Hvor god er egentlig Howson?

Started by flynn, September 10, 2007, 17:14:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Einar

Quote from: Jon R on November 21, 2007, 12:23:57
Quote from: RoarG on November 21, 2007, 12:12:52
Mye positivt blir sagt om denne Howson. Da forventer jeg at han dominerte stort mot antatt svakere lag i cupene. Gjorde han det?

I følge rapporter: Han dominerte mot Bury og Swindon, men falt igjennom mot Hereford. To bra forestillinger og en svak i løpet av en uke er slett ikke så ille for en 19 åring.  ;)

Langt i fra, det er direkte imponerende av en 19-åring  :D

flynn

For å svare på mitt eget spørsmål, Howson er god! Utrolig moro å se at han har fått Maccas fulle tillit, og at han leverer gode prestasjoner i kamp etter kamp. En eventuell CCC sesong neste år er nok helt riktig i forhold til hans videre utvikling. Så får vi bare håpe det blir med riktig klubb  ;)

flynn

75 SOLLI

Er ganske sikker på at Howson blir med Leeds United i CCC neste sesong. Han er en spiller vi kan få stor glede av på framtidens storlag i Europa, Leeds United

Dennis

Jeg tør påstå at Leeds Uniteds juniorarbeid fortsatt er blant de bedre i England, tross naturlige kutt her og der i satsningen etter nedrykkene og den stramme økonomien.

I år har Johnny Howson slått igjennom for alvor og det virker som han har funnet sitt virkelige jeg under Macca og hans spillestil. Som flere kloke hoder påpeker tidligere i tråden, så må man gi unggutter tillit dersom de skal prestere og det har Gary McAllister gitt Howson. Det er ytterst få unggutter som presterer jevnt over bra i hver eneste kamp og den run'en av meget gode kamper Howson har prestert i de siste ukene, begynner å bli meget imponerende. Han er nok en viktig bidragsyter til vår gode form, tross at Douglas' comeback og stabilisatorjobb på midtbanen, nok tar bort litt av fokuset på Howson. Og det er faktisk ikke sikkert det er en dum ting. Jeg påstår ikke at Howson får for lite skryt, men at han bør få ro og at ikke kravet om at han skal prestere jevnt på et meget høyt nivå blir for stort. At han skal bære Leeds' midtbane alene, blir å legge for mye press på gutten, så på den måten er det godt at vi har folk som Hughes, Prutton og Douglas, som er mer erfarne i slike situasjoner. La de gjøre grovjobben, så kan Howson i ro og mak få utvikle sitt enorme potensiale. Gutten minner meg litt om Ciljan Skjelbred, faktisk.

I tilegg til Howson, har også Ben Parker fått en del kamper i år. Jeg påstår ikke at backen har slått helt igjennom ennå, men jeg trodde han skulle gjøre det, etter å ha spilt seg inn i laget. Nå er han plutselig på utlån igjen, men spåes en meget lys framtid i Leeds-trøya, av Garymac. Det tyder på at han kommer til å få spilletid.

Utover det har også Fabian Delph og Olly Hotchkiss fått mye oppmerksomhet. Delph har spilt seg inn i en fast rolle på reservelaget og med litt mer fysisk arbeid, er han nok ikke mange månedene unna en plass i førstelagstroppen, mens Hotchkiss har tiltrukket seg interesse fra selveste prakteksempelt på ungdomsarbeid, Arsenal. Dette er en stor tillitserklæring til arbeidet med juniorene i Leeds og det er nettopp dette som vil bli en viktig del av Leeds' vei tilbake til toppen, da pengene foreløpig uteblir.

Alt i alt, at en og en halv spillere virkelig slår igjennom på en sesong er bra, men når man tenker på at to-tre (Delph, Hotchkiss og Elliott) står for tur, så begynner det å bli imponerende.
Marching on together!

Webredaktøren

Må si at jeg er litt usikker på hvor god Howson egentlig er, men tror i allefall at han kan bli veldig god. Er vel avhengig av å spille på et høyere nivå enn L1 etter hvert...

Har forresten hørt at vår gode venn Peter Lorimer skryter voldsomt av unge Howson!

Howson kom med på rundens lag etter seieren mot Carlisle sist: http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1289401,00.html

Sheridan

Og idag var han altså skipper på laget.
Likte den avgjørelsen av Macca!

Sheridan

Jon R

Quote from: Sheridan on April 19, 2008, 21:22:21
Og idag var han altså skipper på laget.
Likte den avgjørelsen av Macca!

Tøft av Macca og sikkert bra på lengre sikt. Ift her og nå situasjonen er jeg ikke sikker på at det er så lurt. Vi vant idag, men ble regelrett overkjørt i lange perioder. På sånne dager tror jeg ikke at en urutinert 19 åring er det beste valget når det gjelder å lede laget. Har vi noensinne hatt en yngre kaptein forresten?  ???
Jon R.

Asbjørn

Quote from: Jon R on April 19, 2008, 22:19:53
Tøft av Macca og sikkert bra på lengre sikt. Ift her og nå situasjonen er jeg ikke sikker på at det er så lurt. Vi vant idag, men ble regelrett overkjørt i lange perioder. På sånne dager tror jeg ikke at en urutinert 19 åring er det beste valget når det gjelder å lede laget. Har vi noensinne hatt en yngre kaptein forresten?  ???

Hadde det ikke blitt seier i dag, kan jeg garantere at vi hadde laget 5 tråder om dette temaet i kveld
1) ...der Macca ble kritisert for å velge en utrutinert 19-åring som kaptein
2) ...der Bates blir kritisert for å ansette Macca som velger en urutinert 19...
3) ...der Macca og Bates blir kritisert for...
4) ... FA blir kritisert for å velge Leeds-fientlige dommere i en kamp som er viktig for Leeds' eksistens i CCC 08/09
5) ...der Howson blir diskutert, "er han PL-materiale eller ikke..."

Men nå var vi heldige og fikk inn dette viktige første-målet som roet nervene og gjorde at vi komfet inn til en grei 2-0 seier, og Macca er i stedet et geni  ;D

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Webredaktøren

Quote from: Asbjørn on April 19, 2008, 23:36:01
Quote from: Jon R on April 19, 2008, 22:19:53

Hadde det ikke blitt seier i dag, kan jeg garantere at vi hadde laget 5 tråder om dette temaet i kveld
1) ...der Macca ble kritisert for å velge en utrutinert 19-åring som kamptein
2) ...der Bates blir kritisert for å ansette Maca som velger en urtutinert 19...
3) ...der Macca og Bates blir kritisert for...
4) ... FA blir kritisert for å velge Leeds-fientlige dommere i en kamp som er viktrig for Leeds eksistens i CCC 08/09
5) ...der Howson blir diskutert, "er han PL-materiale eller ikke..."

Men nå var vi heldige og fikk inn dette viktige første-målet som roet nervene og gjorde at vi komfet inn til en grei 2-0 seier, og Macca er i stedet et geni  ;D

;D Selv om mye er bra så er det jo fortsatt mye å kritisere da...

berlin

Quote from: Asbjørn on April 19, 2008, 23:36:01
....og Macca er i stedet et geni  ;D

Hadde Macca vært et geni, hadde han ikke vært fotball-manager!  ::)

Promotion 2010

Det må være et eller annet spesielt med oss og dette med home-grown-players. Det ble hylt og skreket om Frazer og Killa, og mange av totalt ubrukelige fotballspillere fordi de er oppvokst i Leeds. For meg betyr det ikke en døyt. De som vokser opp hvor-som-helst har ikke Leeds som favorittlag nå lenger. Forrrige generasjon talenter i klubben finnes på rekke og rad i andre toppklubber i England. Tilhørighet til byen Leeds betyr ikke noe. Disse spillerne kunne valgt å bli i byen og kjempe for Leeds United med en langt lavere lønn av lojalitet, mener og evt tror flere av oss.
Tenk hvordan vi hadde gjort det i år med: Carson, Killa, Lennon, Woods, Taiwo, osv.

Lojalitet er noe helt annet: Les Eddie Gray!!!

Våre håp til ungguttene i denne generasjonen er kanskje å gå litt for langt i troen på at gode fotballspillere kommer fra Leeds. Reservelaget har vært utrolig bedrøvelig i hele år, bortsett fra den siste måneden. Juniorene har ikke hatt noen god sesong. Enkeltspillere på vei inn på laget har ikke vist kontinuitet god nok til å få en plass på laget. Og dermed mangler de erfaring.

Tilbake til Howson. Gøy at han er fra Leeds, men stikk fingeren i jorda. Han presterer bra i 3.divisjon. Han hadde neppe fått plass på et eneste tippeligalag, bortsett fra Brann da kanskje  ;) Hvor mange talenter blir plukket opp fra 3.divisjonslag og gjør furore i toppserien? Ikke mange.

Ungdomspolitikken er viktig for mange lag, men ikke avgjoørende hvis man skal måle suksess vs ikke-suksess! Mest i forhold til stallbredde og overlevelse.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973