjøpt medlemskap i Members Club.

Tanken min var at Luscos kan ta opp igjen hansken med medlemskap i Members Club via Luscos.
Ser for meg at Luscos tar opp felles bestilling til turen og legg på bilettprisen med avgift til Members Club.
Rett og slett at det vert arrangert av LUSCOS.
:)

Quote from: Svend Anders on January 25, 2008, 23:10:40
Quote from: Tom S on January 25, 2008, 21:37:47

Det står ingenting om at dette gjelder utelandske supportere som IKKE er med i Members Club. Derfor er det helt opplagt at den eneste måten å være sikret billett på, er å være med der.

Vil det være mer rettferdig at supportere i andre land går "frikort" til en finale, fremfor fans - i England eller ellers - som møter opp, og betaler for rettigheter som Members Club, etc?

Jeg ser selvfølgelig at det ville vært gunstig at LUSCOS fikk tilgang på en del billetter, men jeg har ikke det minste problem med å forstå at vi provoserer andre lojale fans, ved å sette oss selv foran i køen, eller i det minste på lik linje med de som faktisk betaler/støtter på annen måte.

Kan ikke snakke for styret i LUSCOS, men har håp om at det blir sterkere bånd mellom klubb og LUSCOS i løpet av 2008. Skjønt det står ganske stille etter at Membership-sjef Hemmingham forlot skuta i høst og ny erstatter er noen uker unna (blir visste ei dame).

SA
COME ON LEEDS !!

pale

Jeg mener selvsagt ikke at vi skal ha forrett til billetter før sesong-kort-holdere.
Men, som du sier SA, det er 28000. Så er det vår tur. KLubben får langt flere billetter enn det.

Og det er litt drøyt å kreve at norske fans som kanskje er over 1-2 ganger pr. sesong skal kjøpe members card.

Den norske supporterklubben til Man U, uten sammenligning forøvrig, har kjøpt inn ca 100 sesongkort som medlemmene disponerer. Dette er vel en tanke for oss også. Snart er vi tilbake i PL og det blir igjen kamp om billettene.
Dette er jo en noe annen diskusjon ser jeg...

Men forslaget til Tom er jo strålende! Hvis det blir Wembley-tur, hadde det vært fint å møttes på en pub i London og dratt sammen og sett opprykket.

Promotion 2010

Så er vi igang igjen med sjanse for Play-Off (også mulighet for direkte opprykk), og dette fører til at vi må ha medlemsskap og kontroll på papirene våre.

Ser at den offisielle siden nå har lagt ut info til de som trenger et medlemsskap for å komme seg til PO-finalen hvis vi skulle komme dit!

http://www.leedsunited.com/page/LatestNewsDetail/0,,10273~1611202,00.html

Jeg har hatt et internationalt medlemsskap det siste året, men nå jeg ser på hva jeg skulle hatt som medlem så har jeg ikke mottatt noe av det er skissert på denne siden.
Why?

Har noen av dere andre fått like lite som meg?  :(   ???

http://www.leedsunited.com/page/InternationalMembership/0,,10273,00.html
Min første Leeds-kamp:

Robert

Er det forsent å melde seg inn som international member, og få en evt billett til semifinale/finale? Man får bare 1 billett, ikke sant? Må vel evt melde inn 2 personer om jeg skal få 2 billetter?
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Kickthemdown

Quote from: ->Robert on April 04, 2009, 16:43:31
Er det forsent å melde seg inn som international member, og få en evt billett til semifinale/finale? Man får bare 1 billett, ikke sant? Må vel evt melde inn 2 personer om jeg skal få 2 billetter?
Er nok ikke for sent. Leeds var desperate etter nye medlemmer i fjor og er helt sikkert det i år også.  :)

Alta-White

Promotion 2010

Quote from: Alta-White on April 04, 2009, 17:00:09
Quote from: ->Robert on April 04, 2009, 16:43:31
Er nok ikke for sent. Leeds var desperate etter nye medlemmer i fjor og er helt sikkert det i år også.  :)

Alta-White

Det er jo bare å åpne en av lenkene, så har dere svaret...28.april!
Min første Leeds-kamp:

Leppan

Hva var etterspørselen etter billetter til finalen ifjor?
Glory years will come again!

Promotion 2010

Quote from: Leppan on April 04, 2009, 23:27:26
Hva var etterspørselen etter billetter til finalen ifjor?

Fullstendig kaos, men kilometerlange køer på ER og kamp om Membership. Det gikk noen få billetter på svartebørs kampdagen, men ikke mange!
Min første Leeds-kamp:

Kickthemdown

Leeds kunne vel solgt noe som 150000 billetter om det hadde vært anledning til det. Ok etterspørsel det fra en klubb på nivå 3...  :D

Alta-White

Leeeeeeeeeeeeds

Quote from: Alta-White on April 05, 2009, 01:09:17
Leeds kunne vel solgt noe som 150000 billetter om det hadde vært anledning til det. Ok etterspørsel det fra en klubb på nivå 3...  :D

Alta-White
Hmmmmmmmmmm. Vi er vel på nivå 1. Ihjertet?
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Boxman

Quote from: Svend Anders on January 26, 2008, 12:41:42

Ã... måle lojalitet er alltid et diskusjonstema vil jeg mene.

Poenget er at man ved slik finale må gjøre prioriteringer: dvs sesongkortinnehavere (og bortesesongkortinnehavere) først, sponsorer og Members (28.000 per idag?)...
Jeg sier overhodet ikke at du eller andre er mindre lojale, men dersom det er knapphet på billetter (som f.eks ved forrige play-off finale), ville i alle fall jeg stilt et solid spørsmålstegn dersom de som ikke har tatt kostnaden med å melde seg inn i Members Club e.l. fikk gå foran meg i køen. Det er jo nettopp en av grunnene til at folk bli medlem, og - i skandinavisk sammenheng betaler £40 i året! Og det er da i tillegg til å være LUSCOS-medlem, etc.

Som nevnt av andre var det over 100.000 som ville ha billett til play-off-finalen sist. Med knapt 20.000 på hjemmkampene den sesongen vil jeg si at ganske mange medgangssupportere plutselig våknet i mai 2005, og da må man ha noe å skille folk etter.

For ordens skyld: LUSC  - og derav LUSCOS - har mistet sin offisielle status og har ikke krav på noen verdens ting hva gjelder rettieter inn mot klubben, etc, per i dag.

Det høres krasst ut fra meg dette, men jeg forsøker egentlig bare presentere hva virkeligheten egentlig innebærer i denne situasjonen.

SA

100% enig med du!
Proud to be Leeds!

testo

Quote from: Promotion 2010 on April 04, 2009, 15:56:41
Så er vi igang igjen med sjanse for Play-Off (også mulighet for direkte opprykk), og dette fører til at vi må ha medlemsskap og kontroll på papirene våre.

Ser at den offisielle siden nå har lagt ut info til de som trenger et medlemsskap for å komme seg til PO-finalen hvis vi skulle komme dit!

Jeg har hatt et internationalt medlemsskap det siste året, men nå jeg ser på hva jeg skulle hatt som medlem så har jeg ikke mottatt noe av det er skissert på denne siden.
Why?

Har noen av dere andre fått like lite som meg?  :(   ???

Ble medlem for et par mnd siden med tanke på en finale billett og å skaffe hjemme kamp billetter lettere ved en senere anledning etter at vi har kommet til ccc.Medlemskapet varer tom 09/10 sesongen også. Tegn medlemskap og problemet er løst.
Ideen til Tom er god den med tanke på felles tur,men går det ann å gjennomføre ?.
Da må styret samle inn medlemsnr og snakke med billet sjefene om det lar seg gjøre,er med på den jeg.Det hadde blitt en kjempe tur.
Jeg har ikke fått noe mer enn et kult medlemskort jeg heller,og det er dårlig.Er det noen som har fått de andre tingene da ???.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Tom S

Quote from: testo on April 05, 2009, 12:04:10
Quote from: Promotion 2010 on April 04, 2009, 15:56:41

Why?

Har noen av dere andre fått like lite som meg?  :(   ???

Ble medlem for et par mnd siden med tanke på en finale billett og å skaffe hjemme kamp billetter lettere ved en senere anledning etter at vi har kommet til ccc.Medlemskapet varer tom 09/10 sesongen også. Tegn medlemskap og problemet er løst.
Ideen til Tom er god den med tanke på felles tur,men går det ann å gjennomføre ?.
Da må styret samle inn medlemsnr og snakke med billet sjefene om det lar seg gjøre,er med på den jeg.Det hadde blitt en kjempe tur.
Jeg har ikke fått noe mer enn et kult medlemskort jeg heller,og det er dårlig.Er det noen som har fått de andre tingene da ???.

Det blir nok vanskelig å gjennomføre, men det hadde vert kjempemessig å fått det til!
COME ON LEEDS !!

Erik M

Quote from: Promotion 2010 on January 26, 2008, 09:44:41

I siste play-off finale i Cardiff var det forespørsler om rundt 105.000 billetter. Her har du kanskje undervurdert potensialet...

;)

Er det virkelig mulig og referere til Cardiff når man snakker om "siste play-off finale"?  Gratulerer med fantastisk evne til å rydde i bakhodet...

Kickthemdown

Quote from: Erik M on April 06, 2009, 01:18:21
Quote from: Promotion 2010 on January 26, 2008, 09:44:41

;)

Er det virkelig mulig og referere til Cardiff når man snakker om "siste play-off finale"?  Gratulerer med fantastisk evne til å rydde i bakhodet...
Ukens kaktus går herved til deg Erik.  :)

Alta-White

pale

QuoteEr det virkelig mulig og referere til Cardiff når man snakker om "siste play-off finale"?  Gratulerer med fantastisk evne til å rydde i bakhodet...

Alltid artig når noen går knallhardt ut...

Hvis du ser når dette er skrevet, januar 2008, da var siste play-off finale spilt i Cardiff.

Et annet spørsmål i denne sammenhengen. Vi som ble international members i fjor på denne tiden, vil dette medlemskapet automatisk bli fornyet? Eller må vi melde oss inn en gang til for å sikre play-off billetter? Jeg trodde medlemskapet gikk til og med denne sesongen, altså inkludert play-off.
Men det er kanskje å håpe på for mye...

RuneR

Quote from: pale on April 06, 2009, 08:41:17
QuoteEr det virkelig mulig og referere til Cardiff når man snakker om "siste play-off finale"?  Gratulerer med fantastisk evne til å rydde i bakhodet...
...
Hvis du ser når dette er skrevet, januar 2008, da var siste play-off finale spilt i Cardiff.
...
Sååå bra  ;D Nå er det bare å vente på at Erik skal komme krypende  8)
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

Svend Anders

Quote from: pale on April 06, 2009, 08:41:17
Et annet spørsmål i denne sammenhengen. Vi som ble international members i fjor på denne tiden, vil dette medlemskapet automatisk bli fornyet? Eller må vi melde oss inn en gang til for å sikre play-off billetter? Jeg trodde medlemskapet gikk til og med denne sesongen, altså inkludert play-off.
Men det er kanskje å håpe på for mye...

De som "ble medlem i fjor på denne tiden" ble vel Extra Time-medlemmer. Det vil si at medlemsskapet da gjaldt ut den sesongen vi nå er inne i. Har du fått Members Card for denne sesongen, så er du medlem. Det medlemskapet gjelder selvsagt også til en eventuel play off-finale.

Det var vel i alle fall 100 fans her oppe som kastet seg på dette før finalen i fjor, og de vil altså være garantert billett også i år.

Extra Time Medlemskapet fra i fjor må selvsagt fornyes før neste sesong igjen, men det får du nok brev om i posten etter sesongslutt.

Skal du være garantert finalebillett må du altså være (International) Member, eller bli det før 28. april.

SA
Følges på:

Svend Anders

Quote from: testo on April 05, 2009, 12:04:10

Jeg tror det blir vanskelig med en bestemt fellestur.
Vi må huske på at:
1) Kampbillettene ordnes individuelt, man kan kun søke i grupper på opptil åtte personer. Jeg tror heller ikke at det er en stor ting blant våre fans at alle norske skal stå samlet på tribunen. I tillegg har folk diverse ønsker om priskategori, etc.
2) Ifht reisen over så har folk veldig mange reiseruter. Vi snakker fort om fem-seks forskjellige flyplasser man flyr FRA i Norge, og fort tre-fire ulike plasser i England/London. Tar man med at folk reiser på ulike dager/tider over og hjem, har man alt for mye å ha kontroll på ifht en fellestur der hele opplegget tas hånd om av LUSCOS.

OM det blir finale bør vi jo likevel kanskje få til et felles STED der borte vi kan samles på. Det var vel sånn passe suksess i fjor (var ikke der selv, fløy ovr på kampdagen), helt frem til politiet stengte stedet? Jeg tror det er det viktigste og mest praktiske.

I tillegg vil vi forsøke å guide folk enklest mulig om hvordan man forholder seg til billettkjøp, etc.

Skal du ha billett - sørg for å være International Member innen 28. april.

SA
Følges på:

Robert

Akkurat den regelen her irriterer meg;
8. Strictly one ticket per membership card for away games, priority booking period for home league games.

Må med andre ord betale 2 memberships, og håpe på finale :)

Hvor vanskelig er det egnetlig å få tak i "nøytrale" billetter til en evt play-off finale?
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Svend Anders

Quote from: ->Robert on April 06, 2009, 13:29:31
Akkurat den regelen her irriterer meg;
8. Strictly one ticket per membership card for away games, priority booking period for home league games.

Må med andre ord betale 2 memberships, og håpe på finale :)

Hvor vanskelig er det egnetlig å få tak i "nøytrale" billetter til en evt play-off finale?

Det er risikoen du må betale for, gitt...  :)

I fjor var det vel egentlig ingen nøytrale billetter. Du har de med sesongkort på Wembley, sponsorer og FA-billetter (som klubbene i FA får noen eks hver av), og resten av nøytrale plasser da er VIP-opplegget.

I fjor var vel 90% (eller mer) av VIP-lokalene leid av Leeds-fans. Vet om flere som rett og slett booket en boks for å få billetter - ikke SÃ... mye dyrere enn tilsvarende antall kampbilletter (og evt Membership), og mat i tillegg... Men da må man jo være en stor gjeng da (minst 10 tror jeg).

SA
Følges på:

pale

Rotet litt rundt i lommeboka og der fant jeg Leed United membership card for season 2008/09.

Da er det bare å bestille billett...