KAMP: vs BRISTOL CITY, lørdag 12/2 2011, kl 16.00 (VIASAT TV)

Started by Promotion 2010, February 09, 2011, 19:34:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

The club's crest is a simplified version of the coat of arms of the city of Bristol.

Seriekamp mot Bristol City på Ashton Gate i Bristol lørdag klokken 16.00.
Kampen vises på Viasat Fotball, og på www.viasatondemand.no

City har lagt ut planer om et nytt stadion. Det kan du se mer om her:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/7912383.stm
I hvert fall en intim og liten bane!  :)

Mer info om klubben til "keeperlegenden" David James:
http://www.bcfc.co.uk/page/Home
http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_City_F.C.

I den første kampen i 2010-11 sesongen vant vi 3-1 hjemme:
http://www.leedsunited.com/matchreport/20101113/leeds-3-bristol-city-1_2247678_51805
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,15384.0.html

Becchio med hattrick: http://www.youtube.com/watch?v=soz-fL_tNy4 (mål nr 3)
http://www.youtube.com/watch?v=KdMgn2nzPy0&feature=related

Ingen kamper siden 1997:

Latest Head-to-Head Results for Leeds United vs Bristol City
Date Competition Home Res Away Info
30.09.1997 English League Cup         Bristol City 2-1 Leeds United (3-4)
17.09.1997 English League Cup         Leeds United 3-1 Bristol City 
03.11.1979 English Division One (old) Leeds United 1-3 Bristol City 
18.08.1979 English Division One (old) Bristol City 2-2 Leeds United 
28.04.1979 English Division One (old) Bristol City 0-0 Leeds United 
09.12.1978 English Division One (old) Leeds United 1-1 Bristol City 
04.03.1978 English Division One (old) Leeds United 0-2 Bristol City 
08.10.1977 English Division One (old) Bristol City 3-2 Leeds United 
10.05.1977 English Division One (old) Bristol City 1-0 Leeds United 
30.04.1977 English Division One (old) Leeds United 2-0 Bristol City

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Her forventes 3 poeng! Men Bristol City imponerte i forrige runde og knuste Preston 4-0 borte. Men skal vi henge med i toppen bør det absolutt bli tre pinner i en overkommelig kamp. Og så live på tv da!!  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hobben

Rogaland Whites

SirOlsen

Har ikke denne kampen blitt fremskyndet til 13:45?

EDIT: Jeg som blander mellom Swansea kampen, bare... sorry..
-SirOlsen-

Jon R

Quote from: SirOlsen on February 09, 2011, 20:17:52

Hmmmmm. Er det rart du aldri får hørt mer enn max 10 minutter av 2. omgang, Olsen?  ::)
Jon R.

auren

Quote from: Jon R on February 09, 2011, 21:37:19
Quote from: SirOlsen on February 09, 2011, 20:17:52

Hmmmmm. Er det rart du aldri får hørt mer enn max 10 minutter av 2. omgang, Olsen?  ::)

Vel i dette tilfellet så ville han fått med seg et par timer i ventetid før kampen i stedet ;)

Hadde vært verre hvis han trodde kampen begynte kl. 1815 :)

Forumet er ikke det samme uten en ØBS i (kj)øleskapet og Sir Olsen kamp-klokkeslett-forvirra :D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

SirOlsen

:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P

:D

Noen ting er det vel bare meningen aldri skal forandre seg, vel?  ;D
-SirOlsen-

LEO

Hva med å hvile Beechio og ha kun Somma på topp.  Flytt Howson litt frem og sette inn Kilkenny på hans plass ?

NÃ... spilte Somma landskamp og da er vel det lite trolig.

ArneS

B R I S T O L    T R I V I A

Bristol er og har vært en stor og viktig by i England.  Inklusive Urban Area bor det drøye 1 mill innbyggere i Bristol, noe som gjør den til Englands 6. største.  (8. størst i UK).  Befolkningstettheten er 7. høyest i UK.
Byen er tuftet på sin nærhet til havet og til River Avon, og har også historisk vært viktig.  Fra 1200-tallet og fram til den industrielle revolusjonen endret mye av samfunnsstrukturen i England, var byen blant de 3 viktigste byene utenom London.  De to andre var York og Norwich.
Det er funnet bevis på menneskelig aktivitet i området som er hele 60.000 år gamle.  Romerne var i Bristol, og anla vei til nabobyen Bath.
Normannerne anla en av de sterkeste borgene i Sør-England her.
Skip fra Bristol var blant de første som seilte vestover til Amerika etter Colombus’ gjenoppdagelse i 1492.  John Cabot dri ut herfra da han oppdaget Newfoundland.
Slavehandelen var viktig for Bristol, og over 200 skip ble rigget her på 1700-tallet.  Slavehandelsmotstanderen Thomas Clarkson brukte Seven Stars Pub som base for kampen mot slavehandelen.  Puben eksisterer fortsatt.
På 1800-tallet 4-doblet byen innbyggertallet, mye knyttet til ingeniøren Isambard Burnel.  Burnel anla både jernbane mellom Bristol og London, Clifton Suspension Bridge, samt konstruerte dampskipene SS Great Britain og SS Great Western.

Bristol har et godt navn innenfor musikk, film og TV.  Herfra kom alle naturseriene fra BBC med Richard Attenborough.  Bristol er byen som ga oss Portishead, Massive Attack samt mine tidlig 90-tall favoritter The Blue Aeroplanes.  Aardman Animations holder til i Bristol (Wallace and Gromit â€" say no more).  

Foruten football er rugby (bade Union og League) samt Speedway populære idretter.

Det er en årlig ballong-festival i Bristol der opp til 100 lag stiller med ballonger, og det er selvsagt ganske spektakulært når alle disse tar til værs samtidig.

Bistol har 2 av en del ulike ting:  
Aviser: Western Daily Press og Bristol Evening Post.
Universiteter
Jernbanestasjoner
Katedraler
Elver

Bristol ble kåret til sykkelbyen i UK i 2008.

Byen var en av de først til å innføre vennskapsbyer, og de to første var Bordeaux (Frankrike) og Hannover (Tyskland).  Senere har Porto, Tblisi (Georgia), Guangshou (Kina), Puerto Morazan (Nicaragua) og Beira (Mosambique) fulgt etter.

TV-serien ”Elskerinner” som nylig var ferdig på NrK er innspilt i Bristol.

Concorde-flyet hadde sin jomfrutur fra Filton/Bristol i 1969.  Concordes eldste passasjer var 105-årige Eva Woodman fra Bristol.  Concorde brukte ett tonn fuel for å komme opp i fart til take-off.
Luftfartsindustrien er fortsatt viktig for byen.  WW2 flyet Bristol Beaufighter er oppkalt etter byen.
Bilen som Inspector Lynley bruker i serien på NrK er en Bristol 410 produsert i Bristol.
Byen var finalist til å bli Europeisk Kulturhovedstad i 2008, men tapte for Stavanger.
Plantefans bør vite at byblomsten heter Maltese Cross (Lychnis chalcedonica), Brennende Eldkjærlighet på norsk.
Det er 34 andre steder i verden som heter Bristol., bl.a i Peru og Costa Rica!
Byen har 59.000 ansatte innen finans.

Kjentfolk fra Bristol:  Nik Kershaw, Beth Gibbons, Tricky, Gary Mabbutt, William Penn (ga navn til Pennsylvania),  Robert Wyatt

Bristol City FC    Â«the robins»
Stiftet 1897 da Bristol South End ble profesjonell.  Fusjonerte med Bedminster i 1900, og ble medlem av Football League i 1901.  Fram til 1920 var klubben eneste lag utenom London med tilhold sør for Birmingham.  
Klubben har holdt til på Ashton Gate siden 1904, et stadion  som har kapasitet på  21.497 tilskuere.   Rekorden er 43.335 mot Preston NE i 1935.

Bristol City vant 2. divisjon ellerede i 1906, og ble nr 2 i 1. divisjon året etter.  I 1909 tapte de cupfinalen mot Scum.  I 1911 rykket klubben ned igjen til divisjon 2, og da tok det 65 år før de igjen var innom 1.divisjon.  Dette varte 4 sesonger fra 1976/77 til 79/80.  Siden har de ikke vært nærmere enn play-off finalen mot Hull i 2008.
Bristol City var første klubb som opplevde å rykke ned 3 påfølgende sesonger (1982), mye grunnet økonomisk ruin.  Klubben var tilbake i 2. divisjon i 1990, men har levd en jo-jo tilværelse på nivå 2 og 3 siden da.
Klubben har kommet til semifinalen i ligacupen i 1971 og 1989.
Til tross for at klubben er engelsk, vant Bristol City den walisiske cupen i 1934.

Offisiell klubbsang er One for the Bristol City.

Største rival er selvsagt Bristol Rovers.  Andre rivaler er Cardiff og Swindon.

John Cleese er visstnok fan.

Største seier 11-0 over Chichester City i FA-cupen 1960
Største tap  0-9 mot Coventry 1934.
John Atyeo har både flest kamper og flest mål for the Robins.
Betalte Crewe Alexandra £2,25 mill for Nicky Maynard i 2008!
Fikk £3,5 mill av Wolves for Ade Akinbiyi i 1999.

Mange velkjente fotballnavn har vært managere for Bristol City:
Joe Jordan, Benny Lennartson, Tony Pulis, Roy Hodgson, Terry Cooper, Russel Osman, Steve Coppell.

Kjente spillere so har vært innom klubben er bl.a:
Terry Cooper, Norman Hunter, Booby Gould, Leroy Lita, Steve McClaren, Joe Royle, David Moyes, Peter Airken, mark Aizlewood, Tommy Doherty, Shaun Goater, Ade Akinbiyi, Dele Adebola, Enoch Showunmi, Andy Cole, Peter Beadle, David James, Ben Foster.

Den 17. mann

Per-Stian

Siste nytt: Lichaj debuterer, Nunez og Somma usikre grunna landslagsoppdrag i Langvekkistan og Connolly og Watt er ute med skade.

"United manager Simon Grayson has confirmed that new loan signing Eric Lichaj will start against Bristol City on Saturday - but says he will be checking on his international travellers ahead of the trip to Ashton Gate. Nunez and Somma are due back on Friday and we will assess them before the game and see where we are." (http://www.leedsunited.com/news/20110210/eric-starts-but-boss-checks-globetrotters_2247585_2290122)

Eg tippar følgjande startoppstilling (4-2-3-1):

Schmeichel
Lichaj - Bruce - O'Brien - McCartney
Kilkenny - Johnson
Snodgrass - Gradel
Howson
Becchio

Rudi G.

Quote from: Per-Stian on February 10, 2011, 19:07:06
Siste nytt: Lichaj debuterer, Nunez og Somma usikre grunna landslagsoppdrag i Langvekkistan og Connolly og Watt er ute med skade.

"United manager Simon Grayson has confirmed that new loan signing Eric Lichaj will start against Bristol City on Saturday - but says he will be checking on his international travellers ahead of the trip to Ashton Gate. Nunez and Somma are due back on Friday and we will assess them before the game and see where we are." (http://www.leedsunited.com/news/20110210/eric-starts-but-boss-checks-globetrotters_2247585_2290122)

Eg tippar følgjande startoppstilling (4-2-3-1):

Schmeichel
Lichaj - Bruce - O'Brien - McCartney
Kilkenny - Johnson
Snodgrass - Gradel
Howson
Becchio

Bra lag i et system vi er god i, men håper på Somma som spiss!

Jeg har troen ;D

DanskLeedsGut

Håber på dette hold:

Kasper

Lichaj - O'Brien - Bruce - McCartney

Gradel - Kilkenny - Howson - Snodgrass

Becchio - Somma
Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

B-m

Quote from: h.b on February 11, 2011, 00:11:51
Trenger ikke tv kamp. Tar den live

for deg som er SOSS ja :D

Når var sist bortekamp i liga på tv? Boro?
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

jackbauer68

Quote from: DanskLeedsGut on February 10, 2011, 21:04:12
Håber på dette hold:

Kasper

Becchio - Somma

Eg tipper Somma blir benka pga lang reise og bortekamp,og Bradley Johnson spiller sjølsagt!!

Bites Yer Legs

Quote from: jackbauer68 on February 11, 2011, 09:55:15
Håber på dette hold:

Kasper

Becchio - Somma

Eg tipper Somma blir benka pga lang reise og bortekamp,og Bradley Johnson spiller sjølsagt!!

Enig med deg. Somma ut -> Johnson inn, 4-2-3-1 og Howson opp i mellomrommet. Det blir spennende  å se. Somma kommer inn siste halvtimen og setter et par spikre i kista ;)
KEEP FIGHTING!!

Cherry

Typisk at toppscoreren er klar igjen akkurat til denne kampen for BC....

Det fine om dagen er at det er moral...selv når vi kommer under. Vi har kommet tilbake
mange ganger i år, men det hadde pokker i meg vært fint og scoret FØRST på bortebane i morgen !!

Jon R

Quote from: Bites Yer Legs on February 11, 2011, 10:10:03
Håber på dette hold:

Kasper

Becchio - Somma

Enig med deg. Somma ut -> Johnson inn, 4-2-3-1 og Howson opp i mellomrommet. Det blir spennende  å se. Somma kommer inn siste halvtimen og setter et par spikre i kista ;)

Høres ut som en glimrende gameplan! Slett ikke urealistisk at nettopp dette vi skje.  :)
Jon R.

jackbauer68

Quote from: Jon R on February 11, 2011, 13:57:19
Quote from: Bites Yer Legs on February 11, 2011, 10:10:03
Håber på dette hold:

Kasper

Becchio - Somma

Høres ut som en glimrende gameplan! Slett ikke urealistisk at nettopp dette vi skje.  :)

Da er det avgjort,med reint flertall ;D

Promotion 2010

Quote from: ArneS on February 10, 2011, 16:43:26

Hmmm. Swansea kanskje?  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jackbauer68

Quote from: Promotion 2010 on February 11, 2011, 15:27:36

Swansea?? Swindon er nabobyen til Bristol!!!!

berlin

Quote from: jackbauer68 on February 11, 2011, 16:07:56
Quote from: Promotion 2010 on February 11, 2011, 15:27:36

Swansea?? Swindon er nabobyen til Bristol!!!!

Det kan jeg skrive under på. Da jeg hadde base i Bath for å se en Bristol City kamp,
traff jeg på noen Swindon-fans på en pub i Bath. De typene jeg traff var ikke likandes,
og oppførte seg nærmest truende når de hørte vi skulle på Bristol City kamp og ikke Swindon-kamp.

Det er høy grad av rivalisering mellom Bristol City og Swindon.

Det kan godt være at Swansea anses som en rival også, men Cardiff er vel argeste rival til Swansea.

baste

Genialt med Viasat fotball i rorbua...bare å lage seg god mat og benke seg foran skjermen...
Passe tid å stå opp til etter nattevakten  ;D

Satser på 3 poeng og at Leeds holder tett bakover. Mitt tips 0-4

h.b

flynn

Quote from: h.b on February 12, 2011, 06:16:47
Æ e nå dæ. Faens samejoik i praten min

Nå må du få deg noen timer på øret Håkon, så du ikke sovner under kampen  :D

Rudi G.

Quote from: flynn on February 12, 2011, 08:13:46
Quote from: h.b on February 12, 2011, 06:16:47
Æ e nå dæ. Faens samejoik i praten min

Nå må du få deg noen timer på øret Håkon, så du ikke sovner under kampen  :D

Følg nøye med på kampen i dag, h.b har varslet streaking ;D

Lucas_Radebe

Jeg finner ikke kampen på viasatondemand, er dere sikre på at den går der?

rober

Litt off topic;

Abonnerer på LUTV, og betaler pr. måned. Har lyst til å forandre dette til å betale en gang pr. år.

Hvordan går jeg frem for å forandre dette?