Skrevet av Emne: Aarets lag  (Lest 7793 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Sv: Aarets lag
« Svar #30 på: April 28, 2008, 18:32:16 »
Støtter målsetningen din JonR...Nå skal vi helst rykke opp før vi går helt bananas å planlegger neste sesong. Men det er klart det er en viktig sommer vi har foran oss, spesielt om det skulle bli opprykk. Hvor mye penger har vi til disp? Kan vi bruke 5 mill pund pluss det vi eventuelt måtte få inn fra noen salg så bør det være tilstrekkelig for å kjøpe en plassering som kan resultere i opprykk.

Hvorvidt spillerne skal være proven CCC spillere så lurer jeg litt på hva du ligger i det? Når jeg hører ordet proven CCC spillere så får jeg litt Ian Moore og Paul Butler assosiasjoner :D
Jeg vil gjerne ha spillere som både har gjort det før og er innstilt på å gjøre det igjen. Spillere i kategorien Liam Miller, Michael Chopra, Chris Eagels og lignende. Hull har gjort under i år med Caleb Folan og Frazier Campbell.

Jeg føler vi har "fyllet" i dagens stall men må tørre å spe på litt ekstra kvalitet.



Glimrende eksempler på spillere i den kategorien jeg tenker på. Dette er "proven" spillere i CCC, som har PL erfaring og som har potensiale til å hevde seg brukbart på det aller høyeste nivået. Hadde vi trengt en Ian Moore type, hadde jeg gått for det og, men bare hvis vi hadde fått han for 50 000 £.  :D
Jon R.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Aarets lag
« Svar #31 på: April 28, 2008, 22:25:17 »
Jeg er slettes ikke overrasket over at Beckford er den eneste Leedsspilleren på årets lag. Jeg synes heller ikke at disse Leedsspillerne er så fordømt ’gode’ (men det kommer selvsagt an på hvem en sammenligner de med…..).

Jeg er en smule forandret (edit:) forundret  :)  over at noen av oss kakler i vei om at spillerne våre 'ikke er gode nok' etc – uten å fokusere på det store bildet. Det er svært mange andre elementer som skaper et godt fotballag utover den enkelte spillers individuelle fotballferdigheter. Engelsk fotball er full av historier om ordinære fotballspillere som har nådd langt gjennom commitment, hardt arbeid – og god ledelse – innenfor en gitt lagramme.

Det er vel ytterst få som tror at dagens spillergruppe i Leeds er i stand til å spasere seg gjennom L1, CCC og dernest hevde seg i The Premier League. Det jeg allikevel synes er verdt å fremheve, er at Leeds har en stor gruppe spillere tidlig i 20-åra som ser ut til å hevde seg svært bra i League One – og da synes jeg det er mer nærliggende å fokusere på det antatte utviklingspotensialet i disse spillerne – både individuelt og som lag, fremfor å trekke premature konklusjoner om at de ’ikke er gode nok’. 


Kakle kan du selv, midjo.  ;)

Flott at mange tør å kaste seg upå dypt vann ift å "spå" om fremtiden! Det gir forumet en ekstra verdi, fordi det er ganske fornøylig å hente gamle tråder opp igjen, der folk ( i etterpåklokskapens navn) blir stilt til veggs ift hva de mente igår.  ;D

For min del håper jeg at Macca har to tanker i hodet på en gang: Det er mange spillere med uviklingspotensiale som bør få sjansen til å prøve seg i CCC før man konkluderer med at de ikke er gode nok. På den annen side mener jeg det ville vært naivt å ikke forsterke betraktelig ved et opprykk, og jeg tenker da på minimum 5-6 spillere av "proven" CCC kvalitet og bedre. Jeg mener at minimum play-off bør være målsetningen allererede vår første sesong i CCC. Skal vi klare det må det investeres, uten at jeg mener vi skal kaste oss på en ny pengegalopp av den grunn.  :)

Vi får kakle med det nebbet vi har, Jon!  :)

Selvfølgelig må det forsterkes. Alle lag forsterker - ikke minst de lagene som befinner seg i de to øverste divisjonene. Jeg er spent på hvilke forsterkningsgrep McAllister gjør videre, men antar han kun vil supplere med 2-3 spillere som kan gi en 'Freedman-effekt' - og ikke bytte ut halve laget. Hovedsaken for meg er at det ligger en langsiktig og god plan bak, og slik jeg oppfatter McAllister ønsker han primært å utvikle de spillerne han allerede har til rådighet.

Ta Leicester som et skrekkeksempel på hvordan man ikke 'forsterker' et lag: De byttet ut halve stallen forut for denne sesongen, og brukte flerfoldige millioner på spillere som noen - på det tidspunktet - ville kalle proven på CCC-nivå (N'Gotty, Kishishev, Cort, Newton, Clemence, Campbell, Oakley, Hendrie, Howard). Ny eier, masse penger, ny manager, høye forventninger, bytte av manager - og til syvende og sist nedrykk til League One?
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Jon R

Sv: Aarets lag
« Svar #32 på: April 28, 2008, 23:03:47 »
Enig med du, Trond.  :)
Jon R.

janove

Sv: Aarets lag
« Svar #33 på: April 28, 2008, 23:15:31 »
Helt i orden at du synes fotball er komplisert midjo. Alt du kommer med ang lagbygging ditt og datt er selvfoelgeligheter og som sikkert alle forstaar.
Jeg skal ta noen eksempler.

Sheehan: Han mangler fart og styrke til aa kunne bli en god venstreback paa et hoeyt nivaa.
Styrken kan han gjoere noe med, men ikke hurtigheten. Da er det i min verden like godt aa skaffe en ny back jo foer jo heller.

Kilkenny: Jeg har ikke avskrevet ham. Pr i dag taper han alt av dueller i lufta og de fleste paa bakken. Dette kan gjoeres noe med, men det som bekymrer meg, er at han trekker seg i hodedueller.

Ankergren: En keepers jobb, er langt mer enn kjemperedninger paa streken. Skal man liksom foelge ham over tid, for aa finne ut at han har store svakheter i feltet og med igangsetting av spillet.

Beckford: Han er daarlig naar han spiller med ryggen mot maal. Liker tydeligvis ikke aa bli markert. Blir passiv. Hvor stort potensiale han har, er jeg usikker paa. Mye aa jobbe med.


Jeg er enig med deg i at det Leeds har gjort denne sesongen, er en bragd. Laget er godt nok til aa slaa alle lagene i Playoff.

Takk for meg, men spar meg for en masse akademisk svada.


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28988
  • Total likes: 2669
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Aarets lag
« Svar #34 på: April 28, 2008, 23:23:56 »

Takk for meg, men spar meg for en masse akademisk svada.

Hehe, ja da må du virkelig "stå over" massssse av det som skrives her inne  ;D

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

sportcarl1

Sv: Aarets lag
« Svar #35 på: April 29, 2008, 00:24:19 »
Dröm dina drömmar ;D. 5 miljoner på förstärkningar, får nog gå tillbaka till ridsdales dagar då vi köpte för mer än vi  sålde, kan vi förstärka för 1-2 miljoner är jag själaglad
 

Budda

Sv: Aarets lag
« Svar #36 på: April 29, 2008, 00:28:21 »
Får satse på Healy putter et mål. Synes jeg leste at vi hadde en avtale om 1.5 millioner pund ved mål nr 5.
Endre

auren

Sv: Aarets lag
« Svar #37 på: April 29, 2008, 09:17:09 »
Får satse på Healy putter et mål. Synes jeg leste at vi hadde en avtale om 1.5 millioner pund ved mål nr 5.

Det høres for godt ut til å være sant. Kun 5 mål? Men, men... Det finnes nok flere apekatter enn Ridsdale som forhandler kontrakter der ute...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Budda

Sv: Aarets lag
« Svar #38 på: April 29, 2008, 09:35:11 »
Synes jeg leste det på Waccoe eller noe. Det trenger ikke å bety at det er riktig
Endre

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Aarets lag
« Svar #39 på: April 29, 2008, 09:45:48 »
Helt i orden at du synes fotball er komplisert midjo. Alt du kommer med ang lagbygging ditt og datt er selvfoelgeligheter og som sikkert alle forstaar.
.....


Klart det er komplisert – det er jo derfor det er så moro!

Etter mange lange diskusjoner med ignorante fotballhatere og kritikere av engelsk fotball, har det blitt mitt lodd her i livet å forherlige fotballens kompleksitet og den engelske fotballens fortreffelighet… :)

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....