Ny spiss signet: Anthony Elding

Started by Geir W, January 31, 2008, 11:12:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

McMidjo

Kjenner ikke til Elding, men det jeg synes er et viktig poeng er at Leeds nå stort sett handler inn spillere som sannsynligvis også har en god ’annenhåndsverdi’ â€" om jeg skal tillate meg å benytte terminologi fra en annen bransje. Omtrent samtlige spillere som er handlet inn til klubben etter at Wise kom inn er spillere det neppe vil være noe stort problem å få solgt videre - om de ikke skulle bli noen suksess i Leeds. Så også Elding.

Så godt som alle lag i CCC, L1 og L2 rekrutterer spillere ’nedenfra’. Det har noe med priser og lønnsnivå å gjøre.

Mye bedre løsning enn å forsøke å låne inn en spiss ’ovenfra’. Andrews/De Vries-historien forteller litt om hva som er tilgjengelig på lånemarkedet. Selv en lånespiss fra en Premiershipklubb kan være en stor belastning for lønnsbudsjettet til en klubb som Leeds iom at klubben som låner som regel må betale hele â€" eller i hvert fall en stor andel -  av lønna til spilleren. I tillegg har du risikoen med at spilleren kan bli kalt tilbake â€" noe som for eksempel kostet Leeds dyrt med Lubosaken i fjor vår.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Per-Stian

Prinsippet om at vi skal kjøpe spelarar i staden for å leige dei inn er eg meget einig i. Men det forutset at vi handlar kvalitet. Tykte Wise var nokså flink til dette, og håpar at Elding var aktuell allereie før Macca var på plass.

Dennis

Faktisk aldri hørt om denne Elding selv, men etter litt googling og forum...ering, virker han da absolutt som en spennende type! Han har vel en scoringsratio på cirka ett mål annenhver kamp, eller 0.5 mål per kamp, om du vil.

Som midjo sier, er det også klart et videresalgspotensiale for Elding. Han har ikke noe navn av rang, men når storklubben Leeds kjøper han, bør han tiltrekke seg oppmerksomhet fra enda større klubber, dersom han skulle slå til hos oss. Jeg ser at Stockport-fansen har kalt ham grådig og egoistisk med tanke på tidligere overgangsspekulasjoner, men Leeds er da også et bedre "mål" for karrieren enn det Stockport er.

Blir absolutt spennende å se denne karen i Leeds-drakt, dersom alt går i orden. Han har fysikken for L1-spill og scorer mål i tillegg.

At han blir 26 år tror jeg er et mindre problem. Det er mange spillere som slår igjennom i høyere alder og om han hadde vært 18 år, så hadde ikke det vært ensbetydende i at han kom til å bli enda bedre i fremtiden. En 26-årig fotballspiller er nok mer reflektert som menneske og erfaringsmessig, enn et talent på 18, og derfor tror jeg han har akkurat like gode forutsetninger (eller bedre?) for å lykkes en divisjon høyere opp. Se bare på Beckford. Han blir 25 i år. På langt nær noen tenåring når han slo igjennom i "høyere divisjoner" han heller.
Marching on together!

baste

En til spiss, er selvsagt bra. Er jo en forutsettning at han er s¨god at han forsterker laget. Kandol får nå reel kamp om spiss plassen...

Leeeeeeeeeeeeds

ANthony Eldin er signet fra Stocport, og jeg liker det jeg leser.'

Leeds United paid Stockport County an undisclosed amount on the final day of the transfer window on 31st January 2008. Ken Bates was quoted as saying that he expects him to Bang some serious goals in with Jermaine Beckford and "unleash hell" in League One

http://en.wikipedia.org/wiki/Anthony_Elding
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Jon R

Spennende signing. Proven spiller på nivået under oss som kan blomstre i tospann med Beckford.  :)
Jon R.

Ferre

Så han er offisielt klar? Kan ikke se noe om dette på leedsunited.com...

Jon R

Quote from: Ferre on January 31, 2008, 18:13:58

Klubbene har blitt enige, men den forhandles vel fortsatt om de personlige betingelsene.  :)

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1229819,00.html
Jon R.

Asbjørn

Quote from: Jon R on January 31, 2008, 18:20:51
Quote from: Ferre on January 31, 2008, 18:13:58

Klubbene har blitt enige, men den forhandles vel fortsatt om de personlige betingelsene.  :)

...det krangles visst om kontrakten, selv vil han visst bli en elding i Leeds  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Ferre

Får håpe de blir enige i løpet av kvelden, vi trenger sårt en til spiss.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

LeifMorten

Er denne spilleren offisielt klar?

pedro

http://county-blog.co.uk/2008/01/31/its-goodbye-to-elding-as-leeds-move-is-confirmed-a-look-back-on-his-year-at-county/

Kan bli en fin tilvekst denne Elding (som på islandsk betyr lysglimt eller noe i den dur). Satser på at han tar plassen fra Kandol allerede på lørdag.
Leedsomaniac

pesi

15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

Ferre

Beckford og Elding KAN bli et spennende spisspar. Lurer på om det er Macca som står bak denne signeringen, eller om Wise har vært ute etter han en stund?

gill

Quote from: LeifMorten on January 31, 2008, 21:07:45
Er denne spilleren offisielt klar?
Jepp...akkurat bekreftet på hjemmesiden

Ferre

RuneSve

Jævlig spent på å se han spille. Beckford og han på topp, har en følelse av at det kan føre til litt flere mål. Kanskje han og Beckford blir litt mer langvarig radarpar, slik som Kandol og Becks var de første ti kampene. Virker som en god avslutter når man ser på den videoen ja.

Per-Stian

Quote from: Ferre on January 31, 2008, 23:54:26
Virker som en god avslutter - både med hode og bein!

http://www.youtube.com/watch?v=9pVnizeYwNA

Mykje bra her. Fekk assosiasjonar til Viduka... La oss berre håpe at vi har funne ein solid makker til Becks!

Adis

Synes han så veldig spennende ut. Virker som en som er flink til å være på rett sted til rett tid.. Litt lik Viduka i fysikken ja. Eneste vi trenger er jo at midtbanen klarer å fore de foran ordentlig nå.. så mistenker jeg at Elding og Becks kan bli et giftig par når de får gjort seg samspilte. I mellomtida kan Lubo stange inn noen døballer  :D
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

B-m

Virker mer energisk enn Kandol. Håper han og Beckford kan skape litt røre sammen, har hørt han er en litt stygg spiller(dobbel betydning) så håper han tar av seg the dirty work!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Jon R

Ser ut som en skikkelig goalgetter med teft for å dukke opp på rett sted til rett tid inne i boksen, noe vi mangler pr idag. Gleder meg til å følge han.  :)
Jon R.

Roy

Gleder meg alltid over nye spisser. Og vi trenger det sårt nå. Vi scorer ikke akkurat i bøtter og spann for tiden  :-\
Stand up and sing for LEEDS UNITED

sportcarl1

behöver en anfallare som sättter tryck på Kandol och Flo, vem vet hur länge Beckford håller målformen, snart kanske det är hans tur att spela 5-10 matcher utan att göra mål

mail2rj

Så faktisk denne Elding for Stockport i september 07 borte mot Brentford på Griffin Park i London. Stockport vant 3-1, alle mål ved Elding. Riktignok 2 på straffe men syntes han var en god spiller; ikke super-rask, men stadig bevegelig og plasseringssterk, atletisk type med gode allroundferdigheter. Likte også jublingene hans sammen med Stockport-fansen, virket som de elsket ham. Blir spennende å se om han klarer å ta steget! Hva jeg gjorde på Griffin Park? Skulle egentlig på Gillingham Leeds som var samme dag, men hadde ikke billetter på forhånd og hadde ikke sjans til å få kjøpt ved stadion selv om det ikke var fullt (All Ticket Game). Etter mye forbannelse og 2 timer på tog ble d taxi til vest-london og ankom stadion et kvarter ut i kampen. Stemning ble d læll, men ante jo ikke da at Elding skulle mønstre den stolte Leeds-trøya få mnd etterpå:) Snedig... La oss håpe han kan få oss opp i lyset! MOT

Asbjørn

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

DOFFER

We love you Leeds! Leeds! Leeds!

Promotion 2010

Quote from: mail2rj on February 01, 2008, 20:56:48
Så faktisk denne Elding for Stockport i september 07 borte mot Brentford på Griffin Park i London. Stockport vant 3-1, alle mål ved Elding. Riktignok 2 på straffe men syntes han var en god spiller; ikke super-rask, men stadig bevegelig og plasseringssterk, atletisk type med gode allroundferdigheter. Likte også jublingene hans sammen med Stockport-fansen, virket som de elsket ham. Blir spennende å se om han klarer å ta steget! Hva jeg gjorde på Griffin Park? Skulle egentlig på Gillingham Leeds som var samme dag, men hadde ikke billetter på forhånd og hadde ikke sjans til å få kjøpt ved stadion selv om det ikke var fullt (All Ticket Game). Etter mye forbannelse og 2 timer på tog ble d taxi til vest-london og ankom stadion et kvarter ut i kampen. Stemning ble d læll, men ante jo ikke da at Elding skulle mønstre den stolte Leeds-trøya få mnd etterpå:) Snedig... La oss håpe han kan få oss opp i lyset! MOT

De elsker ham...http://www.stockportcounty.premiumtv.co.uk/page/LatestNews/0,,10419~1231110,00.html klikk nederst på siden og hør intervjuet! Veldig bra! Refelektert kar!  ;D
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

LeedsUnited

Håper han lykkes i klubben vår.  Det er i alle fall en spiller som ønsker å spille for Leeds nettopp pga at det er Leeds.
Og må han fortsette å skåre i minst annenhver kamp.