R.E.M. Nytt album og Norgeskonsert!

Started by flynn, February 18, 2008, 09:54:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flynn

Nytt album er på trappene. "Accelerate" skal etter sigende være det raskeste og mest rocka albumet siden Monster. Gutta har forstått viktigheten av å variere, og man vet aldri hva som kommer rundt neste hjørne. Etter en svært neddempet og "voksen" plate sist (Around the Sun) slår man denne gang til med ren rock n'roll. Første singel, Supernatural Superserious, er umiskjennelig R.E.M., og vokser for hver gjennomlytting.

Billetter til Ullevaal stadion 3 september ble anskaffet 09:00 i dag. Nedtellingen har startet!

flynn

Knut-

Lite respons på denne pussig nok. Var på konsert med R.E.M. i februar 2005, noe som var en fantastisk opplevelse! Synd Oslo er så avsides i forhold til midtukekonserter :(
medlem 191

flynn

Minner mistenkelig om boikott  >:(
Samma det egentlig, morsommere å like ting iikke alle andre liker uansett. For mitt vedkommende pleier jeg å skryte på meg å ha vært en av de første i Norge til å omfavne R.E.M. Mangt har skjedd siden den gang, og de siste 10 åra har jeg knapt vært alene!

flynn

Trond A

Gjør regning med at jeg stiller på R.E.M. konsert i Bergen 4. september, men må først avklart om jeg er hjemme den uken. Spent på det nye albumet. Det er annonsert litt mer trøkk enn det har vært på de siste utgivelsene.
Luscos medl. 338

Kjell Skjerven

Kan hende eg reiser til bergen eg og.Men pleier så regel å ta veke i Leeds på den tida.
Så me får vente på terminlista.
Side before self,every time.

Budda

Jeg verken liker eller misliker REM. Er mer likegyldig. Kanskje det er en del andre som føler det samme?
Endre

75 SOLLI

Jeg er 100% likegyldig i forhold til R.E.M

Masinga

Kan ikke noe for det, men jeg synes vokalisten i R.E.M. har en dønn kjedelig stemme.
Masinga, medl.nr. 1250

lojosang

Jeg er vel en dempet REM fanboy.
Mener Automatic for the People er tidenes beste plate uansett band av det jeg har hørt til nå.

Har det meste av REM på en slags forhistorisk innretning man brukte å selge musikk lagret på, en slags plastskiver. CD, het det. Flaut nok husker jeg ikke om jeg har fått ut fingern og kjøpt siste plata ennå.

Hvor holdes Bergenskonserten? Fristende å prøve å få tak i billetter dit.
Når det er sagt er jo både Bergen og Oslo utenfor allfarvei.  :D
- Leif Olav

Asbjørn

Quote from: lojosang on February 29, 2008, 14:36:29

Hvor holdes Bergenskonserten? Fristende å prøve å få tak i billetter dit.

Jeg skulle ville tippe i Bergen  ::)

...nærmere bestemt Koengen, sist sett i øs pøs Rolling Stonesvær  :D

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ollan

Ollan

Sten

Den siste bra R.E.M plata var Fables Of The Reconstruction. Etter den ble de for kommerse.
Sten

clarke

Det er nok fler som liker REM her, ja. Synes de var aller best på begynnelsen av 90-tallet.
Around The Sun på Ullevål var slettes ikke ille...
SuperLeeds

Lids

Thomas

lojosang

Quote from: Sten on February 29, 2008, 22:09:40
Den siste bra R.E.M plata var Fables Of The Reconstruction. Etter den ble de for kommerse.

Ah! Den klassiske nei, når de blir populære gidder jeg ikke mer, da stempler jeg dem som "kommerse" og finner meg noe nytt.

Har jeg forøvrig noengang nevnt et tips jeg kom over en gang om hvordan utgi seg for å være musikkjournalist? Svar på alle spørsmål om fullstendig ukjente artister og bænd at "De tidligere greiene deres var jævlig bra, men nå vet jeg ikke helt lenger..." (Bør vel kanskje ikke prøves under ByLarm) Si "bootleg" ofte.
- Leif Olav

Sten

Quote from: lojosang on March 01, 2008, 13:45:59
Quote from: Sten on February 29, 2008, 22:09:40

Ah! Den klassiske nei, når de blir populære gidder jeg ikke mer, da stempler jeg dem som "kommerse" og finner meg noe nytt.

Har jeg forøvrig noengang nevnt et tips jeg kom over en gang om hvordan utgi seg for å være musikkjournalist? Svar på alle spørsmål om fullstendig ukjente artister og bænd at "De tidligere greiene deres var jævlig bra, men nå vet jeg ikke helt lenger..." (Bør vel kanskje ikke prøves under ByLarm) Si "bootleg" ofte.

Nei, jeg mener virkelig at R.E.M hadde noe for seg når de mumlet noe uforståelig under jangly gitarer. Når Stipe skulle leke stjerne og fortelle folk hvordan man skulle stemme med blå tusj i trynet ble det for dumt, selv for meg.

Jeg har en bootleg hvor denne tidlige sounden kommer bra frem ;)
Sten

Sten

Quote from: Sten on March 06, 2008, 07:46:38
Jeg har en bootleg hvor denne tidlige sounden kommer bra frem ;)

På vinyl, selvsagt
Sten

Ronald

Skulle gjerne vært en tur på Koengen, men bor du utenfor de store sentra så e midtuke konserter en plage. Lenge leve distriktsnorge NOT!