De første endringene under Macca

Started by Svend Anders, February 02, 2008, 13:06:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marve

Quote from: Mr Kaizer on February 02, 2008, 18:16:23
Ja, marve, jeg edit'en den inn i innlegget mitt for det reagerte jeg selvsagt på før start. Jeg har jobbet så jeg fikk ikke med meg alt, men Asbjørn har skrevet at Parker og Kandol var usikre før kamp og dermed er flere bytter enda mer naturlig.

Heath for Hunty er katastrofe, men ellers forsvarer jeg et forsøk på å bytte litt når du er i elendig form! Poenget er å la 30-mannsstallen stå ubrukt når laget taper kamp på kamp på kamp?

Ok da er vi ikke så uenige da , men mitt poeng er at selov om macca er en stor gammel helt for oss leeds fans og kunn har vært her i få dager så er det uannsett han som NÃ... har ansvaret  ,han må kunne kritiseres og han må levere  selv om han er en gammel helt
.Hadde dette feks vært wise sin første kamp så hadde det florert av wise ut tråder på div leeds tråder .
Selvfølgelig trenger macca tid men problemet er at han ikke har tid kontrakt kunn frem til juni og opprykk er det eneste som kan gi han vidre tillit .
Har mista all tro på direkte opprykk, kunn opprykk via  play off som er troverdig nå ,noe jeg av hele midt hjerte håper vi klarer .

Tom S

Det er ein to - tre kamper (minst) siden eg slutta å håpe på direkte opprykk, no svinner også håpet om playoff.

Vi MÃ... vinne mot Northampton i neste - og så kjem den kjempeviktige sekspoengeren mot Forest.
Macca har ikkje mykje tid på seg....

COME ON LEEDS !!

Dennis

Nei, vi er ikke så uenige marve og selvsagt må McAllister påta seg et ansvar. Jeg er bare ekstremt forundret og smått sjokkert over den ekstremt labre innsatsen fra laget i dag! Alt lå til rette for en ny start i dagens kamp, mot en fullt overkommelig motstander. I steder faller vi sammen som et korthus i orkan så fort motstanderen scorer og det mot spillets gang.

Er det spillernes skyld at de ikke klarer å mønstre moral nok? Mangler vi lederne? Var Douglas (eller Poyet?) virkelig SÃ... viktig for laget som helhet. Er det Thommos erfaring smo mangler i garderoben?

Eller var det rett og slett McAllister som ikke klarte å innprente dette i laget? DA kan vi snakke problemer....
Marching on together!

Roy

Tror vi vinner resten av kampene jeg...  :P

Da går det så bra så.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

sportcarl1

Quote from: Jon R on February 02, 2008, 17:52:43
Macca må ta "skylden" for tapet idag. Endringer kan være bra, men det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet.  Ubegripelig naivt å tro at vi skal få noe ut av denne kampen når manageren stokker helt om på førsteelleveren slik han gjorde idag. Vi ble utspilt og utkjempet og tapte helt fortjent! Det smerter meg å si det, men denne debuten stod til stryk, Gary Mc Allister.   :-[

Vi får håpe på en bratt læringskurve, ellers er jeg redd dette kan bli en ytterst deprimerende vårsesong.  :-\
blev chockad när jag gick in på textv 17:45 och såg att leeds låg under med 2-0 blev lika chockad när jag såg laguttagningen efter matchen, är inte bara slänga in nya spelare i laget hur som helst, endast klara förstärkningar skall in direkt, gäller ju hitta varandra i spelet med, men mesta hundhuvudet ger jag till spelarna trots allt, spelar ingen roll om managern heter mcallister eller wise och vilka direktiv de fått, de måste prestera mer målchanser visa mer Leedshjärta och kämpaglöd än de gjorde idag, är dags för utrensning i spelartruppen till sommaren, en del spelare håller verkligen inte måttet

Tom S

Lucas (ok/Caspr skada)

Kenton (Fraze skada) - Heath (uforståelig) - Lubo (ok) - Sheehan (Parker skada)

Prutton (ok) - Howson (ok/killy skada) - Hughes (ok) - Johnson (uforståelig)

Becks (ok) - Elling (ok/Kandol sjuk)

Det er vel kun Heath som er totalt uforståelig i laguttaket sånn eg ser det. I ettertid kan ein selvfølgelig seie at Carole burde starta istadenfor Johnson.

Eg er fortsatt av den meining at dette laget heime på ER ikkje skal tape for Tranmere.
Er ikkje overbevisst om at viss Hunty og Carole hadde starta så hadde vi vunnet, dette stikker nok djupare enn enkeltspelarar.

Det som er viktig framover, og fort, er at Macca får gutta til å skjønne hans spillesystem, og at gjengen begynner å blø for drakta igjen (det har dei ikkje gjort sidan vi utlikna -15!).
COME ON LEEDS !!

sportcarl1

Quote from: Tom S on February 02, 2008, 19:48:34
Lucas (ok/Caspr skada)

Kenton (Fraze skada) - Heath (uforståelig) - Lubo (ok) - Sheehan (Parker skada)

Prutton (ok) - Howson (ok/killy skada) - Hughes (ok) - Johnson (uforståelig)

Becks (ok) - Elling (ok/Kandol sjuk)

Det er vel kun Heath som er totalt uforståelig i laguttaket sånn eg ser det. I ettertid kan ein selvfølgelig seie at Carole burde starta istadenfor Johnson.

Eg er fortsatt av den meining at dette laget heime på ER ikkje skal tape for Tranmere.
Er ikkje overbevisst om at viss Hunty og Carole hadde starta så hadde vi vunnet, dette stikker nok djupare enn enkeltspelarar.

Det som er viktig framover, og fort, er at Macca får gutta til å skjønne hans spillesystem, og at gjengen begynner å blø for drakta igjen (det har dei ikkje gjort sidan vi utlikna -15!).

tycker att en spelare som sweeney borde ha fått spela fråm start, har bara sett en match på tv denna säsongen och då tyckte jag han verkligen var bra på vänsterkanten,

Carl Fisker

McAllister er en hyggelig kar, men dessverre ingen stor manager. Det ser vi bl.a. på laguttak og innsatsvilje i dag. Jeg tror savnet av Gus Poyet vil bli stort. Dennis Wise rolle var ikke av vesentlig betydning - det var Poyet som var drivkraften i det forrige trenerteamet.

h.b

Tror vi skal gi Mc Allister sesongen ut før vi dømmer ham.Er nok redd for at det ikke engang blir kvallik på Leeds denne sesongen. Somm sagt tidligere. Mc Allister er en likandes kar, men desverre inget stort manageremne. Han er for snill og urutinert som manager til å kunne lede et lag på størrelse med Leeds.
Personlig så håper jeg på et salg av klubben til sommeren, og at det hentes inn en manager som kan ta Leeds tilbake til Premier League.

soumoh

Vel, det er altfor tidlig å dømme laget etter bare én kamp. Mac har jo ikke hatt så mye som en uke med laget. Jeg tror mannen trenger tid på å sette sitt preg over laget, bli bedre kjent med spillerne, finne ut hvem han vil ha, og hvem han ikke vil ha. At vi ikke skaper stort skyldes kun en ting: selvtillit.

Jeg tror og håper på at det blir noen utskiftninger til neste kamp. Managerbytte har gjort at vi er tilbake til da vi startet sesongen, at alle spillerne skal få en ny sjanse til å overbevise manageren, før de tuppes ut av klubben. Forhåpentligvis får har Heath brukt opp sin sjanse nå.

Erfaringsmessig står kanskje Mac svakt, men en gang må jo være den første gangen ;-)
We'll be back.

Kato

Fullstendig meningsløst å rette kanonene mot Gary Mac nå. Ja rett og slett latterlig.

Spillemessig er det minimalt han kan utrette på denne tiden.

Laguttak og motivering er vel eneste mulighet til påvirkning.

Nå er det vel neppe slik at noen av spillerne i vår tropp er verdensberømte, så går ut fra at Gary Mac knapt kjente til noen av spillerne før han kom.

Synes heller resultatet viser hvor gæærnt det var blitt etter at Gustavo Poyet forsvant. Er vel en skuta full av vann som må pumpes.

I forhold til diskusjonen over vedr fri dag etter kamp. Det høres smått utrolig ut på dette nivået. Går ut fra at Leeds aldri har restituert like etter kamp, da er det et MUST å restituere dagen derpå.

Jon R

Hvem snakker om å "dømme"? Berettiget kritikk etter å ha blitt utspilt i en
"6-poenger" på hjemmebane, er ikke det samme som "Mc Allister- out!".  "Mac kjenner ikke laget " brukes som et argument til forsvar for lagguttaket i hans første kamp. Når man ikke kjenner laget blir det enda mer meningsløst å stokke om på spillere og roller som han gjorde igår. Huntington, Sweeny, Kandol og Parker burde alle startet , fordi de har spilt de siste kampene og representerer kontinuitet som vi sårt trenger etter en periode med mange utskiftninger. Hvis noen av de ikke spilte fordi de var skadet kan man selvfølgelig ikke kritisere han for det, men den forsvarsfireren han valgte mener jeg ikke under noen omstendigheter kan forsvares, når det er den lagdelen som har fungert best i vår dårlige periode.   :(
Jon R.

raggen

ER alltid kamp nr. 2 etter managerbytte seieren kommer så Nestekamp vinner VI ;D
Forever Leeds United!!!!!!!!

Tom S

Kandol og Parker var vel ute pga sjukdom/skade (?).
At Heath startet for Hunty er uforståelig.
Med begge backene våre var skada så hadde vel ikkje Macca anna val enn å nytte Kenton og Sheehan.
Ã... utelate Lubo var vel aldri eit alternativ.

Vi kan ikkje skylde Macca for tapet, dette dreier seg meir om sjølvtillit i laget og innsats. Det stikker mykje djupare enn enkeltspillere.

Macca valgte feil på to plasser i går: Carole eller Sweeney burde starte for Johnson og Hunty burde starta fro Heath, men det er ikkje heile svaret, som sagt det stikker djupere.

Quote from: Jon R on February 03, 2008, 11:27:40
Hvem snakker om å "dømme"? Berettiget kritikk etter å ha blitt utspilt i en
"6-poenger" på hjemmebane, er ikke det samme som "Mc Allister- out!".  "Mac kjenner ikke laget " brukes som et argument til forsvar for lagguttaket i hans første kamp. Når man ikke kjenner laget blir det enda mer meningsløst å stokke om på spillere og roller som han gjorde igår. Huntington, Sweeny, Kandol og Parker burde alle startet , fordi de har spilt de siste kampene og representerer kontinuitet som vi sårt trenger etter en periode med mange utskiftninger. Hvis noen av de ikke spilte fordi de var skadet kan man selvfølgelig ikke kritisere han for det, men den forsvarsfireren han valgte mener jeg ikke under noen omstendigheter kan forsvares, når det er den lagdelen som har fungert best i vår dårlige periode.   :(
COME ON LEEDS !!

B-m

Quote from: kato on February 03, 2008, 11:02:53
Fullstendig meningsløst å rette kanonene mot Gary Mac nå. Ja rett og slett latterlig.

Nå er det vel neppe slik at noen av spillerne i vår tropp er verdensberømte, så går ut fra at Gary Mac knapt kjente til noen av spillerne før han kom.

Synes heller resultatet viser hvor gæærnt det var blitt etter at Gustavo Poyet forsvant. Er vel en skuta full av vann som må pumpes.

I forhold til diskusjonen over vedr fri dag etter kamp. Det høres smått utrolig ut på dette nivået. Går ut fra at Leeds aldri har restituert like etter kamp, da er det et MUST å restituere dagen derpå.

Sies også at Gary Mac ikke var ansvarlig for laguttaket igår!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Sleivind

Forsvaret vårt har vel vært godkjent i år, bortsettifra den siste måneden da vi har begynt å sette noen horrible offsidefeller og ikke gidder å dekke opp mann på dødballer i mot.

Det er vel midtbanen som har vært det største problemet. Thompson, Westlake og Carole var plutselig ikke gode nok for laget lenger. Douglas og Howson ble skadet. Prutton og Hughes har hatt en sterkt nedadgående kurve. Og inn har det kommet noen spillere som overhodet ikke har levert varene. Men det største spørsmålet er om hvorfor i all verden ble Carole plutselig vraket fra laget? Han scoret flere mål, la opp til mange mål og det virket nesten som han var den offensive drivkraften vår, i tilegg til Beckford selvsagt.

Og det blir vel her Macern må gjøre hovedjobben. Finne ut hvorfor vi alltid taper midtbanekrigen, hvorfor vi aldri vinne andreballene, hvorfor midtbanespillerne aldri kommer til sjanser osv osv.

Jeg satser på et gjensyn med Carole på en av sidene, Prutton ett par kamper på benken og ett par sentrale midtbanespillere som faktisk gjør jobben sin.

Jon R

Quote from: B-m on February 03, 2008, 13:07:46
Quote from: kato on February 03, 2008, 11:02:53

Sies også at Gary Mac ikke var ansvarlig for laguttaket igår!

Kødder du?
Jon R.

B-m

Nei leste det en plass.. siden han ikke kjenner laget. Men han hadde sikkert noe å si.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Asbjørn

Quote from: B-m on February 03, 2008, 13:46:30
Nei leste det en plass.. siden han ikke kjenner laget. Men han hadde sikkert noe å si.

Ansvarlig for laguttaket var han nok okke som. Men mulig han selv ikke plukket det ut (det vet jeg ingenting om)...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Tom S

Macca må selvfølgelig ta ansvar for laguttaket, men siden han kun hadde vert manager i 4 dager så regner eg med at anbefalinger frå Gwyn og andre som kjenner laget bedre har vegd tungt.

COME ON LEEDS !!

Dennis

Det er ikke helt enkelt å tolke dette med uttaket. Dersom Macca har hørt på anbefalinger fra Gwyn Williams, som ser jeg på det som et smart trekk med tanke på at Gwyn har vært i klubben hele sesongen og flere av spillerne som har kommet er hans anbefalinger.

Han har selvsagt vært den med ansvaret, men dersom han har fått anbefalinger fra Gwyn Williams, så håper jeg det har vært uten lagets viten. Men ettersom vi har fått greie på det, så har også laget det.

Det som er litt skummelt, er hvordan laget har sett på nettopp dette. Har de fått en manager som ikke "tør" ta ut sitt eget lag? Hva sier DET om autoriteten hans? Er det en mulig forklaring på hvorfor lagets innsats var så skremmende dårlig?

???

Marching on together!

Asbjørn

Quote from: Mr Kaizer on February 03, 2008, 16:11:44
Det som er litt skummelt, er hvordan laget har sett på nettopp dette. Har de fått en manager som ikke "tør" ta ut sitt eget lag? Hva sier DET om autoriteten hans? Er det en mulig forklaring på hvorfor lagets innsats var så skremmende dårlig?
...her tror jeg du "overtolker". Macca er nok ikke typen som er "mangler autoritet" for å si det slik...

Og nå er jo "at Gwyn tok ut laget denne gang" også et forholdsvis løst rykte, som forsåvidt ikke virker ulogisk heller

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Ja, dette er eventuelt et 'worst case scenario', men jeg er utrolig bekymret i at ikke dette managerbytte til en gammel helt klarte å slå gnister i lagets innsats.

Det er rett og slett skremmende.
Marching on together!

Dennis

http://www.yorkshirepost.co.uk/leeds/Defeat-emphasises-McAllister39s-need-to.3739976.jp

Macca vurderer å hente ytterligere spiller inn i laget, når lånemarkedet åpner fredag. Han har også litt andre syn på de to unggutta på midten, Howson og Johnson.

"There were a couple of plusses with Jonny Howson and Bradley Johnson, two of the younger players, showing little bits of bravery to get on the ball."

At å vinne dueller er elementært for å vinne fotballkamper, tar han også fram.

"First of all, we have to compete and win battles across the pitch before you have the right to get the ball down and pass."

Ny assistent-manager i løpet av dagen?

McAllister is hoping to confirm the identity of his new assistant manager today with former Bolton and England coach Sammy Lee believed to be his No 1 target.

The Scot said: "I would love to tell you, but we have been negotiating around the clock for the last day and a half to try and get the man I want here. Hopefully, we will have some progress by Monday."
Marching on together!

Promotion 2010

Øvelse gjør mester:

Gary Mac: Practice makes perfect

By Phil Hay
IN his more taxing moments as a professional player, Gary McAllister would attempt to shake off the strain of mediocre results by "losing himself" in hard work.
Leeds United's players were introduced to the mentality of their new manager last weekend when McAllister ordered them to report to Thorp Arch for a gentle training session on Sunday, hours after their 2-0 defeat to Tranmere Rovers. Under Dennis Wise, United's squad were used to having Sundays off.

McAllister is not the most obvious of disciplinarians, but he has already instructed his players that the approach to football on and around their immaculate training facility will be as serious and thorough as that of the country's Premier League clubs.

If United cannot arrest their decline immediately on the field of play, they will strangle it to death through relentless practice.

Leeds have flirted for several weeks with the idea that their form might be on the wane, but there is no longer any way of disguising the rut the club are in. McAllister has not even tried.

A return of one point from four matches has come at the cost of United's inclusion in League One's top six positions, and Leeds have won only two of their last nine league fixtures.

McAllister is adamant that the club he assumed control of last week is blessed with promotion potential, and the league table supports his optimism.

But the Scot's mind has been focused by the understanding that Leeds may need 30 points from their final 16 matches to be certain of a place in the play-offs.

Regaining the confidence that was prevalent among United's squad in the early weeks of the season, but which has disappeared slowly amid their loss of form, is an immediate priority for McAllister.

United's boss said: "It's been affected because we've had a bad run of results.

"But we've got to snap out of it, and losing yourself in hard work is the way I did it over the years as a player. You keep working away, and it will come back.

"I recognise that I've arrived at a time when there's been a downturn. It's very clear. The changes have shocked them, and Dennis (Wise) moving to Newcastle happened very quickly.

"But we want to see the little things that we've been working on during the week come gradually into our play. I want the guys to not want to leave (Thorp Arch). It's a fantastic facility and we've got to utilise it.

"They've got great surfaces here, and all the rehabilitation stuff for after games. Everything is there for the players to recover professionally.

"Another thing that I'm trying to impose on the players is that we'll be doing things along the lines of teams in the Premiership.

"But I've enjoyed the week. We've managed to implement a few things that we wanted to get across to the players.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Folkus på organisering av treninger og rehabilitering etter kamper. Macca ønsker at treningsfasilitetene skal være mer i bruk, og at spillerne skal vær tilstede lenger.

McAllister highlights Leeds debt to Wilkinson

Northampton Town v
Leeds United

GARY McALLISTER believes the influence of former Leeds United manager Howard Wilkinson has been overlooked by many in the game.
The United chief has admitted to learning plenty from Wilkinson during his time as a player at Elland Road, knowledge that he plans to put into practice in his management career.

McAllister said: "You try and pluck bits from all the managers you play under. We are very quick to praise foreign managers for their knowledge on diet and recovery, and physical aspects. Plus their organisation. But we would be foolish to think that people like Howard Wilkinson were not diligent on those things many years earlier. They do not get a mention because it is not a fancy name.

"You do not win a championship like we did at Leeds unless the players are physically right and are told what to eat. This was not brought in by the foreign coaches. It was here already."

Leeds seek an upturn in fortune today after collecting just seven points from as many games in 2008. McAllister added: "Northampton are like most teams in this division, well-organised and someone you have to respect."

McAllister seeks Premier impact

By Richard Sutcliffe
GARY MCALLISTER believes the closure of the transfer window for Premier League clubs can help Leeds United in their quest to bring in a loan signing capable of making an "instant impact".

The United manager revealed after his first game in charge â€" the 2-0 home defeat to Tranmere Rovers â€" that he would possibly be looking to bolster his squad once the emergency loan market re-opened today.

McAllister is already looking forward to welcoming back club captain Alan Thompson from Hartlepool United when his loan stint ends on February 22.

Asked about whether further additions are planned, the Leeds chief said: "I have been making a lot of phone calls.

"Whoever we bring in has to be better than what we have.

"But now the window has closed for the Premier League clubs, they will be looking at people they may want to go out and get games.

"It would need to be someone of the quality to come here and make an instant impact rather than a youngster.

"It is not always easy, but sometimes players fall out with managers."

Thompson, the most cultured midfielder at Elland Road, was a surprise departure to Hartlepool on loan during the final few days of Dennis Wise's reign.

McAllister added: "The thing that comes to mind with Alan is set-pieces.

"It is well documented that when Howard (Wilkinson) was in charge here, we spent a lot of time working on set-pieces and we got our just reward.

"It is a philosophy I have carried on (into management).

"If you repeat and repeat and repeat on the quality of your set-pieces, then the rewards come along. Alan has that delivery."

Leeds travel to Northampton Town tomorrow on the back of a disappointing run of results in 2008 with seven outings having yielded just seven points.

One of just two victories this year did, however, come at home to the Cobblers last month and McAllister knows his side must return to winning ways as soon as possible.

To help achieve this, the Scot is looking to improve the general fitness of his squad during the 16-game run-in.

He said: "I have looked at the work they did in pre-season and there was some good work done there. But I do not think it has been touched since.

"There is a group who have not been involved and not necessarily playing in the reserves either, and they have been left in a bit of limbo.

"So, I need to give them a mini pre-season now to get them up to speed. From now until the end of the season, we have three midweek games with the rest being Saturday to Saturday. So, we can do it.

"We will not be doing laps of a running track, the work will be more specific. It will be football fitness. To get them to the level they want."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Runar

Leeds trener jo tydeligvis aldri i sesongen, e jo 2 året på rad man må gi spillerne en ny preseason midt i.

Jon R

Quote from: Promotion 2010 on February 09, 2008, 10:38:40
Øvelse gjør mester:

Gary Mac: Practice makes perfect

By Phil Hay
IN his more taxing moments as a professional player, Gary McAllister would attempt to shake off the strain of mediocre results by "losing himself" in hard work.
Leeds United's players were introduced to the mentality of their new manager last weekend when McAllister ordered them to report to Thorp Arch for a gentle training session on Sunday, hours after their 2-0 defeat to Tranmere Rovers. Under Dennis Wise, United's squad were used to having Sundays off.

Leeds have flirted for several weeks with the idea that their form might be on the wane, but there is no longer any way of disguising the rut the club are in. McAllister has not even tried.

Det fine med Mc Allister er at han ikke skylder på den forrige managerens treningsregime, dalende fitness, manglende disiplin  eller råtne epler i troppen. Han bare skrider til verket og gjør de forandringene han mener er nødvendig. Deilig å ha en manager som utelukkende fokuserer på det sportslige .  :)
Jon R.

ragnar

Det skal han ha ja. Skylder ikke på Wise eller noen. Viktig å fokusere på det sportslige og at øvelse gjør mester.

Flott lesing om hva Macca har gjort foreløpig. Mange fornuftige tanker.
*In El Loco we trust!*

Tom S

Mykje bra for Macca, men kor er resultatene??

COME ON LEEDS !!